Ups!

Ajattelin jo viikonloppuna tulla tänne kirjoineni kysymään, että vieläkö löytyy intoa arvuuttelulle, mutta sitten unohdin kaiken kiiren keskellä. No, mutta! Tässäpä sitten:
"Uudenvuoden aatto on tunteellisten luuserien aikaa. Omapa oli virheeni. Totta kai katolla olisi tällaista rupusakkia. Minun olisi pitänyt valita jokin fiksumpi päivä, vaikka maaliskuun kahdeskymmeneskahdeksas, jolloin Virginia Woolf asteli jokeen, tai marraskuun kahdeskymmenesviides (Nick Drake). Jos näistä jompana kumpana olisi yöllä väkeä katolla, he olisivat todennäköisesti samanhenkisiä kuin minä, eivät mitään törppöjä jotka ovat jotenkin saaneet uskoteltua itselleen, että kalenterivuoden päättyminen on jollain lailla merkittävää."
"En ole koskaan ollut erityisen taipuvainen itsetutkiskeluun, enkä näin sanoessani esitä mitään pahoittelua sen osalta. Voisi näet väittää, että suurin osa maailman ongelmista johtuu juuri itsetutkiskelusta. En tarkoita sellaisia asioita kuin sota, nälänhätä, sairaus tai väkivaltarikos - en sellaisia ongelmia. Tarkoitan pikemminkin sellaisia kuin ärsyttävä kolumni sanomalehdessä, itkuiset rupatteluohjelman vieraat ja niin edelleen. Tajuan kyllä nyt, että on vaikea torjua itsetutkiskelua silloin, kun ei ole muuta tehtävää kuin istuskella ja ajatella itseään. Voisi kai yrittää ajatella muita ihmisiä, mutta ne joita yritin ajatella tuppasivat olemaan minulle tuttuja ihmisiä, ja tuttujen ajatteleminen johdatti minut takaisin juuri sinne missä en halunnut olla."