Aikakauslehtien lumoissa

Aikakauslehtien lumoissa

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 15 Touko 2008 12:25

Onko tästä jo keskusteltu? :keijo:

Eli, mitä aikakauslehtiä tilaat ja miksi tilaat juuri niitä lehtiä? Mikä aikakauslehdissä viehättää?

Meille kotiin näyttää nykyään tulevan aimo läjä erilaisia lehtiä, jotenkin niiden määrä on päässyt tässä parin-kolmen viime vuoden aikana räjähdysmäisesti kasvamaan.

Image minulle on tullut jo 90-luvun puolelta asti. Mielenkiintoisia, hyvinkirjoitettuja asiajuttuja (etenkin nykyään) ja paljon juttuja erilaisista popkulttuurin ilmiöstä. Eikä hintakaan ole kauhea. Image on lisäksi mulle eräänlainen aikakapseli, se on ainoa lehti jota kerään. Joku muistijälki pitää yhteiskunnan kehityksestä jäädä ja koska en kirjoita päiväkirjaa, yhden lehden kerääminen on mulle se tapa kerätä tietoa menneisyydestä tulevaisuuteen.

Soundia tilaan, koska Rumban pääkaupunkikeskeiset sisäpiirijutut ottavat jonkin verran päähän (vaikka tuttavani kertoikin, että sisäpiireily on lehdessä vähentynyt). Soundinkin tilauksen peruuttamista ole harkinnut, koska mielenkiintoni lukea musiikista on männävuosista selvästi vähentynyt, mutta ajattelin sille nyt ainakin yhden vuoden vielä antaa.

Tekniikan Maailmaa tilaan, koska sain edullisen tarjouksen ja se on sellainen yleislehti, josta löytyy juttuja monistakin itseäni kiinnostavista aiheista. Peruutin sen tuossa välillä, kun työnteolta ja opiskeluilta en lehtiä ehtinyt lukea (lehti kun tulee kahden viikon välein), mutta nyt olen sen taas tilannut ja olen lehdet jopa ehtinyt lukea.

Näiden lisäksi tilasin Scientific Americanin, koska dollarin kurssin takia hinta on aivan naurettavan halpa ja kaipasin jotakin hyvää tiedettä popularisoivaa julkaisua. SciAmia kai pidetään tässä suhteessa hyvänä lehtenä ja ainakin yliopiston kirjastossa selaillessa se vaikutti mielenkiintoiselta.

Puolisolle sitten tulee Tulva, Kotiliesi, Geo ja Parnasso. Eipä tässä paljon kirjoja tarvitse lukea. :keijo:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

Re: Aikakauslehtien lumoissa

ViestiKirjoittaja Galileo » To 15 Touko 2008 12:29

Mulle ei tule kuin Mikrobitti. Tietotekniikka-alueen uusissa innovaatioissa pysyy jotenkuten mukana sen avulla, sekä sen nielaistua Hifi-lehden, on mukana nyt myös kaiutin/vahvistin/kultakorva/teräväpiirto -shittiä sen verran, että sisälläni nenäänsä nostava hifisti pysyy tyydyttyneenä.

Mites tuo taalan halpa kurssi, mitä reittiä jenkkilehtiä on hyvä tilata? Mites moinen toimii?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 15 Touko 2008 12:40

Galileo kirjoitti:Mites tuo taalan halpa kurssi, mitä reittiä jenkkilehtiä on hyvä tilata? Mites moinen toimii?

SciAmilla oli ainakin ihan omalla nettisivullaan tilaussysteemit myös ulkomaille. SciAmin vuosihinta oli 44 dollaria, joka tekee tämän päivän kurssilla rapeat 28 euroa. Meleko halapaa.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Gluu » To 15 Touko 2008 12:54

Mulle tulee tätä nykyä pelkästään Image. Mondoa tilasin myös, kun sain sen sikahalvalla vuodeksi. Äskettäin
tuli uusi lasku, jolla Mondon olisi saanut vuodeksi, mutta hinta olisi noussut noin 200%, niin peruin tilaukseni.

Joitakin aikoja sitten mulle tuli myös Urheilulehti, mutta se oli niin järkyttävää shaibaa, mitä siinä kirjoitettiin, niin en
uusinut tilausta, kun määräaikainen tilaus loppui.

Lehtibudjetissa olisi varaa, jos jonkin itseä miellyttävän lehden löytäisin tilattavaksi. Ei vaan ole löytynyt mitään mielenkiintoista.
Gluu

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 15 Touko 2008 12:57

Gluu kirjoitti:Joitakin aikoja sitten mulle tuli myös Urheilulehti, mutta se oli niin järkyttävää shaibaa, mitä siinä kirjoitettiin, niin en

Jaa? Mun mielestä Urheilulehti on ainoa lehti, jonka kohdalla voidaan puhua urheilujournalismista. Joku Veikkaajakin on lähinnä hymistelyä, kuten urheilusta kirjoittaminen yleensäkin.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Deni » To 15 Touko 2008 13:02

Mulle ei tällä hetkellä tule kotiin kannettuna kuin Koiramme ja Mäyräkoiramme (ja lisäksi vielä paikallisosaston Mäykky-news), jotka ovat oikeastaan vaan koirakerhojen kylkiäisiä. Ihan muksaa niitäkin on kyllä lukea, ja varsinkin Koiramme-lehti käytetään huolella loppuun kun mä luen sen itse ensin ja kannan sitten kaverille joka ei kennelliiton jäsen ole.

Kaupasta ostan irtonumeroina Imagen, jossa on mun mielestä hyvin kirjoitettuja artikkeleita mielenkiintoisista näkökulmista, ja usein kiinnostavia kolumneja. Muoti ja musiikki -osiot kiinnostavat vähemmän, koska mun maku ei ehkä aivan kulje samalla suunnalla, mutta en anna sen häiritä. Useimmiten ostan myös Tieteen kuivalehden, se on mulle sopivan helppolukuinen, siinä missä esimerkiksi Tiede-lehden jutut menevät helposti yli hilseen (vaikka Tiede-lehdessä onkin ihanan Kaisa Häkkisen kielikolumneja.)

Hirveästi muita lehtiä en sitten luekaan, Soundin saatan ostaa silloin tällöin, jos kaipaan lukemista junaan ja kaikki varteenotettavat lehdet on jo luettu. Joutavampia julkaisuja saatan selailla pitkästyessäni, jos niitä jossain on tarjolla, aivan kuten töissä tulee joutohetkinä katseltua iltapäivälehdet läpi, vaikkei niiden sisältö erityisemmin kiinnostaisikaan.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Gluu » To 15 Touko 2008 13:04

LazyBastard kirjoitti:
Gluu kirjoitti:Joitakin aikoja sitten mulle tuli myös Urheilulehti, mutta se oli niin järkyttävää shaibaa, mitä siinä kirjoitettiin, niin en

Jaa? Mun mielestä Urheilulehti on ainoa lehti, jonka kohdalla voidaan puhua urheilujournalismista. Joku Veikkaajakin on lähinnä hymistelyä, kuten urheilusta kirjoittaminen yleensäkin.

Mä vaan en tykkää Urheilulehteen pesiytyneestä tavasta, jossa Petteri Sihvonen haastattelee Petteri Sihvosta. Muutenkaan en jotenkin tykkää
tavasta, tai ehkä linjasta, jonka Urheilulehti on valinnut. Tosin Urheilulehden puolustukseksi täytynee sanoa, että se on oikeastaan ainoa
urheilun aikakausilehti, missä edes vähän kirjoitetaan pesäpallosta.

Ja huomasinpa tuossa, että tuleehan mulle tuo Tekniikka ja Talous insinööriliittoon kuulumisen kautta. Mutta olen huono insinööri ja luen
siitä lähinnä Veijo Miettisen kolumnin ja sarjakuvat :virne: Ja Uratie -liitteen selaan.
Gluu

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 15 Touko 2008 13:45

Meille tulee vain Tähdet ja avaruus, Opettaja ja Inferno. Jos raaskis, tilaisin Empiren. Muuta en ole oikein kaivannutkaan. Scientific American on näyttänyt kiinnostavalta ja noin halvalla sen tilaamista voiskin jo harkita... Tavanomaiset viikko/naistenlehdet eivät ole kiinnostaneet ikuna.

Empire on kyllä järkyttävän hintainen... Taidan tyytyä jatkossakin satunnaisiin irtonumeroihin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja kaneli » To 15 Touko 2008 14:19

No jonkun täytyy näemmä tulla edustamaan tänne hömppäosastoa!

Kotikotiin tulee äidin työn kautta kaikenlaista lehteä Meidän mökistä Cosmopolitaniin. Niistä itselleni poimin Kodin Kuvalehden, Annan, MeNaiset, Glorian, Trendin ja Cosmon. Näistä tosin MeNaiset on mukahauska, Cosmo toistaa itseään ja Trendin juttujen taso on täysin romahtanut toimituksen vaihdoksen jälkeen. Kodin Kuvalehti ja Anna ovat ihan luettavia, ja Gloriastakin voi bongailla ainakin törkeän kalliita vaatteita. :tilt:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Maija » To 15 Touko 2008 15:23

Cosmopolitan on yksi hirveimmistä lehdistä, joita olen koskaan lukenut. :virne:
Aina, kun edes vilkaisenkaan jotakin numeroa, silmille pomppaavat välittömästi puoli lehteä vievät "Kuinka tyydytät miehen" -"artikkelit". Myöskään bikinikuntoon tai illan bailuihin valmistautumiset eivät mua oikein innosta.

Naistenlehtiä taidan olla liian nuori ymmärtämään, kun meneillään ei ole avioeroprosessia tai vatsassa raskausarpia.
Muutenkin niiden kansikuvat saavat mussa aikaan melko ehdottoman nounou-reaktion, sillä en pidä tekopirteitä, pinkeissä trikoissa jumppaavia, kovin laitettuja naisihmisiä hirveän hyvänä samaistumisen kohteina itselleni. Tommy Tabermanninkaan sanoma ikuisesta rakkaudesta tai julkkismissin uskoontuleminen eivät myöskään saa minua hihkumaan riemusta.

Ainoa aikakauslehti, jota säännöllisesti luen, onkin Soundi. Senkin käyn vain läheisessä kirjastossa selaamassa. Muutoin aikakauslehtiä tulee plärättyä hyvin satunnaisesti, esimerkiksi vaikkapa pidemmälle matkalle saatan käydä ostamassa jonkin irtonumeron. Joskus myös koulussa tulee niitä hyppytunneilla lueskeltua.
Maija

ViestiKirjoittaja Bunni » To 15 Touko 2008 16:22

Lehtien suurkuluttaja ilmoittautuu o/
Trendi mulle on tullu jo vuosia ja koska tietenkään yks naistenlehti ei riitä, niin mulle tulee myös Olivia.
Molemmat mukavan laadukkaita ja tuhteja lukupaketteja, joissa ei onneks oo noita Maijan mainitsemia cosmon tyydytä miehesi -juttuja.
Kyllä mä osaan ilman neuvojaki :nirppa:
Muita tilattuja lehtiä on Oma koti kullan kallis, Image ja Mondo. Tai Mondo on oikeastaan Imagen kylkiäinen.
Irtonumerona tulee ostettua sisustus- ja kauneuslehtiä koti- ja ulkomaisia.
Ai niin ja tuleehan mulle Seiska, mutta vain 4 numeroa ja ilmaiseksi.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 15 Touko 2008 17:27

En tilaa itselleni mitään lehteä. En vain raaski. Kuva Tuntuu siltä, ettei mikään lehti oikein täytä toiveitani. En millään viitsisi tilata lehteä, jossa puolet jutuista ei kiinnosta minua ollenkaan.

Kodin kuvalehti tulee luettua aina, kun käyn kotikotona ja Mikrobitti ainakin selailtua, jos veli sitä sillä hetkellä tilaa.

Muoks. Ison alkukirjaimen lisäsin...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 15 Touko 2008 18:17

Posteljooni ei kanna tännekään mitään lehtiä. Aiemmin olen tilannut mm. Imagea, Muotoa ja Avotakkaa. Muotoa ei taida enää olla olemassakaan? Vanhempien luona tulee luettua Kotiliettä ja Tekniikan maailmaa, sekä muita satunnaisesti kotikotiin kantautuvia lehtiä. TM:n autojutut eivät kiinnosta, mutta lehdessä käsitellään onneksi myös muita aiheita.

Jossain vaiheessa voisin laittaa tilaukseen ainakin Tiede-lehden, National Geographic Suomen ja jonkun naistenlehden, ehkä Kotilieden.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Galileo » To 15 Touko 2008 18:44

Maija kirjoitti:Cosmopolitan on yksi hirveimmistä lehdistä, joita olen koskaan lukenut. :virne:
Aina, kun edes vilkaisenkaan jotakin numeroa, silmille pomppaavat välittömästi puoli lehteä vievät "Kuinka tyydytät miehen" -"artikkelit". Myöskään bikinikuntoon tai illan bailuihin valmistautumiset eivät mua oikein innosta.

Koskaan ei voi lukea tarpeeksi tietoa aiheesta "Kuinka tyydytät miehen". Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Maija » To 15 Touko 2008 18:52

Galileo kirjoitti:Koskaan ei voi lukea tarpeeksi tietoa aiheesta "Kuinka tyydytät miehen". Kuva

Ach, ja. Lukemallahan sen oppii. Kuva

[jörndonner]
Lukeminen kannattaa aina.
[/jörndonner]
Maija

ViestiKirjoittaja kaneli » To 15 Touko 2008 19:21

Maija kirjoitti:Cosmopolitan on yksi hirveimmistä lehdistä, joita olen koskaan lukenut. :virne:

No tätähän minäkin. Mutta kun ilmaiseksi kerran saa, niin kyllä mä sen luen!

Naistenlehdissä on joo noita kesäkuntoon-juttuja vuodenajasta riippumatta, mutta on siellä välillä ihan kivoja haastattelujakin. Sitä paitsi Anna-Leena Härkösen kolumnit Annassa on ehdottomasti koko lehden parasta antia!
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 16 Touko 2008 00:37

LazyBastard kirjoitti: Mun mielestä Urheilulehti on ainoa lehti, jonka kohdalla voidaan puhua urheilujournalismista. Joku Veikkaajakin on lähinnä hymistelyä, kuten urheilusta kirjoittaminen yleensäkin.

Mielestäni Sihvonen ja urheilujournalismi eivät kuulu edes etäisesti samaan aihepiiriin. Sihvonen ennustaa jotakin mystistä Suomi-kiekon tuhoa (mikä ilmeisesti lasketaan toteutuneeksi, jos Vancouverista ei tule kultaa), mutta ei se oikein siltä näytä, kun Leijona-joukkue on esimerkiksi nyt neljännessä arvoturnauksessa peräkkäin vähintään välierissä.

Sheddeniä ja Kummolaa on sen lehden taholta lannoitettu ja nyt, jos tuleekin kukkia, niin Sihvonen kertoo ennustaneensa kaiken oikein jo vuonna 1996, kun hän ainoana tiesi kaiken jo etukäteen.

--

Itselleni tulee nyt IS Veikkaaja ja sekin on liipasimella. On mennyt mielestäni enemmän ennustelun ja mielipidekirjoitusten suuntaan ja Rantanen alkaa olla yhtä hyvä kuin Sihvonen.

Soundi tulee, joskin muistan lukea sitä varsin harvoin. Parhaat jutut luen sitten joskus paremmalla ajalla ja huonommissa ei ole paljon lukemista :) En kuitenkaan koe kärsiväni vahinkoa, vaikka pitkänkin ajan jälkeen lukisin, koska bändijutut eivät vanhene, vaan muuttuvat aikalaiskuvauksiksi ja -kritiikeiksi. Tosin joskus suutahdan, kun oikeasti hyvä levy saa nihkeän arvostelun ja joku paska kehutaan maasta taivaisiin.

Toisinaan käy myös hermoon kriitikoiden ylenkatse valtavirran suuntaan ja joidenkin sisäpiirin muniinpuhalteluiden yliarvostus. Tämä tosin voi johtua siitäkin, että olen "pihalla" tästä päivittäin muuttuvasta alasta. Tiktakilta taisi olla neljäs levy ensimmäinen, joka Soundi vaivautui edes haukkumaan. Se sai yhden tähden.

Seura mulle tuli, mutta hinta on tällä hetkellä liian suolainen. Seura päihittää esimerkiksi iltapäivälehdet 100-0 ja on erinomaista junalukemista. Lehdessä on kuitenkin varsin paljon asiakirjoitustakin esimerkiksi politiikasta ja kuudennesta ydinvoimalasta.

Sitten tulee Hämähäkkimies ja Ryhmä-X, mutta niitä ei vissiin edes kysytty. Edellinen vuodesta 1987 ja jälkimmäinen vuodesta 1994.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 16 Touko 2008 09:44

Pascal Lemoix kirjoitti:[
Mielestäni Sihvonen ja urheilujournalismi eivät kuulu edes etäisesti samaan aihepiiriin. Sihvonen ennustaa jotakin mystistä Suomi-kiekon tuhoa (mikä ilmeisesti lasketaan toteutuneeksi, jos Vancouverista ei tule kultaa), mutta ei se oikein siltä näytä, kun Leijona-joukkue on esimerkiksi nyt neljännessä arvoturnauksessa peräkkäin vähintään välierissä.

No jääkiekkohan on Suomessa sellainen pyhä lehmä, että eihän siitä saa kriittisesti kirjoittaa. Kannattaa kuunnella Sihvosen haastattelu Ylexin aamusta tältä viikolta. Ei Sihvonen siinä mitään Suomi-kiekon tuhoa ennusta. Ja eipä voi Sihvonen enää paarissakaan käydä, kun tosikot lätkäfanit eivät anna rauhaa.

Unhoitin itse tuosta omasta aikakakauslehtilistasta vielä Hesarin kuukausiliitteen ja Glorian. Lisäksi Kielikelloa vielä tilattavaksi kuulemma harkitaan. :tilt:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 16 Touko 2008 10:46

Mä tilasin cosmopolitania joskus teiniaikoina. Lopetin tilauksen, kun lehdessä oli juttu "näin koulutat miestäsi kuin koiraa."

Deni - Huumorintajuton tiukkis jo vuodesta 1982.
Deni

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 16 Touko 2008 11:00

Deni kirjoitti:Mä tilasin cosmopolitania joskus teiniaikoina. Lopetin tilauksen, kun lehdessä oli juttu "näin koulutat miestäsi kuin koiraa."

Niin mies ei sitten ikinä oppinut naksuttimeen? Kuola valui aina kun sanoit "ottaako poika piimää"?

Meille tulee sisustus- ja tiedelehtiä. Minä vastaan toisesta, kanssanisäkäs toisesta osastosta. Minä luen myös toista osastoa, kanssanisäkäs ei. Rajoittunut mies.

Meille voisi tulla vaikka ja kaikkea, koska luen kaiken minkä käsiin saan - Cosmosta Tekniikan Maailmaan - mutta saan luettua lehdet töissä. Nappaan jotain matkalle mukaan ja palautan seuraavana päivänä. Jos jossain on joku ihan välttämättömän ihana, tarpeellinen tai tärkeä artikkeli, ostan irtonumeron. Selitän tätä itselleni myös ekologisuudella, en osta turhaa, vain tarpeellisen.

Jos jonkin tahtoisin kotiin tilata niin Suomen Kuvalehden. Se on vaan julmetun kallis. SK:nkin luen töissä.

Kodin Kuvalehden olen tilannut äidille lahjaksi varmaankin jo kohta kymmenen vuotta. On ihanaa mennä kotikotiin ja kaapia kaikki vierailujen välillä julkaistut KK:t iltalukemiseksi. Saattaa siis olla, että tilaan lehteä enemmän itselleni kuin äidilleni.

Suljin juuri puhelimen ja kerroin aikakauslehteä kaupanneelle naiselle ei kiitos, luen töissä.
Niillä on tämä uudehko ovela taktiikka. "Soitan tässä kiitos mielessä." Sitten kerrotaan, että olen ollut hyvä asiakas ja minua halutaan kiittää lehdellä, sitten luetellaan kasa lehtiä ja jos johonkin tartun, tehdään siitä tarjous. Loppujen lopuksi päädyn maksamaan minulle tarjotusta lahjasta.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 16 Touko 2008 11:07

Kati kirjoitti:Niin mies ei sitten ikinä oppinut naksuttimeen? Kuola valui aina kun sanoit "ottaako poika piimää"?

Nakinpalat homehtui aina yöpöydälle.

Eikä kun. Mua inhottaa Cosmon tapa puhua miehistä älyttöminä elukoina, joita pitää opastaa ja kouluttaa. Puhumattakaan maailman typerimmistä parisuhdevinkeistä, joita kyseinen lehti tarjoilee, ("muistakaa keskustella") ja niistä loputtomista miehentyydytysohjeista.

Siihen sitten päälle kauden trendimeikit ja ihkuimmat laukut, ai että on fantsua.
Deni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 16 Touko 2008 11:10

Ai - kiitos!

Ei ole kyllä yhtään fantsua... ;) En ole ikinä Cosmoa avannut enkä avaa.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 16 Touko 2008 11:17

Deni kirjoitti:
Kati kirjoitti:Niin mies ei sitten ikinä oppinut naksuttimeen? Kuola valui aina kun sanoit "ottaako poika piimää"?

Nakinpalat homehtui aina yöpöydälle.

Ymmärrän. Inhottava ongelma.

Puhumattakaan maailman typerimmistä parisuhdevinkeistä, joita kyseinen lehti tarjoilee, ("muistakaa keskustella") ja niistä loputtomista miehentyydytysohjeista.

Meinasin sanoa jo aikaisemmin, siinä vaiheessa kun Gali veisteli jotta Koskaan ei voi lukea tarpeeksi tietoa aiheesta "Kuinka tyydytät miehen", että vain typerys käyttää aikansa siitä lukemiseen.

Lazy puhui siitä, miten hän pitää Imagea jonkinlaisena aikakapselina, jälkenä yhteiskunnan kehityksestä. Omalla tavallaan Cosmo on tuleville sukupolville mitä erinomaisin jälki yhteiskunnasta. Se on tällä hetkellä ja tulee olemaan oiva mittari siitä, mitä tietyssä elämänvaiheessa olevan naisen elämässä pidettiin tärkeänä.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 16 Touko 2008 11:48

Pascal Lemoix kirjoitti:Sitten tulee Hämähäkkimies ja Ryhmä-X, mutta niitä ei vissiin edes kysytty.

Kas, kanssakumppani :)

Aikuisten oikeista aikakauslehdistä tulevat jo mainittu Mikrobitti, koska siinä puhutaan tie-to-ko-ne-i-sta ta-val-la jo-ta mi-nä-kin ym-mär-rän.

Pelit-lehti tulee koska tarvitsen vessaan jotain lukemista, ja Mondo tulee seuraavat 8 kk, koska puhelinmyyjä oli niin kova lirkuttelemaan ja minä olen :huokaus: niin helppo.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja pampula » Pe 16 Touko 2008 12:03

Deni kirjoitti:Mä tilasin cosmopolitania joskus teiniaikoina. Lopetin tilauksen, kun lehdessä oli juttu "näin koulutat miestäsi kuin koiraa."

Miulla oli eilen hulvaton sessio Cosmoja lukiessa.

Opiskelujani varten olen pyytänyt kaikkia tuttuja tuomaan vanhat kuvalehtensä minulle, koska tarvitsen niitä vähän väliä kollaasien tms. tekoon. Yksi tuttu toi nipullisen Cosmoja, ja siitä riemu repesi. Eilisiltana tavailin, miten saa miehen hulluksi. Oli hauskaa, kun hulluksi tekeminen oli kuvattu ns. askel askeleelta tyyiin pidä pyyhe päälläsi niin, että paljastat aina yhden kehon osan kerrallaan, käänny nyt hitaasti vasemmalle pitäen katseesi samalla miehessä, pyörähdä ympäri ja taputa käsiäsi kolme kertaa.

Mutta totta puhuen: mua säälittää teinit, jotka saavat ensimmäiset "tietonsa" noista asioista tuota kautta. Nuo lehdet edustavat jotenkin sellaista kulttuuria, että et ole mitään ennen kuin olet tehnyt sen kymmenessä erikoisessa paikassa mukaan lukien taksi, ja vähintään sadan eri hepun kanssa ja miljoonassa eri asennossa.

No sitten niistä muista lehdistä. Rakastan lehtiä! Tällä hetkellä on rahatilanne sellainen, että meille tulee tasan Vihreä Lanka ja Luontoliiton lehti, ja nekin raksun maksamina. Sisustuslehdissä tilanne on sellainen, että minulla menee kyllä joka kuukausi niihin rahaa, mutta en ole halunnut tilata yhtään, koska olen halunnut säilyttää vapauden valita joka kuukausi kiinnostavimmat lehdet.

Jos saisin pari ylimääräistä satkua kuukaudessa lehtiin, tilaisin ainakin seuraavat:

Dwell
Kotiliesi
Wallpaper
Glorian koti
Avotakka
Tulva
Textile View
Image
Taide
Parnasso
Horse&Rider

(Mikä ei kuulu joukkoon :virne:)

Ärsyttävintä oli, kun suosikkilehteni Muoto lopetettiin. Se oli ainoa suomalainen muotoilua laajasti käsittelevä yleisjulkaisu, ja mielestäni todella monipuolinen ja tyylikäs sellainen. Muodon ilmestymistä odotti aina. En tajua vieläkään miksi se piti lopettaa.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

Seuraava

Paluu Ex Libris