Hedelmiä!

Re: Hedelmiä!

ViestiKirjoittaja damn » Pe 04 Syys 2009 15:04

Nektariinit :viha: . Tykkäisin niistä muuten, mutta minun on ihan järjetöntä ostaa sellainen rasia, kun ne pilaantuu hetkessä. Tässä yksi päivä ostin taas ja hedelmät osoittautuivat todella raaoiksi, niin jätin ne pariksi päiväksi kypsymään. Seuraava huomio niistä olikin että ne on jo ihan umpihomeessa ja niitten nektariinien takia kämppä on täynnä banaanikärpäsiä. Näin on käynyt nyt useamman kerran(en näköjään opi virheistäni), joten pitäisi vaan suosiolla olla ostamatta niitä kun en kerkeä syödä kuin pari siinä ajassa kun ne jo on pilalla. Sitä paitsi en tykkää kun ne myydään siinä muovirasiassa, turhaa roskaa :hullu: .

Pitäisikin lähteä kauppaan ostamaan jotain muita hedelmiä. Ois kivaa tehdä vaikka hedelmäsalaattia :kuola: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 04 Syys 2009 16:50

urakka kirjoitti:Noin muuten menee lähinnä omenaa ja banaania. Omenat on Granny Smithejä, ja banaanit melkein ylikypsiä Reilun kaupan banskuja, sellaisia vähän ruskeapilkullisia yksilöitä. Lähinnä tulee vedeltyä välipalana, en oikein ymmärrä miksi puuroihin yms sekoitellaan hedelmiä, vaikka se varmaan ihan hyvää onkin.

Puurosta ja hedelmistä yhdessä: mä syön yleensä puuroni jonkun hedelmäpiltin tai -bonan
kanssa, mutta viime aikoina sekaan on eksynyt yhä useammin lohkottu persikka tai nekta-
riini. Hyvvee :kuola:

Muutenkin viime viikkoina ja kuukausina olen syönyt aivan älyttömät määrät hedelmiä, siis
ihan päivittäin ja useampia yksilöitä. Hyvä niin, voisihan sitä raskaushuuruissa himoita jo-
tain paljon epäterveellisempääkin :virnu: Granny smith -omput vaihdoin tässä taannoin Jona gol-
deihin ja yllätyin miten hyviä ne oli - ei ollenkaan jauhoisia vaikka aluksi pelkäsin niin! Jää-
kaappikylmänä aivan uskomattoman hyviä nekin.

Ostin myös elämäni ekan mangon jokin aika sitten, ja annoin sen kypsyä huoneenlämmössä
vielä muutaman päivän ostamisen jälkeen niin että kuori antoi kevyesti painettaessa periksi
ja hedelmä tuoksui voimakkaasti. Silti itse hedelmäliha oli aivan syömäkelvotonta, kovaa, puu-
maista ja kitkerän makuista :kieli: Olis vissiin pitänyt antaa sen kypsyä vielä viikko tai useampi :keijo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja urakka » Pe 04 Syys 2009 18:31

Kotimaiset omenat. :hymyhali:

Viime viikolla taisin nähdä eka kertaa tälle syksyä kaupassa muutakin kuin ulkomaan omenia, Valkeita kuulaita ja Samoja oli isot laatikolliset paikallisessa marketissa. Voisin syödä niitä ihan määrättömästi, ja kaverit tietääkin että jos mua kutsuu tähän aikaan kylään tai bileisiin, niin tuliaisina on aina iso kasa omppuja. :virne: Sääli vaan että omena-aika on niin lyhyt, mutta ehkä ne siksi onkin niin tajuttoman hyviä, että niihin ei ehdi kyllästyä ympäri vuoden.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Fairy » Pe 04 Syys 2009 19:12

damn kirjoitti:Nektariinit :viha: . Tykkäisin niistä muuten, mutta minun on ihan järjetöntä ostaa sellainen rasia, kun ne pilaantuu hetkessä.

Tuskastelin kesällä aivan saman asian kanssa! Täällä nektariineja oli myös irtomyynnissä, mutta jotenkin aina päädyin kuitenkin valmiisiin paketteihin. Kun nektariinit alkoivat lopultakin olla kypsiä, niitä piti syödä joka välipalana ja vähän muulloinkin. Se sopi kyllä minulle, mehukkaat nektariinit :kuola:

Nyt en ole enää löytänyt kaupasta nektariineja, liekö niiden sesonkikausi jo ohi :sori:

Viime talven ja kevään söin viinirypäleitä vähintään viikoittain. Viikossa meni pari-kolme kiloa kevyesti. Nyt on ilmeisesti taas kesän tauko ohi, kun ostin jälleen puoli kiloa iltaa odottamaan. Kesätauko tuli siis siitä, kun kesällä oli muita herkullisempia hedelmiä tarjolla.
Fairy

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Syys 2009 23:11

Ei mulla vaan nektariinirasia ehdi homehtumaan. Ja jos on uhkaa, pistäkää, ihmiset, ne hedelmät jääkaappiin! Jääkaappikylmänä maistuvatkin paremmalta! :lanppu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 05 Syys 2009 15:07

Ostin alkuviikosta rasiallisen nektariineja. Kypsyttelin niitä päivän, pari ennen syömistä. Mokomat vaikuttivat pinnalta kypsiltä, koska joustivat sormien alla, mutta olivat sisältä raakoja ja jotenkin vetisen oloisia. Nyt ne on kypsiä, mutta maistuvat edelleen vähän vetisiltä. :kieli:
Kerran eivät pelkiltään maistu, niin ajattelin tehdä lopuista tänään piirakkaa.

Kotimaisia omppuja oli pakko käydä ostamassa, kun niitä taas saa. En jotenkin osaa ostaa kotimaisia omenoita marketista, vaan ne on aina ostettava torilta. Poikkeuksena myöhäislajike Lobo, joita tulee ostettua marras-joulukuussa ja joista tulee mieleen joulu. Nyt ostin Petteri-lajiketta, joka osoittautui ihan kelvolliseksi makeaksi ompuksi. Ehdottomat suosikkini, kaneliomenat, eivät ole vielä myynnissä, joten pitää tyytyä muihin. Jotain happamia omenoita voisi ostaa myös, niin saisi leivottua omppupiirakkaa pakkaseen talven varalle. :kuola:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 09 Syys 2009 20:27

Niin sehän alkaisi olemaan omenavarkauksien aika taas :raps:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Syys 2009 22:27

@gen.fi kirjoitti:Niin sehän alkaisi olemaan omenavarkauksien aika taas :raps:

JOOO! Mä en oo omppuvarkaillut vuosiin. Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä naapurissa... :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 13 Syys 2009 16:23

Meillä ei ole tänä vuonna omenoita lainkaan. :friikki:

Täytyy turvautua omppuvarkauksiin. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Shay » To 29 Maalis 2012 18:54

Mää oon tehny pitkästä aikaa hedelmäkokeiluja. :superhymy:

Löysin passionhedelmän. :kuola: Ne on ulkoisesti epäilyttävän näköisiä, ruskeita ja ruttuisia. Kuoren sisäpintakin
näyttää joltain alienin munalta karvalonkeroineen. Syötävä osa on limaista ja keltaista, mutta älyttömän hyvää!

Tänään ostin myös granaattiomenan. Pitääkö siitä syödä siis ne siemenet tai siis siemeniä ympäröivä mehukas
pallo, siemenet vaan tulee kaupan päälle? Ei ollut kyllä hintansa väärti. :kieli:

Ulkomailla on tullut syötyä mangoa, joka on hyvää, mutta niin limaista ja mehuisaa, että se on pakko syödä
tiskialtaan päällä, jottei mehu leviä joka paikkaan tai hedelmä lipeä käsistä lattialle joka välissä. Myös pitayaa
olen innolla syönyt ulkomailla. Liian kypsänä se on hieman vetistä, mutta sopivana mukavan maukasta. Muistuttaa
hieman kiiviä ehkä mielestäni.

Karambolaa kokeilin opiskeluaikoina. Tykkäsin sen mausta, mutta eihän siinä paljoa ole syömistä. Pitäisi ostaa sitä
taas pitkästä aikaa ja muistella ja maistella.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 21 Huhti 2012 11:36

Tykkäisin syödä avokadoja, mutta niiden ostaminen tuntuu olevan täyttä arpapeliä. Esikypsytettyjen kanssa käy useimmiten tuuri, mutta niidenkin sekaan mahtuu sisältä ruskeaksi muuttuneita tai mätiä yksilöitä. Tällä viikolla ostin kokeeksi halvempia kovia avokadoja, kun esikypsytetyillä oli varsin kova kilohinta. Kypsyttelin niitä rauhassa kotona ja kokeilin sormin painamalla milloin ne olis syötävissä. Kaksi hedelmää kuudesta onnistui, loput on menneet pieleen. Viimeisin, jonka halkaisin, jousti sormissa mielestäni kuten kypsä hedelmä tekee, mutta sisältä hedelmäliha olikin muuttunut kumimaiseksi. Vielä tuolla odottaa yksi ja epäilen, että sekin osoittautuu kumipalloksi. :viha:

Miten valita sopivat avokadot kaupasta vai jättääkö ostamatta kokonaan, kun onnistumisen mahdollisuus on yksi tai kaksi kymmenestä. :hämillään:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 21 Huhti 2012 14:18

Voi senku tietäis :ei: Yleensä ei auta ku ostaa muutama ja toivoa että jonkun niistä voi syödä. :huoh:
annastindeli

Edellinen

Paluu Murkina