Lyyra kirjoitti:Mikä on lehtokotilo?![]()
Hirvittävintä, mitä luonnolla on tarjota 15-25 millimetrisenä

TJEU.
Lyyra kirjoitti:Mikä on lehtokotilo?![]()

Tekisi mieli siirtää niitä tien toiselle puolelle aina kun kuljen tuosta - eilen yritin kulkea loppumatkan ruohikossa, jonka huomasin pian haasteellisemmaksi kotiloiden valloitettua ruohikon vielä tiheämmin kuin kävelytien. 
Lyyra kirjoitti:Ok.. Ja mikä tossa on niin hirvittävää?

Lyyra kirjoitti:mun mielestä keisaripingviini on hirvittävintä mitä luonnolla on tarjota. [/size]

Tosin itse tykkään muuten pingviineistä.
lumikukka kirjoitti:Meillä päin noita kotiloita on paljon. Varsinkin sateen jälkeen ne lähtevät möyrimään pitkin asfalttiteitä. Pyörällä ajaessa kuuluu vain karseaa poksahtelua kun kotilot jää renkaan alle. Kävellessä niitä saa väistellä ellei halua putsata kengänpohjiaan kotilon jämistä.

skray kirjoitti:
Kotilot ja kastemadot on vaaraksi liikenteelle, pitäisköhän niille kaikille antaa sakot? Sais valtio hyvät tulot.

kun seurasin sen matkaa useiden sekunttien ajan.

) purkamassa vähän pahaa tuulta lenkillä. Näin nimittäin pari oravaa! Ne osaa olla aina jotenkin pölhön oloisia touhuissaan, ettei niitä voi seurata vakavalla naamalla.

Niitä on tänä vuonna ilmeisesti runsaasti mutta että ihan oikeasti, näin sen!
Samaisella reissulla nähtiin paljon poroja, teeri ja ketun paskaa pitkospuilla. Maisemat olivat aivan mahtavat! Pallasjärvestä lähtevä Pallasjoki,
, sinne haluan mennä päiväksi tai pariksi samoilemaan tai vaikka vain tuijottamaan jokeen
Joella asuu saukko ja muuta mieletöntä. En älynnyt ottaa paikoista edes kännykän onnettomalla kameralla kuvia, niin huojentunut olin. No, jos otan kameran matkaan kun menen, niin otan maistiaisia teillekin. 

Simppa (Simo Siili) on kasvanut melkoiseksi järkäleeksi sitten ensikohtaamisen. Kuinkahan vanhoiksi siilit elää?
En olisi uskonut. Vaikuttaa ihan hyvinvoivalta keolta. Muurahaistrafiikki meidän portinpielestä on hävinnyt, mutta hieman kauempana mennyt reitti on vielä käytössä. Siirtohan meni paremmin kuin hyvin 

Tärkeää onkin siirtää myös keon alapuolelta maatakin jonkun verran, koska jos ne maanalaiset tunnelit ja murkut jää vanhaan paikkaan, niin sitten ne ainakin palaa.
Ja keot taitaa olla jopa rauhoitettujakin.

Die motherfuckers, die!!!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa