Mehän katsottiin just koko Ruusun aika -dvdboksi läpi.
Musta kaikkein pelottavinta oli, että mä edelleen muistin siitä ihan kokonaisia repliikkejäkin ulkoa. Osa on jäänyt mun perheeseen lentäviksi lauseiksi, ("Jeesus meni jo"), osan mä vaan muistin. "Mitä sä toivoisit kaikkein eniten? - Et saisin nukkua mahallaan."
Tuosta sarjastahan rupeaa olemaan jo 20 vuotta!
Avoa nauratti, kun mä kerroin olleeni muinoin hirmuisen ihastunut Illiin. Puolustuksekseni pystyin onneksi sanomaan sen, että se Roopen näyttelijätypy on suurin piirtein mun ikäinen oikeasti, eli mä olen ollut aika lailla Roopen ikäinen tenava sarjaa katsellessani. Ei voi vaatia arvostelukykyä sen ikäiseltä!
Vähän hämmentynyt fiilis jäi tuosta kyllä. Mun muistaakseni se oli tosi leppoisa perhesarja, mutta sehän oli ihan kauhea! Molemmat vanhemmat kävi (tai ainakin yritti käydä) vieraissa, huudettiin ja kiroiltiin, äiti nalkutti koko ajan, Meri jakeli rasiaa ympäriinsä ja mummo kitui syöpänsä kanssa ikuisuuden ja sen kärsimistä oli kurja katsoa. Jotenkin paljon rankempaa ja todellisemman tuntuista menoa kuin Salkkareissa ikinä.
Enhän mä siitä muksuna paljon mitään tajunnut. Ihmettelin silloin, miksi se Illin ja kaverinsa ruohon polttelu oli niin paha asia (paitsi että Illihän ei sitä polttanut, kaveri vain) kun kuvittelin että se oli sitä maassa kasvavaa ruohoa. Oi viattomuus...