American Idol kausi 8

Re: American Idol kausi 8

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 06 Huhti 2009 10:14

DarkSide kirjoitti:Meganilla riittää faneja, sillä karmean esityksensä jälkeen hän ei ollut edes vaarassa pudota.

No ei se nyt niin kaamea ollut. Sillä on erikoinen soundi äänessä, joka sopi tuohon vanhaan souliin tosi hyvin. Eihän se millään muotoa tuossa sakissa ole parhaita laulajia. Mutta onhan se herranjestas hyvännäköinen! Joten ei ihme, että porskuttaa pitempään, ku ääni antas myöten.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 06 Huhti 2009 16:24

Laaksonen kirjoitti:
DarkSide kirjoitti:Meganilla riittää faneja, sillä karmean esityksensä jälkeen hän ei ollut edes vaarassa pudota.

No ei se nyt niin kaamea ollut. Sillä on erikoinen soundi äänessä, joka sopi tuohon vanhaan souliin tosi hyvin. Eihän se millään muotoa tuossa sakissa ole parhaita laulajia. Mutta onhan se herranjestas hyvännäköinen! Joten ei ihme, että porskuttaa pitempään, ku ääni antas myöten.
Joo, ei se karmea ollut munkaan mielestä.

Adamin jatkuvaa hehkutusta en kyllä ymmärrä ensinkään. Ihme kiljukaula mun mielestä. Menisin kyllä Megania paljon mieluummin kattomaan johonkin keikalle kuin Adamia. Kyllähän se Megan kuitenkin sieltä valitettavasti ennen Adamia putoaa.

Hyvä, että Michael putosi, tosin yhden kierroksen myöhässä. Olisivat saaneet tuomarit pelastaa Alexisin.

Ens kierroksella Matt vetää The Frayn loistavan You Found Me:n, eikä enää varmasti ole bottom 3:ssa. Sen sijaan Anoop vetää Usheria ja on varmasti vaarassa.

Tämän hetken suosikkini on Allison, mutta hänkään ei taida olla Amerikan suosikkeja. Noh, jää nähtäväksi.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Huhti 2009 16:33

Ai, se Scott on sokea.... :o :o :o

:moro:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Sade » Ma 06 Huhti 2009 17:06

En jaksa kommentoida kaikkia kilpailijoita, mutta sanonpa sanasen muutamasta.

Adam on minusta äärimmäisen piristävä tapaus Idols-maailmassa. Tyyppi, jolla on oikeasti oma tyyli! Useinhan nämä Idols-kisaajat tuppaavat parhaimmillaankin olemaan hyviä mutta aika persoonattomia laulajia. En varmaan itse jaksaisi kuunnella Adamin laulutyyliä kisan ulkopuolella kovinkaan pitkään, mutta se laulutapa on niin erottuva, että sen ympärille voisi jopa rakentaa oikeaa uraa kisan jälkeenkin. Ja onhan Adam oikeasti ihan älyttömän hyvä laulaja ja esiintyjä!

Allison on superihana! Ehkä maailman valloittavin naamataulu. Ei takuuvarma onnistuja, mutta parhaimmillaan minun mielestäni koko kisan paras. Uskomaton ääni.

Matt ja Kris ovat yllättäneet minut onnistumalla välillä erinomaisesti. Toisaalta epäonnistuessaan kumpikin onnistuu olemaan lähinnä tylsä.

Kumpikaan ei kuitenkaan tylsyydessä vedä vertoja Dannylle. En jaksa tyyppiä sitten yhtään. Maailman tylsimmät biisivalinnat ja kliseinen esiintymistapa poikabändikäsiliikkeineen. :haukotus: (Sitäpaitsi minua häiritsee se, että Danny näyttää ihan Timo Harakalta, ja Timo Harakka on minusta yököttävä. Tästä ei tietenkään voi syyttää Dannyä. Vai voiko? :salaliitto: )
Sade

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 13 Huhti 2009 14:16

Just katoin boxilta viime esitykset. Eipä ihmeellinen kierros ollut. Anoop ja Megan olivat surkeita. Kris oli ainoa, joka jäi positiivisesti mieleen. Adamin esitystä en kyennyt kuuntelemaan loppuun. Allison ja Scott olivat ihan jees ja loppuja en edes enää muista. The Frayn biisi oli ainoa, josta pidin biisinä, mutta esitys meni kyllä hieman imitoinniksi (enkä enää edes muista kuka sen lauloi). Megan sai lähdöt. Ihme on, jos Anoop ei kohta jo putoa. Ens kierros on sitten taas "biisejä idolien syntymävuosilta", joka on kierroksena ollut mielestäni aina aika tylsähkö. Jokainen vuosi odotan sitä kierrosta, mutta yleensä se ei kyllä tarjoa juuri mitään ihmeellistä, koska kilpailijat tuntuvat valitsevan aina suht kummallisia biisejä tai sitten ottavan liian varman päälle. Jää nähtäväksi, mitä tänä vuonna tapahtuu?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 14 Huhti 2009 16:48

Katson tätä, en vaan edelleenkään ehdi sanomaan mitään.

Lyhyesti. Kris on suosikkini. Veti yhden kaikkien aikojen suosikkibiisini Ain't No Sunshine niin hienosti, että ihan kyynel vierähti. Ehdin jo kynttä purra, koska pelkäsin biisivalintaansa, mutta pelko oli turha. Hieno sovitus, hieno esitys, tylsähkö tyyppi sai ympärilleen karismaa.

Pelkästään tuon yhden hienon esityksen perusteella tahdon Krisin pysyvän pitkään mukana. Toinen, jonka haluan pysyvän loppuun saakka mukana on Allison, jonka ääni ja olemus viehättävät minua edelleen. Ja se suu. Se on ihana. Tuomarit ovat kyllä aivan täydellisen pihalla kritisoituaan nyt vaatteitaan, nehän sopi hienosti noin yleensä 16-vuotiaalle puhumattakaan Allisonista. Tai sitten ne ei tiedä mitään Japani-muodista. Huikea ääni, valloittava persoona.

Danny on tylsä. Jopa niin tylsä, että häntä voi syyttää vaikka timoharakkuudesta, jotta hän olisi kiinnostava, mutta sitäkin kiinnostavampaa olisi tietää, miksi Timo Harakka on Saden mielestä yököttävä. Kun itse paikoin pidän kovastikin.

Meganin esitykset ovat olleet kärsimystä. Samoin Adam, jonka aikana tarvitsen edelleenkin kortisonia. Maneerikimppu. Osaa laulaa, myönnän, mutta se tapa on kapinen.

muokkaa
Huomaan aiemmin olleeni sitä mieltä, että en edes muista Krisiä niin kuin en muistanutkaan. Yhdellä hienolla esityksellä sulatti kivisen syömmeni. Allisonin sanoin aiemmin esittävän esittämistä. Oisko se sitten parantanut esiintymistään tai minä timosoinistunut? On inhimillistä muuttaa mielensä ja tuskallista tunnustaa se.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 14 Huhti 2009 23:26

Pudotus meni taas kerran ihan oikein. Ei sitä käninää enää olisi jaksanutkaan.

Anoopin lähtö taitaa olla lähellä, ja ihan oikein. Allisonin epäsuosiota on vaikea ymmärtää. Tuomarit pelastanevat kerran, mutta pitkälle sekään ei taida auttaa.

Scott ei ole kummoinen laulaja, mutta pärjää silti. Danny ei tällä kertaa hetkauttanut, vaikka saikin tuomareilta kovasti kehuja. Matt taas oli mielestäni paljon parempi kuin tuomarit antoivat ymmärtää. Ehkä biisillä oli merkitystä - mukava välillä kuulla musiikkia, jota voisi kuunnellakin.

Kris onnistui taas paremmin kuin olisin toivonut. Kiiltokuvapojussa on sittenkin sitä jotain. Adam ei nyt säväyttänyt, mutta osaa edelleen olla omaperäinen.

David Cookia oli kiva nähdä tuloslähetyksessä. David on Chris Daughtryn lisäksi ainoita AI-tähtiä, joiden musiikki mielyttää omaa makua.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Sade » To 16 Huhti 2009 21:50

sitäkin kiinnostavampaa olisi tietää, miksi Timo Harakka on Saden mielestä yököttävä

En tiedä kiinnostavasta, mutta varsinkin haastattelijana Harakka on minusta usein suunnattoman ärsyttävä. Asettuu haastateltavien yläpuolelle, korostaa itseään, jankuttaa omia näkemyksiään eikä oikeasti kuuntele mitä haastateltava sanoo. Harakasta paistaa ihan liian selvästi läpi se, jos hän ei satu pitämään haastateltavastaan, ja silloin hän tuntuu pyrkivän lähinnä tämän nolaamiseen tai ärsyttämiseen tai huonoon valoon saattamiseen.

Itse ohjelmasta ei tällä kierroksella ole kauheasti sanottavaa. Kris oli yllättäen ylivoimaisesti illan paras.
Sade

ViestiKirjoittaja DarkSide » La 18 Huhti 2009 22:51

Eipä ollut kummoinen kierros. Ainoa onnistuja oli Adam.

Allisonkin vetäisi varsin vaisun biisin. Saapa nähdä putoaako nyt, kun on jo pari kertaa ollut kolmen viimeisen sakissa.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 19 Huhti 2009 13:41

DarkSide kirjoitti:Eipä ollut kummoinen kierros. Ainoa onnistuja oli Adam.
No huhhuh. Kylläpä voidaankin olla eri mieltä. Adamista meinaan. Vaisu oli kierros, vaikka vaan veljen kanssa sivukorvalla kuunneltiin. Mutta siitä oltiin kummatkin samaa mieltä, että Adamin esitys oli sietämätön. Mä en todellakaan väitä, etteikö Adam osaisi laulaa, mutta mä en kestä kuunnella sitä hetkeäkään. Vaisu kierros todellakin oli ja Scott saattoi taktikoida ittensä pihalle vaihtamalla pianon kitaraan.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kati » Su 19 Huhti 2009 20:09

DarkSide kirjoitti:Eipä ollut kummoinen kierros. Ainoa onnistuja oli Adam.

Vaikka en Adamista pidäkään vieläkään, olen samaa mieltä. Jotain vaikuttavaa siinä tulkinnassa oli. Tosin perin kummallinen oli se valaistus, ihme jumalallista valoa haaranperuksiin. Anoopiltakin kuultiin poikkeuksellisen siedettävää laulantaa, mutta heti kun tahti tiivistyy, on hän jotenkin kömpelö.
Lil saa tuomareilta toistuvasti kommenttia siitä, että on liian vakava, liian tosissaan. Jotain rempseyttä siihen kyllä saisi tulla.

Äänestystulos meni oikein.
Ei oikein sytytä tämä kausi, puuttuu säväyttävät tuokiot. Vaisuhkoa vähän kaikkinensa.
Kati

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 20 Huhti 2009 11:16

Mäkin tykkäsin Adamista - itse asiassa olen alkanut vähitellen tykkäämään muutaman viime kerran aikana. Onhan se edelleenkin ylidramaattinen ja joskus vähän korni, mutta on siinä silti puolensa.

Muut olivat aika puuroa. Lilin Tina Turner -veto oli lauluna hyvä, mutta olen täysin samaa mieltä Simonin kanssa siitä, että se oli vaivaannuttavaa karaokea. Miksi ihmeessä sen piti vielä mennä matkimaan sitä Tina-kävelyäkin?

Tämänviikkoisten esitysten perusteella oikea mies tippui, mutta noin pidemmällä tähtäimellä katsottuna Anoop olisi ehkä (sympaattisuudestaan huolimatta) ansainnut pudota Scottia enemmän. Lienee tulilinjalla seuraavaksi, ellei jotain ihmeellistä tapahdu.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kati » Su 03 Touko 2009 22:15

Aika hiljainen ketju on tämä. Eikö kisa sykähdytä?

Ihan vain sen haluan sanoa, että Krisin "She Works Hard For The Money" oli todella hieno! Toimiva sovitus ja onnistunut tulkinta. Hassusti sen jälkeen Adamin esitys tuntui kopioinnilta ja erikoisuudentavoittelulta, vaikka sovituksia ja esityksiä on yhtä aikaa hiottukin. Eikä Adam säväyttänyt, kiljahteli kummasti. Kris kertoi tarinan, sopivalla tavalla tutun ja silti omaperäisen.

Ja Allison edelleen toinen suosikki. Niin raikas ja rock yhtä aikaa.

Oikeat tippuivat. Danny tosin olisi ehkä voinut lähteä ennen Liliä, mutta Lilin jatkuva selitys siitä kuinka r'n'b hän on, olematta erityisen r'n'b, alkoi mennä vähän jankuttamiseksi.
Kati

ViestiKirjoittaja Laaksonen » La 09 Touko 2009 00:59

Itse olen tykännyt tästä kaudesta paljon. En toki niin paljon, ku viime vuonna. David oli NIIIIN hyvä! Vaan, ku ei täällä synny keskustelua, niin eipä oo sitten tullut itsekään kirjoiteltua.

Varmaan ensimmäistä kertaa Katin kanssa ollaan eri mieltä suosikeista. Okei, Allisonista pidän itsekin, mutta Danny ei tunnu Katia lämmittävän ja se ehkä on mun ykkössuosikki. Muhun kolahtaa Dannyn ääni ja olemus todella paljon. Erittäin symppis tyyppi, joka on selvästi kisaajienkin kesken pidetty kaveri.

Ihme on, jos Adam ei tuota kisaa voita. Se on ylivoimainen mitä tulee laulutaitoihin. Ja uskoisin, että hänen teatraalisuudella tullaan valloittamaan isoja areenoita. Todella potentiaalinen tulevaisuuden maailmantähti! Mutta ihan yhtä hyvin näen Krisin, Dannyn, Mattin, Lil'n ja Allisonin menestyvinä artisteina. Kaikista ei varmasti tule maailmantähtiä, mutta ura musamaailmassa on kaikilla käden ulottuvilla.

Suosikkilista on ollut top 8:sta alkaen seuraava - Oikeastaan Kris ja Matt on vaihtanut viikoittain paikkaa, mutta muuten sama lista säilynyt:

1. Danny
2. Lil'
3. Allison
4. Adam
5. Matt
6. Kris
7. Scott
8. Anoop

Harmi, että Lil' putosi. Pinnan alla on hirveä potentiaali, mutta tuossa kisatilanteessa ei saanut sitä enää itsestään esiin. Heti kun oli selvinny, että putoaa, niin veti huomattavasti paremmin, ku virallisessa esiintymisessä. Tullee menestymään todella hyvin urallaan. Ens viikolla putoaa Matt tai Kris?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Su 10 Touko 2009 00:20

Rat Pack - kierros:

Kris Allen:
Kris tietää, ettei hän ole parhaita laulajia, mutta tekee silti joka kerta parhaansa. Ja pidän siitä, että hän ei yritä liikaa. Pelaa niillä merkeillä mitä on. Ja tällä kierroksella tärkeintä on tehdä biisistä tarina. Olla biisissä läsnä. Ja se onnistui.

Allison Iraheta:
Kovasti tulee mieleen Kelly C. Ei voi mitään. Eiköhän tästä likasta vielä kuulla. Hyvä veto.

Matt Giraud:
Alku ei sujunut mitenkään erityisen hyvin. Muutenkin oli hieman hapuilevaa. Toki lopetus oli hieno.

Danny Gokey:
Etukäteen ajattelin, että tämä kierros sopisi Dannylle täydellisesti. Ja kyllä veti komiasti!

Adam Lambert:
Kyllähän toi oli jo hieman tuttu Musen esittämänä, mutta Adam on vielä Matt Bellamyakin parempi laulaja. Upeaa!!!

Allison, Kris ja Matt bottom 3:ssa. Matt ulos?

Jamie Foxx oli kyllä huippu mentor.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 16 Touko 2009 18:56

No jopas oli kierros. Kris ja Danny olivat sekä duetossa että sooloissaan suorastaan surkeita. Dannyn viimenen kiekaisu oli vaivaannuttavaa kuunneltavaa, karmeaa rääkymistä. Adam oli tällä kierroksella minunkin mielestäni hyvä. Tällaiseen Adamin ääni sopii hyvin. Allison oli myös tosi hyvä.

Pelkästään tämän kierroksen perusteella pudottaisin Krisin, mutta todennäköisin putoaja on kuitenkin (valitettavasti) Allison. Adam on ainoa, joka voi olla varma jatkostaan.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kati » Su 17 Touko 2009 20:21

Katsoin männö viikolla toisella silmällä Jimmy Kimmeliä ja se kertoi kuka tippuu. Perhana.
Ei siis ole helppoa tämänkään kauden lopun seuraaminen.

Ehkä antaisin nyt kuitenkin Adamin voittaa, koska onhan se noista jäljelle jääneistä eniten persoona, esiintyjä ja jotain uutta.
Kati

ViestiKirjoittaja Kati » To 21 Touko 2009 13:42

Hittolainen. Viaton surffaus verkkolehdissä ja tiedän voittajan.

Taylor Hicks -vuosi taitaa olla ainoa, jolloin olen säästynyt ennakkotiedolta ja sekin muistaakseni siksi, että kisan ratkeamisen aikaan olin jossain jeerassa, enkä sähkölaitteiden päässä.
Kati

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ma 01 Kesä 2009 12:55

Mun suosikki oli se kolmanneksi tullut heebo, nämä kaksi ekaa olivat kyllä aika mitäänsanomattomia, AI:ssakin alkaa olemaan sitä makua, että liikaa on jo noita Idolseja ja paussi tekisi hyvää. Joku rokkihemmo voisi olla vaihteeksi kärjessä...
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 01 Kesä 2009 15:14

SimonTemple kirjoitti:Mun suosikki oli se kolmanneksi tullut heebo, nämä kaksi ekaa olivat kyllä aika mitäänsanomattomia.

Ai Adam Lambert mitäänsanomaton? En usko, että on tullut ristiriitaisampaa hahmoa vastaan AI-karkeloissa. Toiset tykkää ja toiset ei voi sietää sen kirkumista. Itse loppujen lopuksi käännyin tykkäyksen puolelle. Ei tuollaisen äänen omaavaa henkilöä voi muuta kuin kannattaa. :palvoo: Mutta siltikin, myös meikäläinen eniten piti Dannysta, joka siis sijoittui kolmanneksi.

Joku rokkihemmo voisi olla vaihteeksi kärjessä...

No vastahan se viime vuonna David Cook homman veti himaan. :peukku:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 02 Kesä 2009 12:53

Laaksonen kirjoitti:Itse loppujen lopuksi käännyin tykkäyksen puolelle. Ei tuollaisen äänen omaavaa henkilöä voi muuta kuin kannattaa. :palvoo:

Komp! Toivon näkeväni Adamia vielä paljon (tuota loppushow'ta katsellessa tuli mieleen, että sopisi hyvin vaikka Queenin uudeksi solistiksi).

Krisin voitto oli yllätys. Mä en missään vaiheessa osannut nähdä sitä mitenkään potentiaalisena rokkitähtenä, vaikka hyvin laulaakin.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 03 Kesä 2009 18:38

Lumikki75 kirjoitti:Krisin voitto oli yllätys.

Voitosta on jo salaliittoteoria
http://www.stara.fi/2009/05/27/idol-aanestyksessa-jalleen-huijauskohu-ja-jopa-saantorikkomus/
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

Edellinen

Paluu Leffa.tv