Mr. Smith kirjoitti:Muistan aikoja sitten lukeneeni jutun, jossa joku oli yrittänyt viedä roskalavalta lampun tms., kun parvekkeelta oli komennettu jättämään heidän roskat rauhaan. Lampunottaja oli selittänyt että eikö se ole sama jos hän vie lampun, koska sehän menee muuten hukkaan kaatopaikalle, mutta parvekkeelta huutelija oli pitänyt päänsä.
Dyykkaan taas nykyään. Syinä ekopointit sekä rahatilanne. Kun vuokran jälkeen elämiseen jää 270 euroa kuussa, niin kummasti alkaa taas kiinnostaa, mitä sieltä roskisten kätköistä löytyykään. Ja kyllähän sieltä löytyy, kun kehtaa, jaksaa ja uskaltaa. Esim. leipää ei tarttee ostaa koskaan, jos dyykkaa. Myös pullamätöt/wiinerit/tms. löytyy aina ja liian kanssa, mutta niiden ottamista on pitänyt vähän rajoittaa, ei oo kovin terveellistä hommaa

Koiralle löytyy ruokaa myös, esim. jauhelihaa ja raejuustoa. Myös parin-kolmen kuukauden luomukahvit tarttu viimeksi mukaan

Asun pikkukaupungin sivukylällä, eikä homma aina ole helppoa. Täällä on oikeastaan vain yksi hyvä dyykkipaikka, toisella , isommalla kaupalla on jäteputistimet. Lukitsemattomassa on se huono puoli, että siitä on tosi hyvä näkyvyys pääraitille, jossa on AINA teinejä traktoreineen ja amiskaaroineen kytiksellä. Ja uskokaa pois, täällä yöaikaan liikkuva henkilö EI voi liikkua huomaamatta, kyllä täällä niin hiljaista on

Dyykkarina haluan pysyä mahdollisimman huomaamattomana, ettei tule ongelmia. Olen melko varma, että jos homma menisi kauppiaan tietoon, tulisi sanomista.
Niin joo, vielä tuosta hygieniasta. Itse olen myös aika tarkka siitä mitä roskiksesta otan. Esim. leipien ja leivonnaisten kanssa on helppoa, ne kun tosiaan dumpataan täysin kammottavalla tavalla roskikseen pusseineen päivineen, joten kaikki säilyy puhtaana. Kotona käyn hyvässä valossa kaikki tuottee läpi vielä tarkemmin, pesen pakkaukset ja pyyhin. Huvittavaa on, että joskus kun hienouksissaan heittää sitten jonkun dyykatun tuotteen vielä kotona kuitenkin roskiin, tulee huono omatunto, että "miten tän nyt voi roskiin laittaa"