Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 13 Maalis 2009 09:03

Jatkan Kibayan jälkeen selkäasioilla, joita vähän sivusin jo tuolla Ilmoituksissa.

Olen huomenna menossa sukulaismiehelle Kalevalaiseen jäsenkorjaukseen, jota
hän on opiskellut viimeiset vuodet. Olen saattanutkin mainita näistä käsittelyis-
tä jo ennenkin..? Mikäli olen, niin toistan sitten hetken itseäni :tilt:

Huomasin pari vuotta sitten selkäni väsyvän esim. pitkän kävelyn tai paikallaan
seisomisen jälkeen ja myös vatsallaan nukkuminen tuntui aiheuttavan painetta
alaselkään. Ajattelin että olin venäyttänyt selkäni ja äitini kehotti minua mene-
mään yllämainitun sukulaismiehen puheille. Mies katsoi hetken kroppani sivupro-
fiilia ja näki heti, että tällaisella notkoselällä ei ole ihme, että selkä särkee.

Selän silmäilyn jälkeen hän kävi kroppani jokaikisen lihaksen ja nivelen läpi ja
2 tunnin jälkeen kun nousin hoitopöydältä, olin kuin uudestisyntynyt. Se rentou-
tuneisuuden ja hyvänolon tunne oli jotain aivan uskomatonta, enkä ole varmas-
tikaan koskaan nukkunut yhtä hyvin kuin hoitoa seuranneena yönä.

Hoidon aikana oli mielenkiintoista huomata, miten hän löysi suoliluuni juuresta
kohdan, jota pikkurillillä painamalla hän sai minut huutamaan kivusta, eikä to-
siaan kohtaa tarvinnut kovaa painaa :O: Hän selitti tämän muistaakseni jotenkin
maksan/munuaisten/jonkun muun sisäelimen huonolla toiminnalla, ihmisen var-
talossa kaikella on yhteys kaikkeen.

Eron aikaisempaan tosiaan huomaa heti käsittelyn jälkeen, ryhti paranee ja hen-
gitys kulkee helpommin, pömpöttävä vatsa häviää ja kaikenlaiset lihasjännityk-
set katoavat. Joo, tiedän, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta mä en
voi liikaa hehkuttaa tuota hoitomuotoa :tipahdus:

Olen käynyt hoidettavana viimeisen vuoden aikana n. 4 kertaa, ja se tuntuukin
olevan hyvä tahti. Ja tietysti lihaskorsetti on pidettävä tiukkana ja hyväkuntoi-
sena, jotta hoidosta on hyötyä pitemmälti.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja damn » Pe 13 Maalis 2009 13:24

Sippura kirjoitti:Joo, tiedän, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta mä en
voi liikaa hehkuttaa tuota hoitomuotoa :tipahdus:

Pikkuisen on alkanut kiinnostaa kyseinen hoitomuoto, kun eräs kaverini on viime aikoina hehkuttanut ihan älyttömästi miten se käy säännöllisesti jäsenkorjaajalla ja mitä vaikutuksia sillä on ollut. Kyselinkin sitten siltä ummet ja lammet millaista se on ja saa nähdä josko sitä itsekin uskaltautuisi joskus menemään :hullu: . Ei tuo edes kovin kalliilta kuullostanut.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 13 Maalis 2009 13:35

Kannattaa ihan ehdottomasti mennä jos siihen on vaan pienikin
mahdollisuus! Kaverisi tapaan suosittelen todella lämpimästi :D

Ja vaikka laitoinkin aikaisempaan viestiini, että huusin täyttä
kurkkua kivusta, niin se hoidonjälkeinen olo on niin autuas, et-
tä siinä unohtuu pienet tuskat aika hätäseen.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 20 Maalis 2009 09:03

Kerpeleen jälkitaudit! :raivo:

Olin viime viikonlopun + maanantain kuumeessa, nuhassa ja ilmeisesti poikittain nielaisemani 20-metrinen piikkilanka valui hitaasti kurkustani alas.

Nyt on sitten tähänastinen viikko mennyt lievissä lämmönnousuissa, tukkeutuneessa nenässä ja yleisesessä scheisse-olossa. Ei kuitenkaan siinä määrin että viittisi jäädä kotiin tai mennä hakemaan saikkua, ei tässä nyt sentään enää mitään 25-vuotiaita olla :nirppa:

Mieleen tulee vain kysymys, että onko tällainen "kiduttaa, vaan ei tapa"-mentaliteetti taudeilla siitä syntynyttä, että olemme niin hyvin lääkittyjä, että tauti ei ole kuolemaksi, mutta ei se pentele tappeluttakaan suostu lähtemään? :keijo:

Hitsi, ensi kerralla en koskekaan tabuihin, vaan anna basillien ja virusten jyrätä miten haluavat.
Jospa ne sitten lähtisivät nopeammin saatuaan huvinsa minusta :raps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 20 Maalis 2009 14:38

Smitin (tervetuloa takaisin muuten :hymyhali: ) 20-metrinen piikkilanka on siirtynut mun kurkkuuni. Lisäksi vähän niin kuin särkee päätä ja väsyttää. :(
En millään jaksaisi, kun sairastaminen on niin sieltä ja poikittain!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 20 Maalis 2009 22:51

Mullakin oli piikkilankaa kurkussa (on pikkasen vieläkin) ja tiistaina lomalta palatessa olin kuumeessa. Voitte varmaan kuvitella, miten kauhea olo oli laskeutumisen jälkeen, kun luulin, että mun pää ja korvat räjähtää. Päässä humisi vaan kaksi seuraavaa päivää. Pääsin vasta tänään lääkärille (ke en jaksanut ja eiliselle ei ollut enää aikoja työterveyslääkärille), joka kuitenkin totesi, että korvat on normaalit ja joku virusjuttu se on ollut. Antoi kuitenkin luvan mennä jo töihin ja kun oli jo tervehtyneempi olokin, niin en viittinyt jäädä kotiin makoilemaan. Treeneihin en kuitenkaan uskaltanut vielä...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 20 Maalis 2009 23:44

Itselläni taisi tuo sama olla 2,5 vk sitten.
Ja loman aikaan tietenkin.

Sitä sitten kesti se viikko ennen kuin alkoi tuntumaan terveeltä, mutta nenä valuu vieläkin hieman.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 20 Maalis 2009 23:46

Emilia kirjoitti:Voitte varmaan kuvitella, miten kauhea olo oli laskeutumisen jälkeen, kun luulin, että mun pää ja korvat räjähtää. Päässä humisi vaan kaksi seuraavaa päivää.

Tiedän tunteen, eikä ole mitenkään mukava. Marokosta kun tultiin pois, niin minulle iski flunssa päälle ja tuntui, että pää räjähtää laskeutumisvaiheen aikana. Sain lentoemolta kaksi kertakäyttömukia, joiden pohjalle laitettiin tulikuumat vedellä kastellut paperit. Nämä kun laittoi korville, niin paine tasaantui aika paljon.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » La 21 Maalis 2009 20:11

Aika mielenkiintoisen kuuloinen konsti. Täytyykin musitaa, jos joskus tartteis (toivottavasti ei!) tuommoista apua. Kuulostaa ihan marttakerhon jutuilta. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 23 Maalis 2009 13:41

Dnd kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Sain lentoemolta kaksi kertakäyttömukia, joiden pohjalle laitettiin tulikuumat vedellä kastellut paperit. Nämä kun laittoi korville, niin paine tasaantui aika paljon.

Olen kuullut itsekin että näin on tehty, mutta ilman papereita. Kuulostaa omituiselta, mutta auttaa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 23 Maalis 2009 17:11

Täytynee kokeilla tuota pahvimukijuttua seuraavan kerran kun on lentokoneessa. Mulla sattuu lähes aina paineenvaihtelut korviin (vaikkei olisikaan nuhaa), kuulemma siksi kun korvakäytävät ovat niin kapoiset.

Tautipäivitystä:
Piikkilanka on kadonnut ja sen tilalle tullut massiivinen nuha. Väsymys ja päänsärky eivät ole juurikaan hellittäneet.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 29 Maalis 2009 21:02

Tässä on muutama vuosi kiduttu pienessä kuumeessa (kiitos koulu ja homeitiöt, kiitos!) ja nyt vihdoin tuntuu, että tästä on kehittymässä flunssa. Tai jotain.
Olen koko viikonlopun miettinyt, että miksi on väsyttänyt niin kamalasti ja tänään aamusta asti on käsivarsien lihakset särkeneet. Ajattelin, että särky jähtyy eilisestä pyllähdyksestä jäisiä rappusia alas, joka ei onneksi päätynyt telkkariin. :pepsodent: Pyllähdin kaksi kertaa pehmeästi läskien päälle, mutta tärähti sen verran niskaan ja käsiin, etten ihmetele yhtään että ne särkisi.

Kuitenkin koko päivän on ollut pientä inhottavaa köhää, keuhkoputket saanoo kohta sopimuksen irti ja kuumme yrittää kovasti nousta. Nousisi edes nyt kunnolla, ettei tarvitse arpoa mennäkkö kouluun huomenna vai ei. Lopputyö pakottaisi olla koko ajan puuhastelemassa, mutta ei siitä mitään tule, jos joudun flunssakierteeseen parantumatta ja huilaamatta kunnolla.

Tuo keuhkoputki pelottaa. Koulussa on jo muutama saanut homeitiöiden aiheuttaman keuhkokuumeen. Siitähän voi seurata vaikka minkälaista homekeuhkoa!

Viime viikolla kävi jotkut insinöörit nuuskimassa ilmaa. Ei siellä kuulemma hometta nyt sentään (sehän tulisi kalliiksi), se on nuo liuottimet ja sen sellaiset niin. *köh*
Ja pah. Me käytetään niin vähän liuottimia, kun itse luonnonmukaisesti maalit tehdään, että pah. Ja ilmastointi osaa kyllä ne vähäiset tärpsän käryt kuljettaa pihalle.
Ensi viikolla pitäisi tulla mittausten tuloksia. Saas nähä nyt. Eivät tosin tutkineet katon eristeitä. Niin monta kertaa on vedet valunu katolta läpi, niin ne eristeet ovat varmasti mielenkiintoisessa muhimistilassa. Kun ääliö-opettajalta kysyttiin, että miksi ne ei repiny ja kurkistanu niitä eristeitä, niin tuli taas selitystä niin. Eristeet ovat kuulemma kahden betonikerroksen välissä, eikä sinne pääse mitenkään. Siis wtf?! :täh: Betoni, eriste, betoni. daa? Kuulostaa erittäin kummalliselta. Varsinkin, kun veden mukana on välillä tullut niitä eristeitäkin katon lävitse. Kuolo? Joku? Voidaanko katto rakentaa noin kummallisesti? Yksikerroisesta tasakatoisesta betonihöskästä on kyse.

Todennäköisesti meidän aikana ei tuota homejuttua saada selvitettyä. Olisi se kyllä kiva tietää, että onko hometta vai ei, jotta pystyy lääkärissä sanomaan selvästi, missä olosuhteissa sitä elellään.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 30 Maalis 2009 11:16

Jäin kotiin. :(

Nukahdin yöllä vasta kun aamu alkoi valjeta. Kuume ei nouse millään, mutta olo on koko ajan kuumeinen, miinus kuumeinen tuskahiki, sillä olo on muuten suorastaan raikas.

Olin yöllä yllättävän kärsivällinen unen odottelussa. Yleensä sitä jo tunnin jälkeen alkaa vihaisesti pyörimään stressaamaan, tosin nukun nykyään niin hyvin, ettei uni ongelmia juuri ole. Kuitenkin, tuntui ajatuksia ja haaveiluja riittävän koko yön ajaksi. Taidan kuitenkin hourailla, tuskin olen järjissäni, kuin kuumetta olisi oikeasti. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja friikkis » Ma 30 Maalis 2009 11:20

Täälläkin yksi kotiinjäänyt.

Illalla oli aivan tajuttoman kuumeinen olo, mutta en tiedä sitten, oliko sitä oikeasti. Tänä aamuna pää tuntui ilmapallolta ja henki ei kulkenut, joten skippasin kouluunlähdön. Kuumetta ei tosin nyt ole. Kaiken lisäksi kellot oli vielä talviajassa, joten olisin joka tapauksessa ollut tunnin myöhässä.
friikkis

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 30 Maalis 2009 20:41

Täälläkin yksi flunssainen.

Olen yleensä todella harvoin kipeänä, mutta nytpä päätti tauti viikonlopun jälkimainingeissa eilen illalla iskeä minuun. (Tarttui tietysti toverista, joka oli kipuillut loppuviikosta.) Kauhea kurkkukipu ja nuha päällä. Sitkeästi kuitenkin jaksoin tänään tenttiin. Eihän mulla sitten kuumettakaan ollut kuin just se 37. Silmiä vähän polttelee, mutta varmaan huomenna menen silti käymään koulussa jos ei olo pahene. Ei oikein passais olla pois nääs. :(
elegia

ViestiKirjoittaja damn » Ma 30 Maalis 2009 22:29

Flunssaa täälläkin... Eilen ajattelin että alavireinen olo johtui krapulasta, mutta kyllä se täytyy nyt myöntää, että flunssaa tämä on. Nenä vuotaa ja yskittää ja olo on ihmeen sekava. Toisaalta saan kyllä syyttää tästä aikalailla itseäni ja muita joiden kanssa juhlittiin viikonloppuna. Saunomissessioiden välillä käytiin nimittäin koko tyttölauman voimin pyörimässä lumihangessa ja tehtiin lumienkeleitä, alasti totta kai. Myöhemmin yöllä istuin myös kodassa varmaan pari tuntia aika alipukeutuneena, kun en jaksanut hakea takkia sisältä. Nyt voi vaan kysyä itseltään, että kannattiko. :ei:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 31 Maalis 2009 20:09

Mystinen huono olo on paljastumassa flunssaksi. Kuumetta himpun verran yli 37, mutta sekavuutta sitäkin enemmän. Pitänee ilmoittaa pomolle saikusta ja lähettää sijaisten ohjeet... :(
Fantsu

ViestiKirjoittaja friikkis » Ti 31 Maalis 2009 21:17

Tämä on muuten jännä flunssa. Päivät menee suhteellisen terveen olon kanssa, mutta illan tullen iskee kamala kurkkukipu ja sekava olo. Kuumekaan ei mikään kamala ole, hädin tuskin 37 astetta, mutta kuitenkin. Vaikea päättää, mennäkö huomenna kouluun vai ei. Ainakin tänään oli jo vähän huono omatunto, kun päivän sohvalla makoilin opiskelun sijaan. :p
friikkis

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 31 Maalis 2009 21:47

Samasta pöpöstä taitaa olla meillä kaikilla kyse. Taas jokin uusi kierroksella. Tää onkin mun eka tänä talvena - taitaa olla ilkeä tapaus, kun vastustuskyky ei enää riitäkään.
Enivei: ilmoitin töihin, että olen huomenna saikulla. Mitä sitä kikkailemaan, kun on ihan naatti olo.
Fantsu

ViestiKirjoittaja teuwo » Ke 01 Huhti 2009 22:29

Ilmoittaudun tautiosastolle. Piikkilanka on nielty, pientä lämpöä ja paljon palelua löytyy eli alkusoittoa taitaa vasta olla. Viikonloppunahan on hyvä sairastaa ;)
teuwo

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 02 Huhti 2009 21:39

Pöpönen on täälläkin kylässä. Toissapäivänä alkoi kurkkua kaihertaa ja nyt yskittää, kolottaa ja pää on pelkkää pumpulia. Räkävaihdettakin meinaa pukata päälle. Unelias olo, pitänee kömpiä kohta nukkumaan. :haukotus:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja sybe » La 04 Huhti 2009 22:53

Onnistuin marinoimaan alaselästä selkärangan lähistöstä nipun pikkulihaksia elimistön tuottamilla maitohapoilla. Tunsin pitkän lenkin päätteeksi keskiviikkona lievää selkäkipua ja torstai aamuna meni sängystä noustessa jalka alta.Olin kauhusta kalpea. Vaimo ajoi mut työterveyteen.Selkään ei pahasti satu, mutta kipu säteilee kumpaiseenkin raajaan,polviin saakka.Torstai aamuna herätessä oikea jalka vain heitti tunnottomaksi ja kaaduin sängyn viereen.
Työpaikan lekuri paukutteli kevyesti vasaralla koko selkärangan läpi ja liikutteli kinttujani.Lopputuomio oli että olen lenkkeilyt selkälihaksistoni uuvuksiin, nyt tuli 2 vk paussi. Jumiutunut alaselän pikku lihaksisto painaa kumpaisellakin puolella iskias hermoa.Ei ole kuulemma kyse isosta lihasjumista,mutta kun on samat lihakset kyseessä jota tarvitaan tasapainokoordinaatiossa kävelessä tms. niin hommassa voi käydä kuten mulle kävi. Ois kipulääkettä,relaksoivaa lääketta ja tulehduskipulääkettä.En ole ottanut pillereitä, olen ulkosalla kävellyt ja ollut lattialla pötkölläni ja taas kävellyt.3 pv olen ollut saikulla. Nyt lauataina iltana voi jo istuskella ja luulisin voivani aloittaa selän venyttelyn huomenna. Tarvis varmaan tehdä kokonaisvaltaista lihaksiston venyttelyä. Pitävä asvaltti teki tepposet.Muistan että aikasemmin olen varonut pitävällä alustalla intoilua,mielestäni nytkin otin iisisti, mutta jouksin liki 2h,kun se nyt oli vaan niin kivaa.Tuntuikin oudolta juosta kun pitoa taas vaihteeksi oli. Jalka jotekin "ponkasee" eteenpäin liian rajusti vaikka vauhti on sinänsä hallittu.
Viimeksi muokannut sybe päivämäärä La 04 Huhti 2009 23:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja sybe » La 04 Huhti 2009 23:03

"Sain lentoemolta kaksi kertakäyttömukia, joiden pohjalle laitettiin tulikuumat vedellä kastellut paperit. "

Olen nähnyt 20v sitten pikkupoikana ko toimenpiteen lentokoneessa.Tuijotin sitä monttu auki. Ilmeisen vanha konsti, ois kiva tietää miten se paine tuolla kikalla tasaantuu korvissa? Mulla on ongelmana paineentasaus laskeutumisessa, mässytän hermostuneesti joka lennolla purkkaa, eipä se juuri auta.Taidan rohkaistua ja pyytää ensi lennolla ko pahvimuki kikkaa.
sybe

ViestiKirjoittaja sybe » La 04 Huhti 2009 23:16

"Jatkan Kibayan jälkeen selkäasioilla, joita vähän sivusin jo tuolla Ilmoituksissa.Olen huomenna menossa sukulaismiehelle Kalevalaiseen jäsenkorjaukseen"

Olen käyttänyt pari vuotta sitten OMT terapiaa.Vasta siloin kun pää ei kääntynyt vasemmalle.Ne OMT:llä paukutteli selänkin nikamat.Noilla on koulutus, en uskaltaisi mennä kirjekurssi "paukuttelijalle". Kelakin on ottanut kantaa, ei korvaa ko touhua, mutta sairaskassapa korvasi.Minusta perusidea oli siinä että nivelistöstä puuttui liikkumavaraa.Hieroja ei esim. pysty avaamaan niskanikamia, ei ne nikamat aukea pelkällä lihashieronnalla.Ei ollut OMT:llä mukavaa rentouttaa niskaa kun tietä että toinen kohta napsauttaa sen terävästi vasemmalle ja sitten teräväst oikealle.Kaamea rusahdus, ei sinänsä kipua mutta se ääni...
sybe

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 12 Huhti 2009 01:52

Selkä oli pari päivää melko jumissa. Nyt jumitila alkaa olla ohi.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa