Big Brother 2009

Re: Big Brother 2009

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Syys 2009 01:26

Ja Tertun vasta-analyysi Esasta: "Se iso poika, se insinööri, se puhhuu niin ku herra, sillai liian sivistyneesti". :virne:

Aso on kaiketi Tertun kultapoika ollut siitä asti, kun he hetken olivat talossa kahden.

Lotan puheessa alkoi jo kuulua Tertun nuotti, mikä oli kovasti hupaisan kuuloista. :p

Kyllä mä nyt alan jo toivoa Esassa jonkinlaisia elonmerkkejä pikkuhiljaa noin laajemminkin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 01 Syys 2009 02:23

Eikös se perustu vääristelyyn ja ylikokorostamiseen koko ohjelma? Näyttävät katsojille vain valittuja pätkiä. Harvoin sekä syytä, että seurausta. Muutaman pätkän näin ohimennen ja jollei se tuosta yhtään parane (esim mielenkiintoisilla tehtävillä) niin siihen taisi jäädä tämänkertaiset katselut.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 01 Syys 2009 07:42

Hmpfh, Lotta. Sen ääni ärsyttää. Ja puheet.
Sami oli suloisen kärsivällinen sen kanssa, kun tekivät pitsaa. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 01 Syys 2009 12:36

Tr*ina kirjoitti:Tertun suhteen Esa osui oikeaan. Terttu ei oikeasti tunnu kohtaavan ketään, ei kuuntelevan. Terttu vetää omaa showtaan, jossa toiset ovat olennainen osa, mutta kovin pinnallisella tasolla. Ihmeellistä on sekin, että viikossa Terttu ei ole oppinut kuin yhden nimen, vihaamansa Lotan. Ei Terttu nyt niin höperö ja vanha voi olla, etteikö nimiä oppisi. Jos katsoisi aiheelliseksi.

Tähän mäkin oon kiinnittänyt huomiota. Terttu vaikuttaa puhuvan ihan asiaa kun se on päiväkirjahuoneessa, mutta silloin se saakin puhua vain itekseen. Kun se on muiden seurassa, keskustelua on vaivaannuttavaa seurata. Terttu haluaa vain saada oman mielipiteensä esille, ei pidä jos hänet keskeytetään mutta mielellään kyllä keskeyttää muita. Henkilökohtaisesti ärsyttää sen "ethän sä voi tietää kun sulla ei ole kokemusta" -asenne.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä Kätlinissä muita ärsyttää. Tekeekö se siellä jotain, jota ei koosteissa näy, vai onko kyse vain kateudesta. Näytetyn perusteella olen valmis kallistumaan jälkimmäiseen, mutta ei voi tietää. 24/7:n katsojat, onko se ärsyttävämpi isoina annoksina? Itelle siitä on tähän mennessä tullut ihan miellyttävä kuva.

Suuria suosikkeja, eikä toisaalta suuria inhokkejakaan, ei vielä ole muodostunut. Samposta jostain syystä tykkään, ehkä vain siksi että se on söötti ja vaikuttaa ihan hauskalta. Samissakin on puolensa, esim. Emilian mainitsema kärsivällisyys, mutta kännissä tyyppi alkaa äkisti kyllästyttää. Lotta on pikkutyttö ja Tuijan ääni ja tyyli melko rasittavia. Minnassa on jotain samaa jämäkkyyttä kuin Samissakin, liekö kyse iästä. EsaA:n toivoisin pääsevän, tai lähtevän, vähän enemmän muiden mukaan, ettei olisi niin syrjässä. Jelena ja Dana hakevat hyväksyntää viehättävyytensä kautta ja panikoivat kun joku pärjääkin siinä pelissä paremmin. EsaJ:stä ei saa oikein mitään irti, eikä paljon Ragnaristakaan, paitsi sille pisteet siitä, että ei lähtenyt epävarmuussisarusten matkaan. Ninossa pidän sen hassuudesta, mutta en ihan ymmärrä jatkuvaa parin hakemista. Asoa en kulmakarvainsidentin jälkeen oo juuri huomannut.

Muoks. Maanantain lähetys on muutettu puolituntiseksi, aiheellinen muutos. Eihän siellä sunnuntaisin mitään tapahdu muuta kuin se, mikä näytetään jo talk showssa. Ja Vapulle terveisiä että opi jo luottamaan siihen mikkiin ja lopeta se huutaminen.
Purple

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 01 Syys 2009 12:39

Purple kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää, mikä Kätlinissä muita ärsyttää. Tekeekö se siellä jotain, jota ei koosteissa näy, vai onko kyse vain kateudesta. Näytetyn perusteella olen valmis kallistumaan jälkimmäiseen, mutta ei voi tietää. 24/7:n katsojat, onko se ärsyttävämpi isoina annoksina? Itelle siitä on tähän mennessä tullut ihan miellyttävä kuva.

En mä ainakaan ole huomannut kaksneljäseiskaa katsoessani, että Kätlin mitenkään hirveästi hakisi huomiota. Se kyllä tykkää laittaa itseään ja viettää pitkiä aikoja peilin ääressä, mutta en usko noiden toisten tyttöjen ärsytyksen johtuvan siitä. Ihan silkkaa kateutta veikkaan syyksi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 01 Syys 2009 12:51

Purple kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää, mikä Kätlinissä muita ärsyttää. Tekeekö se siellä jotain, jota ei koosteissa näy, vai onko kyse vain kateudesta. Näytetyn perusteella olen valmis kallistumaan jälkimmäiseen, mutta ei voi tietää. 24/7:n katsojat, onko se ärsyttävämpi isoina annoksina? Itelle siitä on tähän mennessä tullut ihan miellyttävä kuva.

Mun mielestä Jelenan ja Danan kännitilitys Kätlinistä päiväkirjahuoneessa oli aika läpinäkyvä. Jelenaa ärsytti kun Kätlin esittelee jatkuvasti kroppaansa pihalla ja Danaa ärsytti kun se vie miesten huomion. Eli Jelena ei ole tyytyväinen omaan kroppaansa ja Dana on tottunut saamaan pojilta huomiota. Tai tällaisen kuvan minä sain. Lotan ja Ragnarin kommentit alleviivasi; Lotta ei tiennyt kenestä puhutaan kun ei ollut asiaan huomiota kiinnittänyt ja Ragnar taas ei halunnut osallistua koko juttuun.

Sunnuntain show:n "ketä panisit, ketä on kuumin" -utelut tuntuu aika turhilta katsojana aika turhilta, mutta kyllähän ne talon sisäisiin väleihin voi saada jotain tohinaa aikaiseksi: joku huomaa, että ai, tuo minusta pitääkin ja toinen huomaa, että ai, toi pitääkin tosta. Eri asia sitten, voisiko sitä tohinaa herätellä joillain muillakin kysymyksillä. Viime vuoden perusteella ilmeisesti ei.

Terttu on asteen ärsyttävä seurattava. Mä en meinaa saada sen puheesta yleensä selvää. Silloin kun saan sanoista selvän, en sitten ymmärrä höpötyksen pointtia. Ei kyllä tunnuta talossakaan sitä ymmärtävän. Pari kertaa on koosteessa ollut pätkä kun Terttu höpöttää hulluna ja väliin kuvataan hiljaa olevia asukkaita, joilla ilmeenä :O: :O: :O:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ti 01 Syys 2009 13:42

Kyllähän noi koosteet vääristelee, niistä leikellään haluttuja paloja. Viime vuonna esim. ihmisiä nostettiin ja laskettiin sen mukaan mitä porinaa ne aiheutti. Kyllä kyseessä on eräänlainen "manipulointi". Nyt on jo nähtävissä että Tuijasta "halutaan eroon", mistään salaliitosta ei ole kyse vaan viihdearvosta ja kiinnostavuudesta mediassa.

Yksi jännä bullshit on myös tuo "Esa A (tai kuka tahansa) on tullu kertomaan päivävkirjahuoneeseen....", homma on niin, että lähes AINA noi on kutsuttu sinne PK-huoneeseen, muutaman kerran känniääliöt ovat menneet vapaaehtoisesti pimputtaan PK-huoneen kelloa!

Olisi kiva tietää muuten paljonko noita PK-keskusteluja silputaan, jätetäänkö mm tuotannon kritisoiminen pois koosteissa ja netissäkin, osa noista on nähtävissä BB-sivustolla clippeinä.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 01 Syys 2009 16:00

Tr*ina kirjoitti:Kuuluuko aspergeriin laimea tunne-elämä? Minusta EsaAa ei tunne juuri mitään. Vain hieman ärsyyntymistä, mutta sekin vaikuttaa kovin laimealta

Kyllä, ainakin voi sanoa, että monilla asperger-henkilöillä on köyhyyttä tunteiden ilmaisemisessa ja toisinaan myös ihan sisäisestekin vaikeuksia ylipäänsä minkään tuntemisessa. Lähestymistapa tunnepitoisiinkin asioihin on usein älyllinen, mutta toki tätä piirrettä on muillakin kuin asseilla.

----

Lotan ja Samin pizzantekoepisodi huononsi kyllä totta tosiaan kuvaa Lotasta entisestään. Tyttö huusi kuin uhmaikäinen, että mä haluun tehä ite. Terttuunkin aloin eilen väsyä. Aluksi hän vaikutti tosi kiinnostavalta juttuineen ja häntä oli mukava kuunnella, mutta nyt Tertun monologia on saanut kuulla jo liikaa. Lisäksi toistuva uskonnosta puhuminen alkaa vaivaamaan: miksi lähes joka asiasta pitää tehdä maailmankatsomuksellinen kysymys?

Minusta on alkanut tuntumaan siltä, että Tertun persoonallisuus on talon suurin feikki. Ihminen esittää elämää nähnyttä ja itsevarmaa, mutta näyttää samalla epävarmuutensa korostamalla niin paljon itse itselleen kehittämää mummon rooliaan, omaa maailmankatsomustaan ja sitä, miten toiset ovat "nuorisoa." Jos oikeasti on elämänkokemusta ja ihmistuntemusta, niin sen antaa näkyä epäsuoremmin, eikä tee siitä numeroa.

Sami ja Dana ovat nousseet suosikeikseni, he ovat minusta sellaisia kiinnostavia persoonallisuuksia, jotka eivät paljasta kaikkea ihan heti. Etenkin Dana voi vielä nousta jonkinlaiseksi jokerikortiksi. Paremmin näkee kuitenkin sitten, kun asukkaat alkavat vähenemään.

Se, että asukkailla ei ole tänä vuonna kauppaa, on iso miinus. Samoin tämä rikas-köyhä-jako ja ylipäänsä se, että ihmisiä simputetaan niin kuin siinä Esojen takia tulleessa pihallavärjöttelemisrangaistuksessa. Big Brotherin konsepti antaisi mahdollisuuksia niin paljon kiinnostavampaan ja niin paljon vähemmän ihmisiä rääkkäävään ja huonoja malleja antavaan ohjelmaan. Isoveljellä on noussut pahasti hattuun!

Edit. Ja niin ja juuri se, ettei tuota kauppasysteemiä ja tehtävän onnistumisesta seuraavaa palkintoa ole, tekee sen, että ohjelman kiinnostavuus vähenee ja samalla talon asukkaiden yhteishenkeä ei tueta, vaan päinvastoin hajotetaan jatkuvalla kahden kerroksen väkenä olemisella. Sellainen ei ole minusta kovinkaan mukavaa seurattavaa.

Yksi huonompaan suuntaan mennyt asia tämän vuoden BB:ssä on myös Extran juontavan vaihtuminen. Janne Katajan olemus toi BB:n kyyniseen maailmaan lämpöä ja huumoria, mutta vaikka Jani Toivola ammattitaitoinen juontaja onkin, ei hän Katajan saappaita täytä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kati » Ti 01 Syys 2009 23:37

päivänpolttaja kirjoitti:Janne Katajan olemus toi BB:n kyyniseen maailmaan lämpöä ja huumoria, mutta vaikka Jani Toivola ammattitaitoinen juontaja onkin, ei hän Katajan saappaita täytä.

Minulle taas mikä tahansa on toimivampaa kuin Janne Katajan minäminä-show. Silloin ekstrassa ei ollut kysymys BB:stä, vaan hänestä. Toivola on jotenkin herttaisen tohkeissaan BB:stä. Kouhottaa kyllä, mutta tekee sen ohjelman, ei itsensä innoittamana.

Terttu on rasittava. Rehellisesti sanottuna myös vanhuudenhöperö. Kaipa se itsekseen horiseminen on myös tapa selvitä tilanteesta, josta ei vaan saa otetta. Vaikka Terttu meille/seinille muuta yrittääkin hokea, ei hän taida nuorison kelkassa pysyä, saati sitten tietää missä oikein on.
Aivan klassikkokamaa oli Tertun tulkinta Danan unesta, jossa vessapaperi ovessa meinaa pyhän hengen valkeutta ja suojaa demoneilta.

Olen ymmärtänyt, että Kätlinissä ärsyttää se toistuva itsensä esille tuominen, niin fyysinen kuin sanallinenkin. Huomionhakuisuus. Asossa on minusta samaa, se vain tekee sen niin, että kilahtaa jostain ja jankkaa samaa asiaa maailman tappiin asti.

Tää on Sampon kausi. Sen ei itse tarvitse tehdä oikeastaan mitään, Nino nostaa Sampon osakkeita hermoja raastavalla vonkaamisellaan. Nino tyyppinä voisi olla muuten ihan piristävä, mutta kuulostaa liikaa viime vuoden Nikolta bi-valituksineen.

Slummi/paratiisi -jako tulee väärään paikkaan, liian varhain. Olisin niin kovin mielelläni nähnyt tämän joukkion ratkomassa yhdessä mitä vain tehtävää. Esa A ja J:kin tuomassa tietoa, Sami tietämässä paremmin, Tuija päpättämässä ja Aso skitsoilemassa. Koko viikon Terttu kertoisi nuorisolle - hän kun on kokenut - miten homma tehtiin kun hän asui Espanjassa, Nino sekoaisi yksinkertaisiinkin ohjeisiin ja Lotta pimahtelisi "lopettakaa, en tykkää tästä tehtävästä".
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 01 Syys 2009 23:55

Kati:
Aivan klassikkokamaa oli Tertun tulkinta Danan unesta, jossa vessapaperi ovessa meinaa pyhän hengen valkeutta ja suojaa demoneilta.

Minä taas ajattelin niin, että Terttu ihanasti näkee asioissa aina valoisan puolen, lohdutuksen. Mutta nyt kun toit esille tuon varsinaisen tulkinnan niin, itse asiassa sehän on järkeenkäypä. WC-paperi on saastalta puhdistautumista varten eli se on puhdistautumisen symboli.

Kyllä Nino alkaa olla vähän ärsyttävä, mutta jotenkin Ninon puhetulvasta saa aina leikattua aivan mainioita otteita. Kunnon iskut ja loppukaneetit. Niin kuin nytkin: Tää talo tekee ihan pimeeksi, saatana! Nino lohdutti myös nätisti Asoa.

Mutta kyllä Sampokin on nousussa, pakko myöntää. Yritän miettiä kuumana jotain järkiperusteluja, mutta ei mulla tule muuta mieleen kuin kiva ja sympaattinen. Anniinahan veikkasi Sampon vievän koko potin tänä vuonna.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Syys 2009 00:00

Ihana ihminen kyllä tuo Jelena. Vielä sovinnon kättelyssäkin katseli muualle. Marttyyriesitykset aivan valtavat, häntä piti koko ilta tyynnytellä ja häneltä piti pyytää anteeksi, mutta itse hän ei antanut anteeksi vielä silloinkaan.

Asosta olisi kiva nähdä mitä tahansa materiaalia, jossa hän ei vonkaa tai raivoa. Jos sellaista on olemassa. Vaikea kyllä hänestäkään päästä perille. Osa ymmärryksestä jää jo vähän kielimuuriin ja suurempi osa Ason esittämiseen. Sellaiseen, että koko ajan pitää olla varuillaan.

Sami on paikka paikoin tosi mukava, mutta sitten viinan- ja naisenhimo aina sumentavat hänen lamppuaan.

Minnasta on koosteiden perusteella välittynyt kuva pelkkänä kovana seksikoneena. Hänestä ei ihmisenä pysty sanomaan yhtään mitään.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ke 02 Syys 2009 00:14

Tertusta alkaa menenmään maku, varsinkin kun hän vääristeli tuon Jelenan sanomisen, samoin se että hän ei kuuntele mitä toiset sanovat alkaa ottaa kattilaan.

Jengi on kyllä tasasta, vaikea sanoa mitään vielä, Samin viihdearvo on kyllä nousussa, Sampo saanee paljon ansiotonta arvoa kuten Kati kirjoitti.

Pissisosasto alkaa hiipua taustalle eli muna "Mona" eli Lotta, Raksu, Dana.....

Jotenkin tässä odottelee jotain isoa bängiä, mutta kyseessä lienee suutari taas.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 02 Syys 2009 10:07

Tr*ina kirjoitti:Kati:

Minä taas ajattelin niin, että Terttu ihanasti näkee asioissa aina valoisan puolen, lohdutuksen. Mutta nyt kun toit esille tuon varsinaisen tulkinnan niin, itse asiassa sehän on järkeenkäypä. WC-paperi on saastalta puhdistautumista varten eli se on puhdistautumisen symboli.

Joo, toki on, mutta ovatko kaikkien kaikki unet herramme jeesuksen kristuksen sävyttämiä. Terttu kun tuntuu löytävän vähän kaikkeen sen kristillisen merkityksen.
Kielillä puhumista odotellessa, Tertulla on kuulemma se lahja.

Kiinnostuneille tiedoksi. Slummi/paratiisi aikataulu on nyt Subin sivulla. Siis se, koska jako sitten lopultakin viikon rummutuksen jälkeen tapahtuu.
Kati

ViestiKirjoittaja Purple » Ke 02 Syys 2009 10:08

Sampo nosti eilen osakkeitaan ihan vaan pysyttelemällä sivussa riitelystä. Tuli mieleen Saulin ja Nikon vetäytyminen muun talon riitelystä ja huudosta, sillä "taktiikalla" pääsi pitkälle. Taktiikka tosin on vähän väärä sana, kyse ei varmasti ole laskelmoinnista vaan luonnollisesta tavasta reagoida.

Melkoisen sopan Terttu onnistui saamaan aikaan vähän käsittämällä väärin Jelenan puheita. Oletan ainakin että Tertun suunnalta Ason käsityksiäkin oli ruokittu, ainakin Terttu auliisti toi ilmi kantaansa muille, ei tosin niille, joille se olisi kuulunut.

Lisää viinaa, silmät liikkuu. Sami, joka tuntuu suurimmaksi osaksi mukavalta ja sosiaalisesti pätevältä tyypiltä, jähmettyy yhden ilmeen jankkaukseksi kun promillemäärä nousee. Asolle jää levy päälle, eikä suurinta osaa tytöistäkään jaksa kuunnella.

Nino olisi paljon kivampi jos joku kertoisi sille, että kyse ei ole Ninolle sulhanen -ohjelmasta. "Ois niin kiva kun täällä ois joku sopiva tyyppi, pitäis olla joku kolmikymppinen bi, pitäis olla pari sellaista, mulle ei oo täällä ketään." Jos se paria itelleen hakee niin onkohan hakenut vahingossa väärään ohjelmaan. BB:ssa ainakin pitäisi olla kyse jostain muusta, tosin ihan aina ei voi olla varma tietääkö ohjelman tekijätkään sitä.
Purple

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ke 02 Syys 2009 12:25

Tossa linkki siihen aikatauluun:

http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?943571

En tiedä muista mutta tämä vetkutelu on syönyt kiinnostusta tohon tehtävään, ainoa iso kysymys mulle on ton kesto? Tosiaan koko kausi? Neljä viikkoa? Jaot lienevät selvät eli kultamussukat, ainakin pääosa pääseen rikkaisiin ja iso osa "ulosheitettävistä" slummiin. Tuotannon johto/käsisporukka voi sitten pitää pitkän loman ja antaa työharjoittelijoille hommaksi avata ovet. Muu tiimi hoitaa kuvaus-lähetysrutiinit.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Syys 2009 12:44

Koko kauden mä olen miettinyt, ketä kuopiolaista mäkihyppääjää Sami rypistyvine otsineen muistuttaa. Olen ollut Ari-Pekka Nikkolassa, mutta ei ole oikein sopinut.

Tänä aamuna se kirkastui: Kimmo Timonen

Kuva

Kuopiolainen jääkiekkoilija siis, eikä mäkihyppääjä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 02 Syys 2009 12:52

SimonTemple kirjoitti:ainakin pääosa pääseen rikkaisiin ja iso osa "ulosheitettävistä" slummiin.

Mikä voi olla hyväksikin noille epäsuositummille. Ainakin aikaisemmissa tällaisissa tehtävissä porukka on kovasti sympatiseerannut niitä huonompaan osaan joutuneita.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Sade » Ke 02 Syys 2009 19:53

Hmm, jo viikko BB:tä takana, eikä minulla ole ollut oikein mitään sanottavaa. Ehkä se tästä vähitellen.

Minua hiukkasen ottaa päähän se, että ohjelman tekijöillä on niin rajoittunut käsitys siitä, millaisia ihmisiä BB-taloon valitaan. Otetaan tusina bilehileitä suoraan Onnelan jonosta, ja heitetään sekaan pari "erilaista" tyyppiä, jotka varmasti eivät kuulu joukkoon. Suorastaan yllättävää, että supernörtti absolutisti jää tuossa porukassa ulkopuoliseksi. Olemme kaikki todella tohkeissamme, kun BB tarjoaa meille tilaisuuden todistaa tällaista aidosti ainutlaatuista esimerkkiä sosiaalisten suhteiden muodostumisesta.

:epäilevä:

Ja mikä esipuberteetti tuotannolla on jäänyt päälle, kun ainoa asia mikä kiinnostaa on se, kuka kenestäkin tykkää. Päiväkirjahuoneessa ei muusta puhuta, talk showssa ei muusta puhuta, ja koko talo on suunniteltu tätä asiaa silmällä pitäen, kuten Vappu meille avausjaksossa innoissaan kertoi. Ihmekös sitten, että Ninokin kuvittelee olevansa parinhakuohjelmassa, kun kerran tekijätkin luulevat tekevänsä jotakin Sinkut saarella -juttua.

Ja sitten tämä jatkuva bilettäminen. Sehän on perusteltu sillä, että asukkaita hemmotellaan ennen paratiisi-slummi -jakoa, mutta eikö kenellekään ole tullut mieleen mitään muita hemmottelukeinoja kuin miedot alkoholijuomat. Osoittaa mielestäni jonkinasteista mielikuvituksen köyhyyttä.

Kati kirjoitti:Terttu on rasittava. Rehellisesti sanottuna myös vanhuudenhöperö.

Tai yksinkertaisesti vain höperö. Koska ei Terttu nyt niin vanha ole. 61-vuotias. Mutta höperöhän Terttu on, ja siksi en voi ymmärtää, miksi nainen on taloon otettu. Eikö se ole ihan joku BB-sääntökin, että asukkaan pitäisi olla suht täysipäinen.

Höperyyden ohella Tertussa häiritsee suunnaton tekopyhyys ja itsensä ylentäminen. Terttu kertoo mielellään olevansa maailman suvaitsevaisin ihminen, joka ei ketään arvostele vaan rakastaa jokaista luomakunnan olentoa. Ihan muuten vain Terttu jatkuvasti moralisoi ja arvostelee ja löytää vikoja muiden tekemisistä. Ihan silkkaa suvaitsevaisuuttaan.

Kovin monesta asukkaasta ei ole vielä muodostunut mitään kunnon kuvaa, mutta muutama on noussut esiin.

-Lotta. Ehkä ärsyttävin asukas tällä hetkellä. Ruikuttava pikkutytön ääni ja tyhjä katse. Enkä jaksaisi BB:ssäni enää yhtäkään tyhmää blondia, joka ei (muka) tiedä, mikä on ismi. :jaaha:
-Nino. Välillä rasittava, mutta aina viihdyttävä. Ainakin vielä.
-Tuija. Miten Tuija voi olla 23-vuotias? Jos Terttu vaikuttaa 80-vuotiaalta, Tuija vaikuttaa 16-vuotiaalta kaikkine alemmuuskomplekseineen. Tuija-parka haluaisi niin kovasti jotain "sutinaa", mutta päätyy olemaan vain muiden sutinoita hehkuttava kummajainen. Tunnen kiusaantuneisuuden sekaista sääliä.
-Esa J. Tuntuu laskelmoivalta ja omahyväiseltä. En jaksaisi enää katsella sitä maireaa hymyä.
-Sami. Kuten muutkin ovat sanoneet, selvin päin hyvinkin mukava, kännissä aivan urpo.
Sade

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Syys 2009 20:03

tekijätkin luulevat tekevänsä jotakin Sinkut saarella -juttua

Ei se Shipwrecked kyl mikään parinhakujuttu ole..

Pointti ymmärretty kuitenkin, halusin vain sanoa. Samaa mieltä Saden kanssa tosta.
Emilia

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 02 Syys 2009 20:32

Emilia kirjoitti:
tekijätkin luulevat tekevänsä jotakin Sinkut saarella -juttua

Ei se Shipwrecked kyl mikään parinhakujuttu ole..

Pointti ymmärretty kuitenkin, halusin vain sanoa. Samaa mieltä Saden kanssa tosta.

Sade varmaan ajoi takaa Viettelysten saarta :tilt:

Mjoo, en ole jaksanut enää seurata BB:tä. Nää erinäiset keskustelupalstojen ketjut riittää,
ainakin siihen asti jos tuonne nyt saadaan jotain eloa noihin tyyppeihin. Noiden mietojen
alkoholijuomien
kittaamista ja asukkaitten panoangstiavautumisia nyt ei jaksa kauhean
kauaa katsella :epäilevä:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 02 Syys 2009 22:23

Sade kirjoitti:
Kati kirjoitti:Terttu on rasittava. Rehellisesti sanottuna myös vanhuudenhöperö.
Tai yksinkertaisesti vain höperö. Koska ei Terttu nyt niin vanha ole. 61-vuotias. Mutta höperöhän Terttu on, ja siksi en voi ymmärtää, miksi nainen on taloon otettu. Eikö se ole ihan joku BB-sääntökin, että asukkaan pitäisi olla suht täysipäinen.

Äitini oli suunnattoman loukkaantunut kun sanoin Tertun olevan saman ikäinen hänen kanssaan. Ikäeroa on kuulemma vuosi.
Mutta totta. Höperö Terttu on, eikä edes niin kovin vanha. Vanhuus sinällään on kuitenkin muutakin kuin fyysistä ikää. Meinasin sillä vanhuudenhöperyydellä myös asennetta, jota edes osittainenkaan ulkoinen nuorekkuus ei peitä.

On se meidänkin äiti välillä ihan höperö, mutta siinä sen höperehtimisessä on joku tolkku.
Ja äiti on kova BB-fani. Perttua hän rakasti. Se oli meillä tiukka kiistan paikka.

Tv-maailmassa oli ennen BB:n alkua haastateltu tuotannossa mukana olevaa psykologia. Toimittajan epäily siitä, että psykologin mielipidettä asukkaan sopivuudesta taloon ei ole aina kuunneltu, oli ilmeisen hankala asia, psykologi kommentoi epämääräisesti, että ei se ihan niin yksinkertaista ole.
Kati

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Syys 2009 22:59

EsaA:n päiväkirjahuonekäynti. :rotflmao: EsaA:n pisteet nousi vähän tän jakson myötä mun kirjoissa.
Aika tylsä jakso muuten.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Syys 2009 23:46

Terttu ei taida kuitenkaan olla vanhuudenhöperö, vaan hänen tilansa johtuu kenties uskonnollisesta hurahduksesta. Ihmis-Tertussa vaikuttaa edelleen ne vanhat tunteet, jotka kuuluvat hänen entiseen elämäänsä. Välillä ne näkyvät hetken, kun hän sanoo jotakin, että "Se iso poika puhhuu liian herraskaisesti." Sitten hetken päästä tulee taas hurahdus-Terttu, joka antaa kaikille kaiken anteeksi, kun se on Jumalan tahto ja Jeesus Kristus ei ole vielä vain pelastanut näitä nuoria.

Sitä en epäile, etteikö Terttu voisi olla alati samanlainen, kun nyt nähdään. Hän on kuitenkin läpi vuorokauden tilassa eikä sinänsä ihmisenä läsnä. Automaatti. Pakkotoisto. Paitsi, että sunnuntaina taisi hänenkin uskonsa hetkeksi horjahtaa, kun meni itkemään, vaikkei pitänyt.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 03 Syys 2009 01:05

Joo eipä mitään maata mullistavaa tuolla ole tapahtunut, mutta kyllähän se pitäisi jo edelliskausilta muistaa, että eihän siellä oikeastaan mitään mullistavaa tapahdu! Eli kannattaa ottaa ilo irti siitä mitä (tylsää) siellä nyt sitten tapahtuukaan, eikä marista sitä ku mitään ei talossa tapahdu.

En ole ikinä näistä ihan alkuhetkistä pitänyt, ku porukkaa on niin paljon, että keskustelut ovat yhtä älämölöä. Ja jännitteitä pitää peri suomalaiseen tyyliin kaataa järjestämällä pirskeitä. Mutta sivusilmällä seurattuna selkeästi kaksi suosikkia on noussut esiin.

Ehdottomasti ykkössuosikkina Sami. Erittäin mukava, sympaattinen, rehti ja hauska tyyppi selvinpäin. Toki Sami on potentiaalinen kännikilahtaja. Mutta kyllä se sauna- ja paljuvahtina toimiminen oli pelkästään hauskaa seurattavaa. Loppuyön päiväkirjakäynti ja Kätlinin vonkaaminen ei sitten niin hauskaa ollutkaan. Mutta toistaiseksi on selkeä ykkönen.

Toinen jonka puolia pidän minäkin on Sampo. On äärimmäisen sympaattinen hahmo ja varmasti sellainen joka ei tekis kärpäsellekään pahaa. Joidenkin makuun hän on taatusti liian tapettia, mutta itse pidän tuollaista sydämellisistä ihmisistä. Ja varsinkin ku tuntuu, että se kyllä osallistuu toimintaan ja osaa olla hauska.

Inhokkeja: Tuija, Terttu ja Aso. Ja ehkä se Lotta myös.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja SimonTemple » To 03 Syys 2009 09:20

Laaksonen kirjoitti:Joo eipä mitään maata mullistavaa tuolla ole tapahtunut, mutta kyllähän se pitäisi jo edelliskausilta muistaa, että eihän siellä oikeastaan mitään mullistavaa tapahdu! Eli kannattaa ottaa ilo irti siitä mitä (tylsää) siellä nyt sitten tapahtuukaan, eikä marista sitä ku mitään ei talossa tapahdu.

En ole ikinä näistä ihan alkuhetkistä pitänyt, ku porukkaa on niin paljon, että keskustelut ovat yhtä älämölöä. Ja jännitteitä pitää peri suomalaiseen tyyliin kaataa järjestämällä pirskeitä. Mutta sivusilmällä seurattuna selkeästi kaksi suosikkia on noussut esiin. ....

Komps! Täytejakso mutta joo....

Jako siis tapahtuu tänään ellei ole jo tapahtunut. Siitä sitten kun se on päälähetyksissä tms, julkistettu eli ei spoilerivaaraa.

Eka jakoviikko mennään kaiketi ilman häätöjä? Koska ensi viikolla alkavat nuo slummin kisat joissa palkintona on siis se oikeus nimetä. Eli eka viikon samme katsoa bileitä ja toisten apeita naamoja, ennen kun alkaa tositoimet.

BB:n viihdearvoltaan suurimmat ovat: Nino, Sami ja Terttu. Nino jakaa kansaa tosi paljon ja jos joutuu häätöäänestykseen on vaaravyöhykkeessä heti! Terttu jakaa kansaa myös, mutta hän pudottanee monet, riippuen vastustajista. Voisi kuvitella että esim. Dana, Jellu, Raksu, Esa A, Lotta ja Aso ovat pelkkää ulosheittoa vailla.

Minna on suht' turvassa kun hänellä on "romanssi" meneillään. Sama koskee Esa J:tä. Sami, Kät, Sampo ovat kyllä aika turvassa vielä alkukaudesta.
SimonTemple
Kansan ääni

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv