Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 08 Touko 2009 14:16

:o:

No, tuo valaa muhun uskoa, että kyllä tämä jossain vaiheessa ohi menee. Kiitos.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 08 Touko 2009 14:32

Se menee ohi, usko pois :hymyhali:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 08 Touko 2009 18:01

Joko edellisestä johtuen olen saanut itseni psyykattua uskomaan tunnon palaamiseen (Smithers :hymyhali: ) tai sitten hieronnasta oli jotain apuakin :superhymy: Mahdollisesti molemmat :superhymy: Koska pikkukivejä kiinnostaa, kerron, että tunto on pari tuntia hieronnan jälkeen palannut osittain vyötäröstä alaspäin, joskin vain selkäpuolelta, mutta silti :superhymy: Ja happi kulkee, kun keskivartaloa ahdistanut ylikireä "korsetti" on löystynyt. Kävelyyn pitää kiinnittää erityistä huomiota, koska kävelen tällä hetkellä hieman etukenossa, kun nivusalueella on ollut niin paha jumi. En ollut edes pistänyt aiemmin merkille moista.

Hieroja sanoi, että mulla on sisuskalutkin jännityksessä :o: Siis suolisto ei liiku, vaikka sitä painaisi. Vaikka pitäisi. Siltä se on kyllä tuntunutkin, ihme sykkyrältä tuossa vatsan alueella. Ja ei ollut varsinainen lihasjumi, vaan jonkun reisien hermotusjuttujen (?) aiheuttama jännitystila, joka veti lannerankaa jonnekin suuntaan ja ja ja emmä muista, mitä se höpötti, kun painoi just silloin silleen tuosta lantion tuntumasta, että piti hammasta purra, etten olisi huutanut :pahis: Enivei, säteilee sitten ympäri kroppaa lihasjännityksenä ja tunnottomuutena. Kuulosti niin... normaalilta :o: Hieroja sai myös jutuillaan mut ihan herkistyneeksi, ja aiheutti enemmän ajattelemisen aihetta kuin kaikki lääkärit ja psyko yhteensä.

Eihän tässä nyt vielä kuosissa ole, ja tunnotonkin olen edelleen pääosin, mutta valoa on tunnelin päässä. Ja uusi hieronta-aika ensi viikolle :superhymy:

Kyllä tämä tästä.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 08 Touko 2009 20:03

Jee hyvä aukku! :D Tuollaiset kroppajumit ovat todella pelottavia. Ja niihin ei todellakaan auta se, että lääkärit... *köh*... ne ei vain oikein ymmärrä mitään mitä ei voi pillereillä vaimentaa. Tai jotain sellaista. :friikki:

Mun lääkärivastaisuus on näinä päivinä vain kasvanut erinnäisistä syistä. :epäilevä: Ajatus sairaalaan joutumisesta letkuihin tuntuu painajaismaiselta. Onneksi sellaista ei näillänäkymin ole luvassa. *koputtaa puuta* Ja lääkäreihin pitäisi oikeasti pystyä luottamaan. Heistähän voi viime tipassa olla kiinni, että kupsahtaako vai eikö. :sori:

Vyöhyketerapia on aika kova juttu. :superhymy: "Sulla on selässä tälläinen jännä vanne. Tässä kylkiluiden alapuolella. Sulla taitaa vastustuskyky olla äärirajoilla. Missä ihmeessä sä päiväs vietät?" Koulussa. :pepsodent: No joo... ohan siitä homeesta jo tullut puhuttua. :virne: Lääkärit ei nyt sellaista katsoiskaan. :epäilevä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 13 Touko 2009 17:11

Onko Aukun jumi yhtään helpottanut enempää, vai vieläko puuttuu tuntoja?

Kiban sairauspäiväkirja, osa 692750794736294,86

Olen ollut tällä viikolla kahdesti lääkäreillä. _Eri_ lääkäreillä. Toinen oli minua hoitava erikoissairaanhoidon lääkäri (F) ja toinen minua hoitanut työterveyslääkäri (TTH). F oli sitä mieltä, että lähdetään kokeilemaan töihin paluuta ja sitä varten pitää ottaa yhteyttä TTH:n väkeen ja sopia käytännön järjestelyjä. F:n mukaan voisin lähteä kokeilemaan, kuhan saadaan kivut hieman alemmalle tasolle, jota varten sain sitten troppia. Eli positiivinen käänne tässä kaikessa. Innostuin kuitenkin liian aikaisin ja rupesin järjestelemään ja otin yhteyttä heti TTH:n ihmisiin :epäilevä:. Tänään siellä sitten kävin ja sen lääkärin mukaan tällä hetkellä töihin paluu on ehdoton ei. Otti minua tutkiessa lantion kohdalta kiinni ja tämän seurauksena meinasin lentää perseelleni. Jätti tutkimisen siihen ja pyöritti päätään. Mielenkiintoiseksi vetää. En jaksaisi enää yhtään olla sairaslomalainen. Haluaisin edes lähteä kokeilemaan töihin paluuta. Tässä on nyt kaksi viikkoa "armonaikaa" ja sitten näyttäydyn taas TTH:lle. Sinä aikana pitää tehdä ihmeet ja poistaa kaikki kivut, tuntopuutokset ja -herkkyydet. Ja käydä psykologille vakuuttelemassa että vaikka sanon "ihan sama", ei se tarkoita ettenkö voisi palata töihin - edes kokeilemaan.

Nyt en sano, että ehkä se tästä, sillä se olisi silkkaa valhetta. Väsyttää tämä jankkaaminen ja taistelu koko selän kanssa. Katsotaan miten käy konsultaatioiden kanssa. F konsultoi ortopediä ja TTH neurokirurgia :virne: + :friikkipeukku:. Kaipa siitäkin seuraa jotain hyvää, jos vain jaksaa uskoa siihen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 13 Touko 2009 19:33

Kaksi viikkoa sitten kävin EKG:ssä ja sairaanhoitaja joutui ajelemaan rintakarvat. Sänki kutittelee vielä :epäilevä:
No maanantaina sitten oli lääkärintutkimus ja ultralla katseltiin sydäntä.
Oli hieman :hullu: olo, kun katsoi näyttöön ja näki siinä oman sydämen liikkuvan.
Vähän aikaa siinä kuvaa katsellessaan alkoi lääkäri selittämään sen rakennetta ja mitä siitä tutkittiin.
Ja lopputulos oli, että ei ole mitään vikaa joten millekään jatkotoimenpiteille ei ole tarvetta :superhymy:
Siinä olikin sitten :aukku: ilme muutaman tunnin ajan päällä.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 14 Touko 2009 21:54

Kibs :paijaus:

Puuttuu tuntoja, mutta on ilmestynyt lisää tunnollisia alueita. Hyvin vähän, mutta sen verran, että usko toipumiseen vahvistuu. Tämä on vain niin tuskaisen hidasta. Hieronta auttoi taas, ja päivällä oli ihan älyttömän hyvä olo.

Saikkua tuli 3 viikkoa lisää. Ja mielialalääkitys. Perseen perse. En tykkää yhtään.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 15 Touko 2009 00:09

Aukku :paijaus:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Touko 2009 12:52

Aukku, always look on the bright side of life. Nyt voit sanoa, että töissä oli niin paljon vaikeuksia, että enää ei tunnu missään. :hullu:

Voimia ja jaksamista pöpisaikkulaiselle :paijaus:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 08 Kesä 2009 19:17

Tänään on huimannut taas koko päivän. :huoh:

Ei sillä tavalla että tasapaino häiriintyisi, vaan vihlasee päästä ja heilahtaa. En tiedä sitten onko korvassa jotain. Tai sitten voisko silmälaseissa olla jotain vikaa? :friikki: Miten sitä yhtäkkiä monen vuoden jälkeen näkö muuttuu niin pahasti, ettei omia laseja enää kestä. Hyvänen aika. Päätä ei voi liikuttaa äkkiä ja kirkas valo tuntu aivan kamalalta. Se voisi ehkä viitata tuohon silmä juttuun.

Katson nyt pari päivää. Ei parane töissä vain hirveästi telineillä kiipeillä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 08 Kesä 2009 19:22

Hammaskolo oireilee taas. :epäilevä:
Alaleuassa on mustelmakin torstain runttauksen jäljiltä.

Niistä muista jutuista puhumattakaan. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 13 Kesä 2009 23:52

Päkiät ovat taas niin turvoksissa, että on kuin tyynyillä kävelisi. Onneksi ei satu niin paljon kuin luulisi.

Yleensä töistä tullessa on päällä aina jokin lievä työperäinen vamma. Esimerkiksi tässä ovat sattuneet vuorollaan polvet, nilkka, päätoimisen nostokäden ranne ja niin edelleen. Sitten löytyy mustelmaa ja pientä nirhaumaa ihan kotitarpeiksi.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 16 Kesä 2009 23:36

Ketuttaa, kun jo melkein viikon on pitänyt potea ulkomaanloman jälkeistä lenssua. Vieläkin kurkussa jotain paskaa... Tuntuu, että menee liikaa hyvää loma-aikaa ohi. :( Vois sitä tehdä jotain kivaakin kuin vaan potea kotona.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 18 Kesä 2009 12:12

Ajattelin tulla päivittämään, jos vaikka jotakuta kiinnostaisi meikäläisen puutumiset ja tunnottomuudet :keijo:

Edelleen on puutumista suurimmassa osassa kroppaa. Täystunnottomuus sen sijaan on käytännössä kokonaan jo helpottanut. Vain vasemmassa kädessä on täysin tunnoton kohta. Kyllä tämä tästä, hitaasti mutta epävarmasti.

Tuli nimittäin takapakkia tuossa jokunen viikko sitten. Aamulla kun heräsin, niin olinkin taas ihan tunnoton :friikki: Nyt, kun on taas helpottanut, ja on parempi olo kuin koko saikun aikana, niin olen huomannut yhden "jännän" asian. Mä jännitän itseäni nukkuessani. Yks yö heräsin kolmen aikaan siihen, kun olin melkein sikiöasennossa ja jännitin _kaikkia_ lihaksia. Niin kuin olisin krampissa ollut :friikki: Jännitin jopa päänahkaa. Ja yllättäen tunnottomuus ja puutuminen pahenee tuollaisen takia... Nyt olen alkanut heräillä aina kun jännitän itseäni yöllä. Siis joka yö :epäilevä: No, saan ainakin itseni rentoutettua ja aina nukahdan uudestaan, mutta melkoisen ärsyttävää tuo on silti. Enkä enää yhtään ihmettele tuota puutumistunnottomuutta.

Nyt olen ottanut tavaksi venytellä (sen verran on jo tuntoa, että pystyy) ja rentouttaa (sekin onnistuu jo, pääosin) lihakset ennen nukkumaan menoa. Ainakin jotain hyötyä siitä on, olen paljon virkeämpi aamulla heräilystäni huolimatta.

Lääkityskin tuntuu olevan kohdillaan, enää ei ahdista mitättömät pikkujutut. Päässä on mukavan tasapainoinen olo. No ainakin pääosin, välillä toki meinaa tuo kropan oirehtiminen hermostuttaa. Ja työasiat, jos niitä erehtyy ajattelemaan kauemmin kuin 5 minuuttia.

Tähän tulisi jokin loppukaneetti, joka kertoo hassuin sanankääntein, että *tuttaa tämä tilanne, mutta optimisti minussa on vakuuttunut, että kyllä tästä selvitään.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 18 Kesä 2009 22:07

Tuollainen täysjännittäminen mahtaa aiheuttaa myös mojovia päänsärkyjä?
Onneksi sentään parannusta on tapahtunut!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 29 Kesä 2009 14:54

Aukulle jaksamista paranemisprosessiin. :hymyhali:

Mulla ei ole ollut mitään erityisiä vaivoja, mutta täytyyhän sitä kerran kesässä rypästä johonkin soratielle mahdollisimman pienissä vaatteissa, että on polvet sitten kivasti auki ja kauniit kesäsääret siis loppukesäksi taatut. :virne: Joo, kaaduin koiraa kävelyttäessä mettässä ja tossahan toi polvi duodermin alla kivasti kesii jo, lisää vaan hellettä niin hyvä tulee. Arvethan kertovat elämästä vai miten se meni. :jaaha:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 29 Kesä 2009 18:07

Toista viikkoa ihmeellinen mahapöpö möyrii masussa. :huoh:

Viime viikolla oli pallea niin hellänä, että jos joku olisi sormella törkkäissyt niin laatta olisi lentänyt. No lauantaista asti taas ei pallea ole ollut kipeä, mutta vaiva on siirtynyt alemmaksi. :friikki: Kaikki tämä, jos vain erehtyy syömään jotain muuta kuin Jaffaa ja korppuja.

En enää ikinä syö jahvaa ja korppuja tämän jälkeen. :epäilevä:

Tänään ostin maitohappobakteerikapseleita. Jospa niistä olisi jotain apua. Töissä jaksaa kyllä olla, mutta pikku hiljaa rupee hyytymään. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » Ma 29 Kesä 2009 19:13

Minulla ei ole ikinä ollut niin paljon itikanpuremia kuin nyt. Viikonlopun aikana liikuin joko mekossa tai minihameessa, joten itikat päättivät aterioida säärilläni. Jostain syystä ihoni reagoi puremiin niin, että jokainen puremakohta on kooltaan sellainen 2cmx2cm ja ihan liian punainen. Näyttää siltä kuin minulla olisi joku kuolettava tauti jaloissa. Outoa tässä on se, että minulla on ollut koko ajan t-paita tai mekko päällä, joten käsivarretkin ovat olleet esillä, mutta ei ole näköjään itikoille kelvannut syötäväksi.
Kaiken hyvän lisäksi uudet korkokenkäni hiersivät jalkapohjiin niin komeat rakot, että en tällä hetkellä pysty kävelemään kunnolla. :(
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 02 Heinä 2009 11:20

Flunssassa ja saikulla. :(
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » To 02 Heinä 2009 18:46

Mahaongelmat jatkuvat. Kävin tosin luontaistuotekaupassa osatmassa Antiwiria ja nyt jännityksellä seuraan, mitä mahtaakaan masussa tapahtua. Ainakaan ei olo ole enää pahentunut. :D Maha on ainoastaan turvonnut kuin vappupallo, mutta ei ainakaan ole koko päivänä särkenyt.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 04 Heinä 2009 14:08

Muuten tässä alkaisi mennä terveestä, mutta aamuisin ylösnousemuksen jälkeen alkaa valtava yskimis- ja niistämisoperaatio, kun yön aikana vaakatasoon asettunut lima pitää saada pois hengitysteistä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 05 Heinä 2009 15:34

Nugat kirjoitti:Kävin tosin luontaistuotekaupassa osatmassa Antiwiria ja nyt jännityksellä seuraan, mitä mahtaakaan masussa tapahtua.

Se auttoi! :O: Ensimmäisestä päivästä lähtien rupesi jo tuntumaan paremmalta. Olen aivan innoissani! Luontaistuotteiden puolesta meinaan! :D Se on aina voitto, kun varmasti tuntuu auttavan. Monet niitä niin sorsivat, mutta mussuttakoon sitten antibiootteja ja muita myrkkyjä. :nirppa:

Antiwiriä voi kuulemma käyttää myös eläimillä. Jos on katti tappelussa saanut tulehtuneen naarmun, niin antiwiria kitaan. Onko kellään kokemuksia?

Itse Antiwirin paketista on poistettu kaikki tiedot mihin voi käyttää, sillä lääketiede kuulemma/tietenkään ei hyväksy moisia hömpötyksiä, joten niitä ei saa sillälailla saa mainostaa. Niissähän on inhottavia puista ja puskista otettuja juttuja.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Heinä 2009 19:12

Nugat kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Kävin tosin luontaistuotekaupassa osatmassa Antiwiria ja nyt jännityksellä seuraan, mitä mahtaakaan masussa tapahtua.

-- Monet niitä niin sorsivat, mutta mussuttakoon sitten antibiootteja ja muita myrkkyjä. :nirppa:

Ei nyt millään pahalla, mutta nuoko nyt sitten ovat vähemmän myrkkyjä vain siksi, että ne ovat luonnosta? :jaaha: Niissähän voi olla vaikka minkälaisia epäpuhtauksia.

En väitä, etteivätkö monet luontaistuotteet toimisi, mutta osa on kyllä täyttä hölynpölyä. (Kyllähän tuloksia voi saada aikaan vaikka laktoosipillereillä, jos ihminen vaan uskoo niihin. On se lumelääkevaikutus vaan ihmeellinen.) Ja tokikaan kaikilla ihmisillä eivät kaikki lääkkeet toimi. Metabolianopeudessa jne. on kuitenkin suuria ihmiskohtaisia eroja ja osa bakteerikannoista on resistenttejä. Ja luontaistuotteista kyllä voisi löytää lääkkeeksikin kelpaavia tuotteita, jos vain niitä tutkittaisiin tarpeeksi, sitä en kiellä.

Nugat kirjoitti:Itse Antiwirin paketista on poistettu kaikki tiedot mihin voi käyttää, sillä lääketiede kuulemma/tietenkään ei hyväksy moisia hömpötyksiä, joten niitä ei saa sillälailla saa mainostaa. Niissähän on inhottavia puista ja puskista otettuja juttuja.

Lähennähän tässä on se, ettei niitä ole tutkittu tarpeeksi. Jos olisi todistettu, millaisina määrinä ne ovat turvallisia (ei-toksisia) ja että ne todella vaikuttavat muutenkin kuin lumelääkevaikutuksen kautta, ne varmasti voitaisiin rekisteröidä vaikka lääkkeeksi. (Toki lääkkeidenkin kohdalla voi tapahtua virhearviointeja ja markkinoille voi päästä vaika mitä valmisteita. Esimerkiksi Aspiriinikin olisi reseptilääke, jos se vasta nyt löydettäisiin. Sillä on kuitenkin sen verran paljon muun muassa mahahaittoja.) Mun mielestä on ainakin hyvä, ettei kaiken maailman tuotteisiin saa laittaa mitä tahansa mutu-tuntumalla havaittuja käyttötarkoituksia. Ties mitä sairauksia parantavia hedelmiä tai ranskiksia olisi pian myynnissä.

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkän sepostuksen, mutta en kyllä viitsi avautua aiheesta enempää.

Nugat, hienoa joka tapauksessa, että löysit avun vaivaasi. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 05 Heinä 2009 20:47

marenkienkeli kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

-- Monet niitä niin sorsivat, mutta mussuttakoon sitten antibiootteja ja muita myrkkyjä. :nirppa:

Ei nyt millään pahalla, mutta nuoko nyt sitten ovat vähemmän myrkkyjä vain siksi, että ne ovat luonnosta? :jaaha: Niissähän voi olla vaikka minkälaisia epäpuhtauksia.

En väitä, etteivätkö monet luontaistuotteet toimisi, mutta osa on kyllä täyttä hölynpölyä. (Kyllähän tuloksia voi saada aikaan vaikka laktoosipillereillä, jos ihminen vaan uskoo niihin. On se lumelääkevaikutus vaan ihmeellinen.) Ja tokikaan kaikilla ihmisillä eivät kaikki lääkkeet toimi. Metabolianopeudessa jne. on kuitenkin suuria ihmiskohtaisia eroja ja osa bakteerikannoista on resistenttejä. Ja luontaistuotteista kyllä voisi löytää lääkkeeksikin kelpaavia tuotteita, jos vain niitä tutkittaisiin tarpeeksi, sitä en kiellä.

Heh. Saan itseni niin raivoon, kun puhutaan antibiooteista, kortisonista ja monesta muusta lääketieteen ihmeestä, joten lennän aina (lähes) kymmenenteen taivaaseen löytäessäni korvaavia tuotteita. Antibiootit kun tappavat pahis-bakteerien lisäksi kaikki hyvis-bakteeritkin mitä masusta löytyy, joten todennäköisesti oma vaivani olisi jatkunut herraties kuinka kauan ja ties minkälaisena noidankehänä. Itse olen aikaisemmin käyttänyt eri vaivoihini homeopatiaa, mutta tälta paikkakunnalta en vielä tiedä hyvää homeopaattia, joten päätin kokeilla tuota antiwiria. Siitä kun muistin joskus paljon juttua olleen. Ja juuri näissä mainitsemissani ja käyttämistäni lääkkeistä on mainiota juuri se, ettei niillä ole sivuvaikutuksia!

Ja niitä hölynpöly lääkkeitä on tosiaan hyllykaupalla. Siksi onkin kiva löytää itselleen toimiva tuote. :) Ihmiset tosin ovat niin erillaisia, että jos joku saa parannettua oikean pikkuvarpaan kyynelkanavantulehduksen syömällä piharatamoista pyöriteltyjä palleroita, niin eihän se voi olla muuta kuin mainiota. :friikki:

Tästä voisi paasata vaikka kuinka paljon ja aina tällaisissa tilanteissa harmittaa, etten omaa kunnollista väittelykykyä. :hullu: Olen huono perustelemaan asioita vaikka faktat tietäisinkin. Joten en edes yritä.

Lääkkeissä pelottaa se, että haittavaikutuksia ei välttämättä saada selville kuin monien vuosien jälkeen. Ja sinä aikana on pumpattu ihmiset täyteen ties mitä mömmöjä josta seuraa ties mitä kamalia juttuja. Mielestäni se olisi kyllä aivan oikein, jos ihmiset muuttuisivat lapsettomiksia ja kuolisivat pois. Ei tätä pahaa maailmaa saada ainakaan ihmsten avulla pelastettua. Ja mikä oikeasti voisi olla parempaa, kuin ihan suoraan luonnosta otetut käsittelemättömät jutut? Tosin nekin lienevät jos saastuneet, jostain kumman syystä. :epäilevä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Heinä 2009 23:51

Nugat kirjoitti:Lääkkeissä pelottaa se, että haittavaikutuksia ei välttämättä saada selville kuin monien vuosien jälkeen. Ja sinä aikana on pumpattu ihmiset täyteen ties mitä mömmöjä josta seuraa ties mitä kamalia juttuja.

Samahan on myös monien luontaistuotteiden kanssa: haittavaikutuksia ei välttämättä saada selville kuin monien vuosien jälkeen. Toki on tuotteita, joista on vuosikymmenten ja -satojen käyttökokemuksia. Mutta onko niiden vaikutuksia silti kunnolla tutkittu, onkin sitten aivan toinen juttu. Sekä lääkkeiden että luontaistuotteiden käytöllä voi kyllä tehdä itselleen hallaa.

Nugat kirjoitti:Ja niitä hölynpöly lääkkeitä on tosiaan hyllykaupalla. Siksi onkin kiva löytää itselleen toimiva tuote. :) Ihmiset tosin ovat niin erillaisia, että jos joku saa parannettua oikean pikkuvarpaan kyynelkanavantulehduksen syömällä piharatamoista pyöriteltyjä palleroita, niin eihän se voi olla muuta kuin mainiota. :friikki:

Hölynpölylääkkeitä hyllykaupalla? Jospa nyt ei kuitenkaan. :virnu: (Vai oliko kyse kuitenkin luontaistuotteista?) Hyvä tosiaan, jos avun saa.
Nugat kirjoitti:Ja mikä oikeasti voisi olla parempaa, kuin ihan suoraan luonnosta otetut käsittelemättömät jutut?

Tämä on aika yleinen perustelu luontaistuotteiden puolesta, mutta eivät asiat ole niin mustavalkoisia. Luonnosta=hyvä, teollisesti valmistettu=huono? Ei tuo vain pidä paikkaansa. Molemmista löytyy hyviä ja käyttökelpoisia valmisteita. Mua ihmetyttää suuresti se, miksi osa ihmisistä pitää joitain lääkkeitä suunnilleen paholaisen keksintönä ja luontaistuotteita jumalan lahjana. Molemmilla on haittavaikutuksiakin.

Ei lääkkeitä koskaan pystytä korvaamaan täysin luontaistuotteilla. Lääkkeiden (ja luontaistuotteiden) kohdalla on kyse oikeasta käytöstä. Tyhmäähän sitä olisi syödä antibioottikuuri, jos vatsassa möyrivä pöpö on virus. Mutta jos kyse on kunnon bakteeri-infektiosta, ei sitä miten tahansa saa kuriin. Toki se voi mennä ohi ajan kanssa. Onhan elimistöllä omat puolustusjärjestelmät. Mutta joskus antibioottikuurit ovat todellakin paikallaan. (Valitettavasti osa lääkäreistä määrää antibiootteja kuitenkin aivan liian helposti.)

Ja mitä kortisoniin tulee, Luojan kiitos se on keksitty! Nimim. astmaatikon sisar. Ilman kortisonia mulla olis mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain yksi veli.

Tästä aiheesta voisi melkein tehdä oman ketjunsa, mutta en taida uskaltaa. Siitä saattaisi tulla sellainenkin paasausketju, ettei mitään rajaa. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa