Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 24 Elo 2009 19:17

Mulla suonenvedoissa/krampeissa on ollut aika lailla yksi keino: ylös sängystä niin äkkiä kun pääsee. Sitten tarvittaessa vähän astelee, niin aika äkkiä yleensä helpottaa.

Intissä niitä oli paljonkin, omalla kohdalla varmaan nestehukka aiheuttajana.

--

Nyt samaistun Pitkämäkeen, koska minulla on jonkinasteinen kylkivamma. Tuli lauantaina huonosta asennosta suoritetusta heitosta (minä tosin heitin vain vessapaperia :p ). Jos olisin urheilija, olisin varmaan jo matkalla magneettikuviin, mutta ei tuo isommin työntekoa haittaa. Tiettyjä asentoja tulee varoa, eikä varsinkaan lavoja pidä heitellä ihan miten sattuu.

Onneksi ei ole selkä. *kop kop*
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 25 Elo 2009 07:38

No miul jumahti selkä. Pitäs kohta mennä lääkärille kun oon lahjakkaasti hävittäny reseptin, niin ei voi oikeen uusittavaksi lähettää. Tuntuu jotenkin rahan tuhlaukselta, että tän takia joutuu lääkärissä käymään.

Edit: Onko järkee vai ei? Eilen soitin muistaakseni kahen aikaan ajanvaraukseen asiani kanssa, ja sieltä käskettiin mennä aamulla Armilan terveyskeskuspäivystykseen, vaikka mie kuuluisin Sammonlahteen. No nyt menin toiveikkaana sinne armilaan ja sairaanhoitajan pakeille, joka taas ei muuta onnistunu tekemään kun varaamaan lääkärille ajan, joka on sit tossa yhen aikaan. Ja mitä mie tarviin? No yhen hiton paperilapun :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 25 Elo 2009 12:08

Tää olis käynyt taas lääkärissä. Nyt näyttää siltä, että tuossa lokakuun alussa pidetään kakkukahvikestit vuoden kestäneelle sairaslomalle. Ei kuitenkaan sen kunniaksi, kun ei tämä todella ole mikään kunnia.

Sairasloma jatkuu marraskuun loppuun. Siihen mennessä pitäisi olla selvillä erinäiset jäljellä olevat kuntoutusmuodot jne. Huvittavaa on, etä tuo lääkäri oli aika epätoivoisen oloinen tähän tilanteeseen. Ei sillä etten itte olis hetkittäin ollut, mutta tilanteessa itsessään se oli hieman huvittavaa. Lääkekokeiluja jatketaan ja kokeillaan löytää se yhdistelmä mikä auttaisi kipuun, eikä saisi aikaan vain sivuoireita. Ja että niiden kanssa voisi vielä mennä töihinkin. Ihan ei näissä viimeisimpien lääkkeiden höyryissä kyllä mennä töihin. Luin niitä sähköpostikeskusteluja joita kävin työterveyshoitajani kanssa ja kyllä niissä näkyy selkeästi vaikutukset. Oli ne se verran sekasta tekstiä ja hulvatonta luettavaa. Olin keksinyt jopa ihan uusia sanoja!

Itse lääkärissäkäynti oli tuskaisimpia pitkään aikaan. Hänpä halusi kokeilla miltä mun nikamat tuntuu ja kun se koski alimpiin nikamiin ja erityisesti iskias-hermon haarauma-kohtaan niin meinasin lentää alas siitä pöydältä. Naapurihuoneen hoitajakin tuli katsomaan, että mitä tapahtuu kun hieman huusin. Sen jälkeen en voinutkaan sitten liikkua mihinkään kun hieman säkenöi. Minun onnekseni olin sopinut, että kyyti odottelee lähellä ja poistuessa se tulikin ihan ovelta hakemaan.

Suhtautuminen koko asiaan on aika.. negatiivinen. En vain jaksaisi enää tätä kivun rajottamaa elämää. Kesällä pääsin jopa askeleen eteenpäin, mutta nyt tuntuu tuon lääkärikäynnin jälkeen että se on ollut vain jotain harhaa. Tässä mitään ole tapahtunut. En voi kuitenkaan heittää hanskojaan tiskiin. Se kun ei auttaisi yhtään mitään. Mutta ainakin on ollut hauskaa kaikissa lääkkeissä - ainakin näin jälkeenpäin :epäilevä:.

Kiban sairashistoria osa 8753+500.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 27 Elo 2009 17:06

Nyt saattaa nousta flunssa. Kurkku on vähän kipeä ja nenäeritettäkin on tullut.

Olisi tietysti hyvä sairastaa ennen matkailua alta pois, mutta ei kyllä yhtään huvittaisi sairastua noin muuten. Varsinkaan sikaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja friikkis » Pe 04 Syys 2009 11:23

Pistettiin eilen jäykkäkouristusrokotus. Käsi tuli sitten niin kipeäksi ja puutuneeksi, ettei yölläkään tullut nukuttua kunnolla. Ja vieläkin sattuu, esim. kitaran soitosta ei tule yhtään mitään. Ei mulla muistaakseni viime kerralla näin käynyt, kumma juttu.

Flunssa on nyt parin viikon ajan meinannut tulla ja sitten taas ottanut takapakkia. Viime yönäkin olo oli niin tukkoinen, että piti ottaa Duact-pilleri. Ja nyt ei taas mitään, ei yskitä, ei niiskututa. Noo, ihan hyvä, jos tulee niin maanantaina olisi pieni nuhakuume ihan tervetullut. :virne:
friikkis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Syys 2009 11:31

friikkis kirjoitti:Pistettiin eilen jäykkäkouristusrokotus. Käsi tuli sitten niin kipeäksi ja puutuneeksi, ettei yölläkään tullut nukuttua kunnolla. Ja vieläkin sattuu, esim. kitaran soitosta ei tule yhtään mitään. Ei mulla muistaakseni viime kerralla näin käynyt, kumma juttu.

No on kyllä kumma juttu. Nimittäin kun mulle viimeksi pistettiin jäykkäkouristus, terkkari halusi välttämättä pistää pakaraan. Sitä ei hänen mukaansa enää edes saa pistää hauikseen, kun se on niin tymäkkää tavaraa. Muistan kun en pystynyt istumaan kunnolla pariin-kolmeen päivään.

Niin ne ohjeistukset ilmeisesti vaihtelevat paikkakunnittain. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja friikkis » Pe 04 Syys 2009 11:40

Aika jännä. :friikki: Noh, toisaalta melko hyvä että ei pakaraan pistänyt, olisi voinut olla melko tuskallinen koulupäivä eilen. Tuli vain sellainen mielikuva, että silloin kymmenen vuotta sitten mulle taidettiin tuo rokote laittaa pakaraan. Ainakin istumisvaikeudet palautui elävästi mieleen...
friikkis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 04 Syys 2009 14:40

Vähän meinaa flunssa olla. Ihme ettei tullut jo aikaisemmin kun ihmiset ympärillä niistää ja aivastelee :epäilevä: . Toivottavasti tämä ei tästä kamalan pahaksi muutu, kuten koulukuulumisiin kirjoitin, niin en oo koulussa taaskaan käynyt, niin ei olisi varaa olla enää ensi viikolla poissa. Nyt on kyllä onneksi viikonloppu aikaa lepäillä ja parannella oloa, kun en ole pahemmin mitään menoa sopinut kuin tälle päivälle.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 06 Syys 2009 13:53

Lenssu... Tympeetä sairastaa, kun sijainen palkataan vasta kolmantena päivänä. Helpompaa olis painaa ite duunia. Possutautiaikana pitänee kuitenkin yrittää hillitä itseään ja jäädä sovinnolla kotiin. Vielä en osaa arvioida onko minulla nöfnöf vai jotain ihan muuta.
Fantsu

ViestiKirjoittaja skray » Su 06 Syys 2009 15:59

Polvi. :kiro:

Torstai. Imuroin. Pölypussi täyttyi. Päätin vaihtaa sen ja koska en ollut varma osaanko kunnolla, niin istuinpa sitten lattialle vaihtamaan pussia. Nousin ylös kun pussi oli vaihdettu. Oho, en saakaan enää jalkaani suoraksi ja sattuu ihan sikana jalkaan polven alapuolelle, jos yritän laittaa jalkani suoraksi. Kerpele. TAAS sama polvi vaivaa. Hmm, enpä taida voida mennä huomenna töihin yhdeksäksi tunniksi, kun on sellainen työpäivä vuorossa, että joudun kävelemään paljon. Eikun soitto töihin ja perjantaina aamulla työterveyteen ja kaksi päivää sairaslomaa ja jalan lepuutusta. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 07 Syys 2009 15:25

Voi kakka. Nyt iski tänne jonkinlainen flunssa.
Viina, terva ja hauta... Hmm. Taidan kuitenkin mennä munkkitipoilla ja kotitekoisella mehulla mieluummin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Syys 2009 15:26

Meinaa ruveta uudestaan nokka vuotamaan. Mä jo luulin, että tää on jo nähty. En siis koe olevani oikein kipeä, mutta en taida ihan tervekään olla... :hämillään:

Hölmöä hommaa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Syys 2009 22:48

En muista kerroinko selkävaivoistani tänne, mutta kävin tänään fysioterapeutilla juttelemassa, ja hän käski vaihtamaan jopoon tai mummopyörään, ettei selkävaiva toistu. Ei oo rahhoo. Unohdin puhua lantiostani, joka on usein ikävästi pois paikoiltaan. Tyhmis. Olisi ollut reilusti aikaakin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 08 Syys 2009 18:38

Kurkku on kipeä. :( En ala mitään. Työkaveri sanoi, että tällä lailla juuri niiden koko perheen ilkeä flunssa alkoi. :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 09 Syys 2009 03:22

Sattuu muuten kun tempasee kahen kilon moskalla nilkkaan :friikki: Miten sitä voikaan onnistua :friikki:

Tosin ei sitä oikeen erota kun on tehny 19 tuntia töitä. Koskee nimittäin tasasesti joka paikkaan :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 09 Syys 2009 10:42

Kuolo kirjoitti:Sattuu muuten kun tempasee kahen kilon moskalla nilkkaan :friikki: Miten sitä voikaan onnistua :friikki:

Kyllähän se sattuu, ku mostkalla huitasee nilkkaan. :friikkipeukku:

---

Mua on huimannu jo yli viikon. Ei kai tää ihan normaalia oo? :friikki: Hoitaja ei ainakaan meinannu siitä mitään aatteli sen
vaan johtuvan flunssasta. Hitto, ku sielä saa käyä miljoona kertaa sanomasa samasta asiasta ennen ku ne suostuu tekeen
asialle jotain. :norsu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 09 Syys 2009 13:04

Vaikka tämä nyt on valitusketju, niin jaarittelen tänne, kun en jaksa ihmeparanemisketjuakaan pyöräyttää pystyyn :p

Alustukseksi kerrottakoon, että keväästä asti mulla on ollut yläselkä, lähinnä tuosta lapaluiden välistä ja niillä tietämin todella kipeä. Kaikki kiertoliikkeet on tehneet pahaa, samoin syvään hengittäminen. Ajattelin sen johtuvan noista lihasjumituksista, mutta hierojan mukaan lihakset siellä on ok. Olin hämilläni.

Viime yönä tuskittelin koko yön, kun yläselkää ja molempia käsiä vihloi ihan vimmatusti. Unta ei saanut, eikä sopivaa asentoa löytynyt kirveelläkään. Onneksi olin niin väsynyt, etten jaksanut panikoida, mutta mielessä kyllä kävi, että taasko tämä tuntohäiriöjuttu pahenee, ja tällä kertaa kivun puolelle. Koko yläkroppaa vihloi ja kihelmöi.

Jossain vaiheessa olen torkahtanut, ja kun seuraavan kerran heräsin, niin kihelmöinti, kipu ja jäljellä ollut puutuminen oli liki kokonaan hävinnyt :isosilmä: Happi kulkee, kiertoliikkeet menee nätisti, kihelmöinti ja kipu on poissa, ja käsissä on tunto :isosilmä:

Niin kuin olisi jotain tapahtunut selässä, selkärangassa. Jotain meni ensin huonompaan suuntaan, sitten se palautui "normaaliasentoon". Tai siltä tuntuu. Olisi kiva tietää, mitä siellä oikeasti on tapahtunut :o: Ensi viikolla on onneksi hieroja, ehkä hän osaa selittää.

On niin mahtavaa, kun ei selkä ole kipeä :pilvi:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 09 Syys 2009 15:48

Flunssa - mikä ihana tekosyy.

...nimittäin olla ärtynyt ja herkillä koko ajan. Tai no, viime viikko meni herkillä ollessa, tällä viikolla jäljellä on ärtymys.

Muuten energiaa riittäisi vaikka mihin, tämä olo vain hidastaa. Ja sekös ottaa pannuun.
Maija

ViestiKirjoittaja Dnd » To 10 Syys 2009 03:22

Tahtoo mennä töihin... Joskohan jo ylihuomiseksi...

Nuha taisi pääosin loppua. Vielä on pienoinen yskä päällä. (Sekään ei puhetyössä käy.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Syys 2009 17:09

Tää olis nyt sitten saanut kuntoutuspäätöksen Kelasta. Ja vielä yllättävän nopeasti. Hakemuksen jättämisen aikaan kysyin, että kauanko ne yleensä kestää ja virkailija totesi, että n. kuukauden. Sain päätöksen alle kahdessa viikossa :o:. Meidän äiti, joka on elämänsä aikana hakenut useampaankin otteeseen samaisella kaavakkeella kuntoutusta oli aivan äimän käkenä. Kun kelan lääkärin tekevät päätöksensä pelkkien papereiden perusteella, niin siellä täytyy olla jotain perusteellista vikaa/kuntoutettavaa, kun kerta noin nopeasti päättivät.

Laitoskuntoutukseen siis käy tyypin tie. Mun tuurilla se sopivin kuntoutuskurssihässäkkä löytyy Espoosta :virne:. Katselin netistä siellä olevia kuntoutuskursseja ja lähinnä olevin oli Korpilammella :virne:. Olisko vähän eksoottista. Kun taas TyKy-kursseja oli pitkin suomea ja nettiä selatessa havaitsin, että yleisin kuntoutuspaikka oli hieman kauempana. Toisaalta olis kyllä helpointa olla jossain lähellä.

Olen nyt juossut fysioterapiassa kahdesti viikossa. Käydään läpi kaikki mahdolliset muodot mitä on siinä meidan terkkarissa mahdollista. Siellä on kuitenkin ihan hyvät tilat ja mahdollisuudet omavaltaiseen harjoitteluun. Ihan ei kotona ole kaikkia tarvittavia ominaisuuksia, joten on kiva kun ne löytyvät läheltä. Hieman alkanut sieppaamaan se jatkuva Helsingissä juokseminen jonkun jumpan takia.

Jump, jump, jumppaa. Huomenna pitää selvittää, että missä kohtaa syksyä se kuntoutuskurssi on.

Ensi kuussa bileet sairaslomalle. . Ehe, ehe.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Syys 2009 19:26

Olipa pitkä tauko saikkuilussa. Se tosin loppui maanantaina, kun iho on taaaaaaaaas niin paskassa kunnossa että lääkäri napautti viikon saikun käteen. No, onneks taas on hieman paranemaan päin lääkkeiden nappailun voimasta, kivvaa. ja toisin kuin normaalisti, nyt en oo jaksanut vaan sohvalla kahta päivää enempää maata, vaan sain jotain aikaiseksikin.

Pitäis varmaan miettiä ruokavaliota ja urheilua ja muuta paskaa että sais tän ihon pysymäänkin hyvässä kunnossa... Nojooooooo. Ikuisuusjuttuja :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Annis » To 17 Syys 2009 11:12

Mulla on ollut ihottumaa, varsinkin syksyisin ja oon juossut vaikka millä iholääkärillä ja eilen viimein oli allergiatestit. Ja niissä selvisi, että oon allerginen koiralle, kissalle, koivulle, lepälle, timoteille, niittynurmikalle, pujolle, pähkinälle, vehnäjauholle, ruisjauholle, ohrajauholle, lantulle, omenalle, porkkanalle, sellerille, paprikalle, kiiville, valkopippurille ja sinapille :friikki: OMä en tiennyt että voi olla allerginen sinapillekin, se kuulostaa niin oudolta :hullu:
Mutta ei tää ihottuma kuulemma mistään noistakaa kai suuremmin johdu ja mitään noista ei tarvii hirveemmin vältellä. Että kärsi ihottumasta, ei sille mitään voi, käytä kumihanskoja aina kun pitäisi koskea veteen (ohjelapussa käskettiin jopa pestä hiukset kumihanskat kädessä...), että kai tää on vaan huono ihonlaatu :(

Mulle on ehkä tulossa korvatulehdus, mutta ei huvittais mennä lääkäriin, koska aina kun oon mennyt valittaa korvia, ei niissä mitään oo ollut :hullu:
Annis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 18 Syys 2009 08:33

Yskä on tullut jäädäkseen :( . Etenkin iltaisin on kamalaa kun yrittää saada unta ja sitten alkaa se yskiminen, joka vaan jatkuu ja jatkuu... Pahan yskän aikaan minulla on usein silleen, että yskin niin paljon, että tuntuu että kroppa kramppaa ja sitten oksennan. Näin kävi viimeksi eilen :viha: . Flunssan kylkiäisenä sain myös silmätulehduksen.
Eikö tämä ikinä lopu :gaah: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Syys 2009 09:54

Aijaijaijai. Itseaiheutettua lihastuskaa jaloissa ja hartioissa. Mutta voimistelu on silti kivaa! :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 20 Syys 2009 20:26

Kai sä oot, damn, lääkärissä käynyt? Usean viikon yskät ovat mahdollisesti seurausta keuhkoputkentulehduksesta. Sellaiset 3-4 viikon yskät.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa