11 tunnin treenit

Syksy on totisesti tullut, on alettava leikkiä tehokasta ihmistä, joka ohjelmoi kalenteriin muutakin liikuntaa kuin työmatkat ja hitaat aurinkoisen päivän kävelyt. Suoriudun siitä tunnollisesti, vaikka se tuntuu alkuun vastentahtoiselta. (Kyllähän mä tykkään jumppatunneista, mutta kesän jälkeen siihen pitää erikseen asennoitua, siihenkin että ei ole enää kesä.)
Viime viikolla sain aikaiseksi käydä kuntosalilla pariin otteeseen. En ole vuosiin käynyt varsinaisesti salilla, mutta yllättävän mukavaa sekin oli. Tosin en varmaankaan osaa tehdä riittävän tehokkaasti, kun kukaan ei ole käskemässä, että vielä ylemmäs ja nopeemmin ja jaksaa ja painaa.
Tällä viikolla onkin sitten tuttuun tapaan ohjatun liikunnan aika. Harmi vain, että ohjelmaa on menty säätämään kovasti ja aikataulut sopivat mulle aiempaa huonommin, kiinnostavimmat tunnit on ihan väärään aikaan. Maanantaina menin perusaerobiciin, mutta se oli yllättäen vähän tylsää. Joko sarjat muuttuvat kerta kerralta yksinkertaisemmiksi tai sitten alan itse osata ne liian hyvin.
Ajattelin sitten, että pitää kokeilla jotain uutta, joten menin tänään Balletone-tunnille. Jännää! Rauhallista ja keskittynyttä eikä ainaista huitomista. Ainakin näin alkuun se oli riittävän yksinkertaista jopa mulle, vaikka en ole taipuisa ja tasapainoinen ja täydellinen. Parhaassa tapauksessa tuossa voisi oppiakin vähän tasapainossa pysymistä tai jotain. Ainakin tuli hiki ja sattui lihaksiin