Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Kaarina » La 20 Helmi 2010 12:44

skray kirjoitti:Ja jos menen alusvaatekauppaan, saan pulittaa noin 50-60e per rintsikat ja kun niitä pitäis ostaa nyt noin kolmet, ehkä neljät, ei todellakaan kiinnosta maksaa niistä. :keijo:

Jos mahdollista, kannattaa olla liikkeellä alennusmyyntien aikaan. Itse olen jo muutaman vuoden ajan ostanut liivit kesällä alennuksesta. Viime kesänä ostin kolmet liivit, jotka maksoivat normaalisti yli 90/kpl ja nyt ostin ne yhteensä 70 eurolla. Itse löydän nykyisin liivit vain alusvaatekaupoista, joten pidin tuota varsin kannattavana kauppana.
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 20 Helmi 2010 16:18

Kävin torstaina taas UFF:lla. 2:n päiviltä löytyi kauluspaita ja melko juhlallinen hame. :superhymy: Enemmänkin olisi saattanut löytyä, jos olisi ollut enemmön aikaa kierrellä.

Tarvitsisin uuden ripsarin. Laiskottaa kuitenkin sen verran, että taitaa jäädä sen ostaminen tuonnemmaksi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 25 Helmi 2010 03:35

skray kirjoitti:Valkoiset alusvaatteet on kyllä pepusta.

Mun mielestä ne ei ole pepusta silloin, kun ne on uusia ja vielä valkoisia, mutta kun ne ei pysy valkoisina! Sellaiset vähän kellastuneet ja kulahtaneet valkoiset alusvaatteet sen sijaan on pepusta.

Ja mä en voi sietää, jos joku vieras ihminen tulee kurkkimaan sinne sovituskoppiin, joten en tykkää liian innokkaista myyjistä missään kaupassa - varsinkaan alusvaatekaupassa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » To 25 Helmi 2010 13:24

Lumikki75 kirjoitti:
skray kirjoitti:Valkoiset alusvaatteet on kyllä pepusta.

Mun mielestä ne ei ole pepusta silloin, kun ne on uusia ja vielä valkoisia, mutta kun ne ei pysy valkoisina! Sellaiset vähän kellastuneet ja kulahtaneet valkoiset alusvaatteet sen sijaan on pepusta.

Niin, tokihan valkoisetkin alusvaatteet on uutena nättejä.
Onkohan muuten kellään mitään niksiä siihen, miten ne valkoiset alusvaatteet saisi taas valkoisiksi ilman, että niitä liottaa kloriitissa? :virne:

Ostin yhdet uudet rintsikat lindexiltä toissapäivänä. Muutamat jotkut kun vielä löytäisi, niin pärjäisi taas hetken aikaa, ennen kuin tarvitsee tänne tulla taas kertomaan, että kaikki rintsikat on rikki. :virne:

11 päivää jäljellä kampaajalle menoon. :woohoo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Helmi 2010 16:19

Mitä te houritte? Kyllä mun valkoset alusvaatteet säilyy valkoisena, ja mulla on vuosikausia vanhoja yksilöitä todisteiksi. Puhtaan valkoisia edelleen.. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 25 Helmi 2010 21:16

Lyyra kirjoitti:Mitä te houritte? Kyllä mun valkoset alusvaatteet säilyy valkoisena, ja mulla on vuosikausia vanhoja yksilöitä todisteiksi. Puhtaan valkoisia edelleen.. :hämillään:

Mitä sä teet niille, että ne pysyy sellaisina? Pesetkö ne jotenkin eri tavalla kuin muut pyykit? Käsin? Koneella? Vain valkoisten kanssa? (Itse pesen aina kaiken sekaisin, koska meillä on niin vähän valkosta, ettei siitä koskaan tulis ees puolta konetta)
Kummallista. :hämillään:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Helmi 2010 21:25

Valkoiset valkoisten kanssa, vaaleat kirjavat vaaleiden kirjavien kanssa, tummat kirjavat tummien kirjavien kanssa, ja mustat (sekä tositummat) mustien kanssa.
Pyykkien suhteen oon tarkka rasisti. Kyllästyin jo lapsena siihen, että kaikki mun valkoset vaatteet oli vaaleenpunasia tai -sinisiä, kun äitiä ei kiinnostanu lajitella.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » To 25 Helmi 2010 21:54

Lyyra kirjoitti:Valkoiset valkoisten kanssa, vaaleat kirjavat vaaleiden kirjavien kanssa, tummat kirjavat tummien kirjavien kanssa, ja mustat (sekä tositummat) mustien kanssa.
Pyykkien suhteen oon tarkka rasisti.

:femmat:

Ajatus kaikkien värien pesemisestä sekaisin on minulle täysin vieras. :o:

Valkopyykkiä tulee kuitenkin melko harvoin pestyä, sillä kyseistä väriä ei pahemmin kaapistani löydy. Silti en voisi kuvitellakaan peseväni valkoista pyykkiä edes vaaleiden kirjavien seassa. Niin, ja valkoisille käytän valkaisuaineellista pesuainetta.
Maija

ViestiKirjoittaja Emilia » To 25 Helmi 2010 23:57

Lyyra kirjoitti:Valkoiset valkoisten kanssa, vaaleat kirjavat vaaleiden kirjavien kanssa, tummat kirjavat tummien kirjavien kanssa, ja mustat (sekä tositummat) mustien kanssa.
Pyykkien suhteen oon tarkka rasisti. Kyllästyin jo lapsena siihen, että kaikki mun valkoset vaatteet oli vaaleenpunasia tai -sinisiä, kun äitiä ei kiinnostanu lajitella.

:tipahdus:
respect.

En varmaan edes tiennyt, että kirjavatkin voi / pitäisi lajitella vaaleisiin ja tummiin.
Mustat ja tummantummat yhteen pesuun ja loput voi laittaa samaan, niin mä oon tehnyt. Enempi oon tarkkaillu, missä lämpötilassa mitäkin saa pestä.

Mutta ei mulla ole kuin yhet valkeat rintsikat ja ne on kyllä valkoiset vielä nyt vuosien päästäkin.. Onko se sitten hyvä tuuri vai se, etten käytä ikinä huuhteluainetta, vaikea sanoa. Oikeastaan nuokin pitäis pestä käsin, mutta olen liian laiska sellaseen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 26 Helmi 2010 16:42

Minä tarvitsisin valtavaa pyykinvarastointitilaa että saisin pestä
kaikki oikeissa erissä värit ja pesulämpötilat huomioiden. Joudun
tyytymään kompromisseihin. Vahingossa mitään vakoista ei ole
päässyt värjäääntymään, mutta tietoisesti otetun riskin jälkeen
kyllä. Jos on vaan yhdet valkoiset urheiluliivit likaisena, niin tuumin
että parempi pestä ne harmaiksi sekapyykissä, kun jättää likaisena
pyykkikopan pohjalle haurastumaan.

Valkoiset sukat tuottaa mulle kesäisin ongelmia. Kun ei ole mitään
muuta valkoista, joka olisi tuhrupyykkiä, niinkuin sukat. Alus- ja
liinavaatteet kun eivät kuulu samaan pesuerään, vaikka molemmat
pestäisikin valkopesussa kuudessakympissä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 01 Maalis 2010 13:05

En tykkää pestä vajaita koneellisia pyykkiä, joten lajittelen pyykit aika suurpiirteisesti tummiin, kirjaviin ja valkoisiin. Tähän mennessä ei ole vielä mitään kummempia vahinkoja sattunut.

Tyttöilin viime viikolla ostamalla puhdistusemulsiota loppuneen tilalle, kosteuttavaa naamarasvaa ja pistin Ameriikan mantereelta tilaukseen mineraalimeikkinäytteitä. Mielenkiinnolla odotan mineraalimeikkien kokeilemista. Hinnatkaan ei ole pahoja kiitos dollarin kurssin. :tilt:

Vaatteita ja kenkiä olen käynyt myös katselemassa, mutta en vaan löydä mieleisiä. Tai no, parit kengät löysin, mutta tällä hetkellä miulla ei ole hassata reippaasti yli satasta yhteen pariin kenkiä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Bunni » Ma 01 Maalis 2010 13:10

Meillä käytetään valkopyykin pesussa (tai siis lisänä) tätä ja valkoset on kyllä pysyny valkosina.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja skray » Ma 01 Maalis 2010 23:30

Bunni kirjoitti:Meillä käytetään valkopyykin pesussa (tai siis lisänä) tätä ja valkoset on kyllä pysyny valkosina.

Ne mainokset tuosta on niin idioottimaisia, etten ole koskaan uskonut noiden tehoon. Toimiiko ne siis oikeasti?

Mua ahistaa kaikki mun vaatteet, ku ne on niin tyhmiä. Eikä kaupoissa ole mitään kivoja vaatteita. Aikakauteni on ohi taas hetkeksi. Ehkä. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 01 Maalis 2010 23:54

Bunni kirjoitti:Meillä käytetään valkopyykin pesussa (tai siis lisänä) tätä ja valkoset on kyllä pysyny valkosina.

Lähtisköhän tolla vanhat teetahrat pöytäliinasta...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Bunni » Ti 02 Maalis 2010 09:08

skray kirjoitti:

Ne mainokset tuosta on niin idioottimaisia, etten ole koskaan uskonut noiden tehoon. Toimiiko ne siis oikeasti?

Samaa itekki ensin epäilin, mutta toimii ne :virne:
Esim. tällä oon saanut valkoisesta takista 24h vanhan punaviinitahran kokonaan pois.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Bunni
Hupakko

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 09 Maalis 2010 22:33

Hups! Nimittäin olen yllättänyt itseni haaveilemasta pillifarkuista. Ja minähän olen vihannut niitä ihan viimeiseen asti. Nyt kuitenkin mietin, että nehän mahtaisivat näyttää ihan kivalta kun saisi lahkeet tungettua saappaiden sisään. :D Housuhommat tulisivat muutenkin kyseeseen nyt, koska paino on pudonnut melko reippaasti ja vanhat housut melkein pyörivät päällä. Sen lisäksi alkavat olla jo aikansa eläneitäkin; viimeksi huomasin vasta baarista kotiutuessani että housuissani olikin persiissä reikä. No, saattoihan tuo siellä tanssiessakin revetä. :keijo:

Minulle housujen ostaminen on kuitenkin ollut aina vähintään yhtä hankalaa puuhaa kuin rintaliivien ostaminen. Koskaan ei meinaa löytää sopivia. Tai sitten on hintaa liikaa. Mustat farkut olisi kivat, joten täytynee varmaan lähteä katsastamaan kauppojen housutilannetta piakkoin. :D

On myös uusi hius ja se on liian lyhyt! :O:
elegia

ViestiKirjoittaja skray » Ti 09 Maalis 2010 23:30

Uusi hius on ihana!
Vielä värjäys edessä ja kutrit on ku prinsessalla. :kauriinsilmät:

Mullekin housujen löytäminen on aina tuskaa. Nyt on onneksi hyvä tilanne kaapissa, ettei tartte ihan heti mennä uusia hankkimaan. Tosin ihan muuten vaan haluaisin ehkä ostaa yhdet farkkulegginsit lisää, ku ne on niin ihania ja varmaan kohta poistuvat jo kaupoista uusien rumien vaatteiden tieltä. Sanon rumien, koska viime aikoina kauppoihin on mielestäni virrannut vaan lisää ja lisää kaikenmoisia kummallisuuksia ja mun aikani on taas hetkeksi ohi. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 10 Maalis 2010 02:31

Mä en ole käynyt vaatekaupoilla pitkään aikaan... ehkä
puoleen vuoteen. Kai sieltä vielä sentään saa pitkiä
paitoja? Mun pitää mennä ostamaan niitä muutama
lisää. En kuvitellut, että vielä tarvitsisi kiiruhtaa, mutta
en ole seurannut tilannetta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 10 Maalis 2010 18:38

elegia kirjoitti:Hups! Nimittäin olen yllättänyt itseni haaveilemasta pillifarkuista. Ja minähän olen vihannut niitä ihan viimeiseen asti. Nyt kuitenkin mietin, että nehän mahtaisivat näyttää ihan kivalta kun saisi lahkeet tungettua saappaiden sisään. :D

En haluaisi tätä ääneen sanoa, mutta olen ajatellut samaa samasta syystä. Mulla ois tosi kivat saappaat, mutta niitä
on vähän huono pitää, koska törsöttävät lahkeitten alta ikävästi... En kyllä ikuna taitaisi kehdata lähteä pillifarkkuja
ostamaan. En vain osaisi. :friikki:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Maalis 2010 21:36

Olen tehnyt vaatetuspoliittisia löytöjä.. vaatehuoneestani :D

Tässä on taas pahdettu sellaisella kuntoutusohjelmalla, että ympärysmitta on kaventunut huolella. Aikaväliä en osaa ihan tarkalleen arvioida, mutta 4 vaatekokoa on alavartalosta lähtenyt, mikä aiheuttaa vierailuja vaatehuoneen syvimmissä uumenissa :täpinä: Ja kun ne aiemmin pieneksi jääneet vaatteet tuntuvat nyt päällä hyviltä :)

Ei haittaa myöskään se, että vyö, joka ei mahtunut elokuussa kiinni menee nyt kolmanteen reikään kiinni. Ja sormi mahtuu väliin. Ja sellainen toinen vyö, jossa meni ykkönen kiinni puristamalla kesäkuussa mahtuu nyt reikään nro 6! :kauhistunut:.
Ehkä tulokset eivät näy näissä kokoluokissa ulkomaailmaan, mutta sen tuntee itse.

Uudet vaatteet :hymyhali:

Muuten on tyttöily jäänyt konkretian osalta vähemmälle. Ellei lasketa että yritän opetella kävelemään korkokengillä uskottavasti. Teatterirooli vaati korkkarit nyt keväällä ja se vaatii ehkä eniten treeniä. Jo ihan tuon selänkin kannalta, mikä on ollut enemmänkin mielissään koroista, kuin tasapohjakengistä.

Ja niin. Se kai menee tänne osastoon, että syyllä "c) olen tyttö" pystyy selittämään melkein mitä vaan :virne: :ahihi:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja getchoo » Ke 10 Maalis 2010 22:48

Shay kirjoitti:
elegia kirjoitti:Hups! Nimittäin olen yllättänyt itseni haaveilemasta pillifarkuista. Ja minähän olen vihannut niitä ihan viimeiseen asti. Nyt kuitenkin mietin, että nehän mahtaisivat näyttää ihan kivalta kun saisi lahkeet tungettua saappaiden sisään. :D

En haluaisi tätä ääneen sanoa, mutta olen ajatellut samaa samasta syystä. Mulla ois tosi kivat saappaat, mutta niitä
on vähän huono pitää, koska törsöttävät lahkeitten alta ikävästi... En kyllä ikuna taitaisi kehdata lähteä pillifarkkuja
ostamaan. En vain osaisi. :friikki:

No mutta, pillifarkuthan on ihan parasta :D En ole moneen vuoteen paljon muunlaisia farkkuja käyttänytkään, ja nyt kun on vielä keksitty farkkulegginssit jotka ei ahista eikä purista vaikka olis millainen läskipäivä :sydän: Eipä ne kai kaikkein imartelevimmat tällasella herkkupyllyllä ole, mutta ainakin omaa silmää miellyttää. Toivottavasti pillifarkkulegginssit ovat siis tulleet jäädäkseen, tai I'm in big trouble.

Tänään uhmasin loskakeliä ja kävin kampaajalla :D Pari katastrofikeikkaa muissa, halvemmissa paikoissa saivat nöyrtymään ja palasin häntä koipien välissä viime kesänä hyväksi toteamaani trendipaikkaan. Maksaa omassa mittakaavassani ihan törkeän paljon, mutta ennemmin maksan maltaita kun pillitän peilin edessä ja häpeän päätäni monta viikkoa. Onnea kaikille teille, jotka olette löytäneet luottokampaajan jo kauan sitten! Nyt on taas hiuksissa kiva väri ja toimiva malli ylikasvaneen reuhkan sijaan, nätti olo!
today my heart swings
getchoo

ViestiKirjoittaja L-S » La 13 Maalis 2010 14:21

Erehdyin ostamaan Lumenen Natural Code aurinkopuuterin ja poskipunan yhdistelmän. Virhe! :epäilevä:

Näytän ihan siltä kuin olisin palanut auringossa. Voi tietysti olla etten osannut levittää sitä oikein, mutta ehkä se on vain liian tummaa mulle. Ei pitäisi ikinä tehdä meikkiheräteostoksia. Menin nimittäin alun perin ostamaan hiusväriä ja unohduin sitten katselemaan puutereita, kun muistin, että vanha alkaa olla jo vähän aikansa elänyt ja näytänkin niin kovin kalpealta. Ja tuo oli tarjouksessa. :epäilevä: Pitää yrittää kokeilla vielä voisiko sitä jotenkin kuitenkin käyttää, koska tekee niin pahaa heittää käyttämättömiä tuotteita poiskaan. :keijo:

Joka tapauksessa näin kevään tullen alkaa kaivata taas vähän piristystä naamallekin. Tympeimpinä talvipäivinä olen mennyt ovesta ulos ihan au naturel, kun ei ole huvittanut laittaa meikkiä (ja kun kuitenkin silmämeikit olisivat levinneet ulkona lumisateessa tai silmien vuotaessa kylmyyden tähden tai jotain).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja elegia » La 13 Maalis 2010 15:52

No ny on pillifarkut! :D Mustat. :D
Vähän oli taas haasteellista sovituskopissa, kun ei meinannut löytyä kokoa ja muutenkin tuo malli näyttää minusta niin oudolta, että oli vaikeuksia. :D Sovitin varmaan tuhansia housuja. No onneksi noissa kaupoissa on nykyään nämä ystävälliset myyjättäret, joita voi juoksuttaa vaihtamaan kokoa. :D Löysin paritkin sopivat lopulta! Mutta on nää kyllä hassut, kun joka paikasta puristaa.
elegia

ViestiKirjoittaja skray » Su 14 Maalis 2010 11:36

Hiusten värjäys takana ja kutrit ei todellakaan ole kuin prinsessalla. :keijo:

Nyt kun mulla on tämmöiset lyhyemmät hiuksetkuin ennen, ne ovat kevyet ja ihanat. Mutta. Osa hiuksista on taipuvaista sorttia ja ne kääntyvät ulospäin latvoista, vaikka mulla muuten on niin suorat hiukset luonnostaan. Sain joululahjaksi suoristusraudan ja harjoittelen nyt tosissani käyttämään sitä melkeinpä päivittäin, että voisin pitää ihania lyhyempiä hiuksiani auki, eikä aina ponnarilla niinku tähän asti. Vaikeaa on vain saada takaa suoristettua hiukset, kun en osaa vielä mitään hyvää tekniikkaa. Olisiko siis jollakin jotakin vinkkiä, kuinka voisin rautani kanssa toimia?
Lisäksi en ymmärrä kuinka ihmeessä kampaaja sai koko hiukset näyttämään niin sileiltä ja ihanilta, kun mun suoristaessa osa hiuksista jää kuintenkin jotenkin suoristumatta kunnolla. (Joo, onhan se ammattilainen ja tehnyt saman homman jo satatuhattamiljoonaa kertaa. :huoh: ) nPitäisikö suoristaessa koko ajan olla hiusharja toisessa kädessä ja harjata suoristettava suortuva aina ennen/samaan aikaan/ suoristuksen jälkeen? Tarvitsisin ainakin kolmannen käden, että saisin sitten yhdessä kädessä pitää harjaa, toisessa suoristusrautaa ja kolmannella erotella soivia hiussuortuvia suoristettavaksi.

Yleinen mielipide hiusten laitosta tällä hetkellä: :gaah:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 23 Maalis 2010 14:13

Mäkin sorruin pillifarkkuihin :o

Niin kuin mäkin kuvittelin, että vastustan niitä kovasti, mutta sitten yhtäkkiä osuikin kohdalle nätit, siistit ja hyvin istuvat kapealahkeiset. Tuntuu hyvältä ja napakalta päällä, ja näyttää tosiaan kivalta talvikenkien kanssa. Ja mun oli pakko saada uudet farkut. Ja nämä olivat tarjouksessa. Tosin eivät silti ihan halvat, koska ovat kallista merkkiä, sellaista ei-nuorisomerkkiä vaan rikkaille yli kolmekymppisille tarkoitettua mallistoa. :keijo: Sikäli en siis ole pillifarkuissani ihan teini, toivottavasti. Eivät nämä kyllä ole edes tiukimmasta päästä pillifarkkuja, kun kankaassa on runsaasti joustavaa materiaalia mukana. En tiedä voiko näitä sikäli sanoa ihan oikeaoppisiksi pillifarkuiksi.

Ostin myös kevään kunniaksi keltaista vaatetta. Nyt on kivat kuteet. :tilt:
Ja aiemmin hankittu aurinkopuuterikin toimii, kun sen levittää sellaisella huiskulla eikä sellaisella superlonilappusella kuten yleensä puuterien kanssa toimin.
:superhymy:
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Ti 23 Maalis 2010 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa