Purple kirjoitti:Ei nyt liittyen suoranaisesti Yabbaan vaan ihan yleisesti mua ihmetyttää kun ihmiset natisee lumesta ja lumitöistä ja vaikka mistä. Tarkoitan nyt vaikka sitä että valitetaan, jos piha ei ole aurattu puhtaaksi kun aamulla lähtee töihin. Millä ihmeellä niitten auraajien pitäisi ehtiä joka paikkaan siihen mennessä kun suurin osa väestä on menossa töihin? Onko se nyt niin jumalattoman vaarallista jos omassa pihassa on jonain aamuna se kymmenen senttiä lunta? Tai jos se kymmenen senttiä on jossain sivutiellä niin sitten pitää vaan ajaa sillä tavalla että siitä selviää. Toki sitten valitetaan siitäkin, jos ne aurat on tiellä kun ollaan menossa töihin ja joutuu vaikka hetken odottamaan.
Me ollaan Suomessa. Täällä on talvi. Ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään.
Näinpä. Itse tykkään lumesta ja varsinkin siitä, kun sitä on oikein paljon. Mielestäni on nautinnollista kahlata kunnon hangessa niin, että talvisaappaidenkin sisään kertyy lunta ja sisälle mennessä saa ropsia isoja kökkäreitä pois vaatteista. Tiedän, olen vähän outo.

Mutta. Tässä asiassa on myös mutta. Olen töissä saanut huomata, kuinka paljon tällainen keli vaikuttaa liikuntarajoitteisten elämään. Ulos ei kannata mennä, jos ei ole aivan pakko, sillä liikkuminen on niin vaivalloista. Jopa mahdotonta ilman avustusta. Sisälle mennessä kuivatteluun menee tavattoman paljon aikaa, jollei tahdo koko lattian kastuvan. Hirvittävän hankalaa. Eivätkä huonot puolet lopu edes näihin. Heidän vuokseen toivoisinkin, ettei lunta tulisi enää yhtään lisää.
Tällaisten asioiden rinnalla oma pikkuhangessa tarpomisesta valittaminen tuntuu vähän... noh, pikkumaiselta.

[Terän viestiltä vievä sovitteleva loppukaneetti]
Valittakoon kuitenkin ken tahtoo. Kaikki nurisevat joskus pikkujutuista, toiset säästä, toiset jostakin muusta.
[/terän viestiltä vievä sovitteleva loppukaneetti]