Karkkihyllyn antimet

Karkkihyllyn antimet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 06 Maalis 2009 13:41

Tätä ketjua ei ole, monta kertaa olen kaivannut, nyt se perustetaan.

Miksei Pandan Lakuraetta tai suklaa-lakuyhdistelmä Duelloa saa melkein mistään! :viha: Panda perkele, joku roti tähän touhuun!

Ehkä kyseessä on Alepan salaliitto Pandaa vastaan. :salaliitto: Suklaarusinoita on kyllä kyseiseltä firmalta aina tarjolla. Mutta kuka hullu niitä nyt haluaa?

Nyt viikolla hain Fazerin LontoonRae-suklaata eikä sitäkään ollut. Kaikkia muita Fazerin levyjä oli (kuten Jamppa Tuomisen parhaat :p ). Jouduin ottamaan Fazerin punaisen...
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Karkkihyllyn antimet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Maalis 2009 13:43

Hei niinpä! Ja Liitulaku! Niitä sai pussissa vielä kun olin pieni. En halua ostaa enää Lauantaipusseja niiden takia. Enkä halua käydä Makuunissa niiden takia.

Juueimullasitmuuta. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 06 Maalis 2009 14:02

Liitulakuja on myös TV-sekoituksissa :lanppu: Oikein herkullinen pussukka noin muutenkin. Se on kyl tyhmää, jos hedelmä- ja salmiakkikarkit ei mene tasan. Kun niitä pitää olla suussa aina yks ja yks (kuten Heroesissa: "One of them, one of us.") tai ääritapauksissa kaks ja kaks. Ensin kuuluu syödä sienet, sitten hedelmät ja salmiakit, sitten liitulakut ja lopuksi pussin pohjalle jää ne siniset epämääräiset ja mahdollisesti yli jääneet hedelmäkarkit. Ne voikin antaa jollekin sitten hyvää hyvyyttään.

Noita äsken mainittuja sinisiä oli ennen myös punaisina niissä Leafin All-Sorts -lakukokoelmissa. :raps: Miksi sininen on jäänyt, mutta punainen ei, hyvin jännä...
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 06 Maalis 2009 14:15

Pascal Lemoix kirjoitti:Suklaarusinoita on kyllä kyseiseltä firmalta aina tarjolla. Mutta kuka hullu niitä nyt haluaa?

:täh: Suklaarusinathan on hyviä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Maalis 2009 14:21

Pascal Lemoix kirjoitti:Liitulakuja on myös TV-sekoituksissa :lanppu: Oikein herkullinen pussukka noin muutenkin. Se on kyl tyhmää, jos hedelmä- ja salmiakkikarkit ei mene tasan. Kun niitä pitää olla suussa aina yks ja yks (kuten Heroesissa: "One of them, one of us.") tai ääritapauksissa kaks ja kaks. Ensin kuuluu syödä sienet, sitten hedelmät ja salmiakit, sitten liitulakut ja lopuksi pussin pohjalle jää ne siniset epämääräiset ja mahdollisesti yli jääneet hedelmäkarkit. Ne voikin antaa jollekin sitten hyvää hyvyyttään.

Mää en tykkää TV-sekoituksesta juuri noiden epämääräisten sinisten takia. Ne jää aina yli, enkä tunne ketään, joka niistä tykkäisi. Niiden muille antaminen on minun mielestäni siis lähinnä rangaistus jostain tai verinen loukkaus tai kostotoimenpide. Lauantaipussista multa ei jää syömättä muuta ku purkka.

:virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 06 Maalis 2009 14:29

Dnd kirjoitti: :täh: Suklaarusinathan on hyviä.

Niin onkin! Vielä parempia on jogurttirusinat. :kuola:

Onko ne TV-sekoituksen "epämääräiset siniset" niitä, missä on semmosia pieniä palleroita päällä ja sisus on jotain hyytelöä? Musta ne on hyviä.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja DarkSide » Pe 06 Maalis 2009 14:30

En ymmärrä miten voitte noin vaan mussuttaa karkkia.

Itse en voi ostaa mitään makeaa (xylitolipurkkaa lukuun ottamatta), jos haluan edes jollain tapaa saada pidettyä paisumiseni kurissa. Ehkä tämäkin on ikäkysymys?

No, eipä jää hammaslääkärillekään muuta hommaa kuin todeta, että ei täältä löydy mitään korjattavaa vaikka kuinka etsii.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 06 Maalis 2009 14:39

Lumikki75 kirjoitti:Onko ne TV-sekoituksen "epämääräiset siniset" niitä, missä on semmosia pieniä palleroita päällä ja sisus on jotain hyytelöä? Musta ne on hyviä.

Niin mustakin. TV-sekoituksessa multa jää viimeiseksi aina vihreät ja keltaiset karkit.

En ole pitkiin, pitkiin aikoihin syönyt karkkia. :o:
Alkoi kyllä nyt tehdä mieli. Suosikkiani on salmiakki, sellainen raikas. Halvan Vanhat autot ovat herkkua. :kuola:

Parhaat hedelmäkarkit löytää mielestäni Hyvää makumaasta -pussista. Ne oranssit. :kuola:
Maija

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 06 Maalis 2009 14:48

Lyyra kirjoitti:Mää en tykkää TV-sekoituksesta juuri noiden epämääräisten sinisten takia. Ne jää aina yli, enkä tunne ketään, joka niistä tykkäisi.

Minusta ne taas kuuluu sienten ja keltasten hedelmäkarkkien kanssa parhaimpiin tv-sekoituksessa. Salmiakista tykkään kyllä, mutta tv-pussin salmiakit on pakko syödä aina hedelmäkarkin kanssa. Ne ei maistu hyviltä pelkiltään.

Ennen söin paljon enemmän karkkia. Ostin monta kertaa viikossa ison karkkipussin ja sehän piti syödä aina yhden illan aikana pois. Nykyään ei enää moiseen pysty. Ostan karkkia ehkä kerran viikossa, mutta hyvin harvoin mitään isoja pusseja. Yleensä mukaan lähtee Snickers tai Fazerin vadelmatäytteinen suklaapatukka. :kuola:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Maalis 2009 15:04

Ainiin! Australiassa sai Rocky Roadia. :kuola:

Kuva

Suklaata, vaahtokarkkia, marmeladikarkkia ja pähkinöitä yhtenä kiinteänä könttinä. :kuola:
Jos on olemassa karkki, jota ei tarvi syödä kuin yksi palanen kerrallaan, tuo on se, heh.

Hmm.. :raps: :lanppu: Voiskin joku kerta vääntää ite kivisen tien. Tulis varmaan aika takuuhyvää tummalla suklaalla ja Hyvää Makumaasta (meinasin kirjottaa Makuumaasta :friikki: ) -hedelmäkarkeilla. :kuola:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 06 Maalis 2009 15:29

Nyt ollaan asian ytimessä :superhymy:

Karkit, ja varsinkin irtokarkit on mun tämänhetkinen salainen pahe nu-
mero 1. Rakastan sitä mässytyksestä tulevaa tunnetta, kun jäystää jo-
tain oikein sitkeää karkkia, nam.

Tällä hetkellä kauppojen karkkihyllyistä ei suoraan iske oikein mikään
valmispussi, yleensä niissä on liikaa sellaisia pahoja karkkeja jotka jää
aina syömättä (esim. TV-sekoituksen siniset äklötykset). Niistä Smash-
jutuista tykkään, ne on niin hämmentävän makuisia että niitä voi syö-
dä vaikka pussin kerralla :tilt:

Ja koska kaupan karkkihyllyt ei tarjoa minulle mitä haluan, olen siirty-
nyt paikallisen FilmTownin vakioasiakkaaksi karkkipäivinä. Heiltä löy-
tyy tienoon parhaat irkkarit, mm. isot ja sitkeän happamat vattulaku-
kolikot :kuola: Myös jogurttipäällysteiset cashew-pähkinät on herkkua.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 06 Maalis 2009 15:37

Mun mielestä tv-pusseista parhaita on just ne siniset. Muut onkin sitten melkeinpä pahoja siinä pussissa :virne:

Mut missä on kaikki kovat karkit? Ei kaatissäkkiä aina jaksa ostaa tai perus turkinpippureita. Ja siinäpä vaihtoehdot taiskin sitten olla. Draculakarkit on hyviä, mutta niitä harvemmin missään on. Irtokarkeissakaan ei oo mitään hyviä kovia karkkea nykyään enää ollenkaan (paitsi makuunissa, mutta ei sinne viitsi pelkän karkin takia mennä). Mä haluan lisää hyviä kovia karkkeja.

Tän hetken karkkisuosikkeja on edellä mainitun kaatissäkin lisäksi sirkus aakkoset ja hyvää makumaasta pussit. Yleensä tulee kyllä karkkihyllyä tuijotettua pitkä tovi, kun ei ikinä tunnu löytyvän mieleistä. Kaikki hyvät aina lopetetaan, kuten esimerkiksi Lidlissä myyty valkosuklaa, missä oli seassa värillisii suklaakarkkei. Ja kahvisuklaa. Ja mustanaamiotikkarit. Rieseneistä en oo ikinä hirveästi tykännyt, mut tuli vähän surullinen olo, kun huomasin, ettei niitä enää oo, kun ois kerrankin halunnut. Ja mistään ei tunnu saavan enää pelkkää salmiakkiajauhetta, tosin se voi johtua siitä, ettei sellaisia kioskea enää ole niin paljon, kuin silloin kun oli lapsi.

Ja nyt on hirveästi mainostettua IFA-karkkeja. Pyh, mikään uutuus ole. Oon yläasteesta syönyt niitä suurimpana herkkuna (koska yhdessä nuorten kirja sarjassa päähenkilö söi aina niitä) ja ne ei oo yhtään sellaisia karkkeja kun ne mainokset on. Mun mielestä ne on paljon vakavammin otettavampia karkkeja :viha: onhan siinä paketissakin sellaisen vanhan miehen kuva.
Annis

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 06 Maalis 2009 15:45

Annis kirjoitti:Mut missä on kaikki kovat karkit?

Rainbow'n Hot mix on ihan paras kovien karkkien sekoitus. Kaikki muut pussin
karkit on aivan älyttömän hyviä (ja tulisia!), ainoastaan nuo valko-mustat jää
mulla syömättä. Olen sitten ollut hyväsydäminen ja lahjoittanut ne Miehelle :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 06 Maalis 2009 15:50

Sippura kirjoitti:

Rainbow'n Hot mix on ihan paras kovien karkkien sekoitus. Kaikki muut pussin
karkit on aivan älyttömän hyviä (ja tulisia!), ainoastaan nuo valko-mustat jää
mulla syömättä. Olen sitten ollut hyväsydäminen ja lahjoittanut ne Miehelle :virne:

ehkä mä oon sit vaan nirso, mut ei noi halppispussit silleen mene. Tai joo, hot mix on kyllä noista halppiksista paras. Vihreät ja vaaleat kierteiset on parhaita. Punaiset ja valkea jää aika pitkälti kyllä syömättä. Se on vähän huono, kun mieskään ei pidä niistä mistä mäkään en pidä.
Joku halppis pussi, olisiko ollut nimeltään Kuukivet oli taas ihan älyttömän huono, puolet pussista syömäkelvottomia. Miks turkinpippureitakaan ei oo enää kuin kahta sorttia (okei, kolmea, mut yhdet ei oo kovia) ja sitten niitä freeze juttuja, jotka ei oo mun mielestä turkinpippuria nähnytkään. ja niitä sellaisia pitkiä ns turkinpippuripatukoita on ikävä, ne oli lapsena suurinta herkkua.
Annis

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 06 Maalis 2009 16:17

Kuva
Lordi-karkit :kuola:
Ihania kovia, kirpakoita, suolaisenmakeita sekalaisia möyssyjä. Aivan loistava pussi, paitsi että siellä on sitruunajauhiksia. Eipä tosin ole vielä tullut vastaan sekoituspussia, missä kaikki karkit/suklaat olisivat syötäviä :p Tuota kuitenkin suosittelen kaikille kovien karkkien kavereille.

Ennen vetelin säkkikaupalla karkkia. Ja se myös näkyi, joten Darkkis, ei ole ainakaan pelkästään ikäjuttu :tilt: Nyt kun pyöräilen sen ~14 kilsaa päivässä, olisi energiantarvekin suurempi ja voisi huolettomammin rouskutella, niin ei enää tee mieli karkkia :friikki: Ärsyttävää.

No, tietenkin välillä iskee makeanhimo, mutta siihen riittää sellainen pikkupussi tai yksi suklaapatukka. Joskus ostan pelkästään yhden Pätkiksen :tipahdus: Tällaista ei ole tapahtunut sen jälkeen, kun viikkoraha oli enemmän kuin yhden Pätkiksen hinta. ...Toisaalta edelleen voi mennä yksi Pätkiskakku kahteen pekkaan melkein yhdeltä istumalta, että ei tässä vielä makeasta ole eroon päässyt :pahis: Karkkien kulutus on kuitenkin suorastaan romahtanut.

Jostain syystä parhaita karkkeja ovat grilliltä ostetut irtarit. Niissä on se oma ominaistuoksu ja usein vähän kuivahtaneita ja sitkeitä itse karkit, tulee niin lapsuus mieleen. "10 pennillä merkkareita, sit 10 pennillä tuttifrutteja, sit 10 pennillä jauhiksia..." :ahihi:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja theia » Pe 06 Maalis 2009 16:49

Mä en tykkää salminakista. Siis ollenkaan.

Mun nykyinen lemppari taitaa olla Dumle, sitten irtiksistä Väyrysen päät ja muuten pehmeät hedelmäkarkit (tyyliin punaiset autot Aarrearkussa, tai Hyvää makumaasta -normipussin hetelmät).

Dumleja en syönyt ikuisuuksiin, kunnes duunikaveri toi tohon pöydälle niitä mussutettavaksi... ja sittenhän niitä on mennyt. Ja se pitää sanoa joko Dumble tai sitten vielä tuohon lisäpääte -dore :keijo:

Ainiin! Ja oon muka outo koska Jim & DaCapo pitää aina syödä päällekäin. Ei siis erikseen, koskaan, aina vaan yhdessä.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 06 Maalis 2009 16:58

Te senkin!

Kävin ulkoilemassa, kun oli niin ihanan keväinen ja raikas ilma. Sitten lähikaupan kohdalla muistui tämä ketju mieleen ja oli aivan pakko käydä ostamassa karkkia. Siwan vaatimattomasta valikoimasta päädyin lumipantteri-namusiin. Mmm... :kuola:

Olen heikko, tiedän. :virne:
Maija

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 06 Maalis 2009 17:51

Fazer suklaarae on korvattu usein Rainbow suklaarae virityksellä.En ole ostanut, jotenkin tökkii tuo Rainbow teksti siinä paketissa.Jos se Rainbow rae on jotain halpis kopio mässyä, ja kaukana Fazer laadusta? Enivei, ko suklaarae ei ole pussissa vaan se on pahvilodjussa ja se on piilotettu alimmalle hyllylle piiloon katseilta,pölyyntykööt siellä. Lähikauppani siis pitäkööt rakeensa.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja damn » Pe 06 Maalis 2009 18:45

theia kirjoitti:Mä en tykkää salminakista. Siis ollenkaan.

Sama täällä. En voi syödä salmiakkia koskaan ikinä. Hyi. En myöskään syö lakua, mutta se on pienempi paha kuin salmiakki.
Tykkään monista hedelmäkarkeista joita löytyy valmiista karkkisekoituksista, mutta ne pussit on usein pilattu salmiakkikarkeilla. En nää mitään järkeä ostaa karkkipussia, joista puolet menee roskiin kun en voi syödä niitä. Joten ostan joko irtokarkkeja tai sitten syön suklaata.
Nykyään kyllä syön vähän mitään makeaa, kun ei tee kovin usein mieli mitään sokerista.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 08 Maalis 2009 14:46

Nyt mulla on kotona sellainenkin määrä karkkia, että huh, huh. Olin ostanut ennen reissuun lähtöä Jumbo Re-mix-karkkipussin (400 g). Laivalta ostin Malacon Djungelvrål Original -pussin (450 g), Truly Black -pussin (400 g) ja Bubblizz original -pussin (450 g). Eiköhän 1,7 kg karkkia riitä joksikin aikaa. :keijo:

Pidän monenlaisista karkeista, mutta yleensä karkkisekoituksista löytyy jokin huono karkki. Tuo Jumbo Re-mix on ehkä paras karkkisekoitus, vaikka siinä olevat mustat kolmikulmaiset karkit eivät olekaan mieleeni.

Pidän salmiakista ja kirpeistä karkeista. Tuo Djungelvrål-pussi täyttää vaatimukset ja onkin suurien odotusten kohteena tällä hetkellä.

Suklaasta pidän myös. Tumma suklaa ei kuitenkaan ole yleensä mieleeni. Lempparisuklaani on Maraboun Minttukrokantti-suklaa. :kuola:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja elegia » Su 08 Maalis 2009 15:08

Mä en kauheesti karkista välitä, olen enemmän suolaisen perään noin muutenkin.

Mutta, kyllä mullakin joskus karkkihammasta kolottaa. Siihen ostan lääkkeeksi yleensä salmiakkia tai suklaata. Hedelmäkarkit on suoraan pahuudesta, samoin marmelaadikarkit ja muut sellaiset. Pienenä pahana saatan sellaisia napostella, jos tulee joku sekoitus ostettua. Poikkeuksena ovat kirpeät hetelmät, kuten Missä X-pussin hedelmät. Ja Ässä Mix:n hetelmätkin menee, kun on kaverina salminakkia. :D

Tämän hetken suosikkeja mulla ovat Sisu Horna ja Lakritsal! :kuola: Ne on vielä mukavan pienissä pakkauksissa, just hyviä mun pieneen makeannälkään. Sitten tietysti irtokarkeista Ufot on lemppareita! Ne kaikista kirpeimmät! Nam! Turkinpippurit ja vastaavat menee myös. Suklaasta pidän kanssa, siitä on lempparia Fazerin Maya-patukka, jossa on maissia ja chiliä. Muuten en erikoisemmin välitä siitä, että nykyään suklaisiin sekoitetaan kaikkea mahdollista, esimerkiksi sitä LontoonRae-suklaata en voisi kuvitellakaan maistavani.

Mummoilla ja papoilla on kiva karkkikulttuuri. Niillä on aina niitä Pihlajoita, Omareita ja Fazerin parhaita lastenlapsille tarjottavaksi. Pihlaja-karkkeja olen inhonnut aina, Omarit sen sijaan on ihan hyviä pieninä annoksina, juuri sillai "ota nyt toisellekin silmälle"-tarjottuina. :virne:
elegia

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Maalis 2009 11:53

elegia kirjoitti:Tämän hetken suosikkeja mulla ovat Sisu Horna ja Lakritsal! :kuola:
Ja näistä saa tehtyä parhaat viinakset, suhteella pakkaus/1 dl viinaa... :kuola:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 09 Maalis 2009 20:36

Annis kirjoitti:Joku halppis pussi, olisiko ollut nimeltään Kuukivet oli taas ihan älyttömän huono, puolet pussista syömäkelvottomia.
Juu, tuo Kuukivet ei ollut erikoinen, mutta mä tykkään kyllä siitä Eldoradon toisesta halpispussista (pippuriset pääkallot). Pussi kestää kauan, kaikki karkit on hyviä, koska ovat kaikki samanlaisia ja se on tosi halpa. Kuva

elegia kirjoitti:Ja Ässä Mix:n hetelmätkin menee, kun on kaverina salminakkia.
Ässä Mixejähän ei voi syödä kuin salmiakki ja hedelmä samaan aikaan. Ei ne muuten maistu millee.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 11 Maalis 2009 03:05

Hiukan olin pettynyt, kun ostin taannoin junanaposteltavaksi sen fazerin sekoituspussin, missä on ässämixiä ja missä-äxiä ja suklaanameja samassa. Siellä oli melkein pelkkää salmiakkia ja suklaata! Yäk. Niidenhän pitäisi olla vaan mausteena hedelmäkarkeille, joita syödään yksi kirpeä, yksi makea -yhdistelmänä yhtäaikaa. Jätin pussin kotikodin keittiön pyödälle, eiköhän se siellä tyhjene.

Djungelvrålit on ihania. Harmi ettei niitä enää saa Suomesta, voisin syödä niitä ihan pelkiltään vaikka kuinka kauan. Onneksi niitä nykyään löytyy joistakin Makuuneista.. ihanan suolaisia. :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Crux » To 12 Maalis 2009 12:53

Jorssi kirjoitti:
elegia kirjoitti:Ja Ässä Mix:n hetelmätkin menee, kun on kaverina salminakkia.
Ässä Mixejähän ei voi syödä kuin salmiakki ja hedelmä samaan aikaan. Ei ne muuten maistu millee.

Höpsis. Ässä Mixit syödään tunkemalla kymmenen hedelmää kerralla suuhun mässyn mässyn kunnes hedelmät on loppu. Salmiakit syötetään miehelle. :virnu:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

Seuraava

Paluu Murkina