marenkienkeli kirjoitti:Ei tuo 175 kuulosta hirmuiselta summalta, mutta on sitä monille ihmisille (opiskelijat, työttömät jne.) Kyllä tuo ainakin mun budjetissa tuntuisi, vaikka ei kuitenkaan kovin pahasti.

Eiköhän laadusta ole sen verran monta mielipidettä, että todennäköisesti mitään ei tapahdu kun ei tiedetä mitä pitäisi tehdä ja rahat vaan häviää jonnekin.Crux kirjoitti:Ehkä en ole penkonut tarpeeksi mutta en muista lukeneeni vastausta siihen miksi YLEn palvelut eivät mene maksukortille?
Valtakunnallinen, virallinen tiedotuskanava, eli sen täytyy olla kaikkien kansalaisten saatavilla, tavalla tai toisella (tv tai radio). Lyyrahan sen sanoikinCrux kirjoitti:Joo, arvasinkin ton päivähoito/työttömyyspäiväraha/lisäätähänvalitsemasisosiaalietu-kommentin. Mun mielestä kuitenkaan YLE ei ihan niin tähdellinen laitos ole, että sitä tarvitsisi joka ikisen Suomalaisen tukea, riippumatta siitä käyttääkö YLEn palveluja. Ehkä en ole penkonut tarpeeksi mutta en muista lukeneeni vastausta siihen miksi YLEn palvelut eivät mene maksukortille?
Ja eikös tuosta rahasta mennyt jokin osa myös lähetysverkoston ylläpitoon, ei ne mastotkaan pyhällä hengellä pystyssä pysy.edit. Miten sen laadun pitäisi parantua?Eiköhän laadusta ole sen verran monta mielipidettä, että todennäköisesti mitään ei tapahdu kun ei tiedetä mitä pitäisi tehdä ja rahat vaan häviää jonnekin.
Crux kirjoitti:Korotetaan vaan vähän hyvätuloisten verotusta ja tadaa! Problem solved. Pahitenhan tämäkin menoerä käy taas työttömien, opiskelijoiden tai eläkeläisten kukkarolle.

Ja pitäähän byrokratian rattaat pitää toiminnassa, muutehan Suomi olisi täynnänsä työttömiä paperinpyörittäjiä.Aurora B. kirjoitti:Mä pohdiskelin asiaa siltä kantilta, että mikäs estää käyttämästä tätä huippuhienoa ja kätevää digitekniikkaa asian hoitamiseen? Jos et maksa, katkeaa signaali.
Lyyra kirjoitti:Eikös tuo oo vähän hankala toteuttaa kerrostaloissa, kun signaali tulee yhteisessä kimpussa. Joten js yksi tyyppi ei maksakaan, eikös siinä pimenisi koko talo?

Eikös ennen vanhaan ollut myös radiolupamaksu. Ei tänä päivänä ehkä ole enää varteenotettava vaihtoehto. Tuossa mediamaksussahan se menisi samassa köntässä sitten.Aurora B. kirjoitti:En keksi järkevää keinoa radionkuuntelun veloittamiseen tällä hetkellä.
Yabba kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Ei tuo 175 kuulosta hirmuiselta summalta, mutta on sitä monille ihmisille (opiskelijat, työttömät jne.) Kyllä tuo ainakin mun budjetissa tuntuisi, vaikka ei kuitenkaan kovin pahasti.
Niinno, mutta tuonkin varmaan saa jaettua useampaan erään (tv-luvan tavoin) joten jos maksaa 12 erässä = ~14.50 erä, eli suurinpiirtein 3 (isoa) tupakka-askia, 3-5 olutta ravintolassa tai kontti kaupasta, tai 6 ateriaa koulussa (2.30 ainakin meidän hinnoilla), kun tv-lupa on nyt ~20 kuussa, eli tuo on voittoa, vähävaraisille. Tieten jos kaikki tv:n käyttäjät maksaisivat tv-luvasta, olisi asia eri...
Muuten, tuo maksun määrä lisää Ylen tuloja => laadun täytyy parantua tai maksun vähetä
(Ihte muuten olen opiskelija, ainakin hetken aikaa vielä)
sybe kirjoitti:Tuossa verossa on se epäkohta että se sit vissiin verotetaan myös kuuroilta, sokeilta ja kuurosokeilta? Toisaalta kai Yle heillekin palveluja tuottaa?
Tuossa verossa on se epäkohta että se sit vissiin verotetaan myös kuuroilta, sokeilta ja kuurosokeilta?
sybe kirjoitti:Minusta vero on ihan ok. Mutta ei ehkä esim. kuurosokeille.Kaippa he ja monivammaiset kuitenkin jonkun verohelopotuksen tai "verolta päästön" saavat jos mediavero toteutuu. Minua vain ihmetyttä kun mediavero esitys ei käsittele ko ihmisryhmiä lainkaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa