dotha kirjoitti:En viittiny perustaa uutta ketjua, joten jospa täällä kyselisin.
Eli onko kellään kokemusta minkäänlaisista ipod-telakoista (kai ne sen nimisiä on

)?
Oon ajatellu hommata sellasen, koska suuri osa musiikeista on kuitenki ipodilla ja mun stereot on ihan surkeet
Mutta mulla ei oo mitään hajua mikä olis hyvä. Oon miettiny tällasta
sonyn telakkaa. Sitten kuitenki aloin miettiin hintaa, että voiko halvalla saada hyvää

Kun oon nähnyt noiden hintoja n.50 eurosta 400 euroon. Ja kuinka hyvä äänenlaatu tollasissa on?
Heh. Matkahuollon mies toi juuri tuon telakan mulle tänään.

Käyttökokemus ei ole siis pitkä. Ostin duuniradioksi ja iPhonen telakaksi. iPhonea Sonera ei ole vielä viitsinyt minulle toimittaa, joten radiota kuuntelen. Se onkin perimmäinen syy ostaa ko. laite. iLuurissa ei fm-radiota ole, joten sillä pitäisi striimata nettiradiota, joka ei 40h/vko duunissa taustakuuntelussa ole kovin ideaali-idea. Tuo on myös lataava telakka, joten iLaitteeseen tupsahtaa virtaa siinä samalla kun sitä rokittelee. Vehkeen myös pitäisi osata ohjata iKuuntelinta, eli laitteen pätikät toimii + mukana on Sonyn oma pieni kaukosäädin, joten iHärpytintä voi ohjailla sivuttain hyppelehtien. Persiissä on myös erillinen aux-in, eli tuohon saa muitakin laitteita, kunhan niissä on perinteinen kuulokelähtö. Silloin ei sitten laiteohjaus tai lataus tietenkään toimi.
Äänenlaatu on hyvä. Ei kuitenkaan mikään hifi. Jos vertaan vaikka Tivoli Audion One-malliin, jää ääni basson syvyydessä taakse. Tivoli on tosin kaksi kertaa kalliimpi ja Sonyssä on reippaasti enemmän elektroniikkaa ja toimintoja. Sonyssä on joku MegaExpandd (tm) nappula, joka pyrkii luomaan paremman sterokuvan tai jotain. Joissain kappaleissa se toimiikin.
Eli mun käyttötarkoitukseen Sony on riittävä ja hinta on sopiva. En mä kyllä tuota kovin ison tilan pää-äänilähteeksi laittaisi. Vehje on kumminkin pohjimmiltaan kelloradio. Jos haluat himassa kuunnella musiikkia, niin ostaisin kunnon viritinvahvistimen ja liittäisin iÄmpärisoittimen auxina tai erillisellä telakalla siihen. Jos budjetti ei ole iso, niin katsoisin jotain stereopaketteja. Niissä saa ainakin hiukan kookkaammat kaiuttimet, jotka eivät välttämättä tuo laatua ääneen, mutta ainakin hiukan bassoa. Niitäkin saa telakoilla, esim.
Anttilasta JVC. Googleta "ipod speaker reviews" jos haluat vertailua pieniin telakoihin.