Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Nugat » La 21 Helmi 2009 18:44

Nugat kirjoitti:Haaveena oli lähteä huomenna tuusulanjärvelle pari kierrosta luikkaamaan, mutta en nyt sitten tiedä. Jotkut sanoo että siellä on hyvä jää ja jotkut sanoo että se on pilattu. :riips:

Tuusulanjärvi oli kunnossa. :D

Ai että mikä into olisi ollut viilettää järvi ympäri, mutta rekvisiittana oli mukana muutama sukulaislapsi. Toisella oli selkä kipeä, mutta olisi voinut luistella loppuun, mutta toisella rupesi vuotamaan verta vanhasta haavasta. Oli luistimen reuna hangannut siihen. Eiku tyrkkäämään molempia takaisin lähtöpisteeseen.

Ensi viikolla aion kuitenkin mennä ihan ittekseni nautiskelemaan. :D Huomenna kutsuu ihan nortsi jääkenttä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 23 Helmi 2009 19:04

No voihan kökkö. Kun ensin olen syksyn ja talven tekemättä urheilurintamalla
yhtään mitään, olen terve kuin pukki. Ja sitten kun aloitan lenkkeilyn, ei mene
kuin 2 viikkoa ja olen flunssassa :epäilevä: Heti kun lenkkely alkoi tuntua mielekkäältä,
niin se on kiellettyjen listalla. En nyt kuitenkaan halua mitään sydänlihastuleh-
dusta tähän jatkoksi, niin täytyy vaan olla kiltisti levossa tarpeeksi pitkään.

:huoh:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 03 Maalis 2009 09:05

Flunssa meni suurimmalta osin ohi, ja lenkkeily on saanut jatkua :D

Aloitin eilen taas pitkästä aikaa punttisaliharjoittelun, ja tänä aamuna
sen kyllä huomaa. Selkää yritin treenata erityisesti ja nyt selän lihakset
onkin aikaslailla juntturassa. Ei kipeästi, mutta niin että tuntuu. Täytyy
ensikerralla muistaa venytellä paremmin.

Pistin illalla merkille, miten erilainen olo punttikerran jälkeen on verrat-
tuna esimerkiksi kävelylenkkiin. Ulkona reippailun jälkeen oloni on aina
pirteä ja energinen, mutta puntin jälkeen raukea ja nuutunut. Johtuu var-
maan punttisalin huonosta ilmanvaihdosta - onhan se nyt ihan eri rehkiä
sisällä kuin raittiissa ulkoilmassa.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 13 Maalis 2009 09:31

Ilmottauduin HCM:ään (hesan maratoni). Kunto pohjaa on,mutta hitusen harmittaa.Flunssa vei koko helmikuun treenit. Ehtiihän tässä vielä hölkätä, mutta en oikein tiedä enää mitä ajatella haikailemastani 4h tavoitteesta. Taidan lähteä ilman aikatavoitteita, no alle 5h kuitenkin. Saas nähä miten tässä kuntoa vielä ehtii kohentaa.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 31 Maalis 2009 16:13

Tänään pitäisi mennä ainejärjestötouhuihin. Ajattelin olla tänään urheilullinen ja kävellä sinne vajaan 6 km matkan. Pitäkään peukkuja, että en hairahdu bussiin missään vaiheessa matkaa. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 31 Maalis 2009 20:29

Minä kävelin kuin kävelinkin sen matkan. :tilt: Matkan saisi todennäköisesti nipistettyä alle 5,5 km, mutta muutaman ylimääräisen mutkan jälkeen matka taisi olla pikkuisen reilu 6 km. Mutta oli kyllä ihana kävellä. Takaisin tosin tulin bussilla (, mikä oli kyllä suunnitelmissa jo valmiina). Ja pyöräkuume nousee entisestään.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 01 Huhti 2009 11:00

Sippura kirjoitti:Aloitin eilen taas pitkästä aikaa punttisaliharjoittelun

Pakko sen verran nostaa omaa häntää ja ilmoittaa, että olen tuon punttaamisen
aloituksen jälkeen käynyt tunnollisesti kahdesti viikossa salilla ja sen lisäksi teh-
nyt 3-4 viikottaista tunnin kävelylenkkiä :D

Selkävaivat on vähentyneet selvästi ja yöunen laatu parantunut sekä yleisfiilis on
noussut ihan uusille tasoille. Mä oon tosi tyytyväinen itseeni :tilt:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 05 Huhti 2009 12:01

Hyvä Sippura!!!

-forden treenitsemppijoukot
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 15 Huhti 2009 19:32

Mie kävin pitkästä aikaa lenkillä. :) Vähän oli kankeaa lähteä, mutta ihan mukavaa kun pääsi vauhtiin. Kattelin ulos, että kyllähän se aurinko paistaa ja näin, mutta jaksaakohan tuota nyt lähteä... Hyvä että lähdin, paljon parempi olo puolentoista tunnin kävely/hölkkälenkin jälkeen. Pitää ottaa taas säännölliseksi tavaksi.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 15 Huhti 2009 20:03

Sitten kun se on säännöllinen tapa, niin osaa kyllä välillä tympäistäkin :huoh: Olen viime aikoina ottanut aika paljon eri vapauksia työmatkakävelystä.

Olen kävellyt esim. vain toisen siivun.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 21 Huhti 2009 23:26

Huomenna loppuu bussikortista päivät niinpä on hyvä syy ryhtyä käyttämään polkupyörää.
Iskän kanssa huollettiin se pääsiäisenä kesäkuntoon. Mä pesin ja laitoin öljyjä iskän osoittamiin kohtiin.
Isukki vaihtoi satulan, takapyörän ulkokumin ja kettinkisuojuksen. Nyt kelpaa huristella. Ainakin siihen
saakka kunnes kumi puhkeaa...

Olin tänään pilatestunnilla. Oma ohjaus on loppunut, niin ajattelin, että nyt on minun vuoro olla oppilaana
ja tehdä käskyn mukaan. Oli mukavata. Ja vaikka meitä oli siellä 40, niin silti mua korjattiin kahdesti. En
tiedä oliko se hyvä vai huono juttu... Ope kyllä on puolituttu. Semmonen, jonka kanssa olen tanssinut pari
kertaa. Ehkä siksi mut huomattiin joukosta, tai sitten mä olin vaan silmäänpistävän huono.

Jumppailuterkuin
stadikan aukeamista odotteleva Pvi
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Huhti 2009 14:39

:o:

Pitäis vissiin ruveta taas tekemään jotain. En ole jaksanut pariin kolmeen viikkoon edes pyöräillä töihin. Se on jännä, kuinka henkisesti raskas olo vaikuttaa niin, ettei muka jaksa fyysisestikään yhtään mitään. En vain ole jaksanut pyöräillä. Tuntuu ihan ylitsepääsemättömän raskaalta edes ajatella nappaavansa aamulla fillarin ja lähteä sotkemaan vastatuuleen. Vielä vähemmän on napeksinut salilla käydä. Ärsyttää, mutta ei vain ole jaksanut. Hyi mua.

Pakko oli tulla tunnustamaan, josko se auttaisi ja potkaisisi mua persuksiin, että saisin aikaiseksi hypätä jopon selkään. Ja mielellään vaikka salillakin piipahtamaan.

Jos vaikka ensi viikolla, kun on pari lomapäivää :lanppu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 08 Touko 2009 22:31

:superhymy:

Olen löytänyt uudelleen liikunnan riemut! Vaikka kovasti aina väitän liikuntaa vihaavani, välillä hurahdan aivan täysin lenkkeilyyn ja jumppaan. Tällä hetkellä liikkumaan kannustavat upeat kelit sekä jo kauan jumissa ollut selkä. Innostuin sitten jumppaamaan ja venyttelemään ja kas! Selkäjumi osoitti avautumisen merkkejä. Siispä onkin tullut ahkerasti lenkkeiltyä, jumpattua ja venyteltyä. Ja mikä parasta, nyt on myös nakitettuna poikaystävä omaksi personal hierojaksi. :virne:

Mutta pointtina: liikunta ja siitä tuleva olo. :sydän:
Maija

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 11 Touko 2009 13:36

Voisin kai minäkin tulla päivittämään urheilukuulumisiani, olette varmaankin olleet huolissanne treenaamisestani. :keijo:

Usempana päivänä viikossa tulee jumpissa ja spinnissä ravattua. Joinakin viikkoina en malta olla paria päivää pidempään pois salilta, joinakin käyn vain muutamana päivänä rypistämässä enemmän. Joskus mukavan fiiliksen löydyttyä olen tiettävästi viettänyt esmeks neljä tuntia salilla. :pahis: Saliohjelma ei niin kovin ole napostellut, mutta ohjaajan kanssa päivitettiin sitä viime viikolla, joten josko sitäkin sitten viitsisi taas - nuo ryhmäliikuntatunnit vaan sattuvat olemaan niin hauskoja, että ei sieltä malta olla pois. :hullu: On sitä saliakin vaan pakko tehdä, jos haluaa näkyviä lihaksia, ja mä kyllä osittain haluan - kivan timmi yläkroppa :tipahdus: Joo, joskus sitten niin.

Säiden lämmettyä ovat kovasti lenkkeily, sauvakävely, rullaluistelu ja pyöräily alkaneet talven jälkeen kiinnostamaan. Mitään ei ole vielä tapahtunut, mutta josko tässä tällä viikolla jo. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 12 Touko 2009 08:47

shaana kirjoitti:Joskus mukavan fiiliksen löydyttyä olen tiettävästi viettänyt esmeks neljä tuntia salilla. :pahis: Saliohjelma ei niin kovin ole napostellut, mutta ohjaajan kanssa päivitettiin sitä viime viikolla, joten josko sitäkin sitten viitsisi taas - nuo ryhmäliikuntatunnit vaan sattuvat olemaan niin hauskoja, että ei sieltä malta olla pois. :hullu: On sitä saliakin vaan pakko tehdä, jos haluaa näkyviä lihaksia, ja mä kyllä osittain haluan - kivan timmi yläkroppa :tipahdus: Joo, joskus sitten niin.

Herää kysymys, että jos jaksaa neljä tuntia olla salilla niin onkohan treenin intensiteetti kovinkaan korkea? Vai mitä sää siellä teet, poljet kuntopyörää? Yleensä sanotaan, että tehokas treeni tehdään karvan alle tunnissa.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 12 Touko 2009 09:36

Galileo kirjoitti:Herää kysymys, että jos jaksaa neljä tuntia olla salilla niin onkohan treenin intensiteetti kovinkaan korkea? Vai mitä sää siellä teet, poljet kuntopyörää? Yleensä sanotaan, että tehokas treeni tehdään karvan alle tunnissa.

No mun kokonaisvaltainen saliohjelma kestää jo noin puolisentoista tuntia kuntosalilaitetoistoineen ja aerobisine osuuksineen. Tuohon lisäät pari tuntia pumppia ja vaikka spinniä niin neljä tuntia hujahtaa aika helposti. Harvemmin mä salille seurustelemaan tai telkkaria kuntopyörästä katsomaan lähden.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 12 Touko 2009 09:43

No sitten ymmärrän. Mä käsitän salin lihaskuntoharjoitteluna. Spinninki on akkain kotkotuksia. :nirppa:

Kannattaa kumminkin noin pitkissä suoritteissa tankata välillä jotain litkuja. Mineraaleja ainakin.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 12 Touko 2009 09:59

Mun saliohjelma käsittää alkuun ja loppuun aerobista liikuntaa ja noin kolmen lihaskuntoharjoituksen välein lisää aerobista liikuntaa. :D
Joo välitankkauksesta sanoi ohjaajakin, kun hokasi että joskus aherran salilla kolmen ryhmäliikuntatunnin verran putkeen, otin neuvosta vaarin.
Spinning ei edes ole mitään akkain kotkotuksia, raavaat uroot siellä usein ellei lähes aina polkevat, mutta body-, pump- tms. tunneille välillä osallistuvat miehet ovat kyllä aina erityinen päivän piristys! :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 13 Touko 2009 20:26

Mää oon pitkästä aikaa päässy liikkeelle. :D Salilla käynti pitäis aloittaa taas, muttei hirviästi inspiroi, kun nykyinen
punttis on ihan perseestä. :p Lenkkeilyä olen alkanut taas harrastamaan ja tuli ihan mukavasti juostua tänäänkin.
Lenkin jälkeen otin muutaman lihaskuntoliikkeen lihaksia herätelläkseni. Ne lienevät jo todella rusinana... Toivottavasti
pääsen viikonloppuna kunnon salilla käymään ja tekemään rusinoista taas luumuja. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 22 Touko 2009 19:02

No hitsi.
Pitää tulla kirjoittamaan tähän, että lähden kuntosalille,
niin sitten pitää mennä. Muutenhan en saa lähdettyä.
Lähteekö joku muukin viikonlopun kunniaksi?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 22 Touko 2009 20:40

Lähden huomenna jumppaan. :tilt:

Keskiviikkona olin hydrobicissa. (Tai olen käynyt siellä jokusen kerran aikaisemminkin.) Viimeksi oli kuitenkin erityisen kivaa. Se oli vähän jotain vesicombatin tapaista. Sai mäiskiä nyrkeillä oikein olan takaa, veden alla tietenkin. Se on kyllä aina yhtä kivaa. Uin ja vesijuoksen aina ko. jumppaa ennen. Rakastan vettä elementtinä, vaikken osaakaan kuin sellaista "mummouintia".

Tosin en vaihtaisi "omaa" jumppaa mihinkään. :sydän:

Hitsit kun jaksaisin vielä lenkkeillä. Olen harkinnut jo jonkin aikaa sauvakävelysauvojen ostamista. Yritän tosin kävellä mahdollisimman Helsingin keskustassa liikkuessani ja käyttää mahdollisimman vähän ratikoita tms. Töissä en ikinä käytä hissiä, ellei ole ihan pakko. Joskus muinoin oli hyödyllisempää kävellä portaita ylös, kun oltiin vielä ylemmässä kerroksessa. (Juu, meni vähän hyötyliikuntajupinan puolelle.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja shaana » To 28 Touko 2009 13:10

Meidän saliketju yhtenäistää tuntiensa nimikkeet, eli ensi viikosta on kuin kävisi ihan uusilla tunneilla! :superhymy: Tällä viikolla vedetään vielä vanhoilla, mun mielestä paremmin tuntien sisältöä kuvaavilla nimikkeillä haikeana. :hullu:

Combat- ja Armytunnit kuulostavat houkuttelevilta, katsotaan uskallanko mennä, jos ei meikäläisestä kuulu ensi viikolla niin olen lienee tuupertunut tunneille. :tilt:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Touko 2009 14:16

Olen tässä taas yrittänyt säännöllisesti käydä lenkillä. Harmittaa kun tuossa keväällä ei kerennyt tai jaksanut lenkkeillä, kun oli niin järjettömän pitkiä ja uuvuttavia koulupäiviä ja kotiin päästessä teki mieli vaan nukkua. Nyt kun koulut loppui ja ei ole töitä, niin tekemisen puutteessa en varmaan muuta teekkään kun säntäilen lenkkipoluilla ja yritän treenata vähän lihaksiakin. Selän kanssa on taas vähän ongelmia ollut, mutta en vain yksinkertaisesti muista treenata.
Positiivista keväässä aina on se, että jostain ihmeen syystä paino putoaa aina pari kiloa, vaikka en elämäntapojani mitenkään muuttaisikaan. Nytkin kropassa on tapahtunut jänniä muutoksia, vaikka en tosiaan ole edes kerennyt urheilla. Pitää nyt yrittää pitää urheilemalla kroppa tässä kunnossa niin kehtaa kuljeskella kesäkeleillä vähissä vaatteissa :pepsodent: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 02 Kesä 2009 22:52

Mun työmatkapyöräily on lähtenyt hyvin liikkeelle. Eilen tuli pyöräiltyä yhteensä noin 11-12 km, kun kotiin päästyäni piti lähteä vielä kauppaan. (Kukkaro oli jotona.) Tänään pyöräilin vajaa 9 km. Tänään pyörän selkään noustessa huomasi, että edellisistä kunnon pyöräilymatkoista on aikaa. Sen verran kovasti olivat istumalihakset kipeät. No, eiköhän tämä alkaa tästä sujua, kunhan taas totun pyöräilyyn. Torstai-lauantai sää tosin näyttää pahalta pyöräilyn suhteen, sillä sadetta saattaa olla luvassa. :( Ei se haittaa, jos kotimatkalla sataa, mutta töihin on ikävämpi pyöräillä vesisateessa, kun täytyy raahata mukana vaihtovaatteet.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja dena » Ke 03 Kesä 2009 08:08

Hyvin kyllä huomaa miten porukka on alkanu hyvin pyöräilemään töihin taas kun kelit on hyvät. Ykskin työkaveri tokas mulle tossa keväällä että ai säkin oot kaivanu jo pyörän esille. Siihen piti vaan sanoa että miten niin jo, koska itsehän poljen sen n. 11-12km kesät talvet :virne:
Piece my häpiness Squirrels.
dena

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu