Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 28 Elo 2009 22:25

Henmetti ku osaa olla vaikeeta päättää uskaltaako sanoa toiselle että tykkää tästä. Jos toinen ei ookkaan ajatellut juttua samoin. Pitäis nähdä kasvokkain, kun tuntuu että ei nyt puhelimitse tai viestillä kuitenkaan voi sanoa...
Ei vaan osaa tällaisia juttuja.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 05 Syys 2009 18:57

Tsemppia Dnd:lle vaikeaan tilanteeseen!
---------

Tapasin Pojan äidin torstaina. :O: Täysin yllättäen. Olimme menossa katsomaan ilotulituksen SM-kisoja, kun Pojan äiti soitti Pojalle ja samassa melkein törmäsimme häneen. Pikkuisen oli pöllämistynyt olo. Mukavalta Pojan äiti ainakin vaikutti. Tiedä sitten, millaisen kuvan hän minusta sai. Hän ei kylläkään edes tiedä vielä mun ja Pojan jutusta. Jollei sitten ole arvannut...

Tällä hetkellä menee mukavasti Pojan kanssa, vaikka torstaina Poika sai mut melko suuttuneeseen tilaan ärsyttämällä asialla, josta vitsailusta en pidä yhtään. Pidin sitä melko loukkaavana ja ilmaisinkin sen Pojalle. Kai mua pitää sitten välillä ärsyttää tahallaan, jos haluaa nähdä, millainen olen suuttuneena. Toi tais olla eka kerta sen 2 vuoden aikana, kun olen Pojan tuntenut, että teki mieli läimäyttää häntä. Tyydyin kuitenkin vain murjottamaan hetken ajan. Mutta eipä sille höpsölle voi kauaa olla vihainen. Varsinkaan, kun toinen kyselee, että voinko antaa anteeksi. :hullu: Juu, voin antaa, kunhan kyseisellä asialla ei ärsytetä mua kovin usein. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Galileo » Su 06 Syys 2009 12:54

marenkienkeli kirjoitti:Toi tais olla eka kerta sen 2 vuoden aikana, kun olen Pojan tuntenut, että teki mieli läimäyttää häntä.

Olisiko ok, että mies kirjoittaisi että oli sellainen fiilis että voisi läimäyttää naista?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Annis » Su 06 Syys 2009 20:18

Galileo kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Toi tais olla eka kerta sen 2 vuoden aikana, kun olen Pojan tuntenut, että teki mieli läimäyttää häntä.

Olisiko ok, että mies kirjoittaisi että oli sellainen fiilis että voisi läimäyttää naista?

ei tietenkään, mutta on se silti hassua, että se on naiselta jotenkin hyväksyttävämpää sanoa noin. Ja mitä itsekin on baarissa kaadellut miesten pääälle tuoppeja, hitto että oisin ollut vihainen, jos joku ois tehnyt mulle niin, mutta harvempi mulle on suuttunut :hullu:
Annis

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 06 Syys 2009 23:53

Jebulis.

Vastahan sitä vähän aikaa sitten uutisissa puhuttiin tutkimuksesta, joka kerto teinipoikien kärsivän parisuhdeväkivallasta.

Näin tää maailma näköjään makaa.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 07 Syys 2009 16:04

Galileo kirjoitti:

Mun mielestä on ok sekä miehen että naisen kirjoittaa, että on sellainen fiilis että voisi lyödä toista sukupuolta (kun eihän sitä tunteilleen mitään voi), mutta sen sijaan minkäänlainen kenenkään läimäytteleminen ei mun kirjoissa ole ok.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Shay » To 10 Syys 2009 16:55

Miksi ihmisten kanssa kommunikointi on nii vaikiaa? :friikki: Tahtoisi puhua ja jutella, mutta ku ei vaan osaa
eikä tiiä miten alottaa. :huoh: Eipä tässä sitte muuta ku ootella sopivaa tilannetta, jos se joskus tulis, mutta
on vaan niin turhauttavaa olla tämmönen tahvo. :töktök:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 13 Syys 2009 22:26

Lumikki75 kirjoitti:
Galileo kirjoitti:

Mun mielestä on ok sekä miehen että naisen kirjoittaa, että on sellainen fiilis että voisi lyödä toista sukupuolta (kun eihän sitä tunteilleen mitään voi), mutta sen sijaan minkäänlainen kenenkään läimäytteleminen ei mun kirjoissa ole ok.

Mut on näköjään käsitetty väärin. Lumikki kuitenkin näytti tajunneen pointin. Se, että tekee mieli tehdä jotain, ei todellakaan tarkoita, että niin tekisi oikeasti. En minäkään lyömistä hyväksy! Oli kyseessä sitten samaa tai eri sukupuolta oleva henkilö. En ole koskaan ketään lyönyt ja toivon, ettei minun tarvitse koskaan niin tehdä yhdellekään ihmiselle. Itsepuolustuksena saattaisin toki lyödä, jos oikeasti olisi pakko.

Voitko Gali oikeasti rehellisesti sanoa, ettei sinun olisi koskaan tehnyt mieli läimäyttää (edes kevyesti kasvoille) ketään (Mielestäni kyseisen henkilön sukupuolella ei ole tässä asiassa merkitystä.)? :O:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 14 Syys 2009 09:11

marenkienkeli kirjoitti:Voitko Gali oikeasti rehellisesti sanoa, ettei sinun olisi koskaan tehnyt mieli läimäyttää (edes kevyesti kasvoille) ketään (Mielestäni kyseisen henkilön sukupuolella ei ole tässä asiassa merkitystä.)? :O:

En nyt ihan heti muista, koska olisin halunnut ketään piestä. Ainakaan kenenkään puheiden perusteella.

Mun huomio kiinnittyi siihen, että tyttö voi kirjoittaa haluavansa läimäyttää jotain poikaa. Sitten taas uskoisin, että jos minä kirjoittaisin, että "käydessäni kaupassa, oli kassatäti työssään niin hidas, että teki mieleni hypätä linjaston yli ja lyödä naisen pää betoniseinään ja katkaista tämän akillisjänteet ruosteisella juustohöylällä" olisi se lähtökohtaisesti väärin. Ja vain sukupuolen vuoksi. :nirppa:
Galileo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 14 Syys 2009 11:53

Läimäyttäminen ja akillesjänteiden katkaisu ruosteisella juustohöylällä on IMHO kaksi ihan eri asiaa, jopa ajatustasolla.
Mutta edes se jänteiden katkominen ei ajatustasolla ole väärin, vaikkakin olisin huolissani niin ajattelevan ihmisen mielenterveydestä...
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 14 Syys 2009 12:06

Se nyt on sivuseikka. Perimmäinen ongelma on siinä, että on kun nainen uhkaa miestä väkivallalla, on se ok mutta toisin päin ei.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 14 Syys 2009 12:25

No kun eihän tässä kukaan ole uhannut ketään millään väkivallalla!
Kai sitä nyt ihminen saa ajatella mitä huvittaa, kunhan ei mene älyttömiä ajatuksia toteuttamaan?
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 14 Syys 2009 12:39

Ajatuksilleen ei mitään voi, mutta kyllä mä tajuan Galin kannan tässä.

Jos mies selittää, että eilen tyttöystävä ärsytti niin paljon että teki mieli huitaista turpaan, se otetaan paljon pahempana kuin jos nainen selittää että teki mieli huitaista poikaystävää.
Purple

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 14 Syys 2009 12:40

Tekstini lienee hankalasti ymmärrettävää. Mun silmään siis iskee kirjoitus, jossa tyttö kertoo että voisi lyödä poikaa. Yleensä ei ole ok, että poika kirjoittaisi että voisi lyödä tyttöä. Tämä juontaa siitä yleisestä periaatteesta, että "naisia ei lyödä" joka ilmenee vaikka siten, että baarissa nainen voi potkia miestä haaruksiin täysin vapaasti, mutta jos mies läimäyttää naista, niin koko muu asiakaskunta ottaa tällöin miehen kuristusotteeseen.

Kuva

Kyse ei ole siis siitä, mitä joku ajattelee.

Muoks.
Purple edes ymmärtää :sydän:
Galileo

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 14 Syys 2009 15:06

Tätä pointtia koitin saada esille tuolla Uutiset ja sä -osiossa, kun oli puhe Audi-miehestä.

Mutta voi kai siitä täälläkin puhua. :p
Maija

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 14 Syys 2009 15:49

Outoja periaatteiden ilmenemismuotoja tuolla Tursun suunnalla :isosilmä: Ikinä ole kuullut pidettävän hyväksyttävänä, että nainen monottaisi miehen sukukalleudet muusiksi baarissa.

Nillitys sikseen, ymmärrän kyllä sen pointin Galin jutuista. Onko ideaa, miten tähän ongelmaan voidaan puuttua?

Alla oleva ei mitenkään liity marenkienkeliin, vaan on yleistä pohdintaa.

Mä kuvittelisin, että lähtökohta "naista ei lyödä" -periaatteelle lienee ikiaikaisesta oletusarvosta, että nainen on fyysisesti heikompi. Heikompaa ei ole hyväksyttävää rökittää (joskin kuka nyt vahvempaansa menisi...?). Heikomman lyöminen ei ole Miehekäs teko, siten myös miehet osallistuvat tästä asenteesta kiinni pitämiseen.

Naiset taas kavahtavat miesten puolelta tulevaa väkivaltaa tai ajatusta siitä, koska keskimäärin oletus naisen fyysisestä heikkoudesta pitää paikkansa. Tieto tai oletus omasta heikkoudesta ja kykenemättömyydestä puolustaa itseään fyysisesti aiheuttaa normaalin väkivallalla uhkailun pelon lisäksi avuttomuuden tunteen ja sitä myöten vahvemman pelon. Hyökkäävä nainen taas ei ole ajatuksenkaan tasolla niin pelottava kuin mies.

Näin ollen sekä miehet että naiset ovat sitä mieltä, että mies ei saa käydä naisen kimppuun. Siitä taasen johtuu, että naisen kimppuun käymisestä puhuminenkin on paheksuttavampaa kuin miehen kimppuun käymisestä. Naisten miehiin kohdistama väkivalta tuntuu myös olevan edelleen jonkun sorttinen tabu, siitä ei juurikaan puhuta. Käsittääkseni johtuu ensinnäkin uhrien (sukupuolesta riippumatta) usein tuntemasta häpeästä, jota miesten tapauksessa lisää kulttuurimme näkemys siitä, että Miehen on pystyttävä puolustamaan itseään, Mies ei voi hävitä itseään heikommalle (vaikka ei saakaan lyödä takaisin, eikä varsinkaan paeta), Mies ei saa itkeä.

Ei ole helppoa teilläkään :paijaus:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 19 Syys 2009 17:14

Palataan astialle: http://www.iltalehti.fi/bigbrother/2009 ... 4_bb.shtml

"Kun mies ei näyttänyt reagoivan Kätlinin pyyntöön, sai hän naamalleen tuiman läpsäytyksen."

Miettikääpäs jos tässä ois sukupuolet toistepäin. Kohu ois valtava tulis monoa kisasta. Hurjimmat varmaan syyttäis raiskauksen yrityksestä kun "mies koitti saada naisen sänkyynsä väkivalloin"
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Emilia » La 19 Syys 2009 18:30

http://bigbrother.fi/uutinen.shtml?957468

Ei ton mukaan ollut kyse muusta kuin siitä, ettei Kätlin saanut Ragnaria reagoimaan. Musta on ihan hyväksyttävää jossain tilanteissa vähän lämästä sammunutta ihmistä. Tässä tapauksessa en tosin ymmärrä, miksei Ragnar olisi voinut nukkua sohvillakin...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 20 Syys 2009 01:24

Isommissa väkivallanteoissa se taitaa taas sitten käännähtää eri suuntaan:

"Mies surmasi perheensä ja lopuksi itsensä" = normaali viikonloppu

"PERHEENÄITI TAPPOI OMAT LAPSENSA" = kansallinen hätätila
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Su 20 Syys 2009 13:13

Ehkä teijän pitäis perustaa asiasta ihan oma ketju... :epäilevä:

---

Olen pohjimmiltani taasen kauhusta jäykkänä, sillä edessä saattaa olla sosiaalista kanssakäymistä
minusta kiinnostuneen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En pidä itseäni sosiaalisesti
kyvykkäänä henkilönä enkä muutenkaan tunne oloani rennoksi joutuessani olemaan kahden kenenkään
kanssa. Nyt kyseessä on henkilö, johon olen nähtävästi tehnyt vaikutuksen, mutta uskon, että hänen
kuvitelmansa ja todellisuus ovat ristiriidassa. Hän on vielä minua joitain vuosia nuorempi ja hänen
mahdolliset kuvitelmansa kokeneesta, vanhemmasta, itsevarmasta naisesta, joka ulospäin välillä
vaikutan olevan eivät kerro koko totuutta, sillä sosiaalisen kyvyttömyyteni vuoksi joutuessani kahden
kesken jonkun kanssa jäädyn täysin ja nuoruuttani traumatisoinut ujo ja epävarma tyttö nousee
taas dominoivaksi osapuoleksi kaikessa alistuneisuudessaan. :friikki:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 20 Syys 2009 14:23

Shay kirjoitti:Ehkä teijän pitäis perustaa asiasta ihan oma ketju... :epäilevä:

Tai sit ei. Miten keskustelu voi häiritä? Haloo, tää on keskustelufoorumi. Jos tahtoo pelkkiä ilmoitteluja, voi mennä twitteriin tai jaikuun.

Kiva vaan, et joskus tulee ilmoitteluketjuihinkin keskustelua. Eihän ketään oikeasti kiinnosta, jos mä oon ollut treffeillä tai jos sulla on epäsosiaalisuusongelma. Vai voitko väittää, että tällaiset omat ilmotukset oisivat koskaan saaneet aikaan pohdintaa ja vuoropuhelua? Musta on kiva, että kerrankin tulee jotain muuta kuin niitä ..tun master of -juttuja. Olkoonkin sitten keskustelu "väärässä" ketjussa.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 20 Syys 2009 14:27

Kokenut vanhempi nainen :virne: :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja tiril » Su 20 Syys 2009 15:00

Emilia kirjoitti:
Shay kirjoitti:Ehkä teijän pitäis perustaa asiasta ihan oma ketju... :epäilevä:

Tai sit ei. Miten keskustelu voi häiritä? Haloo, tää on keskustelufoorumi. Jos tahtoo pelkkiä ilmoitteluja, voi mennä twitteriin tai jaikuun.

Kiva vaan, et joskus tulee ilmoitteluketjuihinkin keskustelua. Eihän ketään oikeasti kiinnosta, jos mä oon ollut treffeillä tai jos sulla on epäsosiaalisuusongelma. Vai voitko väittää, että tällaiset omat ilmotukset oisivat koskaan saaneet aikaan pohdintaa ja vuoropuhelua? Musta on kiva, että kerrankin tulee jotain muuta kuin niitä ..tun master of -juttuja. Olkoonkin sitten keskustelu "väärässä" ketjussa.

Miksei sitten voi aloittaa sitä omaa ketjua aiheelle kun kerta ei master ofit kelpaa? :friikki: Varmaan tulisi keskustelua enemmänkin omassa ketjussaan! Minuu ainakin kiinnostais keskustella aiheesta muiltakin kuin tältä jo esille tulleelta kantilta, paitsi silloin jos jotkut haluaa vain provoilla joillain jänteiden katkomisilla :epäilevä:
tiril

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 20 Syys 2009 15:03

No perustakaa se ketju, jos häiritsee. Ei mua haittaa, vaikka menis joskus vähän aiheen vierestä. En vaan ymmärrä, miks pitää nillittää vaan nillittämisen ilosta. :hämillään:
Emilia

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 20 Syys 2009 15:21

Shay kirjoitti:Olen pohjimmiltani taasen kauhusta jäykkänä, sillä edessä saattaa olla sosiaalista kanssakäymistä
minusta kiinnostuneen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. En pidä itseäni sosiaalisesti
kyvykkäänä henkilönä enkä muutenkaan tunne oloani rennoksi joutuessani olemaan kahden kenenkään
kanssa. Nyt kyseessä on henkilö, johon olen nähtävästi tehnyt vaikutuksen, mutta uskon, että hänen
kuvitelmansa ja todellisuus ovat ristiriidassa. Hän on vielä minua joitain vuosia nuorempi ja hänen
mahdolliset kuvitelmansa kokeneesta, vanhemmasta, itsevarmasta naisesta, joka ulospäin välillä
vaikutan olevan eivät kerro koko totuutta, sillä sosiaalisen kyvyttömyyteni vuoksi joutuessani kahden
kesken jonkun kanssa jäädyn täysin ja nuoruuttani traumatisoinut ujo ja epävarma tyttö nousee
taas dominoivaksi osapuoleksi kaikessa alistuneisuudessaan. :friikki:

En tiedä, kannattaako näin "rohkaisevaa" kommenttia kirjoittaa, mutta kirjoitetaanpa kuitenkin. Myönnän itsekin joskus vuosia sitten olleeni tilanteessa, jossa olin luonut toisesta ennakkokäsityksen paljon itsevarmempana kuin hän lopulta oli ja lopputulos oli se, ettei siitä tullut väärien ennakko-odotusten vuoksi mitään. Olen myös kerran ollut samantyyppisessä tilanteessa se osapuoli, johon on ujosti ja epävarmasti ihastuttu. Siinäkin kävi niin, ettei mitään lopulta tapahtunut, kun olo oli niin vaivaantunut ja kun päässä soi se, että minä en pysty nyt tuon tytön odotuksia vastaamaan. Epävarmuus ja väärät kuvitelmat ovat vain niin vaikea kohdattavia, mutta varmasti joskus tällaisista tilanteista voi myös tullakin jotain.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö