Verkostomarkkinointi ja muu vastaava kusetus

Re: Verkostomarkkinointi ja muu vastaava kusetus

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 13 Touko 2008 09:23

Tr*ina kirjoitti:
Mitä olen eri paikoista lueskellut ja nähnyt WinCapitan netissä olleita juttuja, en ymmärrä miten kukaan on voinut uskoa asiaan. Miksei mikään varoituskello soi päässä?

Olenkohan ollut propagandan uhri, mutta itse olen ollut ymmärtävinäni, että jotkut oikeasti rikastuivatkin ja näiden lähipiirin esimerkkien houkuttelemana pienellä paikakunnalla saatiin ihmisiä mukaan toimintaan.

Siellä huipulla joku saa rahaa. Joku kerää sen potin jonka tavalliset Matit ja Maijat hommaan toiveikkaana laittavat.

Taannoin uutisissa kysyttiin miksi ihmiset lähtevät tällaiseen mukaan. WinCapitaa tutkiva poliisi vastasi yksinselitteisesti "ahneus ja tyhmyys".

Kauppalehdessä oli ollut joku päivä juttua siitä, miten Pattayalla käy asuntokauppa kuumana. WinCapitaan rahansa pistäneet myyvät nyt tuskalla omaisuuttaan pois. Välittäjä oli kommentoinut, että WinCapitalaiset tunnisti ostovaiheessa siitä, että kohteiden hinnassa oli normaaliin suomalaiseen ostajaan verrattuna se yksi nolla lisää.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 13 Touko 2008 11:26

Tr*ina kirjoitti:Olenkohan ollut propagandan uhri, mutta itse olen ollut ymmärtävinäni, että jotkut oikeasti rikastuivatkin ja näiden lähipiirin esimerkkien houkuttelemana pienellä paikakunnalla saatiin ihmisiä mukaan toimintaan.

Wincapitahan näyttää olevan Ponzi-huijaus, joten kyllä sillä osa tavallisista sijoittajistakin on rikastunut. Nurin se meni siksi, että liian moni aikoi ilmeisesti kotiuttaa liian paljon, joten systeemissä ei olisi ollut enää rahaa maksaa.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 13 Touko 2008 12:02

LazyBastard kirjoitti:
Tr*ina kirjoitti:Olenkohan ollut propagandan uhri, mutta itse olen ollut ymmärtävinäni, että jotkut oikeasti rikastuivatkin ja näiden lähipiirin esimerkkien houkuttelemana pienellä paikakunnalla saatiin ihmisiä mukaan toimintaan.

Wincapitahan näyttää olevan Ponzi-huijaus, joten kyllä sillä osa tavallisista sijoittajistakin on rikastunut.

Tuon takia kai osa on haluton tekemään rikosilmoitustakaan. Kun omat alkuperäiset sijoitukset ja vielä voittojakin on kotiutettu, eikä "omaa rahaa" ole enää kiinni, ei tunnu tarpeelliselta sotkeutua mutkikkaaseen ja pitkään lakijuttuun.
irvikissa

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 13 Touko 2008 12:15

irvikissa kirjoitti:Tuon takia kai osa on haluton tekemään rikosilmoitustakaan. Kun omat alkuperäiset sijoitukset ja vielä voittojakin on kotiutettu, eikä "omaa rahaa" ole enää kiinni, ei tunnu tarpeelliselta sotkeutua mutkikkaaseen ja pitkään lakijuttuun.

Ongelmanahan näiden ihmisten kohdalla on se, että mikäli rahavirrat Moneybookersin kautta saadan selvitettyä, he mahdollisesti menettävät nämä rahat. Nehän on kuitenkin rikoksella ansaittu ja tietämättömyys tästä rikoksesta ei riitä selitykseksi. Jos ostan varastetun auton, niin menetän sen, vaikka en olisi tiennyt sen olleen anastetun.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 13 Touko 2008 22:42

Itseänihän on myös yritetty jonkin sortin verkostomarkkinointihommaan. Tästä on jo varmaan pari kesää, kun silloinen ihastukseni soitti ja halusi nähdä minua seuraavana päivänä kahvikupposen äärellä. Minähän seurastaan liitelin, että voi pojat, nyt hän on minusta kiinnostunut. Pilvilinnani kuitenkin romahtivat hetken kuluttua, kun kaverini laittoi viestiä, että tää poju saattaa ottaa yhteyttä. Hän oli käynyt pojun kanssa myös kahvilla ja häntä oli yritetty myös hommaan mukaan.

No, seuraavana päivänä huoltsikalle menin ja siellä tapasinkin ihastukseni ja jonkun oudon muijan. Vihkoa oli, johon viivoja piirreltiin ja euron kuvia myös. Kaikki tuntui niin kätevältä ja kivalta. S2e-hommassahan oli se erikoisuus, että siinä oli mahdollisuus kerätä jotain hiton credittejä, joita pystyi hyödyntämään 3D kauppakeskuksessa. Jotain hämärää siinäkin oli. Tuossa hetki sitten googletin S2E, että onko mesta vielä pystyssä. Virallisille sivuille en päässyt, mutta monia mielenkiintoisia kirjoituksiä kyllä löysin. Vaikka sitä hehkutettiin silloin, että laillinen homma nyt on kyseessä, niin ei se loppujen lopuksi ihan laillinen tainnut olla. Moveenkin se tais jotenkin liittyä.

Täältä ainakin lisää ja täältä.
Janet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 13 Touko 2008 23:49

Aikoinaan kävin kuuntelemassa todella monenlaisten verkostojen ja viritysten esittelyitä ihan mielenkiinnosta. Osa oli tyyliin mitään ei tarvi myydä ja kun vähän tarkemmin uteli, niin kuitenkin täytyi, jollei halunnut tilata omaan käyttöön ihan sairaasti tavaraa. Olin mukana gnld:ssä ja siinä painotettiin että jollei myyntiä ole ja tavara ei liiku, niin ei mitään tulekaan. Oikeastaan olin mukana enemmänkin ihmiskontaktien takia. Ei tyrkytetty. Jos joku sanoi ei, niin asia oli ok. Tiedän, että jossain on ollut toisin ja ikäviä ihmisiä. Tykkään firman joistain tuotteista ja käytän vielä tänäänkin. Cdf:lle tein sähkösopimuksia, mutta niistä sai vain pienen kertakorvauksen. Moni tuttu sai tosin halvemman sähkön kauttani. S2e huijasi tutun mukaan valehtelemalla verkkokaupan kattavuudesta. Ei olisi tuttu mitään verkostoa tehnyt, myynyt vain autotarviketta sivussa. Luotti kutsujaan, koska oli tavallaan tämän hengen pelastanut. Kun hän pääsi siihen kauppaan tutustumaan, se oli kaikkea muuta kuin oli sanottu. Ja sitten kauhea painostus, että pitää hankkia porukkaa alle. No, ei varmasti ketään tuohon puljuun hommannut.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 15 Touko 2008 09:14

Wincapitasta oli muuten juttua eilisessä A-studiossa, heti toinen juttu. Lisäksi A-plussassa oli jälkipuinti.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 15 Touko 2008 12:07

Joskus 90-luvun loppupuolella yksi hyvän päivän tuttu ehdotti, että mentäisiin kahville. Mikäpäs siinä, ajattelin. Meistä tulee varmaan tosi hyvät kaverit! Matkalla kahveille selvisi, että kahvit onkin yhdessä kokouksessa - noh, katsotaan nyt. Paikalla oli kokoushuone täynnä populaa ja muutama pukuihin pukeutunut itseriitoinen nuori herra valmisteli jonkin sortin esitystä. Tässä vaiheessa teki mieli tehdä U-käännös, mutta ei sitä kuitenkaan kehdannut. Hurmoshenkisen esityksen "huippukohtia" oli pesuainekauppiaiden provikkashekkien jako, joilla yritettiin vedota yleisön ahneuteen. Ja kaikki taputtivat. Sitten: "Aloituspakkaus maksaa vain sen 5000 markkaa, jolla pääsee hyvään vauhtiin. Nyt joku ajattelee, että on se 5000 markkaa aika paljon rahaa, mutta mitä jos vaikka sairastuisitte vakavasti, niin kyllä se 5000 markkaa löytyisi aika äkkiä vaikka sukulaisilta!" Tässä kohtaa meinasin tyrskähtää nauruun, mutta kohteliaasti sinnittelin tilaisuuden loppuun asti. Kotiin kävellessä kerroin tutulleni aika suoraan mitä asiasta ajattelin, ja siihen loppui kahvikutsut. Että näin. Sittemmin ei ole verkostoimmeiset vaivanneet.
Fantsu

Edellinen

Paluu Uutiset ja Sä