Triple H kirjoitti:Kelle mun pitäisi ilmoittaa, kun löysin keskeltä korpimetsää henkilöauton? Kyselin vähän paikallisilta ja paljastui että kyseinen auto on ollut siellä metsässä yli kolmekymmentä vuotta.
Mutta kun kaadoin ensin öljyt pois...
Ehkä jos sitä olisi reipas, niin jostain saisi selville, milloin astiat viedään pihalle odottamaan.
Miten olisi helppoa, kun olisi selkeässä järjestyksessä pysyvä laatikko, jonne voisi vain heittää roskat ja kun tyhjennysaika koittaa, voisi vain ottaa pikkulaatikon mukaansa ja viedä roskiin.Triple H kirjoitti:Kelle mun pitäisi ilmoittaa, kun löysin keskeltä korpimetsää henkilöauton? Kyselin vähän paikallisilta ja paljastui että kyseinen auto on ollut siellä metsässä yli kolmekymmentä vuotta.
Triple H kirjoitti:Paikallinen metsuri sanoi, että kyseessä on Yhtiön maat. Mitä ikinä se sitten tarkoittaa.
marenkienkeli kirjoitti:Saako lakkapullon laittaa tavalliseen sekajätteeseen vain pitääkö se viedä jonnekin muualle? Luokitellaanko se ongelmajätteeksi?

) on edennyt aika hyvin, ja nyt olen kosmetiikan kimpussa. Yksi viimeisimmistä muutoksista on juurikin metallisista ponnekaasuhiuskiinnikkeistä luopuminen, kun alkusyksystä löysin oivallisen luonnonkosmetiikkaketjun pumppupullollisen hiuslakan. Hyvin toimii jopa mun hiuksiin, ja olen tyytyväinen sekä ekologisempaan pulloon että itse tuotteeseen 
Ostaako pahvisia tetroja vai alumiini(ako ne on?)purkkeja? Metallit menee kuitenkin jopa äärimmäisen tunnollisesti metallinkierrätykseen.
Ja nekin menee edelleen metallinkeräykseen käytön jälkeen. Siis foliot.
Kuolo kirjoitti:Miun käsityksen mukaan kierrätyskuitu joka tapauksessa käy niin kuumassa, että kaikki bakteerit kuolee. Eli prosessin kannalta pienillä rasva ja juustojämillä ei oo mitään merkitystä, mutta roskakuskia se kismittää jos pahvilaatikot haisee ja on täynnä kärpäsiä.
Perstuntumalta sanoisin siis, että rasva- tai muut tahrat ei haittaa, mutta kaavi juustot ja muut isommat kötkäleet biojätteeseen.
elegia kirjoitti:Musta oli aika mielenkiintoinen tuo uusi tutkimustulos, jonka mukaan kierrätysmuovista valmistettu muovikassi on paras vaihtoehto kauppakassiksi.

Galileo kirjoitti:Hesarissa isompi juttu.
Vähän höpöhöpöjuttuja nuo, kun nuo laskentatavat on hihasta ravisteltuja. Mun puuvillainen kauppakassi on kulkenut mukana jo pari-kolme vuotta, joten se on ilmastoystävällisin. Muovikassiakin voi tosin käyttää useasti, joskaan se ei taida useampaa vuotta kestää.
Puuvillakassia pitääkin käyttää keskimäärin 53 kertaa, jotta se olisi ilmaston kannalta parempi kuin jatkuva muovikassien käyttö.
"Ongelma on monien kangaskassien huono laatu. Itselläni mainoskassi ratkesi saumoistaan jo kuukauden käytön jälkeen", Mattila sanoo.
Puuvillakassin tilanne näyttää vielä surkeammalta, jos hiilitaakan lisäksi otetaan huomioon muita ympäristöseikkoja. Kangaskassin
vesijalanjälki on 324 kertaa suurempi kuin paperikassin. Niinpä puuvillakassia pitäisi käyttää yli 324 kertaa, jotta se pärjäisi vedenkulutuksessa
paperikassille. Vettä kuluu etenkin puuvillan kasvattamiseen.

Pvi kirjoitti:Uteliaana kysyn, että miten niin hihasta ravisteltuja?
Näiden laskelmien mukaan kestokauppakassi kannattaa, jos:
-sellainen on jo olemassa ja mukana
-kaupan kassalla sen voi ostaa mukaansa, jos se näyttää kestävältä ja sitä tulee käytettyä yli 53 (hiilijalanjälki) tai yli 324 kertaa (veden käyttö puuvillan kasvatukseen).

Lyyra kirjoitti:Mulla on tommonen hammasharja jossa on moottori. Ei sähköhammasharja, vaan tavallinen hammasharja, jossa on moottori. Miten se hävitetään?
Vaikka nimenomaan tuolla sivuillakin juuri tuollaista pyytävät. Kehoitti vain viemään hyötykäyttöasemalle. Olin niin varma, että ne kelpaavat. Kelpasihan sinne 80-lukulaiset keittiökoneet ja pöntöt ja lavuaaritkin. Mutta ei. Ihan tyhmä juttu.
Ilmapallosta kieltäydyin. Kävin kurkkaamassa myös jätteenkäsittelytoimintaa samalla, kun kerran pääsi. Vakaa aikomukseni vähentää keittiöjätteen(kin) määrää sai aimo sysäyksen eteenpäin. Biojätettäkin kompostoiva kompostori piha perälle on hankintalistalla.
Ei toivoakaan, että voisin lähteä kävellen viemään kaappiini kertynyttä metallivuorta kierrätyspisteelle, kun lähimmätkin ovat niin kaukana (reilu 4 km metallipurkkisäkin kanssa...ei tule mitään).
Tekisi melkein mieli kipata metallipurkitkin vain sekajätteeseen, mutta niin typerä en sentään ole.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa