Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 06 Heinä 2009 11:29

marenkienkeli kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Ja niitä hölynpöly lääkkeitä on tosiaan hyllykaupalla. Siksi onkin kiva löytää itselleen toimiva tuote. :) Ihmiset tosin ovat niin erillaisia, että jos joku saa parannettua oikean pikkuvarpaan kyynelkanavantulehduksen syömällä piharatamoista pyöriteltyjä palleroita, niin eihän se voi olla muuta kuin mainiota. :friikki:

Hölynpölylääkkeitä hyllykaupalla? Jospa nyt ei kuitenkaan. :virnu: (Vai oliko kyse kuitenkin luontaistuotteista?) Hyvä tosiaan, jos avun saa.

Luontaistuotteita tarkoitin.

Ja tosiaan, ei tämä niin mustavalkoista ole. Mahdotonta sanoa mikä tässä asiassa olisi oikein tai väärin. Tärkeintä kuitenkin on mikä itselle tuntuu parhaimmalta ja saa sitä maalaisjärkeäkin käytää. :virne: Pääasia on kuitenkin että vaivoihin löytyy apua.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 10 Heinä 2009 12:08

Olen syönyt silleen suht normi ruokaa jo viikon ajan, mutta välillä tulee takapakkisia yllätyksiä. Kuten eräs päivä nakki. Yksi pieni nakki. Sisuskalut puutuivat ja voimat loppuivat totaalisesti.

Ja tänään. Olisihan se pitännyt tietää, että mitään erityisen terveelliseksi luokiteltavaa ei pitäisi suuhun laittaa. Marjarahka. Yritin nukkua huonoa oloa pois, mutta nyt vasta rupesi pikkuhiljaa helpottaan kun söin näkkärin. :p

Tämä on kyllä aivan ihmeellistä.

Kävin kaupassakin ja ostin kaikkenlaistaa vihreää, mutta mitä jos en pystykkään syömään niitä? :O:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 10 Heinä 2009 13:26

marenkienkeli kirjoitti:Tästä aiheesta voisi melkein tehdä oman ketjunsa, mutta en taida uskaltaa. Siitä saattaisi tulla sellainenkin paasausketju, ettei mitään rajaa. :virne:

Semmonen ketju on jo. Perustin kun oli puhetta siitä lakimuutoksesta, jolla rajoitetaan luontaishoitojen saatavuutta. Siellä voi puhua luontaistuotteistakin laajemmin, jos haluaa paasata.

Mulla on selkä ja käsi kipeinä. Ja pohkeessa edelleen nyrkin kokoinen mustelma. Se niistä valituksista.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 10 Heinä 2009 18:36

Päätä särkee taas. :( On ollut hieman stressiä ja muuta mukavaa, enkä ole saanut nukuttua ja tänä aamuna
naapuritkin aloittivat musiikin möykällä ennen kuutta... :epäilevä: Pitänee yrittää viikonloppuna ladata akkuja...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 21 Heinä 2009 16:10

:friikki:

Jos joku mut nyt näkisi, niin hää varmasti kysyisi että olenko raskaana.

Olin tänään töissä ja olin koonnut itselleni omat eväät. Kävimme kuitenkin kaupassa ostamassa juotavaa ja jotenkin nälissäni hairahduin Saarioisten broilerisalaattiin kera kaikkien lisäaineiden.

:friikki:

Eikös se maha siitä sitten turvonnut. Niinkö pikkusen. Siellä on sellaista elämää, että voisi aivan hyvin kuvitella että joku elävä olento siellä möyrii ja potkii.

Miksi ihminen ei heti usko, että kaikki tuollaiset lisäainepommit ovat saatanasta. :pillitys:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 22 Heinä 2009 09:13

Häh?

Mulla on ollut vähän aisvastelua ja kurkku kevyesti kipeänä ja vähän väsynyt olo. Ei mitään tavallista poikkeavaa, erikoista tai ihmeellistä, mutta jostain syystä lykkäsin kuumemittarin äsken kainaloon. Ehkä siksi että voisin potkia itseni töihin ja treenaamaan.
Mittari näyttää 37.33
Onko tää kunnossa? Mitä ihmettä?
Meinaako tää, että mä en oikeesti voi mennä harjoittelemaan?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 23 Heinä 2009 12:12

Mäkäräisenperhana pisti silmäluomeen (tai no tuohon silmäluomen yläpuolelle kulmakarvojen alle). Mä olen jonkun verran allerginen mäkäröille ja oikeastaan kaikille pistäville ötököille, joten pistosta tulee turvotusta. No, nyt on sitten koko silmäluomi ihan turvoksissa. Antihistamiinia kiskaisin naamaan, toivottavasti se vähän auttaa. Onneksi ei ole missikisoja juuri tänään. :pahis:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja damn » Ma 10 Elo 2009 10:01

Tulin äsken hammaslääkäristä ja ne poistivat viisaudenhampaan. En oikeastaan pelkää ikinä hammaslääkäriä kivun takia, mutta voi luoja kun pelkään tukehtumista. Aina hammaslääkärillä ollessa iskee paniikki, että nyt mä kuolen kun ei saa happea kun suu on täynnä kaikkea ylimääräistä roinaa. Ja etenkin nyt kun puoli naamaa on turvoksissa ja puuduksissa, ja tuntuu ettei nieleminen onnistu ollenkaan. Iski oikeasti kamala paniikki, kädet tärisee vieläkin. Nyt vain odottelen sitä kipua mikä tulee kun puudutus jossain vaiheessa häviää.

Muutenkin kipuilen nyt hieman, kun onnistuin viikonloppuna olemaan tyhmä ja hankkimaan ruhjeita käsiin. Toivottavasti ei tulehdu, kun jomottaa aika kivasti. Kävin apteekissa hakemassa lääkkeitä viisaudenhampaan takia ja olisi pitänyt ostaa samalla jotain näihin ruhjeisiin, mutta olo oli niin hutera etten jaksanut keskittyä. Jos vaikka tänään myöhemmin saisin koottua itseni ja urheilen uudestaan apteekkiin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 11 Elo 2009 14:30

No jos on jo ruhjeet umputuneet, niin eipä niille voi oikein mitään tehdä.
Ja mitä todennäköisesti ne hampaan lääkkeet toimivat myös haavoihin. Eli ovat tulehtumista estäviä tai vähentäviä.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 11 Elo 2009 14:58

Minäkin kävin tänään hammaslääkärissä. Tai hammashoitajalla jos ihan tarkkoja ollaan. Viime
hammaslääkärikäynnistä on aikaa vähintään 5 vuotta ( :keijo: ) joten oli aikakin jo mennä. Ja tässä
vaiheessa sinne on hyvä mennäkin, kun siunatun tilan vuoksi pääsee vähän etuilemaan jonoissa :vihellys:
(jotta äidin suusta vauvan suuhun ei siirry syljen mukana reikiä aiheuttavia/rei'ille altistavia bakteereja, tulevilla
isillä on kotikaupungissamme sama etu, toim. huom.)

Legoista ei löytynyt onneksi muuta kuin yksi pienen pieni reikä, joka paikataan muutaman viikon
sisällä. Kipua kuitenkin reissulla aiheutti jonkun karhean jutun rapsuttelu pois hampaitten pinnoil-
ta (hammaskivestä hoitaja ei maininnut sanallakaan, mitä lie hiekkaa ollut) ja samalla hoitaja hioi
yhdestä hampaasta pois oikomisrautojen aikaista kiinnitysmuovia. Johan se oli aikakin hioa pois,
liki 15 vuotta oli kerinnyt muovi olemaan suussa tässä oikomishoitojen jälkeen :pahis:

Ja nyt jomottavien ikenien lisäksi voisin valittaa kärsiväni närästyksestä. Rennie on onneksi ystävä.
Onhan noita muitakin kremppoja, mutta eipä niistä sen enempää :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 12 Elo 2009 05:42

Selkäjumi! :superhymy: Ihan kun vanhenis 30 vuotta yhdessä yössä :superhymy:

Hitto se resepti on pakko löytää jostain :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 17 Elo 2009 21:48

Jee, mulla on rasitusvamma jalassa, jalkapöydässä tarkemmin! Ei saa reenata tai rasittaa, ja lääkäri määräsi käyttämään korkokenkiä! Jee! :epäilevä: Varmaan rasitusmurtuma ts. marssimurtuma kyseessä, eihän tässä ku lätkitä jotain onnetonta geeliä. Kiitos Niken lenkkarit. :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » To 20 Elo 2009 11:37

shaana kirjoitti:Jee, mulla on rasitusvamma jalassa, jalkapöydässä tarkemmin! Ei saa reenata tai rasittaa, ja lääkäri määräsi käyttämään korkokenkiä!

Auttaako korkokenkien käyttö vahvistamaan jalkapöydän pieniä lihaksia ja sitä kautta autta-
maan ettei vamma uusiudu vai mistä lekurin määräys johtuu..? Jokatapauksessa pikaista pa-
ranemista :hymyhali:

Mä heräsin viime yönä tavalla, jolla en välttämättä halua ihan hetkeen enää herätä. Nimit-
täin toisen jalan pohkeessa oli sellainen suonenveto että oksat pois. Mulla ei oo varmaan vii-
meiseen 15 vuoteen ollut minkäänlaisia suonenvetoja joten en tiennyt miten tilannetta olisi
voinut helpottaa. Nostin sitten jalan ylös ja yritin venyttää pohjelihasta vastakkaiseen suun-
taan, mutta se tuntui olevan virhe: suonenveto vaan jatkui ja jatkui, kunnes aikanaan loppui
- alkaakseen heti uudelleen :tipahdus: Toisella kertaa tajusin pitää jalan liikkumatta patjalla, ja se
tuntuikin auttavan.

Aamulla oli jännä nousta sängystä, kun toinen pohje oli täysin kivikova ja kävely lähes mah-
dotonta. Vähän kävi seinänaapureita sääliksi silloin neljältä yöllä, huuto ei varmaankaan ol-
lut mitään kovin mukavaa kuultavaa.

Täytyypä tänään muistaa juoda enemmän vettä ettei tällaista satu ihan heti uudestaan.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Annis » To 20 Elo 2009 13:23

Sippura kirjoitti:
Mä heräsin viime yönä tavalla, jolla en välttämättä halua ihan hetkeen enää herätä. Nimit-
täin toisen jalan pohkeessa oli sellainen suonenveto että oksat pois.

Mulla oli loppuraskaudessa melkein joka aamu suonenveto, että kannattaa varautua, että niitä tulee useamminkin. Ja mulla ei ainakaan veden juominen auttanut mitään.

Tosin loppuraskauden vaivoista tuo oli mun pienimpiä harmeja, lonkkakipu oli ehdottomasti kamalinta ja närästys, mistä se kaikki ilma voi tulla :hämillään:
Annis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 20 Elo 2009 13:42

Annis kirjoitti:ja närästys, mistä se kaikki ilma voi tulla :hämillään:

Varmaan siitä, kun se laajentunut kohtu painaa sisäelimiä.
Meillä kulkee suvussa sellainen "vika", että ei koskaan närästä - ei mua, ei mun äitiä eikä mun siskoa - paitsi raskaana ollessa (siis äitiä ja siskoa, mähän en ole ikinä raskaana ollutkaan).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Annis » To 20 Elo 2009 13:54

Lumikki75 kirjoitti:
Annis kirjoitti:ja närästys, mistä se kaikki ilma voi tulla :hämillään:

Varmaan siitä, kun se laajentunut kohtu painaa sisäelimiä.

Niin mäkin käsitin, mutta on se sairasta, että iltaisin tuli noin kolme tunta tauotta ilmaa. Eikä mitkään närästyslääkkeet oikeastaan tehonneet ja ruokavaliota muuttamalla se ei lähtenyt, tosin jotkut ruoka-aineet, kuten ananas, pahensi sitä ihan hirveästi.

Että raskaus on muka naisen elämän ihaninta aikaa :hullu: Ja mulla kai oli vielä helppo raskaus. Tosin se kostautui nyt jälkeenpäin, tässä on muutaman viikon tuntunut vasta normaalilta ja synnytyksestä on kohta kaksi kuukautta. Ensimmäisinä päivinä en päässyt liikkumaan kuin rollaattorilla ja kyljellään ei voinut nukkua viikkoihin ja sukkia ja housuja ei saanut jalkaan kuin istualtaan. Mieluummin olisin kärsinyt raskaana ollessa pahemmista liitoskivuista kuin kärsiä kiviusta sitten kun pitäisi hoitaa vauvaa yksin kotona (mies jäi lomalle vasta kolme viikkoa synnyksen jälkeen).
Annis

ViestiKirjoittaja shaana » To 20 Elo 2009 14:42

Sippura kirjoitti:
shaana kirjoitti:Jee, mulla on rasitusvamma jalassa, jalkapöydässä tarkemmin! Ei saa reenata tai rasittaa, ja lääkäri määräsi käyttämään korkokenkiä!

Auttaako korkokenkien käyttö vahvistamaan jalkapöydän pieniä lihaksia ja sitä kautta autta-
maan ettei vamma uusiudu vai mistä lekurin määräys johtuu..? Jokatapauksessa pikaista pa-
ranemista :hymyhali:

No tämä konitohtori oli lähinnä sitä mieltä, että korollinen kenkä jakaa painon pois tuolta kipuilevalta alueelta, ja myönnän että totta se kyllä on. Tänään yritin lenkkareissa käydä kaupassa, onneksi lähdin fillarilla, ei siitä kävelystä oikein mitään tule ilman korkoja. :friikki: Noo ainakin sain hyvän syyn esitellä kenkärepertuaariani töissä. :aukku: Kiitos halista, toivottavasti teille ei nuo suonenvedot muodostu vitsaukseksi loppuodottelun aikana. :hymyhali:

Saanko muuten kirota tähän tunnin pituiset puhelinajat terveyskeskukseen? Kiroan ne! :epäilevä: Mitä järkeä on käydä erinäisissä kokeissa, kun tunnin puhelinaikana, jona pitäisi tiedustella tuloksia, ei perkele pääse läpi tai vastata. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Elo 2009 18:10

Sippura kirjoitti:
täin toisen jalan pohkeessa oli sellainen suonenveto että oksat pois. Mulla ei oo varmaan vii-
meiseen 15 vuoteen ollut minkäänlaisia suonenvetoja joten en tiennyt miten tilannetta olisi
voinut helpottaa. Nostin sitten jalan ylös ja yritin venyttää pohjelihasta vastakkaiseen suun-
taan, mutta se tuntui olevan virhe: suonenveto vaan jatkui ja jatkui, kunnes aikanaan loppui
- alkaakseen heti uudelleen :tipahdus: Toisella kertaa tajusin pitää jalan liikkumatta patjalla, ja se
tuntuikin auttavan.

Aamulla oli jännä nousta sängystä, kun toinen pohje oli täysin kivikova ja kävely lähes mah-
dotonta. Vähän kävi seinänaapureita sääliksi silloin neljältä yöllä, huuto ei varmaankaan ol-
lut mitään kovin mukavaa kuultavaa.

Täytyypä tänään muistaa juoda enemmän vettä ettei tällaista satu ihan heti uudestaan.

Mulla on yöllisissä suonenvedoissa auttanut vastaliikkeessä parhaiten se, että nostaa varpaat ylös ja sitten vasta lähtee hiljaksiin nostamaan nilkkaa. Ja aina kivun mukaan. Tekee siis ns. pumppaavaa liikettä nilkalla kunnes pahin kipu antaa periksi. Mutta jos liikuttaa nilkkaa ennen varpaita, niin taatusti sattuu ja paljon. Mä myös nousen aina yöllä sen jälkeen aina ylös ja venyttelen vähän sitä koipea - vähän. Jos liikaa tekee, niin varmasti vetää kohta uudestaan. Ennen mulla oli suonenvetoja ja kramppeja vaikka miten paljon, mutta tänäpäivänä ne on vähän helpottaneet.

Jos kokeilet veden juonnilla helpottaa, niin ota aina välistä vissyä. Ei koko aikaa, mutta välistä. Joskus kuullut koulussa, että se saattaa auttaa. En tiedä miten raskaana olevat on tämän kokeneet.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 21 Elo 2009 08:56

Annis kirjoitti:Mulla oli loppuraskaudessa melkein joka aamu suonenveto

:tipahdus: voi apua! Tuo yksikin kerta oli jo niin traumaattinen (ainakin mulle), etten
kyllä välittäisi noista tuskista kärsiä yhtään useammin. Synnytystä en pelkää,
suonenvedot kummittelee mielessä pahempana tuskana :virne:

Viime yö onneksi meni jo paremmin, liikuttelin/venyttelin jalkoja joka kerta kun
heräsin yön aikana (eli n. 15 kertaa :p ) eikä suonenvetoa tullut. Jee! Pohje on
kuitenkin edellisyön jäljiltä vielä tosi kipeä, vaikka yritin parhaani mukaan veny-
tellä sitä pitkin päivää. Melkoinen shokkitila taitaa siis olla lihaksille tuollainen
kramppi kahdesti peräkkäin koettuna :O:

Kiballe kiitos jumppavinkeistä, täytyy muistaa aloittaa vastaliikkeiden teko rau-
hallisesti. Mä taisin tehdä just tuossa virheen, kun yritin heti saada pohjelihak-
sen toiseen ääriasentoon kesken krampin.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 23 Elo 2009 15:17

Eikös suolan tai magnesiumin syömisen pitäisi auttaa suonenvetoihin? Niin miä ainakin oon kuullu.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 23 Elo 2009 16:55

Ja villasukat. :lanppu:

Mielellään pitkävartiset.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 23 Elo 2009 16:57

Magnesiumi auttaa. Isäukolla oli pahoja kranppeja tossa jonkin aikaa sitten ja se autto kun vetää magnesiumia reilusti. Nuori terve nainen ei tosin varmaan tarvii yhtä hitosti kun 70-vuotias vanhus. :tilt:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 24 Elo 2009 08:25

annastindeli kirjoitti:Eikös suolan tai magnesiumin syömisen pitäisi auttaa suonenvetoihin?

Söin viikonloppuna juustonaksuja eikä sen jälkeen suonenvetoa ole ilmennyt :keijo:
Ei ehkä kuitenkaan kaikkein paras keino torjua tätä epämiellyttävää vaivaa...
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 24 Elo 2009 10:35

Sippura kirjoitti:
annastindeli kirjoitti:Eikös suolan tai magnesiumin syömisen pitäisi auttaa suonenvetoihin?

Söin viikonloppuna juustonaksuja eikä sen jälkeen suonenvetoa ole ilmennyt :keijo:
Ei ehkä kuitenkaan kaikkein paras keino torjua tätä epämiellyttävää vaivaa...

Juustonaksuja.... :kuola: Tämä konsti pitää ehdottomasti muistaa. :tilt:

---------

En sitten mennyt töihin. Ai että kyrsii. Nukutun yön jälkeen oli olo aivan samanlainen kuin eilen, pää aivan tukossa ja kuin kuumetta olisi ihan reippaasti. Ja pyh. Hipoi lämpö just ja just 36. Olisi mukava tietää, että minkä takia ei enää moneen vuoteen ole kuume noussut. Viimeeksi...öööh... ehkä viisi vuotta sitten. Nyt aina lämpö vain laskee kun on kipeänä ja se tuntuu inhottavammata kuin olisi kuumetta. :huoh: Sitä ei edes osaa rehellisesti sanoa itselleen, että on kipeänä, ellei kuumetta ole sen yli 37.

Sikainfluenssassa pitäisi kuulemma olla korkea kuume. Mutta entäs tälläisissä tapauksissa jossa se kuume ei nouse? :tilt: Mistä sitä nyt tietää että on sairastanut tämän ah niin kohutun pöpön. :salaliitto:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 24 Elo 2009 17:27

Nukuin viiteen illalla. Olotila ei ole mikään maailman paras.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa