Näillä lähdetään liikkeelle, katsotaan, mitä tuleman pitää 

Viime vuosi meni kutoessa vaatteita siskon pienelle pojalle, nyt voisi tehdä muutamat villahousut kaverin tulevalle vauvalle. Ja ehkä se muutaman vuoden kesken ollut villatakki olisi hyvä tehdä loppuun.
. Ja miten aikaavievää se on. Hienot suunnitelmani kariutuivat jo alkuvaiheessa ja nyt ketuttaa tehdä paljon yksinkertaisempi työ kuin alunperin oli suunnitteilla. Toivottavasti kerkeän tehdä tuon deadlineen mennessä, ihan kamala kiire ja stressi. Pelottaa myös selän puolesta, kangaspuut ovat paholaisen keksintö selkävaivaisten kannalta.
On jo kauan tehnyt mieli ottaa puikot esiin ja neuloa...mutta kun ei ole ollut niitä puikkoja. Mieluummin odotan saavani nuo, kun ei niillä kuulemma kotikotona käyttöä ole.
Tällä hetkellä on pakko keskittyä kandiin, joten pakotan itseni olemaan koskematta lankoihin ennen ensi viikkoa.
Purkaminen ei

Pvi kirjoitti:Taidan olla ainoa keijo jolla on aikaa käsitöihin...
Mä olen viime kuukausina kutonut (suomeksi: neulonut) ihan urakalla
(Lue: Enhän minä tule niitä itse näkemään, kun selkäpuolelle jäävät.
)
Viimeeksi ylä-asteella olen käsitellyt kangasta ja ompelukonetta. En nyt laske toisinaan tapahtuvaa työhousujen paikkausta, siinä ei tarvitse kuin surrauttaa sillä langalla mikä on ompelukoneessa ja sillä tikillä mikä sattuu olemaan valmiiksi valittuna.
Olen aina innostunut aloittamaan erillaisia töitä, mutta into hiipuu pikku-hiljaa ketutukseen ja jupinaan. Ehkä saan kankaasta palat mitattua ja leikattua ja ommeltua ne jotenkin yhteen huomatakseni, että joku meni nyt pieleen.
Mutta koska olen nyt vanhempi ja viisaampi ja oletettavasti kärsivällisyyttä ja tarkkuutta on enemmän kuin ylä-asteella, niin haluan nyt ehdottomasti tehdä kellohameen.
Nätti, nätti ja nätti. Juu, olen pallojen perään. 
Ensimmäisen vaikeuden kohtaan varmasti vyötärön kanssa, kuinka saisin siihen kuminauhan nätisti ja yleensä kuinka saan tehtyä vyötäröstä siistin ja asiansa ajaavan.
Nyt en edes osaa vielä kysyä mitään, kunhan saan kankaan ja lähipäivinä menen kirjastoon hakemaan lisää visioita. Todennäköisesti pelkkä hame ei riitä, vaan mekkohan se neidillä täytyy olla. Jos jollain on näppäriä vinkkejä mekon ylä-osan tekoon, niin niistäkin saataisin riemastua. Kuinka saada istuva ylä-osa? No jos saisi edes yhden hameen tehtyä näillä taidoilla. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa