Master of Libris

Re: Master of Libris

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 22 Kesä 2009 13:39

Hyvä veikkaus, sillä se on oikea kirja. :)
Annan puolikkaan pisteen molemmille, ja minun puolestani Suvi ja Jorssi saavat keskenään päättää, kumpi laittaa seuraavan pätkän.

Pisteet:

Jorssi 8,5

L-S 3,75

elegia 2,5

LazyBastard 2
Suvi 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Lumikki75 1
Pascal Lemoix 1
Purple 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Kesä 2009 22:02

Jorssi saa minun puolestani kysyä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 23 Kesä 2009 14:15

X nousi vuoteesta ja kurkisti alas eteishalliin, mutta siellä ei näkynyt mitään epätavallista. Hän laskeutui alakertaan. Hänen vanhempiensa makuuhuoneesta kuului äänekästä kuorsausta - se oli hänen isänsä - ja satunnaista unista muminaa - se oli hänen äitinsä.
X ihmetteli, oliko hän nähnyt siitä unta, mitä se sitten olikaan.
Jokin liikkui.
Se oli tuskin varjoa kummempi tumma läikkä, joka kipitti hämärän eteishallin läpi kuin kaistale pimeää yötä.
Hän toivoi, ettei se ollut ainakaan hämähäkki. Hämähäkeistä tuli X:lle äärimmäisen hankala olo.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 23 Kesä 2009 15:13

Vanhemmista ja kipittelivistä hämäryyksistä tuli mieleen Neil Gaimanin Coraline.
Purple

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 23 Kesä 2009 16:37

Aye!

Pisteet:

Jorssi 8,5

L-S 3,75

elegia 2,5

LazyBastard 2
Purple 2
Suvi 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Lumikki75 1
Pascal Lemoix 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 23 Kesä 2009 19:17

Seison käytävällä, joka tuo mieleen peruskoulun. Ei paniikkia, toistelen itsekseni. Kukaan ei näe minua. Nyt johonkin piiloon. Katselen ympärilleni sekopäisenä hermostuksesta ja näen oven: "Pojat". Avaan sen ja astun sisään miestenvessan miniatyyriin. Ruskeita kaakeleita, pikkuruiset ja matalat lavuaarit ja pöntöt, patteri hehkuu täysillä, ja sen kuumuus vahvistaa teollisuussaippuan hajua. Avaan ikkunan raolleen ja työnnän kasvoni rakoseen. Hauvpuut ovat näkösuojana, ja sisään hengittämäni kylmä ilma maistuu männyltä. Vähän ajan päästä olen jo rauhallisempi. Asetun siköasentoon kaakelilattialle. Tässä sitä ollaan. Vankasti. Nyt. Tässä ruskealla kaakelilattialla. Ei kai se ole paljon pyydetty. Jatkuvuus siis. Takuulla, jos Jumala on olemassa, hän haluaa meidän olevan hyviä ihmisiä. Ja kai Hän nyt tajuaa, ettei kukaan ole hyvä ihminen ellei siitä ole hyötyä. X on todella hyvä ihminen ja uskoo vielä Jumalaan, joten miksi Jumala haluaisi häpäistä häten kaikkien noiden ihmisten edessä -

Avaan silmäni. Pönttöjen ja lavuaarien ympärillä on helmiäisenhohtoiset valokehät, jotka väreilevät taivaansinisinä ja vihreinä ja punaisina. Annan periksi, sillä lähtöä ei voi tässä vaiheessa enää estää. Vapisen. "Ei!" Ja samassa olen jo toisaalla.
Purple

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 23 Kesä 2009 19:18

Audrey Niffenegger: Aikamatkustajan vaimo?
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 23 Kesä 2009 19:27

No se oli nopea. :D

Pisteet:

Jorssi 8,5

L-S 3,75

elegia 2,5

LazyBastard 2
Lumikki75 2
Purple 2
Suvi 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Pascal Lemoix 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
Purple

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 23 Kesä 2009 19:41

Se on yksi mun kaikkien aikojen lempparikirjoista ja siksi oli helppo. :)

Seuraavaa pukkaa:
Ruhtinaspari oli tullut tunturihotelliin hiihtämään. Se oli suuri tapaus suomalaisessa ravintolaelämässä. Ei voinut ruhtinas ainakaan kohtelua moittia. Parhaat huoneet, paras palvelu ja niin hyvät ateriat kuin ikinä aikaan saatiin.

Huhu ruhtinasparin vierailusta veti toisia kuuluisuuksia hotelliin. Korkeiden vierailijoiden tulo oli yritetty salata, vaan kerrankos sitä salailussa epäonnistuu. Lehtimiehistä ja valokuvaajista oli suoranainen maanvaiva. Kolmella siviilipukuisella poliisilla oli täysi työ vieraiden häätelemisessä.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 05 Heinä 2009 22:11

Poistun pariksi viikoksi kesälaitumille. Jos ette jaksa odottaa lisävinkkejä ja kisan jatkumista siihen saakka, annan luvan jatkaa sen ken haluaa. :)
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kati » Su 05 Heinä 2009 23:17

Lumikki75 kirjoitti:Audrey Niffenegger: Aikamatkustajan vaimo?
Se on yksi mun kaikkien aikojen lempparikirjoista ja siksi oli helppo.

Voi Lumikki ja Purple minkä saitte aikaan!
Aikamatkustajan vaimo on yksi minunkin lempikirjojani (jos oikein muistan Lumikki taisi tarttua siihen suosituksestani?) ja piti tarkistaa mitä pitkään tekeillä olleelle elokuvalle kuuluu. No kuuluu! Tarina valkokankaalla elokuussa 2009! Sehän on ihan kohta! The Time Traveler's Wife.

Perhana. Trailerin jälkeen pelottaa, että Benjamin Buttonin ihme elämä tulee olemaan jonkinlainen vertailukohta tälle leffalle ja niin ei saisi olla.

Mutta lisää ihanaa! Wikipedia tietää, että uusi kirja on tehty, julkaisu syksyllä 2009! Sekinhän on ihan kohta! Toki ajankohta on sopivasti leffan julkaisun aikaan, mutta en nyt ajattele markkinakoneistosti. Uutta Niffeneggeria mulle!
Ehkä tämä ilo kuuluisi enemmän tuonne kirjallisuusilmoitteluun, mutta iloista on kyllä.

Juhlan kunniaksi tilasin jo graphic novel -määreellä kutsutun teoksen (miten tuo parhaiten kääntyisi?) The Three Incestuous Sisters. Pääsee hypistelemään uutta kivaa. Jee!

Voi että! Hyvä on mieli.
Itse kisaan mulla ei ole sanottavaa.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 03 Elo 2009 16:00

Ei kai tämä ketju nyt meinaa kuolla? Onkos niitä lisävinkkejä tulossa?

Noh joka tapauksessa veikkaan tähän Veikko Huovisen Rasvamaksa.

Nouseepahan ainakin ketju ylemmäs, niin ehkä tämä vielä tästä.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 03 Elo 2009 20:19

Jorssi kirjoitti:Ei kai tämä ketju nyt meinaa kuolla? Onkos niitä lisävinkkejä tulossa?

Noh joka tapauksessa veikkaan tähän Veikko Huovisen Rasvamaksa.

Nouseepahan ainakin ketju ylemmäs, niin ehkä tämä vielä tästä.

Juu, olen myös meinannut tulla nostelemaan tätä, vaikken tiedäkään mitään. :friikki:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 04 Elo 2009 01:51

Oho, sori! Olin unohtanut koko asian. :hullu:

No, korjataan saman tien, sillä Jorssin veikkaus oli oikein. Kyseessä oli Huovisen Rasvamaksa.

Jorssi 9,5

L-S 3,75

elegia 2,5

LazyBastard 2
Lumikki75 2
Purple 2
Suvi 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Pascal Lemoix 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 04 Elo 2009 11:52

Ohhoh. Muistan joskus lukeneeni pari ekaa juttua siitä kirjasta. Ei ollu mun mieleen. Tähän ajattelin vaan, että heitetään nyt joku kotimainen, niin Lumikkikin muistaa tulla paikalle. En kyllä ikinä ois arvannu, että se menee oikein.

Uutta:

Synnyin vapaana, mutta nyt olen kahleissa. Näkymättömät kahleeni olivat väljät ja huomaamattomat, kunnes järkeni kasvaminen rajoitti elämäni kapeaksi pelon lohkoksi.
Elämäni ensimmäisistä neljästä vuodesta en muista mitään. Luullakseni nauroin ja leikin kuin kaikki pikkulapset autuaan tietämättömänä siitä, että koska minulla ei ole miehistä elintä, minulla ei ollut mitään arvoa synnyinmaassani.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Elo 2009 13:01

En oo kyllä lukenu, mutta tuosta tulee jotenkin mieleen joku tiukan patriarkaalinen yhteiskunta ja sitä kautta sitten päättelen arvauksekseni Geishan muistelmat?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 14 Elo 2009 15:34

Vaatinee lisää vinkkejä.

Maamme naisten historia on kätketty salaisuuden mustan hunnun taakse. Naisten syntymiä ja kuolemia ei kirjata virallisesti. Perheen tai heimon arkistoihin merkitään pojan syntymä - ei tytön. Kun tyttölapsi syntyy, on tavallista ilmaista joko surua tai häpeää. Vaikka sairaaloissa synnyttäminen ja valtiollisten rekisterien pitäminen yleistyvät, valtaosa maaseudun synnytyksistä tapahtuu kotona. Saudi-Arabia ei pidä minkäänlaista väestötilastoa.

Vuonna 1891 äitini suku oli seurannut al-Saudin sukua sen paetessa Riadista, missä se oli kärsinyt tappion Raidin suvulle. Kymmenen vuotta myöhemmin äidin suvun miespuoliset jäsenet olivat palanneet Abd al-Azizin kanssa valtaamaan maat takaisin. Isoäitini veli taisteli Abd al-Azizin rinnalla. Koska äitini suku oli osoittautunut lojaaliksi, sen tyttäret naitiin kuninkaalliseen perheeseen. Siitä juontuu minun asemani saudiprinsessana.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 14 Elo 2009 15:41

Tuntuu ihan liian tutulta. :läps:

Muoks. Arvataan nyt vaikka, että kirja on nimeltään Hunnun takaa ja en muista kirjoittajaa.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja urakka » Su 23 Elo 2009 12:31

Ja jos Hunnun takaa on oikein, niin eikös sen kirjoittanut Zana Muhsen? Ainakin sen on kirjoittanut jonkun samanhenkisen kirjan.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 23 Elo 2009 12:54

Mä kattelin netistä, enkä löytänyt tuollaista Hunnun takaa teosta ollenkaan, mutta oikea vastaus on Jean P. Sassonin Prinsessa, jonka koko suomennettu nimi on "Prinsessa - Elämä hunnun takana al-Saudin palatsissa". Saattaa olla, että Suvi tarkoitti tätä, joten annan puoli pistettä ja kysymysvuoron Suville.

Zana Muhsen kirjoitti Andrew Croftsin kanssa kaksi kirjaa, jotka on suomennettu nimillä Myyty! ja Lupaus vapaudesta.

Psst:

Jorssi 9,5

L-S 3,75

elegia 2,5
Suvi 2,5

LazyBastard 2
Lumikki75 2
Purple 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Pascal Lemoix 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 26 Elo 2009 20:27

Oho. Helpolla tuli puolikas, mutta ei se mitään. :tilt: Kesti vähän aikaa taas löytää kirja, sori.

...Silloin valonlähde astui esiin tammen takaa. Se oli hopeaisenvalkea naarashirvi, joka sädehti kuunkirkkaana ja liikkui yhä vain äänettömästi maassa jättämättä sorkanjälkiä puuterilumeen. Se asteli X:ää kohti kaunis pää suurine pitkäripsisine silmineen ylväästi pystyssä.

X tuijotti olentoa täynnä ihmetystä: ei siksi, että olento olisi ollut outo vaan koska se oli selittämättömästi tuttu. Hänestä tuntui kuin että hän olisi odottanut sen tulevan, mutta unohtanut tähän hetkeen asti, että oli sopinut tapaamisen. Tarve huutaa H:lle oli ollut hetki sitten voimakas, mutta nyt se oli poissa. Hän tiesi - hän olisi pannut vaikka henkensä pantiksi - että naarashirvi oli tullut nimenomaan ja ainoastaan hänen luokseen.

He katselivat toisiaan pitkän tovin ja sitten hirvi kääntyi pois.

"Ei", X sanoi ja hänen äänensä sortui käytön puutteesta. "Älä mene."
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ke 26 Elo 2009 20:39

Harry Potter & the Deathly Hallows, siis, Kuoleman varjelukset, eiks.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 26 Elo 2009 20:52

Juu... :D Helppo... :D

Pisss:

Jorssi 9,5

L-S 3,75

elegia 2,5
Suvi 2,5

LazyBastard 2
Lumikki75 2
Purple 2
urakka 2
Yabba 2

Lyyra 1,5

DarkSide 1
dena 1
Pascal Lemoix 1
theia 1
Walker 1

Aurora B. 0,75

Deni 0,5
kmaria 0,5
tiipetti 0,5
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Su 30 Elo 2009 16:11

Oho, en tajunnut että tiesin oikeasti jotain :tilt:

Tässä siis vihdoin seuraavaa:

Työnsin käteni ruskean mokkatakin taskuun, joka minulla oli aina päällä, ja aloin puhua vimmatusti. Hän sormeili haamensa helmoja, siirisi painoa jalalta toiselle ja nauroi koko ajan. Hänellä oli ihana nauru. Hänen äänensä, etenkin kun hän puhui, kuulosti lujalta ja maanläheiseltä, niin kuin jokin kaunis, kiillottamaton puulaji. Hän oli yhtäaikaa pehmeä ja kova. En halunnut päästää häntä menemään.
Yritin tarttua hänen käteensä, mutta ehdin saada otteen vain hihasta. Hän katsoi minuun, hätääntyi ja istahti siinä samassa portaille. Sitten hän otti repun selästään ja kaivoi sieltä kirjan.
Mahtavaa, minä ajattelin.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Syys 2009 19:41

Carlos Ruiz Zafón - Tuulen varjo?
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Ex Libris