PPP: Päivän pienet pelastukset

Re: PPP: Päivän pienet pelastukset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 04 Tammi 2009 14:25

Maijan viestit piristävät päivää. :hymyhali:

----
Ai niin:
Nauroin myös makeasti tuolle "Satamassa on vasikka." -jutulle. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Maija » Su 04 Tammi 2009 15:06

Suvi :hymyhali:

Olen kyllä tällä hetkellä niin full of love, että mielelläni parantaisin kaikki haliterapiaa tarvitsevat. :virne:

:halirinki:
Maija

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 12 Tammi 2009 12:13

Meinasin aloittaa uuden ketjun otsikolla "Mikä ilahdutti viimeksi?", mutta tämä taitaa ajaa saman asian. Muistelin vaan ensin, että tämä on päivän piristyksiä, ja että tarkoitus on piristää muitakin, mutta aloitusviestin luettuani totesin, että ilahdutuksen aiheeni sopii kyllä tännekin.

Laitoin television päälle ja painoin vahingossa sitä nappia, joka vaihtaa radion päälle.
Huomasin, että viiden minuutin päästä alkaa YLE Mondolla lähetys Australian ABC:ltä!! :pomppuhymy:

Uutista ja ajankohtaista vaan, mutta silti. Kuuntelin koko tunnin. Oli aivan ihanaa kuunnella ihmisten puhuvan normaalisti (eli tutulla aksentilla) tutuista asioista ja ihmisistä ja paikoista, joista on katsellut ja kuunnellut uutisia melkein koko viime vuoden. Viime aikoina koko Australian-vuosi on tuntunut vain unelta, kun sieltä päin ei kantaudu tänne uutisia eikä ihmiset ole olleet yhteydessä, ja se on tehnyt Suomeen sopeutumisestakin kamalan hankalaa. Tuleekohan tuota joka aamu?

Ylellä pyörii myös onneksi australialaista komediaa. Skithouse ei ole sieltä parhaasta päästä, mutta onpahan kuitenkin. Australian krikettisyöttäjä herättää aina makeat naurut. :virne:

Australia :hymyhali: :sydän:

Kummallista, että se koti-ikävä tulee tässä vaiheessa reissua.. :riips:

~~~

edit:
Lyyra kirjoitti:Tuleekohan tuota joka aamu?

Tulee!! :pomppuhymy:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 21 Tammi 2009 09:19

Kävin eilen eräässä juottolassa. Eräs miespuolinen henkilö änki pöytäämme istumaan, ja siinä hetken aikaa pökäleitä jauhettuaan tokaisi, että "Et sää mikään ihan roiske ole!" Ei voinut kuin nauraa. Roiske?! :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 27 Tammi 2009 09:11

Oli jälleen pimeä tiistainen aamu klo 5:55 meidän perheen aamupalapöydässä
ja allekirjoittanut oli edelleen aamuäreä lyhyiksi jääneiden yöunien vuoksi.

Onneksi Mies oli iskussa jo tuohon aikaan ja hän sai pelastettua päiväni kerto-
malla omakeksimäänsä vaihtoehtojuonta Metsoloihin. Tässä versiossa Metsolan
Erkki on jo saanut jallitettua Meriläisen Helenan vaimokseen, mutta asiaa ei kat-
so hyvällä Esson kassaneiti, jota Erkki on aikaisemmin vikitellyt vielä Hiacella aja-
essaan.

Tarinaan liittyi vielä kaatosade, tirkistelyä, poliisit ja tiiliskivi ja juttua kesti mel-
kein vartti. Samalla minä yritin olla tukehtumatta aamukahviin kun toinen säveltää
ihan pokalla naamalla tarinaa eteenpäin :virne: Ei hemmetti :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 12 Helmi 2009 19:09

Tuttava sanoi tänään jotain, joka palautti miut takasin maankamaralle itseinhon planeetalta. Olo helpottui kummasti, kun huomasi vääristelleensä asioiden mittasuhteita.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Helmi 2009 23:39

Maanantaiaamuna oli tuskaista mennä yliopistolle. Ihana bussikuski kuitenkin pelasti paljon. Jouduin juoksemaan bussiin ja bussikuski pysäytti (!) juuri lähtemässä olleen bussinsa. Kun olin astunut sisään ja ovi meni kiinni, bussi kuski alkoi lauleskella jonkin intialaisen (tms.) biisin tahdissa. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 20 Helmi 2009 00:46

Sain tänään postia OPAKilta (Odottamaton Posti on Aina Kivaa -yhdistys eli kaveri lähettelee levyjä tai omituisia kortteja). Kuoressa oli kaksi levyä, toinen vanha suosikki ja toinen ennalta kuulematon, mutta joka linkittyy pariin vanhaan suosikkiin, joten oli ihan keräilymielessäkin kiva yllätys.

Levyjen mukana oli kortti. En tiedä mistä kaveri kaivaa kortteja, tämä oli vuodelta -94 Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutin kortti, jonka kuvana on mainos nuorten talkoista vuodelta -43. Kuvassa poika vie koiralta luuta ja teksti:

"Nuoriso rynnistää
- luut
-pihka
-kumi
-lumput
-naudankarvat
-hevosenjouhet
-paperi
-pullot
kelpaavat jälleen maanpuolustukseen.
Aloita tänään!"

Kortin taa kaveri oli kirjoittanut:

"Maanpuolustustoimissa huomioitavaa!
Oman turvallisuutesi vuoksi varmista, että
- koira on melko pieni.
- nauta on kuollut.
- lumppu on vähintään sammunut."
:virne:
Purple

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 20 Helmi 2009 09:36

marenkienkeli kirjoitti:Kun olin astunut sisään ja ovi meni kiinni, bussi kuski alkoi lauleskella jonkin intialaisen (tms.) biisin tahdissa. :D

http://www.youtube.com/watch?v=q6r1GrApjiM :lanppu:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 23 Helmi 2009 15:11

Luistelemasta tullessani (kaikki lauseeni alkavat nykyään näin) menin kauppaan ostamaan juotavaa, kun oma vesipullo oli jäänyt kotio. Menin sitten jonoon juoman ja suklaapatukan kanssa. Edessäni oli vanha arvokkaan näköinen rouva, jolla oli valtavasti ruokatavaraa, joita hän lappasi linjalle. Saatuaan kaikki pois kärryistäja odottaessa vuoroaan hän katsahti ostoksiani ja totesi: "Noin vähän! Ole hyvä ja mene vain eteeni! Ei minulla tässä mitään kiirettä ole." Oikein kädellä lykkäsi minut eteensä. :virne: Sopersin hämmentyneet kiitokset ja kassatäti mulkaisi murhaavasti. Luuli varmaan, että olen etuileva mummojen kamppaaja.

Poistuessani kaupassa rupesi harmittamaan, kun sillä mummolla oli niin paljon tavaraa, että olisihan fiksuna ihmisenä voinut kysyä että tarviiko apua. :p Olisin nyt sen verran kiireisestä aikataulustani joustaa, että olisin voinut kasseja kantaa.

Mutta oikeasti on aivan älyttömä mukavia ja ilahduttavia tälläiset hetket. :D Tilanne oli kyllä nurinkurinen, minun olisi pitänyt päästä mummo eteeni, eikä mummon minua, nuorta ihmistä. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 27 Helmi 2009 12:30

Meinasin tehdä keskustelun erillaisista luonto hetkistä, mutta emmää sit viittinytkään. :hullu:

Sillä koin luontoelämyksen! Sellaisen pienen vaan, mutta se tuntui kivalta.

Kävin koiruuksien kanssa viemässä postilaatikkoon kirjeitä ja kävellessäni takasin kotiin kuinka palokärki kirkui metsässä. Hetken päästä huomasin, että niitä taitaakin olla kaksi, toinen huutaa metsässä ja toinen meidän pihalla! En kuitankaan antanut ajatuksen häiritä itseäni, että muka palokärjen näkisin, nehän on niin arkojakin. Kuitenkin juuri kun pääsin pihalle palokärki lennähti kupsahtaneelle männylle, joka oli itsestäni noin 6m päässä. Jäykistyin vallan. Palokärki! Noin lähellä! EIKÄ OLE KAMERAA MUKANA! :tipahdus:
Koirat eivät moiseen tirppaan kiinnittäneet huomiota ja olivat talsimassa ajatuksissaan suoraan puuta kohti. Mietin, miten voisin rääkäistä niille niin, ettei lintu mene shokkiin. Kuiskuttelut eivät auttaneet ja paniikissa huusinkin PAIKKA! kauniilla sortuvalla äänelläni. :virne: Tirppa jäikistyi hetkeksi, mutta jatkoi nakutteluaan. Välillä se mulkaisi koiriin, mutta ei se niitä näyttänyt säikkyvän. Itse yritin hiipiä pikkuhiljaa lintua kohden, että näkisi kunnolla. Kun ei se minustakaan näyttänyt pahemmin välittävän.
Kaiken pilasi kuitekin se, että lunta tippui rämisten katolta ja tirppa lennähti toiseen puuhun. Oi mikä kaunis ääni lähti sen siivistä! Kuului vielä niin hyvin, kun muuten oli aivan hiljaista. Hetken mulkoiltuaan minua ja koiria se lehähti tiehensä.

Mutta on se komea!
Kuva

Piti oikein netistä katsoa, että mitä palokärjestä sanotaan. Ensimmäisksi tuli lause, että vanhan kansanperinteen mukaan kuolema vierailee talossa, jonka pihaan palokärki asettuu. :isosilmä: Palokärki on kuulemma peloton lintu, ja ehkä se pitää paikkansa tämän kokemuksen mukaan. Olin aina ajatellut, että olisivat arkoja, kun joskus tuossa pihassa ollessaan ovat säikkyneet ja livistänet karkuun, jos joku on mennyt ikkunaan katsomaan.

Palokärjet voivat elää pitkään. Vanhin suomalainen rengastettu palokärki on ollut 13 vuotta 11 kuukautta ja 18 päivää vanha. Se on samalla Euroopan vanhin palokärki.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 27 Helmi 2009 14:25

Onko ihan itse otettu kuvakin? :O:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Helmi 2009 14:28

Nugat kirjoitti:EIKÄ OLE KAMERAA MUKANA! :tipahdus:

Lyyra kirjoitti:Onko ihan itse otettu kuvakin? :O:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 27 Helmi 2009 14:30

Galileo kirjoitti:

No en kai minä sitä kokonaan lukenu! :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 27 Helmi 2009 14:44

Lyyra kirjoitti:
Galileo kirjoitti:

No en kai minä sitä kokonaan lukenu! :keijo:

Mä olen katsos niin taitava, että pystyn ottamaan tilanteesta kuvan jopa myöhemmin tapahtuneesta. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » Pe 27 Helmi 2009 16:07

Purple kirjoitti:Sain tänään postia OPAKilta (Odottamaton Posti on Aina Kivaa -yhdistys eli kaveri lähettelee levyjä tai omituisia kortteja).

Minäkin haluan saada odottamatonta postia. Itselläni on tapana lähetellä kaikkia omituisia kortteja parille kaverille välillä kun on tylsää tai mieleen tulee joku ihan järjetön juttu ja löydän oudon kortin. Koskaan vaan en saa niiltä mitään :itku: .
No eipä sillä, ihan omaksi huviksi minä noita kortteja kuitenkin lähetän, minulla on niin huono huumorintaju, että nauran itsekseni kirjoittaessani niitä. Onneksi parhailla kavereillani on samanlainen huumorintaju kuin minulla, kaikki muut pitäisi minua varmaan hulluna :virne:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 27 Helmi 2009 18:26

Unohdin tulla tänne raportoimaan. Minä näin (ehkä noin) kuukausi sitten palokärjen Helsingissä! Siinä se nakutteli puuta parin metkin päässä jalkakäytävästä välittämättä minusta tai muusta maailman menosta pätkääkään. :O: Minäkin harmittelin, ettei ollut kameraa mukana. Ei tosin ihmekään, että minulla ei ollut sitä mukana, kun olin yliopistolle menossa.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 02 Maalis 2009 13:37

Päivän totuus (lasten suusta):

"Sielu muistuttaa muovipussia.
Se on ohut
ja läpinäkyvä ja vetää noin 4
litraa."

:pepsodent:

:virne:

Lisää osoitteessa: http://personal.inet.fi/koti/seppo.suop ... totuus.htm
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 04 Maalis 2009 19:13

Aamupäivällä bussissa oli hellyyttävä pari. Noin 60-vuotiaat mies ja nainen istuivat vierekkäin selkä menosuuntaan päin bussissa. Nainen istui ikkunan puolella ja piti siitä vastakkain olevien penkkien välissä olevasta tangosta kiinni. Kun heitä vastapäätään istunut tyttö lähti bussista, mies siirtyi naista vastapäätä ja laittoi kätensä naisen käden päälle. Puheista päätellen vaikuttivat rakastuneilta ja juuri seurustelun aloittaneilta. Hellyyttävää. Mieleni piristyi kummasti kyseisen parin takia. :hullu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Outolintu » To 12 Maalis 2009 23:38

Hih. Tänään oli taas kaupassa jotenkin niin... No, ei absurdi, mutta jollain tapaa oudon hauska tilanne. Otin täkäläistä maitorahkaa hyllystä kun joku kysyi multa, minkälaista se on. Paljastui, että kysyjä oli tanskalainen, joka etsi jonkinnäköistä maustamatonta jugurttia, mutta jossa olisi vähemmän rasvaa kuin Lindahlsin versiossa. Siinä sitten suomalainen ja tanskalainen pähkäilee norjalaisia meijerituotteita. :pepsodent: Toivottavasti ei tullut vikaostos. Vähän sellainen "the blind leading the blind"-olo :virne:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 15 Heinä 2009 10:03

Tää on ehkä puoliksi Päivän piristys -ketjuun ja tänne kuuluva juttu: olen saanut
parina viime päivänä oikein kunnon, kunnon naurut kun naapuruston teiniväestöön
kuuluva miespuolinen henkilö on mennyt menopelillään kotimme ohi: bassonjumpu-
tuksen kuulee kaukaa, ja kun kyyti on vihdoin kohdalla niin ei sitä voi olla nauramat-
ta: viimeisen päälle tuunattu mopoauto, alla aluvanteet (tai sen tyyppiset), kyydis-
sä maksimimäärä porukkaa ja musiikki niin kovalla että meillä ikkunat tärisee.

:rotflmao:

Ei saakeli, nuo teinien mopoautot on kyllä tämän vuosituhannen turhake.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 15 Heinä 2009 11:47

Sippura kirjoitti:Ei saakeli, nuo teinien mopoautot on kyllä tämän vuosituhannen turhake.

En nyt ihan turhakkeesta tiedä - kiekkoteineille varmasti ihan passeli vehje ja säästää vanhempia iänikuisilta harkkarundeilta.
Fantsu

ViestiKirjoittaja dena » Ke 15 Heinä 2009 22:23

Fantsu kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Ei saakeli, nuo teinien mopoautot on kyllä tämän vuosituhannen turhake.

En nyt ihan turhakkeesta tiedä - kiekkoteineille varmasti ihan passeli vehje ja säästää vanhempia iänikuisilta harkkarundeilta.

kaikkein parasta on kun näkee semmosen tuunattuna. Takaspoileri ja liekit kyljessä ja kaikkee. Voi haloo!
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 15 Heinä 2009 22:31

Fantsu kirjoitti:

Ei pitäisi yleistää, mutta nämä meidän lähiseudun jannut tuntuvat ainoastaan
pärtsäilevän noilla tuunatuilla mopoautoillaan ympäriinsä vailla sen parempaa
tekemistä.

Mutta saapa ainakin tällaiset naapuruston munmot päivittäisen hupinsa ajelua
seuratessaan :tilt:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Shay » La 18 Heinä 2009 16:35

Opettelisivat vielä ajamaan mopoautoillaan eivätkä huitelisi miten sattuu missä sattuu. :ei:

Päivän pelastus... :raps: No, tätä päivää ei ole vielä pelastettu.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa