Ihmisten puolue

Ihmisten puolue

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 10 Loka 2009 23:26

Kannattaa katsastaa tämä "Pasila"-Atte Järvisen toinenkin ohjaus. Varsinkin, jos tykkää Pasilasta ja miksei muutenkin. Viikon puheenaiheet vedetään tiiviisti nippuun kaikilta poliittisilta suunnilta. Tempo on nopea ja tekstissä on aina jotakin hyvin naurattavaa. :peukku:

YLEn kuvaus: "Topi-Petteri Saikkonen on omilla aivoillaan ajatteleva yrittäjä, Hannes Säkkijärvi taas vanhan linjan ay-jyrä joka on nuoruudessaan uskonut neuvostoliittolaisten sinkkiämpäreiden ylivertaisuuteen. Päivi Teittinen on populismia ujostelematon suoran toiminnan tunneihminen, ja Regina Mälkki on ennen kaikkea perheellisen ihmisen asialla.

Puheenjohtaja Riihimäki näkee itsessään Matti Vanhasen kaltaista rauhallista johtajaa, josta kuitenkin tarvittaessa löytyy tietynlaista jämäkkyyttä.

Käsikirjoitus: Atte Järvinen ja Reino Portimo, ohjaus: Atte Järvinen

Rooleissa mm. Mari Perankoski, Taneli Mäkelä ja Hissu Hietalahti."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Ihmisten puolue

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 11 Loka 2009 10:39

Tykkään!

Lähes aina saa nauraa mahansa kipeäksi. Tyypit on oikeasti kunnon karikatyyrejä ja yli mennään ja kunnolla. Välillä häiritsee Hissun äänenpainot, kun sitten päätyy äänimaailmassa Pasilaan ja Repomieheen - kuten eilen, mutta onneksi siellä on muut tyypit puhumassa päälle.

Eilenkin nauroin lähes koko jakson läpi. Ja mille? Ei oikeasti millekään kunnolliselle, vaan sille faktalle, että noinhan se juuri menee. Hirveätä kiistaa ja kinaa ja päätökset pyörtää itsensä täysin. Puolue haluaa velvoittaa lauantaisin oville kiertelevät jehovan todistajat tuomaan pitsaa.. :virne:. Eipä se tuossa kirjoitettuna naurata yhtään, mutta ans olla, kun se tulee uusintana, niin varmana taas nauran. Ehe, ehe.

Eilisestä kyllä pakko todeta, että uskonto-huumori upposi muhun kyllä:
- Mainitse raamatusta viisi henkilöä.
- Öö. Aatami. Eeva. Jesaja. Aasi.
- Ei aasi ole henkilö.
- On aasi henkilö. Sillä kuljetettiin jeesus lasarettiin. Nasarettiin!

:rotflmao:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 12 Loka 2009 23:48

En tykkää.

Vastenmielinen ohjelma, jonka huumori ei naurata yhtään. Poliittinen satiiri on vaikea laji, jonka voi tehdä älykkäästi ja taitavasti tai sitten ala-arvoisesti kuten Ihmisten puolueessa. Minua nimenomaan eivät naurata tuollaiset ilkeät tekonokkeluudet, liittyvätpä ne sitten poliitikkoihin, uskontoon tai mihin tahansa, kun ne esitetään noin ällöttävän besserwissermäisella, kylmällä ja epäempaattisella tavalla.

Valitettavasti Ihmisten puolue tulee Urheiluruudun ja Uutisvuodon välissä, joten sen joutuu monesti tahtomattaan katsomaan, kun ei jaksa sen ajaksi kanavaakaan vaihtaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Loka 2009 12:45

Mun mielestä poliittiset satiirit ovat yleensä ilkeämpiä kuin Ihmisten puolue. Samalta paikalta onneksi päättynyt Presidentin kanslia oli aivan hirveä. Ja kyllä Iltalypsylläkin oli välähdyksistään huolimatta aika ilkeitä juttuja.

Ihmisten puolue on vähän kuin Kansanradio, että abstraktit asiat konkretisoidaan todella tarkasti oman elämän tapahtumiin.

Mutta eihän se tietysti kaikkia viehätä. Itsellä lauantai menee niin päin, että Urheiluruudun ja Ihmisten puolueen jälkeen Uutisvuoto tarjoaa hyvän saunatauon ennen Big Brotheria.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 13 Loka 2009 16:02

Joo, mä en nyt yleensäkään ole tykännyt näistä TV1:n lauantai-illan polittiisista satiireista Iltalypsystä ja Itse valtiaista alkaen. Samaan sarjaan menevät kaikki Kansanradiot ja Karpot, joissa mielestäni yhteiskunnallisia asioita yksinkertaistetaan ja vedetään liiaksi yksilötasolle. Se voi olla, että minulla on jotenkin niin omanlaiseni käsitys politiikasta yleensä, että on jotenkin sen käsityksen vastaista käsitelle politiikkaa ja poliitikkoja tuolla tavalla. Minä haluaisin varmaankin pysyä siellä politiikan abstraktilla tasolla. Voi olla, että olen vähän tosikko, mitä poliitiiseen huumoriin tulee. Brittiläinen tai amerikkalainen poliittinen satiiri kyllä naurattaa, mutta se voi johtua siitä, että noiden maiden politiikkaan on itsellä sen verran etäisyyttä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Joulu 2009 14:14

Heräsin Ihmisten puolueeseen vasta aika myöhään. :( Olisin kyllä tykännyt, mutta viimeisin jakso oli oikeastaan ensimmäinen, jonka katsoin kokonaan. Olin kyllä aikaisemmin nähnyt jaksoista vahingossa aina loppuja ja naureskellut puolueen "päätöksille", mutta muuten olin kokonaan käytännössä jättänyt sarjan kokonaan huomiotta. Jotenkin sekoitin sen aina Presidentin kansliaan, joka ei kolahtanut. Ja muutenkin telkkari meni itselläni aina kiinni Urheiluruudun alkaessa. Enkä jaksanut oikein enää Uutisvuotoakaan katsoa. (Tai sitten en vaan muuten ollut telkkarin ääressä.) :blah:

Olin ihan varma, että sarja loppui kokonaan, mutta näköjään se jatkuu taas helmikuussa. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » La 20 Helmi 2010 14:17

Ihmisten puolue jatkuu tänään! :D :D :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ti 02 Maalis 2010 22:22

Suvi kirjoitti:Ihmisten puolue jatkuu tänään! :D :D :D

Kiitos ja aamen siitä! :D Olihan jo odotettukkin.

Ministerin tytär + Make Up! oli sellainen yhdistelmä kuraa lauantai-illaksi ettei olisi sulanut elimistössä vielä tiistainakaan. Nyt ei tarvitse enää kun jälkimmäisen ajaksi keksiä parempaa tekemistä.

Kuva

Ihmisten Puolue on vahvasti sitä mieltä, että eläimiä on kohdeltava niin inhimillisesti kuin mahdollista, kunhan se ei maksa kenellekään mitään eikä ruuan hinta nouse liikaa. Puolue pyytää huomioimaan turkistarhauskeskustelussa, että jos naalit ja napaketut hallitsisivat maailmaa, niin he luultavasti kohtelisivat ihmisiä yhtä huonosti kuin ihmiset nyt heitä.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 03 Maalis 2010 15:23

Wiggin kirjoitti:Ihmisten Puolue on vahvasti sitä mieltä, että eläimiä on kohdeltava niin inhimillisesti kuin mahdollista, kunhan se ei maksa kenellekään mitään eikä ruuan hinta nouse liikaa. Puolue pyytää huomioimaan turkistarhauskeskustelussa, että jos naalit ja napaketut hallitsisivat maailmaa, niin he luultavasti kohtelisivat ihmisiä yhtä huonosti kuin ihmiset nyt heitä.

:virne:

Ihmisten puolue on kyllä piristävä tapaus lauantain ohjelmatarjonnassa. Taso pysyy joka jaksossa yhtä hyvänä toisin kuin esimerkiksi Putouksessa, josta niitä helmiä sonnan seasta saa (sai) oikein hakemalla hakea.

Sitä paitsi Mari Perankoski on tällä hetkellä parasta tv:ssä vähään aikaan. :D
Maija

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 03 Maalis 2010 16:58

Maija kirjoitti:
Sitä paitsi Mari Perankoski on tällä hetkellä parasta tv:ssä vähään aikaan. :D

On jopa niin suosittu, että hahmo saa fanipostia ja treffiehdotuksia :jaaha: "Vihdoin joku sanoo suoraan!" on posteissa vallitseva henki, vaikka näyttelijä Perankoski irtisanoutuu jyrkästi hahmonsa arvomaailmasta. Näin siis luin Katso-lehdestä.

Mutta kyllähän Päivi tuottaa hyviä lauseita: "Kännipäissäni oon pannut paljonkin paikkoja paskaks, mutten koskaan nikotiinipäissäni." :virne: Vertailtaessa tupakan ja alkoholin aiheuttamia haittoja.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 13 Maalis 2010 13:22

Hulvaton nettikeskustelukeskustelu :D Topi-Petteri: "Minä oonkin trolli. Oikein tahallani ärsytän ihmisiä siellä. Ai että se on kiva, kun joku kunnolla suuttuu." :piru:

Keskustelun kulusta: "Tästä päästiin pakkoruotsiin, josta päästiin Natsi-Saksaan, josta päästiin junien aikatauluihin, josta päästiin VR:n toimintaan... Ja yhdyssanavirheiden määrä oli 237."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Paluu Leffa.tv