Mahdolliset mukavat työ- ja koulujutut!

Mahdolliset mukavat työ- ja koulujutut!

ViestiKirjoittaja tome_ » Ti 29 Huhti 2008 23:23

Pitihän tänne nyt tämäkin saada, kun on töiaiheista ilmoitettavaa :D

Miulla oli tuossa viimeviikolla ongelmallinen tilanne päällä, kun yritin saada yhteyttä kesätyöpaikkaan. Oltiin sovittu aikaisemmin, että aloitan jo toukokuun alussa muutamalla vuorolla viikossa ja nyt kun yritin ilmoittaa tulevani töihin koko firma tuntui mykistyneen. Sposteihin ei vastattu, puhelimet menivät hyvällä tuurilla vastaajaan. Tänään olin jo valmis marssimaan hyppytunnilla sanomaan suorat sanat tästä törkeästä toiminnasta. Päätin kuitenkin (onneksi) soittaa ensin, ja nyt on sitten esimmäien työssä vierailu sovittu ensi tiistaiksi!

mukavinta on ehkä se, että saan mahdollisesti paremmat vuorot kuin viime vuonna työskennellessäni samassa firmassa, ja myös palkan pitäisi olla aloittelija-tasoa korkeampi. Ja tähänkin palkkaan on tehty korotus ilmeisesti vuoden alussa, joten kesästä ei tule yhtä synkkä kuin odotin. Saatan pikemminkin uida rahassa :juoni:

:pomppuhymy:*

(*myönnän pienen ahdistuksen mieleni perukoilla, koska työ on haastavaa ja hermot on muutenkin koetuksilla nykyisin)
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

Re: Mahdolliset mukavat työ- ja koulujutut!

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 30 Huhti 2008 09:30

Sain pitkään ahdistaneesta englannin kurssista kolme opintopistettä! :pomppuhymy: Eiliseen asti ei tosiaan voinut olla varma, saapiko siitä kaksi vai kolme pistettä vaiko kenties hylätyn.

Hassua sinänsä, että olen verkkoympäristöön ladannut noita tekemiäni tehtäviä, ja nyt näyttää siltä, ettei opettaja ole edes käynyt lukemassa viimeisimpiä niistä. :friikki: Noh, ei haittaa! Pääasia, että antoi ne pisteet!
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja irvikissa » La 03 Touko 2008 20:07

Tein tänään vihoviimeiset jutut opinnäytetyön kirjalliseen osaan (sivunumerointi, grrrrr, miksi sekin täytyy tehdä niin vaikeaksi?) ja lähetin sen arvioitavaksi. Enää maturiteetti ja julkistamisseminaari ennen kuin se on kokonaan ohi. Hermot on menneet niin moneen kertaan ettei sitä voi edes laskea, mutta tällä hetkellä olo on hyvä, vaikkei tätä ihan lopullisesti ole vielä sisäistänytkään. :rok:
irvikissa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 04 Touko 2008 03:27

irvikissa kirjoitti:maturiteetti

:shock:

[päteminen] Meillä se on ainakin ihan suomeksi kypsyysnäyte eli kypsäri :nirppa: [/päteminen]

Anteeksi. :mrgreen:
Onneaponnea opinnäytteen kanssa/johdosta!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Eärendil » Ma 05 Touko 2008 11:11

irvikissa kirjoitti: maturiteetti ja julkistamisseminaari

Tunnetaan meillä kypsyysnäytteenä/kypsärinä (kuten Lyyra sanoikin)
ja päättöseminaarina. Ovat mun ohjelmassa viikon päästä. Hoidan
samalla kertaa työn kansitukseen ja muutaman paperihomman. Sit
koulu olikin mun osalta siinä. :pomppuhymy:
(Paitsi et paperit pitää hakea, mut sitä ei enää lasketa. :juoni: )
Eärendil

ViestiKirjoittaja pampula » Ti 06 Touko 2008 16:02

Kun olen lähinnä vain itkenyt täällä sitä miten kamalaksi koulu mun elämäni tekee, niin nyt piti tullaa hehkuttamaan: olen saanut tänään jotain aikaan! Sain tehtyä luonnoksen yhdestä tiedotteesta (elämäni ensimmäinen tiedote :? ) ja sitten myöskin tehtyä luonnoksia esitteestä asuntomessuja varten.

Hyvä minä! :femmat:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Nugat » To 08 Touko 2008 13:03

Roaaar! Meillä oli koulussa raudantaontaa.[tilt][/tilt]
Tein 4 naulaa. [virne][/virne] Aika ei siis rittänyt enempään.
On miehinen olo. Mulla on kohta raksamiehen niska jos nää raskaat hommat täällä vielä jatkuu.
Mutta kivaa. Nugat the seppä. [tilt][/tilt]
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja shaana » To 08 Touko 2008 18:13

Mitä, minäkö aina töistä valittamassa mukamas. [virne][/virne]

Mukavalta tuntuu tämä olo, että hei mulle ei välttämättä olisi lainkaan epätodennäköistä päästä lukemaan ylempään kouluun aineita tai aloja, jotka mua todella kiinnostaa. Tietenkin ihmetyttää, kuinka kauan kesti tajuta tätä asiaa, olenhan mä kolmisen vuotta ollut tässä samassa duunissa, opiskelua kokonaan ajattelematta. Tänä vuonna haluan tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen, haluan eteenpäin. Tuntuu kivalta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » To 08 Touko 2008 18:13

Jepjep floodaan tässä :pönde:
Soli koneen syytä :nirppa:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 12 Touko 2008 10:47

Löysin testaamaan tätä foorumia, joten postaanpa joutessani mukavat uutiset: publiikki ensi perjantaina! :D Gradukin on jo kansissa, joten mun ei tartte enää tehdä mitään opiskelujen suhteen. Ikinä!

Kuva
Fantsu

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ma 12 Touko 2008 20:02

Pääsin kesäksi oman alan työharjoitteluun! Jee, ja palkkaakin saattas vähän saada! Ja tämä ON hyvä uutinen, vaikka saattaa kuulostaa vähän säälittävältä :D
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Birk » Ma 12 Touko 2008 20:16

Viisauden Lähde kirjoitti:Pääsin kesäksi oman alan työharjoitteluun! Jee, ja palkkaakin saattas vähän saada! Ja tämä ON hyvä uutinen, vaikka saattaa kuulostaa vähän säälittävältä :D

Onneksi olkoon saadusta harjoittelupaikasta. Ja jopas kävi tuuri, jos siitä vielä taaloja maksetaan.
Miksi olla hankala, kun voit pienellä vaivalla olla aivan mahdoton?
Birk

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Ma 12 Touko 2008 20:49

Kiitos Birk :) joo en kysynykään missä valuutassa palkka tulee, liekö tosiaan sitten taaloissa :D
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 15 Touko 2008 18:32

Olen ollut tällä viikolla uudessa työpaikassa! Työnantaja pysyi kyllä samana, mutta hotelli vaihtui. Samaa kerroshoitoa edelleen. Mutta hei, tykkään tuosta paikasta paljon enemmän kuin siitä toisesta. Porukkakin tuntuu kivalta ja vähemmän tympiintyneiltä työhönsä. Tuolla on kyllä pakko olla huolellisempi, kun muistettavaa on enemmän, mutta silti.

Tänään olin siellä kolmatta päivää, ja sain jo työskennellä yksin! Jee! Ja kun yksi vakkareista tarkisti siivoamaani huonetta, sain palautteeksi: "Täydellinen." Tuntui aika kivalta. Nyt jo kahden pitkähkön työpäivän jälkeen jalkani ovat kyllä ihan puhki ja selkääkin kolottelee. Vielä kaksi päivää kun jaksaa, niin sunnuntaina saan levätä. Ei tunnu edes pitkältä ajalta!

Kaikesta sitä jaksaakin innostua! Kuva

(PS. Kemikaaliketjun ansiosta olen alkanut opetella siivoamaan vessoja hanskat käsissä. Kiitos, Sippura ja Kuolo!)
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja shaana » To 15 Touko 2008 19:09

Kiva että Vani on täpinöissään!

Mulla oli se tavoite- ja kehityskeskustelu esimiehen kanssa eilen.
Duunikaverille kun se oli sanonut, ettei palkkoja nosteta säästöjen varjolla, mulle se ei puhunut moisia ollenkaan. Käytiin kaikkia asioita läpi, jutusteltiin niitä näitä. Kerroin mua pännivistä sukulaissuhteista ja ystävien palkkaamisesta. Kyllähän se tietty puolusteli, muttei huutanut, vaan kuunteli - sillä kun on ollut niitä taipumuksia räjähtää.. Sain siis muutaman prosentin korotuksen henkilökohtaiseen palkanosaan, joka on aika suuri, uusin työehtosopimus kun nosti taulukkopalkkoja. Jäi hyvä maku. Toisaalta tiedän, että pomo on niin hyvä suustaan, että vaikka saisit kenkää persiille, saattaisit vain hymyillä ja kuvitella että pääsinpäs sanomaan. Kuva
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 16 Touko 2008 21:37

Kai tän vois sit tänne kirjottaa. Hauskaahan se on, että töitä tarjotaan.

Nimittäin miuta kyseltiin tänään töihin firmaan, jolle myö tehdään melko pirun paljon alihankintaa. Ois vakityö ja suht säännölliset työajatkin, mut ei oikeen houkuttele kuitenkaan. Nimittäin jos joka arkipäivä posottaa 50 kilsan päähän töihin, niin kertyy kilometrejä vaikka kuinka pirusti (päälle kolme tonnia vuoteen bensoissa) ja muutenkin aikaa menee jonkin verran. Lisäksi työ sisältäis myös pitkiä keikkoja pitkän matkan päähän, niin ei oikeen hotsita. Ekana ois tarjolla parin kuukauden keikka Olkiluotoon ryssimään ydinvoimalaa.
Kyl näillä nyt mennään ja tehään pelkkää keikkaa. Pitkät päivät ei haittaa kun on arkivapaita välillä ja joskus saa jopa käydä ihan kotikaupungissa töissä.

Mut kyllähän se mieltä lämmittää kun varta vasten pyydetään töihin.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 20 Touko 2008 15:13

Kuva
Ensivuonna työssäoppimaan ulkomaille!
Kukaan ei vain ole vielä kertonut, että mikä on suunta loppujenlopuksi. Eiköhän se selviä tämän viikon aikana.
Mutta Kuva.

Yksi vaihtoehtoni oli ruotsi, sillä siellä olisi juuri semmoista puuhasteltavaa, mikä kiinnostaisi erityisesti.
Ajattelin myös, että jos matka osuu syyksyyn, pystyisi pakenemaan suomen kaamosta. Mutta tilanne ei paljoa parane, jos sinne ruotsiin suuntaan. Kuva

Mutta kivaa silti!
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja pampula » Ke 21 Touko 2008 17:16

Jostain tuntemattomasta syystä sain markkinoinnin kurssista viitosen, siis täydet pojot :friikki: Todella omituista. Ope on ihan sikatiukka, eikä millään meinaa antaa hyviä arvosanoja. Siksi pelkäänkin nyt sen mielenterveyden puolesta. Mikähän sille tuli? Samaan hengenvetoon voisin syöksyä tuonen kurjat kuulumiset -ketjuun...
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 21 Touko 2008 19:11

Se on pojat (ja arvon leidit) nyt sillä lailla, että erittäin vakavasti näyttää siltä, että hum.kandikahveja päästään ryystämään 10.6. :superhymy:

Vitun kauan tässä on taisteltukin :vihellys: Yhdeksän vuotta, mutta ei ihan suotta. Soita on riittänyt.

Silti: :pomppu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 21 Touko 2008 19:16

Oi, onnea Pascal! :superhymy:

Ei muuta kuin kaffeita keittelemään. Kuva
Maija

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 21 Touko 2008 19:19

Pascal :femmat:

Toimitin eilen viimeiset paperihommat, olin jopa laskenut kaikki opintoviikot oikein. En kyllä ajatellut juhlistaa kandiutumista mitenkään, tuskin vaivaudun edes publiikkiin.

Editos; mullapa ei mennyt kuin kuusi vuotta :p
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 21 Touko 2008 21:11

Jee, me tehtiin se :kättely: Onnea sinnekin.

Kyllä mä näillä näkymin publiikkiin menen. Ei sitä liian usein ole mitään papereita kuittailtu tuosta talosta. Että pääsisi niin kuin kyllästymään.

Jospa se FM:kin sieltä joskus tulisi vastaan, kun riittävän kauan jaksaa painaa. Liekö sitten toiset yhdeksän vuotta vai peräti vähemmän?
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 21 Touko 2008 22:21

Onnea Pascalille!
Kuva
(Vaikka meillä ei noita hienoja neliöhattuja olekaan käytössä. Harmi sinänsä, musta ne ovat kivoja.)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 22 Touko 2008 12:18

Onnittelut valmistumisesta Pascalille! :hehei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 22 Touko 2008 12:49

Paljon onnea valmistumisesta! :virne:

Nimim. 13 vuotta kypsytelty FM

Olishan se ollut kiva, että joku olis noteerannut allekirjoittaneenkin valmistumisen... Vuoan kaikkea ei voi saada.
Fantsu

Seuraava

Paluu Huuhaa