Kuorosota

Kuorosota

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Tammi 2009 17:12

No kun tuo I'm Coming out nyt soi joka himskatin mainoskatkolla ja Kuorosota on ilmeisesti sitten se kevään tapaus, niin alotetaanpas sitten aiheesta ketju.

Aiotko katsoa, kiinnostaako? Onko etukäteissuosikkia? Millä perusteella? Katsoitko sen Kohti Kuorosotaa -jakson?

Minä olen katsellut osan Kohti Kuorosotaa -jaksosta. Ajattelin vilkaista ainakin ekan jakson. Olisi ihan mielenkiintoista tietää ovatko nuo tähtihenkilöt käyneet jotain kuoronjohtamisopintoja ennen tätä. Muusikoina noista mun suosikit on Marion ja Veeti, Kristiina Wheeleristä en edes ole koskaan kuullut ennen.

Katselin pieniä pätkiä Australian versiosta viiime vuonna, mutta ei se oikein auennut kun en tuntenut paikallisia julkkiksia enkä tiennyt mistä ohjelmassa oikein oli kyse (en edes muista sen nimeä). Nyt ehkä sitten paremmalla tuurilla. Katotaan miten käy.
Lyyra
Digipahuus

Re: Kuorosota

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 23 Tammi 2009 18:05

Täytyy myöntää, että mun odotukset oli aika korkealla sen viime vuoden puolella
pyörineen mainoksen vuoksi - samassa puffissa oli sekä Madonnan että Robbien
biisi! :O: :tipahdus:

Mä katsoin puolella silmällä sitä Kohti kuorosotaa -jaksoa, enkä nyt ainakaan ihan
heti saanut mitään hillitöntä hinkua katsoa varsinaista ohjelmaa ylihuomisesta al-
kaen. Toisaalta voihan se olla hyvinkin viihdyttävä ohjelma, siitä tuli vähän K-70-
fiilis siinä mielessä että tarkoitus ei ole tylyttää ketään ja pääpaino on tiimityös-
kentelyssä. Ja onhan tuokin kuoro-ohjelma, duh.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Tammi 2009 19:11

:superhymy:

Kiinnostaa, ainakin alun haluan nähdä - ja lopun tietty. :D En nähnyt kohti sotaa -jaksoa, mutta kyllä nuo mainokset alkavasta ohjelmasta ovat herätelleet mielenkiinnon siinä määrin, että pakko se on katsoa. Oikeastaan en osaa nimetä suosikkia, erilaisia ääniä ja persoonia on johtamassa kuoroja.

Nelosen sivuilla pääsee ehdottamaan biisejä kuoroille. :D Sivuilta löytyy myös tiedot tulevan jakson biiseistä,
liitän ne tähän jos joku ei sivustolle asti jaksa taivaltaa.

Irinan posse vetäisee Tehosekoittimen Kaikki nuoret tyypit.
Wheelerin lurittajat aloittaa Pinkin So Whatilla.
Marionin punppu avaa pelin Aretha Franklinin Think!-kappaleella.
Kausteen Mikki laulajineen lurittaa Beatlesin All you need is loven.
Kotipelto johtaa jenginsä avaukseen AC/DC:n You shook me all night -kipaleen tahtiin.
Veeti kuoroineen esittää Aerosmithin Dude looks like a ladyn.

:o:
Katsotaan nyt mihin innostus jatkuu, mutta siis alun haluan ainakin katsoa ja muodostaa sitten päätökseni
(eli tuomioni) tukevammalle pohjalle.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 23 Tammi 2009 22:54

Kiinnostaa yhtä paljon kuin ruohon kasvaminen parhaaseen katseluaikaan. :tilt:

Ei mulla muuta, mut itepä kysyitte.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 26 Tammi 2009 11:53

Jeeij, eilen se sitten tuli! :D

Katsoin kyllä. Parhaiten veti munsta Veetit, Kotipellot ja Irinat. Marionit oli kans hyvejä. Wheeleri ja Kauste eivät oikein vakuuttaneet. Irinan pestaamat kaverit ja näille soolojen antaminen ärsytti. Ulkomusiikillisista tekijöistä mainitsen molemmat Kristiinat - kamalaa vaatetusta. :ei:

Kausteet sais mennä takas Espooseen, Marionin jengi sais jatkaa.

Viiltävää? Katson ensi viikollakin. :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 26 Tammi 2009 11:53

Kaikesta korniudestaan huolimatta tykkäsin tästä ihan pöljänä! :pepsodent:
Ihana yhdessä tekemisen meininki ja hyvä mieli välittyi tosi hyvin. Kaikki olivat niin hyväntuulisia ja mielissään mukana.

Itse kuoroista:

Marionin kuoro Helsingistä lauloi Aretha Franklinin Think-klassikon. Tässä vaiheessa hirvitti. Kuoron solistit lauloivat nuotin vierestä ja Marion vaan heilui kuoron edessä (varsinaisesta kuoronjohdosta ohjelmassa ei näköjään voi puhua). Veto oli illan ylivoimaisesti huonoin.

Egotripin Mikki laulatti espoolaisilla Beatlesin All You Need Is Loven, joka menikin sitten jo paljon paljon paremmin. Sinänsä vähän paha paikka, kun muiden kuorojen kappalevalinnat olivat paljon menevämpiä, joten en ihmettele toiseksi viimeiseksi tipahtamista. Mikin solistit olivat jo paljon parempia, ja ihanat sorsapillit (kun en koskaan sitä oikeaa sanaa muista.. edit. kazoo!) toivat sopivaa pilke silmäkulmassa -meininkiä, jota ohjelma kaipaakin. Mikin kuoro oli ylsi mielestäni jaetulle ykkössijalle, vaikka solistit jäivätkin välillä kuoron taakse piiloon. Fiiliksellä voittoon.

Kristiina Wheelerin tamperelainen kuoro esitti värikoodinsa mukaisesti Pinkiä. Kappale oli tuoreehko hitti So What. Meininkiä oli kovasti, mutta kyllähän tämä aika kylmäksi jätti. En muista koko kuorosta enää oikeastaan mitään muuta kuin pinkit vaatteet ja sen, etten edelleenkään tiedä kuka Kristiina Wheeler on, ja mistä hänet tunnetaan. Silti, jos ihan tarkkoja ollaan, Marionin kuoro säikäytti pahemmin vireongelmillaan ja muulla. Illan viides.

Veetin kuoro Salosta rokkasi Aerosmithin Dude Looks Like a Ladyä. Tästä puski se hehkuttamani jengihenki ihanasti läpi. Porukka oli innoissaan, ja kuoron solisti, joku metalliduunari uskalsi heittäytyä ja repäistä kunnon rokkikarjaisunkin sekaan. Tykkäsin kovasti. Hyvää keskitasoa, jaettu kolmas sija.

Heinolan kuoroa veti Irina, joka oli valinnut (?) kappaleeksi Tehosekoittimen Kaikki nuoret tyypit. Täydellinen kappale tällaiseen ohjelmaan, enkä ihmettele kuoron saamia hurjia aplodeja. Meininkiä riitti, mutta solistit pettivät hitusen verran, ja huomasin selaavani nettiä tätä kuunnellessa, joten ei ehkä ihan voittoon kuitenkaan. Jaetulle kolmannelle sijalle.

Timo Kotipelto laulatti Lappajärven porukalla AC/DC:tä. Kappaleena You Shook Me All Night Long, ja minusta kyllä voittivat eilisen selvästi. Solistit osasivat, eivätkä jääneet kuoron varjoon, ja oli niillä joku oikea pitkätukkakin siellä (minusta tuntuu, että olen nähnyt kaverin Idolsissakin).

Ensi kerralla ilmeisesti jo tippuukin joku porukka. Tällä kertaa ilmoitettiin keiden kuorot jäivät äänestyksessä 5. ja 6. sijoille (Marion ja Mikki), ja äänet ilmeisesti karttuvat tasaisesti koko kauden ajan (eli niitä ei kai nollata missään vaiheessa?). Tämän kertaisten laulujen perusteella toivoisin siis, että Kristiina tai Marion tippuu. Toivottavasti Marionin kuoro parantaa ensi kerralla, niin Kristiina saadaan ulos pikemmin ( :juoni: ). En tiedä miten Mikki voisi parantaa, mutta toivottavasti parantaa niiden silmissä, joille se rakkaus ei tällä kertaa riittänyt.

Kakkosjaksoa odotellessa. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 27 Tammi 2009 08:58

Seurasin sunnuntain jaksoa puolella korvalla ja silmällä, mutta Kotipellon kuoron
esiintymisvuorolla oli pakko keskittyä katsomiseen oikein kunnolla. Mahtava mei-
ninki! Kuoro nautti esiintymisestä ja muutenkin hommassa oli tekemisen tuntua.

Marionin ja Mikin kuorot olivat omissakin korvissa heikoimmat. Harmi että Think
ei noussut ihan niihin sfääreihin mihin se olisi voinut ja Beatles oli tuossa biisiryp-
päässä vähän turhan vaisu, imo.

Ja huomenna keskiviikkona klo 17 esitellään Radio Aallossa ensi sunnuntain biisit :D
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Helmi 2009 22:02

:jami: Mikki säästyi!

Kristiina Wheeler lauleli Spice Girlsiä ja tippui. Jee, koska en tiedä millä meriiteillä tuo ihminen on koko ohjelmassa, ja koska kuoro oli aika keskinkertainen. Ei niin jee, koska tuttukaveri oli kuorossa mukana ja tuntui kovasti touhusta tykkäävän.

Irina lauleli Robbie Williamsia ja jatkaa ensi kierrokselle. Ihan hyvinhän nuo vetivät kyllä. En kyllä muista siitä enää oikeastaan mitään.

Timo Kotipellon kuoro veti vähän vaisusti Kissin I Was Made for Loving You:n, mutta jatkoi kyllä ihan ansaitusti (se viime viikkoinen oli niin hyvä veto).

Mikki Kausteen kuoro lauloi Bee Geesin Stayin' Aliven mukavasti taas pilke silmäkulmassa ja hurjalla falsetilla. Tykkäsin taas ihan pipona. Suosikkikuoroni :hymyhali:

Marionin kuoro paransi viime viikosta hurjasti Nightwishin Amaranthilla, solistikin pysyi vireessä. Hyvä, että jatkavat. Marion on ihku. Ja taas piti ihmetellä Tuomas Holopaisen biisintekotaitoja. Pitäisköhän tuota Yötoivetta kuunnella enämpikin..

Illan viimeinen oli sitten Veetin kuoro karsean Lauri Tähkän Pauhaavalla sydämellä. En tykännyt juurikaan. Päämelodia jäi jotenkin omituisesti piiloon, balanssi hukassa. Illan heikoin, mutta en olisi suonut tipahtamistakaan heille, koska Veetikin on ihku.

Alku oli taas vähän nihkeää (kuten viimeksikin), mutta loppua kohti meno tempasi mukaansa taas. Tykkään edelleen ja aion katsoa ensi viikollakin. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 02 Helmi 2009 10:40

Tämäpäs olikin mukavaa viihdettä sunnuntai-iltaan. Turhiin läpinöihin ei tuhrattu
suotta aikaa ja pääosassa oli kuorojen esitykset. Me likes!

Olisin mieluusti sanonut, että tykkäsin eniten Irinan kuoron esityksestä ( :tilt: ), mutta
näinpä ei ollutkaan. Let me entertain yousta jäi puuttumaan puhti ja menevyys, vali-
tettavasti. Mun jalan sai väpättämään Marionin kuoro Amaranthilla - loistoveto, ei voi
muuta sanoa :D Kappaleen sovitusta oli laitettu uuteen uskoon ja esityksessä otettiin
huomioon se, että kyseessä on nimenomaan kuoron esitys, ei sooloveto.

Ja jos saan vielä ihan pikkuseikasta nurista, niin miksi oi miksi ohjelman nimeksi on
valittu Kuorosota? Kun kuitenkin kyseessä on tuollainen leppoisa sunnuntai-illan perhe-
ohjelma, niin eikö sopivampi nimike voisi olla esim. Kuorotaisto tai Kuorokisa? Alku-
peräisformaattikin on nimeltään Korslaget, Kuorotaistelu. Sota-sanalla on niin ikävä kai-
ku, eikä se munsta oikein sovi tämän ohjelman tyyliin :hullu:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 04 Helmi 2009 12:35

Sippura kirjoitti:Turhiin läpinöihin ei tuhrattu
suotta aikaa ja pääosassa oli kuorojen esitykset.

Esitän eriävän mielipiteen. Katsoin nimittäin viime jakson nauhalta kelaten kaikki turhat kohdat (siis katsoen vain itse esitykset), ja mulla taisi mennä koko puolitoistatuntisen katsomiseen 20 minuuttia.

Muhun tuo homma ei oikein iske. Kun kuoro-ohjelmasta on kyse, vertaan sitä heti mielessäni K-70:een, jonka rinnalla tämä on kalpea varjo viihdykkeestä. Mutta pakkohan se on katsoa edes ne kuorojen laulut, jotta tietää, mistä kaikki muut puhuu. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 08 Helmi 2009 21:45

Reaaliaikaiset kommentit.

Veetin kuoro aloitti En Voguen Free Your Mindilla. En tykännyt. Yksi solisteista oli ihan kamala, ja sovitus oli aika huono. Tuo aloituspaikka taitaa olla paha paikka, kun joka lähetyksessä eka kuoro vetää noin huonosti. (ja alkulauluun kommenttina, että onko Veeti itse aina laulanut noin huonosti? :kauhistunut: )

Marionin kuoro lauloi Abban Take a Chance on Me:n. Alkoi vähän miten sattuu, mutta ihan ok. Ei kyllä väräyttänyt niin kovaa kuin viime viikon Amaranth, johtuu ehkä tylsästä biisivalinnasta. Ja turhat viittaukset muihin Abba-hitteihin lähinnä ihmetytti.

Timo Kotipellon Lappajärvi-kuoro lauloi Heart-yhtyeen Alone-kappaleen, joka ei kyllä sano mulle juurikaan mitään. Ihan OK solisti, mutta huonon sovituksen myötä taas vaisu esitys. Ihan hyvin se kyllä soi, näin vähällä treenillä.

Irinan heinolalaiskuoro lauleli Apulantaa. Tässä oli jo meininkiäkin jonkun verran, mutta taas aika kamala sovitus. Voi niitä taustoja laulaa muutenkin kuin että "aaaa-aaaa-aaaa".

Mikin biisivalinnat ovat olleet mielestäni aika riskaabeleja, joten Material Girl jännitti ainakin etukäteen aikalailla. Silti Espoon kuoro oli mielestäni taas selvästi illan paras: meininkiä ja hyvä sovitus ja kuorolla ja solisteilla roolit tasapainossa. Tykkään vaan niin kovin tästä ennakkoluulottomuudesta ja hyväntuulisuudesta. Enkä edes katso vihreitten lasien läpi! :virne:

Viikon järjestys minusta:
1. Mikki / Espoo
2. Irina / Heinola, Marion / Helsinki, Timo Kotipelto / Lappajärvi
5. Veeti / Salo

Tulokset kyllä jänskättää taas, kun espoolaiset ovat jääneet kahden viimeisen joukkoon jo kaksi kertaa.

Edit:
:jami: Vihreät jatkossa! :jami:
En olisi kyllä odottanut, että Heinolan jengi tippuisi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 09 Helmi 2009 08:42

Lumikki75 kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Turhiin läpinöihin ei tuhrattu
suotta aikaa ja pääosassa oli kuorojen esitykset.

Esitän eriävän mielipiteen. Katsoin nimittäin viime jakson nauhalta kelaten kaikki turhat kohdat (siis katsoen vain itse esitykset), ja mulla taisi mennä koko puolitoistatuntisen katsomiseen 20 minuuttia.

Eilisen perusteella mun mielipide on muuttunut, eilisessä jaksossa sitä läpinää
tuntui riittävän vähän liiaksikin. Olisiko ollut samanverran lähetysaikaa, mutta
yhtä vähemmällä kuorolla viimeviikkoiseen verrattuna..?

Anyways, eilisistä ei oikein mikään esitys säväyttänyt, Espoot oli ehkä parhaita.
Heinolan porukan kohdalla sydäntä särki sen ensimmäisen sooloilijan kohdalla,
harmillinen ajoitusvirhe :(
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 09 Helmi 2009 10:53

Sippura kirjoitti:
Lumikki75 kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Turhiin läpinöihin ei tuhrattu suotta aikaa ja pääosassa oli kuorojen esitykset.

Eilisen perusteella mun mielipide on muuttunut, eilisessä jaksossa sitä läpinää tuntui riittävän vähän liiaksikin. Olisiko ollut samanverran lähetysaikaa, mutta yhtä vähemmällä kuorolla viimeviikkoiseen verrattuna..?

Joo lähetysaika oli sama, ja aikaa piti saada kulumaan.

Sippura kirjoitti:Anyways, eilisistä ei oikein mikään esitys säväyttänyt, Espoot oli ehkä parhaita. Heinolan porukan kohdalla sydäntä särki sen ensimmäisen sooloilijan kohdalla, harmillinen ajoitusvirhe :(

Juu hyvä etten ole ainoa, jota ei esitykset kauheasti säväyttäneet. Heinolan kuoron esitystä en nähnyt ihan alusta asti, harmi että meni pieleen. Meininki heillä ainakin oli kohdallaan.

Tällä viikolla oli aika kummalliset biisivalinnat. Pelotti kyllä jo etukäteenkin, että vaisuksi voi mennä. Katotaan miten ens kerralla. Mikki ainakin on vihjaillut, että 1990-luvun hitille siirrytään, ja suomeksi lauletaan. Biisiäänestyslapun perusteella ainoa nämä kriteerit täyttävä biisi on Ultra Bran Jäätelöauto. :sydän:
Muitten kuorojen biisivalinnat ei ihan hirveesti tässä vaiheessa kiinnosta. Kotipelto aikoo tehdä näköjään Idols-Arit, ja mikään muu kuin hevi ei kelpaa. :haukotus:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ma 09 Helmi 2009 12:40

Mua vaivaa eniten ohjelman juontaja. Yksinpuhelun hän vetää vielä jotenkuten hyvin, mutta kaikki haastatteluosuudet on niin kökköjä että pahaa tekee. Onneksi itse muusikot ovat sen verran sanavalmista väkeä, että tilanteista selvitään melkein kunnialla. Ihmetyttää, että tuollaiseen hassuttelu-hauskanpito-ohjelmaan on valittu juontajaksi noinkin jäykkä ihminen, joka tuntuu pitävän vähän kaikkea outona. Missiblondi on kuitenkin vähän eri maailmasta kuin ohjelmassa mukana olevat muusikot. Kuorot on ihan ok, ja toistaiseksi tippumisjärjestyskin on ollut juuri oikea.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Helmi 2009 21:51

Lyyra kirjoitti:
Veetin kuoro aloitti En Voguen Free Your Mindilla. En tykännyt. Yksi solisteista oli ihan kamala, ja sovitus oli aika huono. Tuo aloituspaikka taitaa olla paha paikka, kun joka lähetyksessä eka kuoro vetää noin huonosti. (ja alkulauluun kommenttina, että onko Veeti itse aina laulanut noin huonosti? :kauhistunut: )

Sovitus ei ollut Veetillä nyt kyllä kohdillaan. En osannut erotella sitä, että mikä se tarkalleen oli, mutta välillä särähti korvaan pahasti. Muihin verrattuna kuitenkin siellä paremmalla puolella.

Lyyra kirjoitti:Marionin kuoro lauloi Abban Take a Chance on Me:n. Alkoi vähän miten sattuu, mutta ihan ok. Ei kyllä väräyttänyt niin kovaa kuin viime viikon Amaranth, johtuu ehkä tylsästä biisivalinnasta. Ja turhat viittaukset muihin Abba-hitteihin lähinnä ihmetytti.

Mä niin en pysynyt tässä kyydissä. Alku näytti lupaavalta. Take a Chance on me on Abbalta hyvä biisivalinta juuri kuorolle. Taustat oli mun mielestä onnistuneemmasta päästä ja koreografiakin hymyilytti. Mutta sitten tuli ne viittaukset muihin biiseihin. Että mikä ihmeen sovitus se sellainen oli? Joko potpuri suoraan, eikä tolleen ihmelauseita muutama ja viimeinen vielä ihan älyttömän huono. Sen biisin olis voinut päättää jotenkin muuten niin ainakin mä olisin pitänyt enemmän.

Lyyra kirjoitti:Timo Kotipellon Lappajärvi-kuoro lauloi Heart-yhtyeen Alone-kappaleen, joka ei kyllä sano mulle juurikaan mitään. Ihan OK solisti, mutta huonon sovituksen myötä taas vaisu esitys. Ihan hyvin se kyllä soi, näin vähällä treenillä.

En tykännyt. Takerruin ihan liikaa solistin lauluteknisiin pahankuuloisiin juttuihin. Ensimmäisessä säkeessä kertosäkeen kohdalla 'Alone' olikin 'Halone' ja muutamassa muussakin kohdassa typy veti A:lla alkavan sanan eteen H:n. Muutenkin ne hoot oli aikamoista huokailua niiden H-kirjainten kohdalla. Ja sitten mä kiinnitin huomioni vain niihin ja odotin seuraavaa Halonea. Vaikka se balladi olikin, niin tunnelma tulee muualta kuin huokailuista. Hööhöö.

Lyyra kirjoitti:Irinan heinolalaiskuoro lauleli Apulantaa. Tässä oli jo meininkiäkin jonkun verran, mutta taas aika kamala sovitus. Voi niitä taustoja laulaa muutenkin kuin että "aaaa-aaaa-aaaa".

Ei, ei ja ei. Solisteista hyvin veti vain se vanhempi nainen. Eläkeläismies ei pysynyt tahdissa, teinix taas kokeili liikaa esim. kertosäkeiden kohdalla se kuulosti huutamiselta ja rääkymiseltä. Tausta oli kamala, komppaan siinä lyyraa. Ja se marssiminen oli mun mielestä mautonta. Se putoamisveto taisi mennä vähän paremmin kuin alkuperäinen esitys.

Lyyra kirjoitti:Mikin biisivalinnat ovat olleet mielestäni aika riskaabeleja, joten Material Girl jännitti ainakin etukäteen aikalailla. Silti Espoon kuoro oli mielestäni taas selvästi illan paras: meininkiä ja hyvä sovitus ja kuorolla ja solisteilla roolit tasapainossa. Tykkään vaan niin kovin tästä ennakkoluulottomuudesta ja hyväntuulisuudesta. Enkä edes katso vihreitten lasien läpi! :virne:

Mä tykkään Mikin tyylistä vetää tätä hommaa. Sillä on hyvin rento meininki ja se näkyy. Samoin kun mun mielestä Marionin porukan rentous näkyy siellä lavalla. Material Girl meni ihan okei, vaikka muutama kohta mun mielestä kuulostikin ei niin hyvältä, mutta mä en ole tässä kohtaa objektiivinen. Solistit oli kuitenkin mun mielestä ihan okei. Ja asut. Ja meininki.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 10 Helmi 2009 16:38

Lyyra kirjoitti:Timo Kotipellon Lappajärvi-kuoro lauloi Heart-yhtyeen Alone-kappaleen, joka ei kyllä sano mulle juurikaan mitään.
No sä oot ollu tietysti 80- ja 90-lukujen vaihteessa vielä liian nuori. Ainakaan sillon 80-luvun lopulla ei voinu välttyä kuulemasta tota biisiä.

Ihan oikeet on tippunu kummallakin viikolla. Marionin ja Mikin kuorot on ollu mun mielestä parhaita (jos ei sitä ekaa lämmittelyjaksoa oteta huomioon). Irina kaatui biisivalintaan ja huonoihin solisteihin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Marilla » Ti 10 Helmi 2009 17:54

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Timo Kotipellon Lappajärvi-kuoro lauloi Heart-yhtyeen Alone-kappaleen, joka ei kyllä sano mulle juurikaan mitään.
No sä oot ollu tietysti 80- ja 90-lukujen vaihteessa vielä liian nuori. Ainakaan sillon 80-luvun lopulla ei voinu välttyä kuulemasta tota biisiä.

Ihan oikeet on tippunu kummallakin viikolla. Marionin ja Mikin kuorot on ollu mun mielestä parhaita (jos ei sitä ekaa lämmittelyjaksoa oteta huomioon). Irina kaatui biisivalintaan ja huonoihin solisteihin.

Mä jo ehdin ihmettelemään että olenko ainut, jolle tuo Heart-yhtyeen Alone-kappale ei sano mitään. Syykin tietämättömyyteen selvisi samalla, olen ollut aivan liian pieni tuon kappaleen kulta-aikoina.

Muuten olen kyllä hieman pettynyt kuorosota-ohjelmaan. Lähes joka jakson oon katsonut mutta se ei oikein tempaa mukaansa. Ehkä jatkossa, kun kuoroille tuo homma ei ole niin uutta, päästään kunnolla vauhtiin.

Eniten pidän minäkin Mikin kuorosta, vaikka aluksi päätin periaatteen vuoksi olla jonkun pienemmän paikkakunnan puolella :juoni: . Kappalevalinnat ovat vain olleet loistavia kuin myös meininki. Eikä sillä, että pidän paljon Egotripistä ole mitään tekemistä tämän kanssa :virne:
Irinan kuoron kannatus kolahti karikkoon jo heti alussa, kun Irina meni ja keräsi kuorolaisensa kavereistaan :epäilevä: . Timo Kotipellon ja Veetin kuorot on ihan kivoja, Kotipelto tosin voisi laulattaa jotain muutakin kuin heviä kuorolaisillaan. Marionin kuoron viime sunnuntain esitys olisi ollut hyvä ilman niitä lainauksia muista ABBA:n kappaleista. Ne tökki.

Ensi viikolla ilmeisesti on putoamisvuorossa Marion kuoroineen, niin sitten on enää vain miehet kuoroa johtamassa.
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla

ViestiKirjoittaja teuwo » Ke 11 Helmi 2009 00:06

Marilla kirjoitti:Muuten olen kyllä hieman pettynyt kuorosota-ohjelmaan. Lähes joka jakson oon katsonut mutta se ei oikein tempaa mukaansa. Ehkä jatkossa, kun kuoroille tuo homma ei ole niin uutta, päästään kunnolla vauhtiin.

Tuosta puuttuu kyllä se mukaansatempaavuus. Ja musta tuntuu, että syy ei ole kuoroissa vaan muussa toteutuksessa. Kökön juontajan voisi vaihtaa hieman sulavampaan ja hienostavampaan. "Te olette hienoja" jäi mieleen, mutta niitä sammakkoja loikki monta muutakin. Ei voi innostua ohjelmasta, jos juontajaa joutuu häpeämään :sori:

Marilla kirjoitti:Timo Kotipellon ja Veetin kuorot on ihan kivoja, Kotipelto tosin voisi laulattaa jotain muutakin kuin heviä kuorolaisillaan.

Mä ihmettelen tuota kaikkien toistamaa mantraa siitä, että lappajärveläiset laulaa vain heviä. Mun mielestä Heart ei ole heviä, vaan sellaista harmitonta kasari-ysäripoppia, kuten esimerkiksi Roxette.

Marilla kirjoitti:Ensi viikolla ilmeisesti on putoamisvuorossa Marion kuoroineen, niin sitten on enää vain miehet kuoroa johtamassa.

Mun mielestä tuo kuoronjohtaja on väärä ilmaisu niille esiheilujille. Oikeassa kuoroelämässä kuoronjohtaja ei vain jammaile mukana kuten esim. Marion tekee. Muidenkin kohdalla johtaminen taitaa olla vain käsien heiluttelua.
teuwo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 15 Helmi 2009 13:47

Tänään taas tiedossa hyväntuulista kuoroviihdettä. Ruoditaanpa biisivalinnat.

Helsingin kuoro aikoo päräyttää Katy Perryn tuoreen hitin Youre Hot When You're Cold. En ole tainnut kuulla kappaletta koskaan kokonaan, ainoastaan pätkän jossain mainoksessa. Odotan samanlaista mahalaskua kuin ensimmäisen jakson P!nk-veto (josta siis oli vastuussa Kristiina Wheeler).

Espoon kuoro luottaa kotimaiseen ja ohjelmassa tänään Ultra Bran Jäätelöauto. Minusta aivan täydellisen oivallinen kappalevalinta. Pääsevät pojatkin vähän laulamaan. Hyvä kuorobiisi, ja muutenkin kaikin puolin ihana. Odotukset korkealla, onhan kyseessä suosikkikuoroni.

Salon kuoro laulaa Bon Jovin Livin' on a Prayerin. Aika mitäänsanomaton valinta, mutta saattaa toimiakin. Nämä sankarirokit vaan ei ole vakuuttaneet ainakaan aiemmissa lähetyksissä. Sovituksen pitää hipoa täydellisyyttä. Onnea matkaan vaan.

Lappajärveltä luikautetaan Stratovariusta. :friikki: nuff said imo.
Säännöissä pitäis kieltää oman tuotannon laulattaminen.

Toivon edelleen Mikille onnistumista ja jatkoonmenoa. Äänestinkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » Su 15 Helmi 2009 15:37

Espoo on minunkin suosikkini. :D
Mikin kuorolla on oikea asenne ja hyvät vedot.

Kuorosota on hyvän mielen ohjelma, mutta jokin estää vielä sen lähtemistä lentoon. En tiedä, johtuuko se sitten Komulaisen tönkköydestä vai joidenkin solistien äänien epäpuhtauksista, mutta vielä se jokin puuttuu.

Toivotaan, että pidot paranevat väen vähetessä. :D
Maija

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 16 Helmi 2009 10:28

Viime jaksossa päästiin ainakin kömpelyydessä ja myötähäpeässä ihan uusiin sfääreihin, kun harrastettiin piilomainontaa soittamalla Hietalahdelle ja Fonectaan. Jessus. :D
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 16 Helmi 2009 12:18

Olen kyllä katsonut joka jakson, tää on hyvä, niinku Maija sanoi, hyvän mielen ohjelma. :D Komulainen on kyllä tönkkö epämääräisissä leningeissään, mutta kai sen jotenkin pakolla kestää.

Viimeisimmästä jaksosta sanottakoon, että Lappajärveläisiltä oli hölmöä vetää Timon omaa tuotantoa. Käsitän kyllä kuoronvetäjän solisti-mahdollisuuden, mutta omaa matskua? :töktök: Hyvin se kyllä veti. :keijo:

Mikki kuoroineen oli ihana, taas. :hullu: Se on kyllä niin symppis kaveri. Ansaitusti jatkoon.

Veetin ja Marionin porukat olivat vähän mitäänsanomattomia eilen. Epäilin Marionin kuoron putoamista, mutta toisin kävi.

Nyt oli täytteeksi otettu Vilkkumaan Maija laulelomaan. :keijo: Jeij. Ja tulevassa jaksossa kaksi biisiä per kuoro - toinen elokuvamusiikkia. :D Jää varmaan diipadaapa vähemmälle, odotan innolla.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Helmi 2009 19:19

Kyllä tämä jaksaa viihdyttää. Tai no Mikin kuoro ainakin. :virne:
Marionin kuoro onnistui mielestäni myös hyvin. Veetin ja Kotipellon kuorot menivät ohi. Hevi ei ole kuoromusaa, vaikka kuinka yrittäisi, ja oman tuotannon laulaminen on jotenki vähän turhan itsekeskeistä mun makuun. Veetin kuorosta ei ole oikein mitään sanottavaa, paitsi että vaatteet oli ihan hirveät, heh. Hyvä, että tippuivat.

Mikin kuoro oli taas mielestäni paras. Onnistunut biisivalinta ja sovitus ja kuoro soi. Ehkä ekaa kertaa koko kisassa kuoro, joka soi kunnolla. Toivon, että menevät finaaliin asti. Voitto taitaa valitettavasti mennä Lappajärvelle.
Mieluummin kyllä näkisin finaalissa Mikin vastuksena Marionin kuoron.

Illan huonoin oli Maija Vilkkumaa. Onneksi kuorot laulavat ens kerralla enemmän, niin sinne ei toivottavasti mahdu täyteartistia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 17 Helmi 2009 00:27

Lyyra kirjoitti:Illan huonoin oli Maija Vilkkumaa.
:femmat:
Aina kun sen näkee livenä, niin pitää ihmetellä, että miten se koskaan tolla äänellä on saanu levytyssopimuksen. On siinä miksereillä tekemistä, kun yrittävät niitä epäpuhtauksia saada karsittua sieltä, jotta kehtaavat levylle nimensä laittaa.

Tällä kertaa olisin mieluummin nähnyt Lappajärven putoavan, mutta Salo oli kyllä toiseks huonoin. Nyt jos ton ohjelman olis ottanu boksille ja kattonu sieltä, niin olis varmaan selvinny reilussa kymmenessä minuutissa. Toivottavasti ens kerralla tosiaan täytemateriaalin määrä vähenee, kun kaikki esittävät kahdesti.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 17 Helmi 2009 00:41

Mä katson aina vaan ne esitysvideot netistä jälkeenpäin. En mitenkään pysty pakottamaan itseäni tuijottamaan tunnin verran typerää täyteohjelmaa, että tässäpä sitä mennään porealtaaseen, huh-hah-hei, ja onpa meillä täällä mahtava meininki.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

Seuraava

Paluu Leffa.tv