Karkkihyllyn antimet

Re: Karkkihyllyn antimet

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 17 Heinä 2009 19:24

Jorssi kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Raider, eli tätänykyä Twix. :soosoo:
Tuota tuli ihmeteltyä aika kauan kuinka tosta vaan menivät muuttamaan tuotteen nimeä. Kaipa se oli suuressa maailmassa ollut Twix, ja yhtenäistivät nimet? Kuka tietää paremmin?
Twix tuli Briteissä markkinoille vuonna 1967 nimenomaan Twix-nimisenä. Jenkkeihin se saapui vuonna 1979 myös Twix-nimisenä.

Raider-nimeä käyttivät vuoteen 1991 asti Belgia, Espanja, Hollanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Luxemburg, Portugali, Puola ja Sveitsi ja vuoteen 2000 asti Norja, Ruotsi, Suomi, Tanska ja Turkki. Halusivat yhden yhtenäisen nimen patukalle koko maailmaan (onhan se tietty helpompi niin, mutta miksiköhän sitä piti edes Raideriksi kutsua koskaan?)

Emeritus kirjoitti:Tietääkö joku mitä Stratokselle on käynyt, saako sitä enää mistään?
Norjalainen Nidar valmistaa vissiin Stratos-patukoita vieläkin, mutta minäkään en kyllä Suomen hyllyissä ole sitä nähnyt. Maahantuonti Suomeen lopetettiin joskus 90-luvulla. Stratoksen takaisinsaamiseksi on myös addressi. Norjasta varmaan ainakin saa.

Nyt selvisi sekin. Kiitosta.

Pitää Stratoksenkaipuussa sitten kattella jos ulkomailta tilaisi...
Voisi muuten ihan piruuttaakin allekirjoittaa tuon addressin. :keijo: Tai sitten alkaa aktiivisesti kysellä kaupoista josko message menisi perille.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja elegia » La 18 Heinä 2009 11:17

Emeritus kirjoitti:Tietääkö joku mitä Stratokselle on käynyt, saako sitä enää mistään?
Jorssi kirjoitti:Norjalainen Nidar valmistaa vissiin Stratos-patukoita vieläkin, mutta minäkään en kyllä Suomen hyllyissä ole sitä nähnyt. Maahantuonti Suomeen lopetettiin joskus 90-luvulla. Stratoksen takaisinsaamiseksi on myös addressi. Norjasta varmaan ainakin saa.

Norjasta saa juu. Viime kuussa tuli Stratoksia sieltä ostettua. :D
elegia

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 19 Heinä 2009 23:07

Annis kirjoitti:
rainsong kirjoitti:Uutuuksiahan pitää aina maistaa, mutta tällä kertaa iskin rahani väärään osoitteeseen.... Salmiakki-Pätkis :kieli: ei ollut hyvää, ei millään tavalla.

Ihan tyhmää, et se on mukamas salmiakki-pätkis, maistoin kyllä salmiakin, mut en kyllä yhtään pätkistä. :viha:

Salmiakin ja suklaan sekoitukset maistuvat tässä suussa järjestään pahoilta. Mutta salmiakki ja lakritsi kyllä sitten muuten rulettavat. Olen varmaan maailman ainoa ihminen, joka pitää Fazerin SuperSalmiakista. Kaiken kukkuraksi ne ovat hieman muita salmiakkipusseja halvempia. Toki maultaan Halvan salmiakkituotteet ovat vielä parempia.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 20 Heinä 2009 00:17

päivänpolttaja kirjoitti:Olen varmaan maailman ainoa ihminen, joka pitää Fazerin SuperSalmiakista.
Et ole. Sen parempaa salmiakkia ei saakaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 20 Heinä 2009 14:16

Jorssi kirjoitti:
päivänpolttaja kirjoitti:Olen varmaan maailman ainoa ihminen, joka pitää Fazerin SuperSalmiakista.

Komp.

Minä en tosin koskaan ole tavannut yhtäkään salmiakin ystävää, joka ei olisi ko. tavarasta tykännyt. Onko sellaisia? :o:
Maija

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 20 Heinä 2009 16:17

Maija kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:

Komp.

Minä en tosin koskaan ole tavannut yhtäkään salmiakin ystävää, joka ei olisi ko. tavarasta tykännyt. Onko sellaisia? :o:

Oho. Minä olen kyllä tavannut ihmisiä, joiden mielestä ne ovat aivan mauttomia. Mukava kuitenkin, että SuperSalmiakin ystäviä löytyy sittenkin. :D
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 21 Heinä 2009 00:37

Supersalmiakissa ja osassa muitakin karkkipusseja on se pussin paperi vähän ikävää sorttia, kun se repeää heti avauksen jälkeen täysin atomeiksi ja kaikki karkit ovat taskussa.

Ennen vanhaan oli mielestäni Marianne-pussitkin sellaisia, että siitä saattoi aukaista suun siististi ja vähän kääräistä pussia kasaan, niin ei ne sieltä mihinkään lähteneet. Mutta silloin ne avattiinkin vaakasuoraan eikä pystysuoraan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 21 Heinä 2009 11:11

Supersalmiakin ystävä ilmoittautuu. :hei:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja dena » Ti 21 Heinä 2009 15:47

Kyllä parasta salmaria on se jota saa vaan apteekista. Tai ainakin näillä leveysasteilla saa.
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 22 Heinä 2009 20:21

Karamellien ihmemaa 1966 Vierailu Fazerilaan :kuola:

Huomioikaa erään pakkausneidin kumihanskasormiversiot. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 23 Heinä 2009 10:57

Mitä mieltä ihmiset sitten ovat Panttereista? Niitäkin olen kuullut pahoiksi haukuttavan, mutta itse kyllä pidän ja toissapäivänä ostettu pussi alkaa olla kohta puolin syöty.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Heinä 2009 11:11

Ai sulla kestää pantteripussin tuhoaminen noin kauan? :isosilmä:

Pantterit, supersalmiakit, namnam :kuola:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » To 23 Heinä 2009 14:38

Pantterit ja supersalmiakit on munkin mielestä hyviä, joten voinen ilmoittautua fanijoukkoon. :tilt:

Salmiakkipantterit ei tosin mun mielestä ole/ollut kovin hyviä, eipä niitä taida saadakaan enää ihan omassa pussissaan?

Eniten mä oon lakritsan ystävä, tosin salmiakkilakritsa taas on ihan hirveää. Jotenkin sen alkuperäisen lakritsan sotkeminen salmiakkiin on jotenkin epämääräistä. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 23 Heinä 2009 20:24

Aurora B. kirjoitti:Ai sulla kestää pantteripussin tuhoaminen noin kauan? :isosilmä:

Juu, minä ostan karkkia korkeintaan kerran viikossa ja syön sen pikku hiljaa nautiskellen. Sitä paremmalta maistuu, mitä harvemmin ostaa. Ja kun juuri esimerkiksi pantteripussin pohjalle jää sitten vielä sokeria, niin en henno paiskata sitäkään menemään, vaan kaadan esimerkiksi kahvikuppiin, niin tulee sekin hyötykäytetyksi. :hullu:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pvi » To 23 Heinä 2009 20:56

päivänpolttaja kirjoitti: Sitä paremmalta maistuu, mitä harvemmin ostaa.

Tämän opin olen jo oppinut ymmärtämään...
vielä odotan sen sisäistämistä käytännössä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Sippura » To 23 Heinä 2009 22:29

päivänpolttaja kirjoitti:Mitä mieltä ihmiset sitten ovat Panttereista?

Pantterit on ehdottomasti mun karkki-rankingissä top kakkosessa, ne on ollut
lemppareita ihan mukulasta asti :kuola:

Kaikkein parhaimpia panttereita on sellaiset vähän vanhentuneet ja kovettuneet
karkit, joita saa mälvätä oikein kunnolla. Ja sitten kun niitä jaksaa imeskellä to-
vin, niin se loppuosa maistuu niin hyvältä. Nam. Ja panttereita pitää aina ottaa
kaksi kerrallaan suuhun ja likistää ne toisiinsa.

Salmiakkipantterit ja ne kaikki muut ihme lumipantterit jne ei ole imo oikein mis-
tään kotoisin, alkuperäiset lakritsipantterit on niitä parhaita :sydän:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja skray » To 23 Heinä 2009 23:19

Sippura kirjoitti:Kaikkein parhaimpia panttereita on sellaiset vähän vanhentuneet ja kovettuneet
karkit, joita saa mälvätä oikein kunnolla. Ja sitten kun niitä jaksaa imeskellä to-
vin, niin se loppuosa maistuu niin hyvältä.

:femmat: Ei voi muuta virkata. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Heinä 2009 00:39

Onko se Panttereissa muuten niin, että se pikkuaski, jossa ne ovat suunnilleen Sisu-pastillen kokoisia, on ollut ensin ja sitten vasta on tullut tämä sokeroitu lituska, joka taas minun sukupolvelleni on se Pantteri. Mielestäni Pantterin sekoittaminen hedelmään on vähän omituista, mutta kyllä niitä sekoituksiakin syötyä tulisi, jos ei aina se Aarrearkku voittaisi niissä tilanteissa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » La 25 Heinä 2009 18:57

päivänpolttaja kirjoitti:Ja kun juuri esimerkiksi pantteripussin pohjalle jää sitten vielä sokeria, niin en henno paiskata sitäkään menemään, vaan kaadan esimerkiksi kahvikuppiin, niin tulee sekin hyötykäytetyksi. :hullu:

:virne: Tuo vois olla kokeilemisen arvoista. Jokohan on muuten tehty salmiakkikahvia... :raps:

Itse en yleensä jaksa syödä yhtä pussillista samaa plaatua vaan tykkään yleensä irtokarkeista tai
sekoituspusseista, mutta Panttereita voi vetää naamaan kyllästymättä. Nams.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 26 Heinä 2009 01:49

Panttereista tykkään. Yleensä tyydyn kaatamaan pohjalle jääneet sokerit vaan suuhun.
Lumipantterithan on ihan kurkoja. :D Ei niitä kyllä tavallisiin voi suoraan verrata kun ovat niin erilaisia.
Niitä ostettiin aina intissä leireille mukaan lasti. Niitä sitten kaivettiin aina sopivan tilanteen tullen sirpaliivin etutaskusta. Sanokoot viralliset suositukset mitä tahansa, sinne etutaskuun muuten sopi parhaiten aseenpuhdistusvälineet, hammastahna & harja, ja mässyt! Sori kun tämä menee vähän armeijahorinoiden puolelle, mutta ei oikeesti niitä rynkynputsauskamoja kukaan täysjärkinen pidä pakissa, mitä muistaakseni suosittivat, kauhean vaivalloinen kaivaa sieltä takaa. Sinne pakkiin sai sen sijaan hyvin menemään pari levyllistä suklaata, pätkittynä pienemmäksi, pakkipusseihin pakattuna. :virne:
Mitäs ne oli ne kaksoispantterit missä oli eksoottisempia makuja? Nekin on hyviä.

Sekoituspusseista on viimeaikoina usein tullut syötyä Haribon Matador Mixiä. Siinä on setti aikasten hyvin kohdallaan. Yhtään pahoja ei mukana ole. Sitä voi esim. leffassa aina turvallisin mielin laittaa kättä pussiin ja olla varma että sieltä sattuun näppiin hyvä karkki. Liian monessa pussissa on ne pakolliset, ei-niin-hyvät, riippakivet jotka joko ensimmäiseksi vetää napaansa ja/tai syöttää muille, tai sitten välttelee, jolloin ne lopulta odottavat pussin pohjalla.
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Shay » Su 26 Heinä 2009 11:10

Emeritus kirjoitti:Panttereista tykkään. Yleensä tyydyn kaatamaan pohjalle jääneet sokerit vaan suuhun.
Lumipantterithan on ihan kurkoja. :D Ei niitä kyllä tavallisiin voi suoraan verrata kun ovat niin erilaisia.
Niitä ostettiin aina intissä leireille mukaan lasti. Niitä sitten kaivettiin aina sopivan tilanteen tullen sirpaliivin etutaskusta. Sanokoot viralliset suositukset mitä tahansa, sinne etutaskuun muuten sopi parhaiten aseenpuhdistusvälineet, hammastahna & harja, ja mässyt! Sori kun tämä menee vähän armeijahorinoiden puolelle, mutta ei oikeesti niitä rynkynputsauskamoja kukaan täysjärkinen pidä pakissa, mitä muistaakseni suosittivat, kauhean vaivalloinen kaivaa sieltä takaa. Sinne pakkiin sai sen sijaan hyvin menemään pari levyllistä suklaata, pätkittynä pienemmäksi, pakkipusseihin pakattuna. :virne:

M05 sirpaleliivissä ei ole taskuja. :norsu: Mutta lumipuvun taskuun sai mahtumaan pienen pussin karkkia. :tilt:
Kesällä on sitten vähän hankalampaa, mutta RJ:na voi jättää vaikka nassen pois tetsarista ja pistää sen taskun
täyteen karkkia. :keijo:

Mitkä ovat muuten mielestänne parhaita irtokarkkeja?

Itse rakastan krokotiilinkyyneliä ja vaaleanpunaisia ufoja. :kuola:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Heinä 2009 11:42

Ufot ovat tosiaan hyviä irtokarkkeja. Mukaan tarttuu aina myös jukurttirusinoita ja erilaisia salmiakkeja, kuten kirpeitä pääkalloja. Ehdottomiin suosikkeihini kuuluvat myös sellaiset vaaleanpunaiset pikkuisen niljaiset sienet :kuola: - eivät ne joita lähes joka irtokarkkihyllyssä nykyään on. :norsu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 26 Heinä 2009 13:40

Shay kirjoitti:M05 sirpaleliivissä ei ole taskuja. :norsu: Mutta lumipuvun taskuun sai mahtumaan pienen pussin karkkia. :tilt:
Kesällä on sitten vähän hankalampaa, mutta RJ:na voi jättää vaikka nassen pois tetsarista ja pistää sen taskun
täyteen karkkia. :keijo:

Mitkä ovat muuten mielestänne parhaita irtokarkkeja?

Itse rakastan krokotiilinkyyneliä ja vaaleanpunaisia ufoja. :kuola:

Eivät ole sitten varushenkilöiden mielialaa kohottavien namien ja useimmin tarvittavan pikkutavaran kuljetusmahdollisuuksia ajatelleet ollenkaan suunnittelussa. Höh.

Irtokarkkeja ostaessa pussiin päätyy lähes aina (kaupan valikoiman salliessa tietenkin) jugurttirusinoita, kinuskiufoja, suklaapäällysteisiä vaahtosieniä, sekalaisia salmiakkeja, lakulippuja (niitä raidallisia), noitapillejä, ja nyttemmin markkinoilta harmillisesti kadonneita valkosuklaatassuja.
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 26 Heinä 2009 14:18

Shay kirjoitti:Mitkä ovat muuten mielestänne parhaita irtokarkkeja?

Ostan irtokarkkini yleensä videovuokraamoista, niissä on jostain syystä paremmat
valikoimat mitä ruokakaupoissa. Omaan pussiin valitsen aina niitä edellämainittu-
ja alkuperäisiä (sokeripäällysteisiä) panttereita, punaisia krokotiilejä, jumbolakua,
dracula-pastilleja, tummia ufoja (mä en koskaan muista onko ne lakritsi- vai salmi-
akkiufoja, en tässä tapauksessa erota makuja toisistaan :p ), kermabrioja, apinan-
raivoja (djungelvrål), mansikkalakukaapelipätkiä ja valkosuklaajugurttipäällysteisiä
cashew-pähkinöitä :kuola:

Tosi harvoin uskaltaudun ottamaan mitään uusia makuja ja Miehen kanssa on helppo
sekoittaa karkit samaan pussiin: hän syö vallan sellaisia irtsareita, joita mä en ikinä
valitsisi (mm. viinikumeja ja jotain ihme muita värikkäitä hedelmäkarkkeja). Pussis-
ta on helppo näin napsia omat namit parempiin suihin :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja skray » Su 26 Heinä 2009 15:02

Olen irtokakkifanaatikko ja Sippuran tavoin ostan omani useimmiten videovuokraamoista.

Ehdottomasti parhaita ovat Stydipippurit (olikohan oikea nimi?). Ne on kovia karkkeja, joissa on salmiakkipäällys, banaanin makuinen karkki ja vielä salmiakkijauhe sisällä. Nykyään saa myös Lauantai-pusseissa olevia autokarkkeja irtokarkkilaarista ja niitä on aina pakko ottaa. Valitsen mukaani aina jotakin suklaata, varsinkin suklaapähkinät ja jogurttipähkinät on ihania, samoin keltaiset ja vaaleanpunaiset ufot, ne toffeetyynyt, vai mitä ne nyt on ja sitten viinikumit, kermatoffee ja lakritsat.
Kirpeät karkit on ihania, vesi nousee kielelle jo pelkästä ajatuksesta.

Pakko lähteä tänään ostamaan irtokarkkeja. :kuola:
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina