Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 22 Touko 2009 09:30

Oi, onnea ceuro! :D

Kerros nyt vähän tarkemmin avioon astumisen yksityiskohtia..? :popkorni:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 22 Touko 2009 09:53

ceuro onnittelut! :hymyhali:

Kivaa, kun kaveripiirissäkin on yhdellä pariskunnalla hääaikeita. Pääsen vihdoin osallistumaan polttareihin! :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 22 Touko 2009 12:00

Onnittelut ceurolle! :D :D

Omatkaan fiilikset eivät kovinkaan paljoa tästä voi enää kohota. Tuntuu vähän jopa kummalliselta, kuinka luontevaa kaikki Pojan kanssa on. Pienet vastaan tulleet ongelmat on selvitetty, suhteelle rajat ja pelisäännöt asetettu sekä isoista asioista puhuttu. Tarkkaan varjeltuja salaisuuksiakin on vaihdettu ja tunnemme toisemme jälleen paljon paremmin. Vieläkin tutustumista tosin riittää, mutta innolla olemme ottamassa toisistamme selvää. Kaikki vain nyt tuntuu niin oikealta.

Tämä on ollut kyllä elämäni paras kevät. :sydän:
Maija

ViestiKirjoittaja ceuro » Pe 22 Touko 2009 15:33

Kiitoskiitoskiitos! :D
Hehe... yksityiskohdat avioon astumisessa on aika yksinkertaiset. Muutama viikko sitten laitettiin netissä esteidentutkimuspyyntö menemään ja tänään soitettiin maistraattiin ja varattiin vihkimisaika vajaan parin viikon päähän. Sitten me käydään siellä tahtomassa. Todistajat on vähän hakusessa vielä. Kai me kysytään joku ohikulkija kadulta, ellei pari työkaveria pääse.
Ongelmana on kertominen lähisukulaisille ja mahdollisten loukkaantumisten/suuttumisten vastaanottaminen. Kuitenkin joku aina pahastuu, kun ei ole juhlia. Päättelin silti, että juhlien järjestämisestäkin olisi kuitenkin joku voinut yhtä hyvin vetää herneitä nenäänsä. Asutaan liian kaukana, monelle olisi voinut olla vaikeaa matkustaa tänne asti ja muutenkin tuntuu, että nykyään monet vaan ärsyyntyy saamistaan juhlakutsuista. Koskaan kun ei voi miellyttää kaikkia, niin pidetään tämä nyt ihan omana juttuna. Ei haluta viedä ihmisten kesäviikonloppua, eikä haluta lahjoja.
Budjetti ei ole kovin iso. Todistajille mahdollisesti maksetaan palveluksistaan lounaalla ja mitä sitä nyt menee mun uusiin ajokorttiin ja passiin. Tavis haluaa, että mulle tulee vihkisormus, mutta yritän saada hänet suostumaan johonkin hopeiseen tai teräksiseen perusrinkulaan.

Niin, ei sillä etteikö naimisiinmeno olisi hieno syy juhlia isommin tai pienemmin, mutta me ei oikein osata.
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 22 Touko 2009 16:50

No mut voihan sitä sit juhlistaa joskus myöhemmin kun on rikas ja tuntuu siltä :D
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 22 Touko 2009 17:27

ceuro kirjoitti:Ongelmana on kertominen lähisukulaisille ja mahdollisten loukkaantumisten/suuttumisten vastaanottaminen. Kuitenkin joku aina pahastuu, kun ei ole juhlia.
Niin, ei sillä etteikö naimisiinmeno olisi hieno syy juhlia isommin tai pienemmin, mutta me ei oikein osata.

Ensinnäkin onnea tulevalle rouvalle!
Avioliitto lisää onnellisuutta, sanoi ystäväni. Niin se mokoma teki.

Tunnistan tunteesi. Sukulaiset toivoivat juhlia, mutta kun emme osanneet päättää mitä, miten, missä ja kenen kanssa - varsinkin kun ne mahdolliset juhlijat asuvat akselilla Helsinki-Sodankylä - niin päätimme mennä vihille ihan kaksin. Todistajat otimme maistraatista, niin ei tullut siitäkään kenellekään paha mieli. Kummankin sukulaiset harmittelivat jälkeen päin, kun eivät saaneet olla paikalla. Saatoimme todeta, että kukaan ei ollut, joten mielipaha on turha. "Eikö edes se ja se ollut?" Ei edes se ja se.

Juhlistimme hetkeä käymällä syömässä oikein pitkän kaavan kautta. Hopeinen perussormus sormessa näytti täydelliseltä siinä hetkessä. Näyttää vieläkin.

Seuraavana päivänä lähdimme ystävien kanssa reissuun ja heillekin kerroimme vasta perillä, että tässä ollaan vihitty pari. Joillekin kerroimme laittamalla tekstiviestiin terveiset häämatkalta ja osalle matkakuulumiset ja loppuun Kati ja Kanssanisäkäs Kansalainen. Vuorokausi meni ennen kuin tuli vastakysymys "menittekö te sinne maistraatin kautta".

Ei niiden ulkoisten puitteiden tarvitse olla isot tai prameat, se hetki on tärkeä. Teette niin kuin teistä tuntuu. Keväällä HS:n yleisönosastossa käytiin aika kovasanaista keskustelua siitä, kenen juhlat häät oikein on. Yhdessä kirjoituksessa etäinen isotäti oli pahoillaan kun morsiusparin ystävät ovat niin näyttävästi esillä, toisissa häissä sulhanen ei tiennyt kaikkien vieraiden osalta kumman puolelta vieras on kutsuttu.
Ehkä häät aikoinaan olivatkin suvun juhla, mutta kai nykyään pääosassa on itse vihittävä pari. Silloin kai häätkin saavat olla juuri sellaiset kuin pari itse haluaa.

Ja juhlia voitte vielä monta kertaa! On se 1pv/vko/kk naimisissa, puoli vuotta, kaikki siltä väliltä ja tulevat vuodet vielä edessä päin.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 22 Touko 2009 19:53

ceuro kirjoitti:Mullakin on kieltämättä olo vähän tämmöinen: :ahihi:
Minusta tulee rouva Tavallinen tässä lähiaikoina.
(Paitsi jos sittenkin pidän oman nimeni...)

:pomppuhymy:
:sydän:

Taitaa olla onnittelun paikka! :D Onnea! :)

----
Kunpa minullakin olisi yhtä hyviä uutisia. Laitan ilmoitusluontoiseen. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Sippura » La 23 Touko 2009 23:10

ceuro kirjoitti:Ongelmana on kertominen lähisukulaisille ja mahdollisten loukkaantumisten/suuttumisten vastaanottaminen. Kuitenkin joku aina pahastuu, kun ei ole juhlia.

Nyt on helppo sanoa, että älkää niistä muista välittäkö ja järjestäkää just sellaiset
kemut kuin haluatte, mutta tietysti noita juttuja väistämättä tulee miettineeksi.

Sillon kun me ruvettiin Miehen kanssa puhumaan omasta hääjuhlasta, niin aivan en-
simmäiseksi päätettiin tehdä asiat just niin kuin itse haluttiin ja tehtiin se selväksi
myös molempien vanhemmille. Tästä syystä me maksettiin juhlat itse, vaikka se vä-
lillä tekikin taloudellisesti tiukkaa. Porukoille annettiin lupa avustaa rahallisesti jos
halusivat, mutta se ei kuitenkaan tarkoittanut minkäänlaista sananvapautta esim.
vieraslistan laatimisessa :virne: Vieraslistalla oli muutenkin vain sellaista sakkia, jonka
kanssa olimme olleet tekemisissä säännöllisesti ja jotka tosiaan halusimme paikalle.
Ne oli kuitenkin ihan selvästi meidän juhlat meidän ehdoilla - ja hyvä niin. Siksi niis-
tä varmaan jäikin niin hyvät muistot sillä ne oli ihan meidän näköiset kekkerit :hymyhali:

Eikä sitä voi vastanaineille liikaa muistuttaa, että nauttikaa täysin rinnoin niistä en-
simmäisistä naimisissaolopäivistä; ne on oikeasti ihan huippuihania, ainutlaatuisia
hattaraunelmaisia aikoja :hullu:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kaarina » La 23 Touko 2009 23:40

Ceurolle paljon onnea! :sydän:

Sippura kirjoitti:Eikä sitä voi vastanaineille liikaa muistuttaa, että nauttikaa täysin rinnoin niistä en-
simmäisistä naimisissaolopäivistä; ne on oikeasti ihan huippuihania, ainutlaatuisia
hattaraunelmaisia aikoja :hullu:

Aivan tosi. Hääpäivä ja ne ensimmäiset päivät sen jälkeen meni kyllä puoli metriä maanpinnan yläpuolella leijuen. Kunnes tuli eka riita. :virne:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 24 Touko 2009 00:49

Serkkupoika teki sillä lailla, että meni käymään sydämensä valitun kanssa vanhemmillaan ja siinä sitten kahvipöydässä muiden kuulumisten ohella sitten lausahti, että "niin, mentiin muuten naimisiin tossa eilen". No seurasi hämmästelyä.

Itse en koe, että tämä olisi tyyli, jolla minä haluaisin oman asiani hoitaa, jos se joskus tulee ajankohtaiseksi. Eihän nyt pahaa onnea kannata niin paljon pelätä, että kerrotaan kaikki vasta jälkeenpäin. Koska ei sekään liitto mitään vastustusta olisi kokenut miltään suunnalta.

Itse en riistäisi vanhemmiltani mahdollisuutta osallistua juhliin, koska se saattaisi heillekin kuitenkin iloksi olla. Juhlinnan kohteenaolokaan ei haittaa meikäläistä pätkääkään, vaikka tässä nyt lähinnä ylioppilasjuhlakokemuksen suurella rintaäänellä puhutaankin. Ja kandin paperienkin kunniaksi juotiin kahvit ja skumpat ja oli muutama vieraskin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja ceuro » Su 24 Touko 2009 17:39

Kiitokset vielä onniteluista! :D
Päätin, että vanhemmille pitää sitten kertoa uutiset heti samana päivänä. Onpahan sitten kerrottu ja tuskin he nyt niin pahasti lopulta pettyykään. Ollaan ymmärtääkseni molemmin puolin ihan mieluisat miniä ja vävy. Kesällä voidaan molempien vanhusten luona käydä kakkukahveja juomassa tai ehkä jopa kutsua esim. Taviksen vanhemmat minun kotikotiin niille kahveille, jos suostuvat ajelemaan. Kaverit saa tiedon myös tekstareilla tai netistä.
Tänään käytiin sormuskaupoilla ja pitihän sen vihkin sitten kuitenkin olla kihlasormukseen sopiva, valkokultaa ja blingiäkin vähän. Hintaa tuli mun mielestä ihan reilusti. :friikki: Mutta toisaalta Tavis kuluttaa kuukausittain isompiakin summia elektroniikkaan, tuo hankinta nyt sentään kestää. Lisäksi ostettiin satiinilakanat ja aamupalaherkkuja pitää sitten myös muistaa varata, vaikka seuraava aamu onkin ihan normaali arkiaamu.
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Touko 2009 23:13

Paljon onnea ceurolle ja Miehelle! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ma 25 Touko 2009 16:03

Huii, kamala jännitys päällä :ahihi:. Minulla on huomenna treffit(!!!). En ole treffi-ihmisiä, tapaan yleensä miehiä sattumalta jossain ja hengaillaan ihan muuten vaan, mutta nyt nämä tuntuu kunnon treffeiltä kun sovittiin nämä etukäteen ja en oikeastaan tunne tätä Tyyppiä ja menen katsastamaan onko tämä kiva ihminen. Torstaina tapasin sen ja ollaan nyt oltu päivittäin yhteyksissä. Perhosia mahassa :sekopää: .

Pelottavan hyvä olo on ollut viime aikoina. Maailma näyttää kivalta paikalta, aamuisin on mukava nousta sängystä ja avoimin mielin lähteä uuteen päivään. Tänäänkin heräsin aamulla jo kuuden jälkeen ja täysin virkeänä nousin ylös. Ja aamut on pahimpia vihollisiani, joten oli historiallista herätä siihen aikaan ilman kellonsoittoa hyvällä fiiliksellä :superhymy:.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 25 Touko 2009 23:09

damn. :superhymy: Ihana kuulla! Toivottavasti teillä on mukavat treffit!

Mä oon ollut tämän päivän hyvällä tuulella. On hymyilyttänyt paljon ja illalla tuli sellainen Ihastunut pikkulikka -olo. :ahihi: Tää on ihan hassua, mutta minkäs sille voi, kun se yksi vaan on niin ihana ja hurmaava persoona. :sydän: Kyllähän Hän osaa olla tietyllä tapaa vaikea ihminen, mutta se on osa sitä ihmistä. No, joka tapauksessa: :löööv:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 27 Touko 2009 21:18

Pitkästä aikaa mulla on huono päivä. :o:

Pääsykokeet menivät miten menivät. Jos valituksi tulen, tiedänpähän ainakin olevan Lady Fortunan suosiossa. No, ans kattoo. Päällimmäisinä fiiliksinä kuitenkin väsymys ja ärtymys.

Parin kaverin kanssa meinasi tulla ongelmia, ja suoraan sanoen olen aika pettynyt heidän toimintaansa ja asenteisiinsa. Puhuin kuitenkin suuni puhtaaksi ja asiat ratkesivat. Harmittaa silti vähän edelleen. Marttyyriksi olisi tällä kertaa aihetta heittäytyä, mutta enpä viitsi. Olisi parempi, jos he itse ymmärtäisivät, kuinka törkeästi ovat käyttäytyneet. Pyytäkööt anteeksi, kun tajuavat. Minä olen ainakin suoraan asiani sanonut heille ja se riittäköön tältä erää.

No, huomenna on uusi päivä. Ja saanpahan sitten täysillä keskittyä lakkiaispäivään, kun kaikki muu on selvitetty alta pois. :D
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Touko 2009 23:49

Maija. :halitus: Toivottavasti asiat selviävät.
------

Polkupyörän kanssa säätäminen on ollut äärimmäisen antoisaa. Oi, sitä onnistumisen riemua! :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Touko 2009 09:24

damn kirjoitti:--en oikeastaan tunne tätä Tyyppiä ja menen katsastamaan onko tämä kiva ihminen.

:tipahdus: Juu oli kiva ihminen :tipahdus:.

Joo anteeksi ei mulla muuta

:ahihi:
damn

ViestiKirjoittaja Maija » To 28 Touko 2009 10:36

Marenki. :hymyhali:
Kyllä ne tästä selviävät, eilinen vain oli vähän vaikea.

Ja hauska kuulla, että damnin treffit olivat onnistuneet. :D
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 28 Touko 2009 17:47

damn kirjoitti:Joo anteeksi ei mulla muuta

Miten niin ei sulla muuta? Meille pitää kyllä kertoa enemmänkin. Niin kerta!
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Touko 2009 18:59

marenkienkeli kirjoitti:Miten niin ei sulla muuta? Meille pitää kyllä kertoa enemmänkin. Niin kerta!

Noo... Hengailtiin tuolla kaupungilla jonkin aikaa ja sit tultiin minun luo. Tyypin seurassa oli jotenkin hirmu mukava olla, rentoa, eikä missään vaiheessa tullut semmoista oloa, että mitä toi tyyppi täällä tekee. Minä olen usein aika varautunut uusien ihmisten seurassa, mutta Tyypin seurassa tuntui, että pystyi heti olemaan oma itsensä ja juteltavaa riitti. Voisin nähdä sitä jatkossakin, mutta katsellaan nyt mitä tästä tulee. :p
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 28 Touko 2009 19:28

:D Damn, kiva kuulla. Toivottavasti jatkokin sujuu hyvin! :hymyhali:
-------

Olen aivan fiiliksissä ainejärjestöjutuista. Tänään tuli mahtavia uutisia, joiden myötä toimintamme parantunee ensi vuonna. En malttaisi odottaa, että asiat etenevät. :täpinä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Galileo » To 28 Touko 2009 20:34

Otitteko housut pois? :D
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Touko 2009 20:48

Galileo kirjoitti:Otitteko housut pois? :D

Minähän oon niin pieni ja viaton tyttönen, mitä se paha ilkeä setä siellä vihjailee :kauriinsilmät:.
damn

ViestiKirjoittaja Galileo » To 28 Touko 2009 20:51

Ajattelin, että oli kumminkin kuuma ja hiostava päivä. :aukku:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Touko 2009 20:55

Kieltämättä varsin kuuma päivä. Hellettä, ukkosta ja kaikkee jännää :keijo:.
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa