), ja ajellaan takaisin Helsinkiin yöksi. Yöksi olisi ollut kiva jäädä Savoonkin (sanoinko noin tosiaan ääneen
), koska viimeksi ainakin oli hotellissa hemmetin hyvät aamiaistarjoilut.
Systeri/kuski/maksajalla on kuitenkin omat intressinsä (työpäivä huomenna), niin mennäänpä sitten hänen säännöillään.
Isi. 

Toivottavasti palautuu pian.
Huomenna ilmeisesti aukeaa. Tulipahan käytyä koirien kanssa pitkä lenkki ja kohta pitäisi pestä linttujen kakkima pihatuoli. Ostin uuden pehmusteen. Nyt kelpaa istuksia. 

Melkein ihan oikea loma, kun on kerran määrätty pitämään lomaa, vaikka virallisesti lomaa ei kyllä lue missään. Melkoisen moni "loma" on viime vuosina ollut sellainen, että olen pitänyt lomaa yksistä töistä ja tehnyt sitten toisia töitä, mutta nyt ainakin hetkisen ihan oikeasti lomailen ja vähän jopa reissaan, jos en kauas niin johonkin. 
Nugat kirjoitti:Forde on saanut oikein portaalin! Kellot ja kaikki!

Lyyra kirjoitti:Ainahan täällä on ollu kello?

Kun kissa on poissa... ja sitä rataa. 

Maija kirjoitti:Mitäs teille?

), uusia perunoita ja salaattia.

Maija kirjoitti:Forde on hirveän hiljainen.
Itse en meinaa jaksaa kirjoittaa mitään syvällisempää, joten harrastan lähinnä ilmarissa huutelua. Kaikki siis ilmariin! 
Pitäis hommaa harjoituspahvi. Sitten se pahvi pitää pohjakäsitellä. Sitten pitää tarkastaa öljyn ja pigmenttien tilanne. Aivan liikaa puuhasteltavaa kesälomaksi, eikä pääse edes asiaan! 
Miten siitä parantuu?Sippura kirjoitti:Löysimme antiikkiliikkeestä täyspuisen, täysin rämän lipaston entisöitäväksi hoito-
pöydäksi - mieletön löytö! Siitä tulee upea jahka ne n. 10 kerrosta maalia on kaavittu
pinnalta pois, pöytälevy uusittu kokonaan, uusi maali saatu pintaan ja uudet vetimet
laitettu paikoilleen. Pikkuhomma![]()

Kuolo kirjoitti:Kuumailmapuhallin ja sikli on kova sana vanhan maalin poistoon
) lämmittäessä humahtaa liekkei-Sippura kirjoitti:Tuo tuli itsellekin mieleen, mutta lipaston myynyt puuseppä oli sitä mieltä, että maalin
alla olevat lakkakerrokset voi näin amatöörien () lämmittäessä humahtaa liekkei-
hin pikemmin kuin uskoisikaan. Täytyy varmaan tyytyä Nitro Morsiin ja santapaperiin.
Tai mieluummin anna ukkos tehdä homma. On vain niin pirullista ainetta, ettei ei auta vaikka nenä ja suu olisi suojattu, meinaan se höyryy menee kroppaan myös silmien kautta.

Oltiin kaveriporukalla mökillä. Kerrankin osasin nauttia olostani sähköttömässä ja vesijohtovedettömässä paikassa.
Olo on kuin pidemmänkin loman jälkeen.Sippura kirjoitti:Nugat, kiitos infosta - oltiin just lähdössä ostamaan NitroMorsia, mutta se saa jäädä kyllä nyt kaupan hyllylle![]()
Kokeilemme varovasti kuumailmapuhallinta/sikliä.
Kiitos vielä kerran varoituksesta!
Normaalissa tapauksessa tuksin olisin ihmeemmin huolestunut, nuuskikoon ihmiset mitä tykkäävät ja sulattakoon aivonsa, mutta muistaessani tilasi iski hälytyskellot soimaan.
Itse olen kerran käräyttänyt poskiontelot huonoon kuntoon, enkä puuhastellut sen morsselin kanssa kuin kymmenisen minuuttia. Mutta työasennosta johtuen kaikki höyryt tuli suoraan kasvoille. Siinä sitten niisteltiin ja nenäsuihkuteltiin jonkin aikaa.
Siksi hieman karmaisee, mitä pidemmästä ajasta tapahtuu. Tämä jälkeen olen visusti käyttänyt hengitysmaskia.

Toisaalta on kiva kun sataa, kunhan tätä ei jatku montaa päivää.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa