Kirjoittaja pampula » Pe 16 Touko 2008 13:27
Hoh. Mulle tulee tuosta mieleen yhden luokkatoverin pohdinta: "Mitä sanositte tai tekisitte, jos joku meistä vaan lihois tosi paljon?" Kaikki oli vaan siihen ihan hiljaa, ja sitten että "...niiiin?" Jäinpä taas kerran miettimään, että voi helvetti. Eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä kuin murehtia toisten kiloista? Kyseessä oli vielä henkilö, joka ei itsekään ole mikään pajunvitsa. Luulisi, että hän osaisi suhtautua asiaan jotenkin hienotunteisemmin, mutta ei se itsestäänselvyys näköjään ole.
En tiedä liittyykö tämä nyt enää asiaan, mutta suunnilleen mitään en vihaa niin paljon kuin sitä, kun yksi kaveri kysyy jostain tyypistä, jota ei ole pitkään aikaan nähnyt, että "onko se vielä samannäköinen, onko se lihonut". Suunnilleen ensimmäisenä. Siis voi helvetti, kilotko nyt on sitten maailman tärkein asia? Ei ole mitään väliä seurusteleeko se tai onko se valmistunut vaikka koulusta tai onko onnellinen - tärkeintä on, että onko se lihonut tai laihtunut.
Ja muutenkin, ylipäätään. Hirveän usein mainitaan tietyissä piireissä se, että jos joku on lihonut tai laihtunut jotenkin epäilyttävän paljon. Mulle tulee siitä aina tosi kurja olo. Muistelen niitä aikoja kun itse kärsin syömishäiriöstä, ja minua kehuttiin siitä, miten olen laihtunut ja hyvännäköinen. Nykyään, kun voin asian suhteen suht hyvin, kukaan ei sano mitään. Kukaan ei kehu hyvännäköiseksi, eikä muutenkaan. Normaalius ei kiehdo ihmisiä, painossakaan.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.