Oli kyllä todella hyvä tehtävä, paljasti asukkaiden luonteita.
Talon ulkopuolella on helppo olla sitä mieltä, että eikö nuo nyt tajua että tärkeämpää kuin nimeämistehtävän onnistuminen, on asukkaiden hyvinvointi. Jos toinen selvästi on huonossa kunnossa, mitä väliä on enää sillä saako ilmassa olevaa narua ylittää. Kuten psykotyyppi Extrassa sanoikin, talossa sisällä ei noin yhtä helposti ajatella. Justiina selitti käyttäytymistään sillä, että luotti siihen, että Isoveli ei päästä tilannetta liian pahaksi. Mä en ihan usko sen selitykseen, niillehän tilanne näytti pahalta eikä Isoveli reagoinut.
Eniten kuitenkin ihmettelen Minnaa. Sehän on sairaanhoitaja (vai terveydenhoitaja, alan ihminen kuitenkin), luulisi sen tietävän, että jos yli kahteen päivään ei saa muuta kuin ihan vähän sadevettä, ja samalla joutuu tekemään raskasta työtä, olon täytyy olla todella huono. Silti Minna ihmetteli miten noi nyt niin hajoaa, eikä millään tavalla ottanut kantaa kun Sampo aneli että antakaa nyt jotain. Oli jopa kiukkuinen kun EsaA "sortui", että nyt tulee varmaan meillekin rankkua. Eli vieläkään ei toisten olo kiinnostanut, ainoastaan että huononeeko oma asema.
Samin suhtautuminen oli melko munatonta. Sitä selvästi vaivasi tilanne, mutta ei uskaltanut tehdä päätöstä, yritti siirtää vastuun Justiinalle, koska se oli päällikkö. Hedelmälautasen siirryttyä se kuunteli Justiinan ja Minnan marmatusta, näytti siltä ettei ole samaa mieltä, mutta ei saanut sitäkään sanottua.
Kätlin oli aidosti pahoillaan. Vaikkei se uskaltanut tehdä asialle konkreettisesti mitään, se edes yritti mennä päiväkirjahuoneeseen, mikä oli sekin enemmän kuin muilla.
Karkeasti jaoteltuna voisi sanoa, että Kätlin, Sami ja EsaA olivat empaattisia, vaikka kukin reagoivatkin eri tavalla. Minna ja Justiina olivat lähinnä kiinnostuneita omasta itsestään. Psykotyyppi sanoikin, että saa nähdä miten tulevina päivinä tapahtunut vaikuttaa asukkaisiin, kun ne tajuaa, että eivät tehneet mitään vaikka toinen kärsi. Toivottavasti näytetään Minnan päiväkirjahuonekäynti, onko sillä mitään selitystä asenteelleen. Ehkä sillä on joku järkisyy kuten Justiinan selitys, mutta mun mielestä sen käyttäytyminen oli pelkästään kylmää.
(Ohoh, mun koko tekstihän taitaa olla naistenlehtitason tunneskeidaa.

)