Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 24 Helmi 2009 00:44

Mää taas oon sitä mieltä, että kyllä tuo Pitti osaa näytellä (sen vaimo ny on lähinnä :pahasetä: mutta en näe sitä ongelmana). Tosin mie edustan sitä karvasempaa sukupuolta, joten en sinällään kuulu tähän väittelyyn mitenkään...

Suurin paha varmaan mitä tuolle kaverille aikoinaan kävi oli ne muutamat minuutit Thelma ja Louisessa, jonka seurauksena sitten tuli näitä "kiiltokuvarooleja(kin)". Käytännössä tuo kaveri on kuiten ainakin minun silmissäni todistanut lahjansa omassa lempparileffassani eli Fight Club ja tämän jälkeen mm. 12 Apinaa, Oseanit (ainakin eka), True Romance ja Snatch, Troijakin nyt menee, mutta se ehkä yrittää vielä olla kiiltokuvarooli :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 24 Helmi 2009 09:13

Yabba kirjoitti: Troijakin nyt menee, mutta se ehkä yrittää vielä olla kiiltokuvarooli :p

Eh... Troija ei kyl mene niin missään mielessä. Hirveetä sontaa, ei pystynyt kattomaan sitä,
vaikka siinä olikin Brad puolialasti ja se toinen nätti poika (Orlando Bloom ehkä?). :umpfh:

Ja mustakin Angelina on ihana. :D Vähän ehkä outo luonteeltaan, mutta niin kaunis.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Helmi 2009 15:36

Pittin näyttelijäkyvyt yltävät mun mielestä vain viihdyttävään aivottomaan huttuun, syvällisempää tulkintaa ja otetta haetaan sitten kyvykkäämmiltä näyttelijöiltä. Ulkonäköpoliittisesti hän kuuluu myös keskikastiin, sinne häntäpään tietämille. Karisma puuttuu ihan täysin.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 24 Helmi 2009 17:18

Aurora B. kirjoitti:Pittin näyttelijäkyvyt yltävät mun mielestä vain viihdyttävään aivottomaan huttuun, syvällisempää tulkintaa ja otetta haetaan sitten kyvykkäämmiltä näyttelijöiltä.

Oho. Sanot tämän sellaistenkin elokuvien kuin Fight Club ja 12 Monkeys jälkeen?
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Helmi 2009 18:16

Joo. Kahdessatoista apinassa Pittin suorituksesta hohkaa se näytteleminen. Ei ollut mun mielestä luonteva pöpi :keijo: Leffa itsessään oli ihan hyvä, vaikka Pittin näytteleminen sitä vähän häiritsikin.

Mr. & Mrs. Smithiä katsoessa häiritsi ihan hulluna Pittin samat maneerit kuin apinaelokuvassa. Sen jälkeen olen tykännyt 12 apinassa Pittin näyttelemisestä vielä vähemmän. Smith-elokuva sen sijaan oli ihan normitasoa, aivot narikkaan -huttua, mihin Pitt sopii.

Fight Clubin näkemisestä on mennyt liian kauan, että muistaisin, mikä siinä mätti. En muistaakseni tykännyt koko leffasta ensinkään. Voisi toki katsoa ja kerrata, ja tulla sitten arvostelemaan Pitt uudemman kerran :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Plei » Ti 24 Helmi 2009 18:27

Suosittelen myös Babelia niille, joiden mielestä Pitt on vain turha kansikuvapoika.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Helmi 2009 16:08

Oscareista.

Mä katsoin oscarit puoliksi valveilla ja puoliksi kivusta sekaisin, siksi en ihan kaikkea ehtinyt rekisteröimään.
Kivuttomien hetkien mielikuvat ovat ainoat kirkkaat.

Alku oli aivan huikea. Mä olen Hugh Jackmannista pitänyt aina. Siinä on karismaa ja ns. "eläimellistä" vetovoimaa. Onhan se aikamoinen hunksi omalla tavallaan.
Mielummin mä kattelen Hughta ilman paitaa, kuin Salkkari-Samia. Ja mies jopa osasi laulaa, mistä ropisee mun mittapuissa aina pisteitä. Useita :virne:.
Mun mielestä oli ihan idea että siihen alkuun oli ympätty muutakin kuin mukahauskaa stand up-höttöä ja lavasteet oli ihanat.

Mä myös ihastuin siihen esittelyyn. Tai kuten ensimmäisen oscarin jakohetkessä sanottiin "olemme tulleet toivottamaan yhden heistä joukkoomme" (taisi olla muuten Goldie Hawn tai Tilda Swinton, joka sen sanoi). Musta se oli ihanan henkilökohtaisesti sanottu ja silloin yöllä ainakin tuntui siltä, että miten ihana on tuoda yleisölle tunnelma (illuusio) siitä, että kolleegat tulevat kaikki toimeen keskenään ja miten ihana tilaisuus koko gaala onkaan. Mutta minun mieltä se lämmitti syvästi.

Ja yhdessä hetkessä olin varma, että Meryl Streep sai pystin, mutta se olikin joku aivan muu. En sitten tiedä kuka.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 25 Helmi 2009 16:40

Kibaya kirjoitti:Ja mies jopa osasi laulaa, mistä ropisee mun mittapuissa aina pisteitä.
Ai osas vai? No se meni multa kyllä ohi. Mä vaan keskityin miettimään, että lopettas "laulamisen", että vois keskittyä showhun. Muuten se alkuesitys oli ihan jees.

Mä en tykänny yhtään siitä näyttelijä-Oscareiden esittelystä. Tylsää ja siirappista. Kaiken kaikkiaan oli kyllä heikkolaatuisin shöy pitkään aikaan, mutta onhan se lama ja kaikkee.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 25 Helmi 2009 18:28

Unohdin aikaisemmin mainita tykänneeni juuri tuosta henkilökohtaisesta
esittelystä, mutta nyt kun Kibaya siitä mainitsi niin en voi kuin komppail-
la :D Paljon lämpimämpi tapa esitellä ehdokkaat kuin se, että yksi tyyppi
vaan lukee nimet ja ilmoittaa voittajan. Ei ihme että ehdokkaat olivat kyy-
nel poskella esipuheiden aikaan.

Näin tuo tapa esitellä ehdokkaat näemmä jakaa mielipiteet :tilt:

Ja Sophia Lorenin bitchface esitellessä yhtä pääosaehdokasta oli illan pa-
rasta antia :virne: Toinen käsi lanteille ja jäätävän tiukka katse kameraan.

Sitä en kuitenkaan tajunnut, että miksi Heath Ledgerin esittelypuheessa piti
ottaa esille miehen aikaisemmat roolisuoritukset? Siksi että hän on kuollut?
Nythän kyseessä oli ainoastaan roolisuoritus Jokerina Dark Knightissä eikä saa-
vutukset aikaisemmissa elokuvissa.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Sade » Ke 25 Helmi 2009 21:56

Minäkin pidin näyttelijäehdokkaiden esittelystä. Olihan se vähän kornia ja mahtipontista, mutta Oscar-gaalan nyt kuuluukin olla korni ja mahtipontinen. :virnu:

En ehkä kuitenkaan toivoisi, että tuosta tulisi jokavuotinen käytäntö.

Tänään muuten tulee vuonna 1984 parhaan dokumentin Oscarin voittanut Ehdokkaana Harvey Milk. Mahdollisuus siis tarkastaa, kuinka "näköinen" Sean Pennin suoritus Milkinä on. Dokkari TV2:lla klo 22.55.
Sade

ViestiKirjoittaja Haahuilija » To 26 Helmi 2009 16:30

Kattoiko kukaan Fringeä?
Ohjelma ilmeisesti alkoi aika myöhässä, kun boxi oli jättänyt loppuratkaisun nauhoittamatta.
Katko tuli siihen kun ne agentit menivät karusellin alakertaan.
Mitenkä sille pojalle kävi? Saiko sävellyksen loppuun?
Haahuilija

ViestiKirjoittaja elegia » Su 08 Maalis 2009 20:25

Katsooko joku OIKEASTI noita Mikkosia. :isosilmä:
Kävelin juur olohuoneen läpi tässä koulutehtävien välissä ja siellähän toi könsikäs sitä tuijotti. Koskahan täällä alkaa Mikkosten arvomaailma jyllätä. :seko: :pepsodent:
elegia

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 08 Maalis 2009 20:51

Mä niin toivon, että kukaan ei ole katsonut.
Eikä ainakaan äänestä. :bubbles:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Purple » Su 08 Maalis 2009 21:07

Mä katoin.

Ennakkoajatus oli että tuohdun typeristä mielipiteistä jakson verran ja jos tuohdun tarpeeksi, saatan jopa äänestää "Ei"tä. En tuohtunut enkä äänestä, sillä ohjelma oli tyhjää täynnä, en muista koska olisin yhtä mitäänsanomatonta tv:tä katsonut. "Vääristä" mielipiteistä on helppo hermostua, mutta jos niitä heitellään ilmaan ilman perusteluja ja heti hypäten toiseen, yhtä perustelemattomaan mielipiteeseen, niin on vain kasa tyhjiä lauseita. Tässä tapauksessa huudeltuna sohvalta keittiöön ja kuvattuna. Plaeh.

Jos ohjelma olisi ollut yhtä ärsyttävä kuin Nina Mikkosen pari aikaisempaa esiintymistä, niin ymmärtäisin, miksi joku tahtoisi sitä katsoa. Tälläisenä en ymmärrä.

Ohjelmaa ei voi sanoa huonoksi, se ei ollut edes sitä. Se ei ollut yhtään mitään.
Purple

ViestiKirjoittaja moralhazard » Su 08 Maalis 2009 23:17

Kykenin katsomaan lähes ensimmäiseen mainoskatkoon saakka. Kuraksi kutsuminen olisi kohteliaisuus jota en halua antaa. Toivottavasti tämä jää nyt tähän. Pelkkä ohjelman olemassa olo syljettää.
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 09 Maalis 2009 11:14

Eipä kiinnosta(nut) Mikkosten ohjelma. Mainoksetkin oli jo ihan liikaa. Se rouva Mikkosen ääni on kamalaa määkinää.

Miulla on aina hieman hankalaa nähdä "Adam" eli James Nesbitt missään muussa roolissa. Siitä huolimatta olen viihtynyt Ylen esittämän Jekyll (ja Hyde) -sarjan parissa. "Adam" sopii kuin nakutettu Hyden rooliin. Hui hitto niitä ilmeitä. :D
Huomenna sitä tulis taas.

Kuva
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 09 Maalis 2009 23:11

puolikarkea kirjoitti:Miulla on aina hieman hankalaa nähdä "Adam" eli James Nesbitt missään muussa roolissa. Siitä huolimatta olen viihtynyt Ylen esittämän Jekyll (ja Hyde) -sarjan parissa. "Adam" sopii kuin nakutettu Hyden rooliin. Hui hitto niitä ilmeitä. :D
Huomenna sitä tulis taas.

Mä tykkäsin Nesbittista kovasti Murphynakin. Saisivatkin näyttää sitä taas, käsittääkseni jaksoja on tehty enemmän kuin täällä näytetyt.

Katsoin viikonloppuna boksista pois ensimmäiset kolme osaa Jekyllistä, mainio sarja. Nesbitt loistaa molemmissa rooleissaan, Hydenä kiehtovan kammottava, Jekyllina, tai siis Jackmanina, tutumman oloinen, perinteisempi Nesbitt. Molempi parempi.

Kuva
Come to daddy..
Purple

ViestiKirjoittaja Purple » La 14 Maalis 2009 16:45

Top Gear palaa Mtv3:lle. Uudet jaksot on jo näytetty Maxilla, mutta jos ei ole nähnyt tai haluaa viihtyä uudelleen, kannattaa istahtaa telkkarin ääreen lauantaina 16.55. (Eivät ilmeisesti maikkarilla usko että katsojia riittää, kun ovat tuollaisen lähetysajan laittaneet).

Kaksi ensimmäistä jaksoa on erikoisjaksoja. Tänään miehet matkaavat vanhoilla autorämillä Botswanan halki, viikon päästä yritetään Pohjoisnavalle ensimmäistä kertaa autolla. Afrikka-jaksossa on mukana myös Stigin Afrikan-serkku!
Purple

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 20 Maalis 2009 21:05

Nyt on nähty Benjamin Buttonin ihmeellinen elämä.

Siis ei siinä Pitissä ole mitään. Ei kerta kaikkiaan mitään. Se vain on. Ja möllöttää.

Ja oli se elämä lyööä ihmeellinen. Siis niinkö tosi ihmeellinen. Tarinassa piti mukanaan juuri se ajatus, että eikai... eikai ne vaa nyt aio sitä vauvaks muuttaa? No loppua en kerro, jos joku ei vielä ole nähnyt, mutta se elämä oli niin ihmeellinen että yli meni.

Mie en vaa tykänny. Oli se jollain tavalla mielenkiintoinen, mutta emmäää. :sori:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 21 Maalis 2009 16:14

PMMP Huumassa vieraana ja Pelkokertoimessa BB-Kadi, -Sauli ja -Henna. :täpinä:

Jännityksentäyteinen lauantai.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 22 Maalis 2009 19:33

Katsottiin eilen kaverin kanssa dvd:ltä Mamma Mia! -leffa ja se oli
ihana :tipahdus:

Leffan katsomiseen oli juuri oikeaa seuraa, ei suuria odotuksia elo-
kuvan laadun suhteen ja leffan juonikaan ei ollut ennestään tuttu.
Silti nauroin pitkin leffaa ja ihmettelin, miten ABBA:lla voikin olla
niin paljon kappaleita, jotka varmasti suuri osa ihmisistä tuntee :O:

Ja tänään herätessäni hyräilin Super Trouperia, vaikken edes niin
pidä kappaleesta :hullu: Mutta siis aivan loistava elokuva :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 22 Maalis 2009 21:07

Sippura kirjoitti:Katsottiin eilen kaverin kanssa dvd:ltä Mamma Mia! -leffa ja se oli
ihana :tipahdus:

Leffan katsomiseen oli juuri oikeaa seuraa, ei suuria odotuksia elo-
kuvan laadun suhteen ja leffan juonikaan ei ollut ennestään tuttu.
Silti nauroin pitkin leffaa ja ihmettelin, miten ABBA:lla voikin olla
niin paljon kappaleita, jotka varmasti suuri osa ihmisistä tuntee :O:

Ja tänään herätessäni hyräilin Super Trouperia, vaikken edes niin
pidä kappaleesta :hullu: Mutta siis aivan loistava elokuva :D

Joo, niin totta. :D Kävin katsomassa sen syksyllä äidin ja siskon kanssa. Se on täyttä hömppää, mutta niin hauska ja hyväntuulinen. Tuollaiset pirteät leffat voisivat olla jopa ärsyttäviä, tekohauskoja tms. mutta ei tämä. Ja aurinko paistoi koko ajan, paitsi silloin kun leffassa oli ilta. Oli silloin meikäläisessä pientä ABBA- ja matkakuumetta havaittavissa. Jostain halvennuksesta ajattelin hankkia Mamma Mian DVD:nä.

No laitetaan tämä nyt vaikka sitten samaan syssyyn. Kävin katsomassa Kielletyn hedelmän ja jostain syystä loppukohtauksesta jäi ihan järkyttävän hyvä fiilis. Kun kävelin kotiin, yritin nieleskellä itkua. Siis se oli sellaista hyvänlaatuista itkua.

Hassua.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 25 Maalis 2009 11:47

Tänään Teemalta The Smiths-konsertti klo 23.05-> :D
Fantsu

ViestiKirjoittaja Kaarina » La 28 Maalis 2009 20:06

Huomenna tulee Michael Mooren elokuva Pekonia kanadalaisittain, suosittelen lämpimästi! :D
TV2 Klo 19.10
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Maalis 2009 20:40

Tämmöstä tarjolla tänään:

Ykkösdokumentti: Kenen tekijänoikeus?
TV1 klo 21.15

YLE TV1 sunnuntaina 29.3.

Ykkösdokumentti: Kenen tekijänoikeus?
(RiP: A remix manifesto)

Nettiaktivisti ja elokuvaaja Brett Gaylor tutkii dokumentissaan tekijänoikeuden käsitettä vertaisverkkojen aikakaudella. Aiemmin popmusiikin uudistajat, kuten The Rolling Stones, ammensivat vaikutteita omilta idoleiltaan, mutta nykyään suuryhtiöitten lobbaamat tekijänoikeuslait tekevät tämän mahdottomaksi.

Ykkösdokumentissa haastatellaan mm. mash up -artisti Girl Talkia, joka käyttää musiikissaan pelkästään pätkiä toisten tekemästä musiikista; yksinhuoltajaäitiä, joka sai valtavat sakot ladattuaan laittomasti netistä musiikkia; ja Creative Commons -yhteisön perustajaa, joka tarjoaa lisenssejä materiaalin julkaisemiseen netissä.

Dokumentti on katsottavana myös YLE Areenassa: yle.fi/areena

Käsikirjoitus ja ohjaus: Brett Gaylor.
Tuotanto: Eyesteelfilm, Kanada.
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv