Lyyra kirjoitti:Mulle on muutenkin vaikea ymmärtää sitoutumiskammoa ja seurusteluun liittyvää ahdistusta. Eikö voi vaan antaa mennä omalla painollaan.
Se on hyvin hankalaa, kun ei luota itseensä (eikä siihen toiseen).
Miun sitoutumisvammani syy on hieman erilainen. Olen niin monta vuotta viipottanut ja viihtynyt yksikseni, että suhteilu jo pelkkänä
ajatuksenakin aiheuttaa pukamia aivoihin. Kun miten sitä osaa olla jonkun toisen kanssa - vai osaako olla ollenkaan? Ja
pitääkö se toinen piintyneitä tapojani ihan omituisina tai rasittavina? Päänvaivaa aiheuttaa sekin, että joka kerta kun joku
kaksilahkeinen osoittaa kiinnostustaan minua kohtaan, minä sulkeudun miettimään itsekseni, mikä minussa on mukamas niin erikoista.
Kun maailma on pullollaan paljon mielenkiintoisempia ja kauniimpia tapauksia. Enhän minä osaa olla edes naisellisen pehmeä, kun
tykkään niin paljon liikunnasta ja liikkumisesta. Ja jos toinen osapuoli erehtyy kehumaan, päänvaivani vain lisääntyy. Kun sitten täytyy
pohtia, miksi se toinen sanoi tuolla tavalla? Luuleeko se, että minulla on huono itsetunto? Vai tahtooko se jotain? Mitä?
Yleensä mietin niin kauan, että se toinen osapuoli ehtii hakeutua uusille vesille. Joskus myös "vauhditan" tuota vesille suuntaamista,
kun täytyy testata, kuinka tosissaan toinen minun suhteeni on.
Sitten kun huomaan itse(kin) olevani ihastunut, pukkaa lisäongelmia. Yllä mainittujen ohella täytyy puntaroida sitäkin, että olenko
oikeasti ihastuksissani toisesta ihmisestä, vai onko tämä jotain epätoivon ja yksinjäämisen pelon aiheuttamaa tykytystä. Etten käytä
toista ihmistä pelkkänä pelastusrenkaana.
Että tsemppiä vaan miehille.
Ja joo, en seurustele. Tuskin tuli kellekään yllätyksenä. Tässä singlessä on ainakin jotain vikaa.