Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 07 Maalis 2010 18:20

marenkienkeli kirjoitti:Mainostajat ovat selvästi huomanneet, että tässä ketjussa on nykyään melko paljon eloa. Mainostavat bannerissakin Semper-soseita. :epäilevä: Kerran olen yhtä lajiketta maistanut (jolleivat vanhempani ole sitä mulle syöttäneet silloin, kun olin kakara. :salaliitto: ) ja ei ollut hyvää. :nirppa: Piltti ja Bona ovat olleet huomattavasti parempia.

Sä oot maistanut selvästikin väärää makua. Semmonen iso purkki Semperin viidakkojälkiruokaa
(ananasta ja jotain muuta) on tosi hyvää. Meillä se kelpaa sekä lapsille että äidille. :nolo: :virne:
Hedelmä- ja marjasoseita meillä menee muutenkin suhteellisen paljon. Ainoastaan Muksun soseet
jäävät kauppaan, ne on ihmeen vetisiä.

Mun pitäisi alkaa taas tutustua vaunurattaatviidakkoon. Ei sillä että meille pykäisi lisää lapsia. Ei, ei
ja ei. Vaan nykyisistä, reilut kolme vuotta palvelleista yhdistelmistä tulee painoraja vastaan kuopuksen
kohdalla. Joten pitäisi löytää jostain rattaat, joissa on isompi painoraja kuin 15kg. Ei mikään helppo
juttu! Ainoastaan yhdet olen tähän mennessä löytänyt.... :hullu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 15 Maalis 2010 12:04

Jollakin on kickboxing-harkat klo 01:15 joka yö, harjoitusvastustajana mun virtsarakko tai maksa :epäilevä:

Ihana :sydän: :ahihi:

Mä en ole vielä uskaltautunut tutkimaan mitään vauvantarvikeviidakon tuotteita. Uuvuttaa ajatus jo pelkästään oikeanlaisten vaunujen metsästämisestä :huoh: Onneksi jonkun verran saa tavaraa veljeltä ja yhdeltä kaverilta, mutta nuo kaikkein teknisimmät joutuu vissiin ihan itse hankkimaan. Rattaat, turvaistuimet, etc. :kieli: Katsoin hitto soikoon jotain Vanessa ja pikkuväki -ohjelmaakin siinä toivossa, että sieltä saisi jotain vinkkejä, mutta pashat. Ihan selkeästi sponsoroitu ohjelma, kun vertailussa on aina joku 3 kalleinta ja tunnetuinta merkkiä, joiden logoja vielä zoomataan joka välissä. Muutenkin ihan hirveää kuraa. Hyh.

Oonksmä ihan kahjo, kun haaveilen kantoliinan käytöstä? Kärryt ja kaukalot vaikuttaa niin kauhean hankalilta tavoilta kiikuttaa mukulaa. Toki niillekin on käyttönsä, mutta pääosin viehättää se kantoliina-ajatus. Pari päivää sitten katselin kaupassa, kun äiti kantoi lasta turvakaukalossa. Tuli käsi kipeäksi jo ihan katselemisesta :o:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 15 Maalis 2010 14:13

Aurora B. kirjoitti:Oonksmä ihan kahjo, kun haaveilen kantoliinan käytöstä? Kärryt ja kaukalot vaikuttaa niin kauhean hankalilta tavoilta kiikuttaa mukulaa. Toki niillekin on käyttönsä, mutta pääosin viehättää se kantoliina-ajatus. Pari päivää sitten katselin kaupassa, kun äiti kantoi lasta turvakaukalossa. Tuli käsi kipeäksi jo ihan katselemisesta :o:

Et ole! Kantoliina on ihana keksintö. Esikoisen aikaan toivotin vielä kaikki kantoliinan suosittelijat
suoraan helvettiin, koska esikoinen oli ihana, rauhallinen vauva. Kunnes kuopus syntyi ja sai koliikin.
Hankin kantoliinan ja kas, elämä helpottui heti. Vauva ei itkenyt ja sai olla äidin lähellä, ja äidillä
taas oli kädet vapaana. Tosin sitten rupesin miettimään, että ehkä sitä olisi esikoisenkin aikaan
voinut liinan hankkia, mutta eihän sitä silloin tajunnut kun kaikki oli vielä niin uutta ja ihanaa. :virne:
Meillä oli/on edelleenkin hug-a-bub-kantoliina. Kuin tehty meidän tarpeisiin silloin kun sitä pystyi
käyttämään heti vastasyntyneellä. Nyt käytämme ergo-kantoreppua kun sitä voi käyttää vähän
isommallakin lapsella. Että suosittelen ehdottomasti tutustumaan liinoihin. Ja jos edullista liinaa
etsit eikä tarvitse olla uusi, mulla on toi liina myynnissä. ;)
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 15 Maalis 2010 23:59

Aurora B. kirjoitti:Oonksmä ihan kahjo, kun haaveilen kantoliinan käytöstä? Kärryt ja kaukalot vaikuttaa niin kauhean hankalilta tavoilta kiikuttaa mukulaa. Toki niillekin on käyttönsä, mutta pääosin viehättää se kantoliina-ajatus. Pari päivää sitten katselin kaupassa, kun äiti kantoi lasta turvakaukalossa. Tuli käsi kipeäksi jo ihan katselemisesta :o:

Et oo kahjo. Minusta tuntuisi kans ihan hullulta kantaa lasta jossain kaukalossa, kun sen saa ihan syliinkin. Muistat ostaa sitten maailmankaupasta sen kantoliinan, niin menee rahat tekijöille. ;)

Paitsi pikaisella tarkistuksella teidän suunnalla ei ole maailmankauppaa! :O:
Mutta jos haluat reilun liinan, niin voin ehkä vedellä naruista ja järjestää sulle semmoisen. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 16 Maalis 2010 15:49

Aurora B. kirjoitti:Uuvuttaa ajatus jo pelkästään oikeanlaisten vaunujen metsästämisestä :huoh: Onneksi jonkun verran saa tavaraa veljeltä ja yhdeltä kaverilta, mutta nuo kaikkein teknisimmät joutuu vissiin ihan itse hankkimaan. Rattaat, turvaistuimet, etc.

Mua kanssa ahdisti vaunujen hankinta, onneksi työkaverilta löytyi käytetyt yhdistelmät,
niin ei tarvinnut keksiä pyörää ihan alusta alkaen. Turvakaukalo-ongelmaan voi auttaa
Autoliiton turvaistuinvertailu. Meillä on ollut käytössä Britax Römerin Baby Safe Plus isofix-telakalla,
ja voin suositella sitä lämpimästi.

Aurora B. kirjoitti:Oonksmä ihan kahjo, kun haaveilen kantoliinan käytöstä? Kärryt ja kaukalot vaikuttaa niin kauhean hankalilta tavoilta kiikuttaa mukulaa. Toki niillekin on käyttönsä, mutta pääosin viehättää se kantoliina-ajatus.

Komppailen edellisiä, et ole! :D Wildiksen tavoin mä olin epäilevä tuomas liinojen suhteen,
mutta hetken totuttelun jälkeen sekä äiti että poitsu mieltyi trikoiseen liinaan. Meillä kyllä-
kin kävi sitten niin, että poika vähän kasvettuaan ei enää viihtynytkään liinassa, vaan nyt
meillä on käytössä esim. kauppareissuilla Manducan kantoreppu. Pisin aika mitä sälli on sii-
nä olllut on parisen tuntia, pienellä vekslauksella myös imetys sujui vaivihkaa H&M:n käytä-
villä :virne: Poika tykkää ottaa aamupäivän lyhyet päikkäritkin kyydissä ollessaan: ensin kuun-
nellaan hetki musiikkia ja tanssitaan hytkyen, sitten poika simahtaakin jo tyytyväisenä alle
10 minuutin :sydän:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Maalis 2010 14:41

Eilen oltiin Tuusimuusisen kanssa uimassa.
Sen lisäksi, että oltiin siskon kanssa siellä sitten lespiaanoksia ( :virne: jonka voi välttää juomalla kaljaa :lanppu: ) sen neidin kanssa, niin törmäsimme vaippa-ongemaan.

Misulla on kertiksissä kokona 9-18kg, jotka on aavistuksen liian pieniä ja kaupassa oli uimavaippa-osastolla vain S-koon (7-12kg) lipakkeita. Eipä ollut vaihtoehtoja ja ostettiin niitä. No vallan onneksi, sillä ne oli just nappi! Yhtään isommat olisivat pudonneet varmaan uikkarin lahkeesta pois.

Hieman ihmeteltiin, että voiko johtua vain valmistajasta?

Mutta ylipäätään tämä uinti + taapero - yhdistelmä on pistänyt aivonystyrät koville.
Millainen on hyvä vaippa uimassa, sillä ei kukaan sen pienenkään pissoja sinne vesiin halua.
Mistä hyvä uimavaippa? Onko sellaista? Vähän wtf-olo tässä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Sippura » To 18 Maalis 2010 18:10

Kibaya kirjoitti:Mutta ylipäätään tämä uinti + taapero - yhdistelmä on pistänyt aivonystyrät koville.
Millainen on hyvä vaippa uimassa, sillä ei kukaan sen pienenkään pissoja sinne vesiin halua.
Mistä hyvä uimavaippa? Onko sellaista? Vähän wtf-olo tässä.

Huimalla 2 viikon vauvauintikokemuksella vastailen, vaikka kyseessä onkin
taaperouinti :tilt:

Ennen vauvauinnin alkua meitä ohjeistettiin infotilaisuudessa, ettei vauvoilla
tarvitse lastenaltaassa tapahtuvassa vauvauinnissa olla erillistä uima- tai muu-
takaan vaippaa, sillä vauvan pissa on 95-prosenttisesti vettä. Ainoastaan uik-
karit olivat pakolliset, jos vaikka sattuisi kakka tulemaan niin napakat uikut
pitävät kiinteät edes vähän pois altaasta. Joka tapauksessa kakan tullen allas
pitää tyhjentää heti ja vesi vaihtaa, siinä ei auta vaippa eikä muu.

Olettaisin taaperon pissan olevan yhtä laimeaa tavaraa, kyllä ne uimaveden puh-
distusmyrkyt nitistää Tuusimuusisenkin pisut :)

Saattoipa olla tuttua juttua tämä jo teille, kirjoitinpa kuitennii :p
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 19 Maalis 2010 00:46

Eikös se vaippa ole aika ikävä päällä ja vähemmän imukykyinen ensimmäisen altaaseen dippauksen jälkeen?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja ahkera » Ma 22 Maalis 2010 09:58

Jokku uimahallit on jopa kieltäneet uimavaipan käytön. Syytä en kyllä tiiä, mutta näin olen kuullut. Me ollaan käytetty sekä vauvauinnissa, että muilla uintireissuilla ihan vaan lahkeellisia muumiuikkareita.
Uimahallin seinällä olleesta lapusta tutkailtiin veden puhtautta kerran ja aikuisten altaassa oli ollu enemmän pissaa ku lasten altaassa.
ahkera

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 26 Maalis 2010 12:35

Aurora B. kirjoitti:Jollakin on kickboxing-harkat klo 01:15 joka yö, harjoitusvastustajana mun virtsarakko tai maksa

Onnea! Nimittäin meillä oli sama yömelttoominen ja yömelttooja siitä tuli mahan ulkopuolellakin. Liki täsmälleen sama vuorokausirytmi ensimmäiset 6kk mahan ulkopuolella kuin mahassakin. Nyt hän melttoo kaiken aikaa.

Oonksmä ihan kahjo, kun haaveilen kantoliinan käytöstä?

Kuten muutkin ovat todenneet, et ole. Ihan äärimmäisen näppärä, kenguruhoitoa parhaimmillaan ihan siinä normaalissa elossa. Meillä kantoliina vaihtui parin kerran jälkeen kantoreppuun, johon vaikeimpina aikoina mukula ihan tietoisesti nukutettiin, mikään muu kun ei toiminut. Lisäksi se vaihe, kun häntä ei enää huvittanut olla vaunuissa, hoitui niin, että siirsin reppuun ja taas oli mahdollista liikkua ulkosalla.
Johtuen tuosta parin kerran jälkeen reppuun siirtymisestä, mulla on liki käyttämätön kantoliina, jonka voisin kyllä myydä. Ruskea ja jos oikein muistan, koko M.

Uimavaippoja saa kertseinä, ihan siellä vaippojen kanssa samassa paikassa pitäisi olla. Se taaperoiden pissa alkaa olla jo ihan kunnon pissaa, joten vaipan tarve on toisenlainen kuin vauvauinnissa. Tosin, joissakin halleissa vaipat on kielletty, kannattaa tarkistaa.

Turvakaukalossa en suosittele merkkiä, mutta Isofix on ehtoton. Niin näppärää vain klikata koko paketti mukaan ja paikalleen. Se Autoliiton turvaistuintesti saa aikaan ahdistusta ja myös kyseenalaisia tuloksia. Tuoli saa huonon arvosanan, koska väärin asennettuna tuoli ei ole turvallinen. Mikään ei taida väärin asennettuna olla.

Ajankulu on kummallista. Ihmisen kasvu on kummallista. Huikeinta tässä on se, että vuosi sitten kotona oli avuton pieni käärö, nyt sen saman ihmisenalun kanssa käkätetään räkä poskilla yhteisille hassutteluille.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 05 Touko 2010 17:18

Ajankulu tosiaan on kummallista. Mihin se aika oikein katoaa? :riips: On tässä vielä pari kuukautta aikaa totutella ajatukseen äitiydestä, mutta silti :isosilmä:

Pääosin raskaus on mennyt tosi ihanasti, tähän asti ainakin. Ei ole juurikaan kolotuksia eikä huonovointisuutta, kunto on parempi kuin pitkiin aikoihin, selkä on ok, kaikki arvot kohdillaan, mistään ei turvota ja painokin on noussut hillitysti. No, ilmoitusluontoisessa tuli kerrottua vappureissusta ja siitä, ettei enää kroppa jaksa ihan tuollaisia pitkiä automatkoja ja päiviä muutenkaan. Olisikin ollut ihme, jos jaksaisi, mutta jotenkin en osannut hyvinvointisuudessani ajatella sitä ihan noin raskaaksi. Äiti kyllä tuumaili mulle _jälkikäteen_, että hän ihmettelikin, että kuinka mä jaksan edes suunnitella tuollaista reissua, mutta ei sitten viitsinyt sitä etukäteen mainita :p Olisin voinut harkita toistamiseen.

No nyt on kokeiltu, ja loppuaika otetaankin sitten paljon rennommin.

...Ehkä :keijo:

Tarvikkeita on hommattu vaiks hurumycket. Veljellä olikin vanhat yhdistelmävaunutkin jemmassa, ja saatiin ältsyn hyvään hintaan satsi: vaunut, sänky + petivaatteita, palju, pyörän turvaistuin, potta, potkutraktori ( :keijo: ), ja läjä kaikkea sekalaista :D Osa toki tulee käyttöön vasta myöhemmin, mutta veli halusi pois omista varastoistaan lojumasta, joten kilttinä siskona otin kaiken vastaan, mitä lohkesi :p Polkupyöräkin saadaan kesän jälkeen, kun heidän muksunsa siirtyy isompaan malliin. Kaverilta sain ihan ilmaiseksi keinuhirven ( :ahihi: ) ja pienen lasten askartelupöydän, ja saan pieniä vaatteita, kunhan heidän kuukauden vanha poikansa hieman kasvaa. Samaiselta kaverilta sain pussillisen äitiysvaatteita, jotka riittävät kyllä mainiosti loppuun asti. Sit saatiin entiseltä naapurin mummolta keinutuoli, sellainen typistetty malli. Siinä on hyvä sitten ipanan kanssa istua ja heijata lapsi uneen :pilvi:

Ei ole mennyt rahaa kuin pari hassua satasta :isosilmä: Käytiin kollaamassa MLL:n Ipanakirppiskin, kun sattui olemaan justiinsa tuossa vähän aikaa sitten Laihialla. Sitteri ja itkuhälytin sieltä tarttui mukaan liki ilmaiseksi. Hirveästi olisi ollut vaatteita tarjolla, mutta plääh. Kestovaipat näyttivät ihan hirveiltä käytettynä, ne taidan ostaa uusina. Tosin soffiksen äiti sanoi, että jos hänen ei tarvitse niitä käyttää (tai siis ettei meidän jälkikasvu käytä), kun muksu on heillä hoidossa, niin hän voi tehdä niitä kyllä :virne: Njoo, tarkoituksena oli muutenkin ottaa biohajoavat kertsit kavereiksi, joten eiköhän isovanhemmat voida vapauttaa kestovaipparumbasta :tilt:

Eniten tässä odotuksessa on juilinut jatkuva neuvolassa ramppaaminen :epäilevä: Näköjään pahenee loppua kohti. Ok, mä jollain tasolla ymmärrän, että tällainen valmennus on hyvästä, mutta ei tässä mihinkään olympialaisiin olla menossa. Ja liika on liikaa, tulee vaan ähky kaikesta tietotulvasta. Ja siis tarkoitan tällä nyt nimenomaan kaikkea muuta häsäämistä kuin äidin ja lapsen terveydentilan seurantaa.

No, synnärillä oli kiva vierailla, nähdä vähän paikkoja etukäteen. Tosin alkoi pikkasen jännittää, kun koko homma ikäänkuin konkretisoitui siinä vierailun aikana. Kohta mä olen siellä ähkimässä tuskissani, kiljumassa soffikselle, että sen vikaa kaikki ja rukoilemassa anestesialääkäriltä kovempia mömmöjä :keijo: Pääosin olen kyllä levollisin mielin, mutta jännittää silti vähäsen. Vaikka on tässä kyllä aikaa vielä panikoitua :virne:

Masu on ihana ja söpö, välillä on hassun kiintynyt olo siihen, sitten välillä tulee sellainen fiilis, että mikä hemmetti _tuo_ on, ja miksi se on siinä :p Lienee normaalia. Muuten mielialan vaihteluita ei ole ollut, olen oikeastaan jopa hieman pettynyt. Missä se peloteltu hormonimyrsky on? Vai tuleeko se vasta myöhemmin? Eikä ole ollut mitään outoja mielitekojakaan. Tai edes vähemmän outoja. Hö :tilt:

Menen jatkamaan odottelua :D
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heidiz » Ke 05 Touko 2010 23:26

No terve ja onnea kaikille vauvautuneille ja sitä odottaville :)

Oli pakko tulla kommentoimaan Aukkua ja noita peloteltuja hormooniryöppyjä.
Itsekkin siis olen raskaana (vielä vajaa puolet odotuksesta jäljellä) ja mitään kauheita mielialanvaihteluja ei ole ollut
vaikka niitä kovasti olen odotellut, avopuoliso ei varmasti niinkään. Puolisolta jos mielialanvaihteluista kysyisi
niin luultavasti hän kertoisi, että hullu olen ollut :keijo: Mielihalujakaan ei ole, olisikin ollut siistiä kertoa tulevalle lapselle,
että häntä odottaessani söin suolakurkkuja kermavaahdolla, mutta ei. Tylsää.

Olen hirmuisen turvonnut, lihonnut, kävelykin tekee tiukkaa ja kolottaa, mutta pahoinvoiva en ole ollut.
On tää silti vaan aika ihanaa aikaa kun tarkemmin ajattelee :)
heidiz

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 06 Touko 2010 14:07

Oi, kovasti onnea heidizillekin :hymyhali:

Mäkin kysyin soffikselta, että onko hän huomannut mussa muka jotain eroa aiempaan. Ilmeisesti olin varsin haastavalla äänensävyllä asian kysynyt, koska tuo toi äärimmäisen varovaisesti ilmi, että ehkä hiukan. Olen kuulemma asteen tai pari herkempi. Tuumasin, että aina mä olen näin herkkä, mutta nyt kun sille on "hyvä syy", niin sitä ei tarvi pidätellä niin kovasti :virne:

Työkaveri selitti, että kun hän aikoinaan, 40 vuotta sitten oli raskaana, niin hänellä oli hirvittävä hinku syödä seinälaastia :isosilmä: Se on jo outo mielihalu. En mä ehkä ihan sellaisiakaan olisi halunnut. Oikeastaan ainut selkeä muutos on se, että mulle on tullut raja siihen, kuinka paljon pystyn herkkuja vetämään :isosilmä: Se on hämmentävää tällaiselle sokerihiirelle. Ennen meni helpostikin 400 g karkkipussi, nyt menee korkeintaan kourallinen ja siitäkin loppuosa pikemminkin vanhasta tottumuksesta kuin oikeasta halusta syödä makeaa :p Sitten alkaa etoa. Sinänsä ei tietenkään haittaa, koska tuo on varmasti osaltaan auttanut tuossa hillityssä painon nousussa. Tosin nyt, kun päätin, etten ennen häitä syö herkkuja, niin on joka päivä tullut jotain mörssättyä... :pahis: Eh.

Sympatiaa turvotuksen takia :paijaus: Sen verran iso alkaa itsekin olla, että työpaikan ahtaalla parkkipaikalla omasta autosta nouseminen alkaa olla jo melkoista ähkimistä, ettei ole hirveät skraaput naapuriauton kyljessä... Totesin tässä myös, että meidän auton penkit on ärsyttävän alhaalla. Ja kun vaihdellaan melkein päivittäin kuskia, niin tuon "hieman" mua pidemmän puoliskon jäljiltä on ihan hirveää siirtää penkkiä eteenpäin itselle sopivaan ajoasentoon. Ei kyllä kauaa pysty sitäkään tekemään. Harkitaan oikeasti auton vaihtoa, kun tuo romu alkoi pitää hirveää mekkalaakin, ja korjauskustannukset olisi varmasti kolmannes koko romun arvosta. Olisi järkevämpää vaihtaa järkevämpään ( :keijo: ) autoon... Täytyy vähän tehdä laskelmia.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Suvi » To 06 Touko 2010 20:06

heidiz kirjoitti:Itsekkin siis olen raskaana

Onnea! :D :D :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 08 Touko 2010 18:25

Onnea heidiz! :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 28 Touko 2010 12:03

Mitä hemmettiä heidiz! :virne: Onnea! :D :D
Mä muistan sut sellasena tosi nuorena tyttönä, ja nyt susta tulee äiti. :O:

Tuleepa oma raskausaika elävästi mieleen kun luen Aukun juttuja. Oli se niin jännää aikaa. :p Mutta ei kyllä ihan heti uudestaan. :O: Meinaan rankkaa oli, kun sai viikossa unta ehkä korkeintaan 5 tuntia yhteensä. Prkleen levottomat jalat! :raivo:

Voin sanoa että parasta on nyt, kun poika on 1v5kk. Ei laita ihan kaikkea enää heti suuhun, leikkii myös itsekseen, osaa jopa syödäkin suurimmaksi osaksi itse (kamala sotkun kanssa tosin). Ja viihdyttää meitä hassuilla tempauksillaan vielä. :virne:
Eowyn

ViestiKirjoittaja heidiz » Pe 28 Touko 2010 21:17

Kiitos kaikille onnitteluista :)
Ja Ewy, kyllä mäki kato vanhenen. Oonhan minähi kuulema jo parhaan lapsentekoikäni ohittanu, vaikka vasta 22 vuotias olen :kauhistunut: :virne:

Viime yönä en saanut nukuttua kuin pari tuntia, tuleva vauvva ilmeisesti opettaa äitiään jo valvomaan.
Kivahan se on että ilmottaa itestään, mutta vois nyt kuitenkin vielä mahassa ollessaan noudattaa mun unirytmiäni ja nukkua sillon
kun minäkin nukun. Jos vielä ens yönä valvottaa, niin kyllä saatan vähän suuttua.

Jalat meinaa sanoa irti suhteensa minusta jo tässä vaiheessa, ovat tosi kipeät koko ajan ja turvotus senkun jatkuu.
Neuvolassa eivät oikein mitään osannut sanoa tästä turvotuksesta, ihmetteli vaan että näin aikasin on jo nuin pahana.
Lääkäriaika on onneksi parin viikon päästä, josko sieltä sais jotain vastausta tähän hommaan.

Äippäpakkaus on tulossa minulle minä hetkenä hyvänsä! Pikkuisen odotan innolla, että pääsen niitä hypistelemään.
Olen kyllä hypistellyt nyt vauvanvaatteita hirmuna, koska niitä meille kannettiin viime viikonloppuna urakalla.
Me ollaan ite taidettu ostaa yksi ainut body tulevalle vauvvalle, silti meillä on jo vaunut,kaukalo,sitteri, sänky ja vaatteita ja leluja sekä muuta tavaraa :D
Helppoa :D
heidiz

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su 30 Touko 2010 04:37

Tottakai sie vanhenet. En vaan tajunnut että aikaa on tosiaan mennyt noin paljon... :nolo:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 31 Touko 2010 13:07

heidiz kirjoitti:Oonhan minähi kuulema jo parhaan lapsentekoikäni ohittanu, vaikka vasta 22 vuotias olen :kauhistunut: :virne:

No nainen on hedelmällisimmillään 20-25 -vuotiaana, ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että aika iso osa (ei tietenkään kaikki) on henkisesti liian epäkypsiä vanhemmiksi alle kakskymppisinä. Toki tuo oli varmasti vitsillä heitetty, mutta ajattelin kuitenkin mainita tuon ikähaarukan.

Itse tuli kolmekymppiä täytettyä mietittyä paljonkin tuota, että mimmoset kuihtuneet rusinat itsellä mahtaa olla, että kun perheen perustaminen tulee ajankohtaiseksi, niin tapahtuuko mitään. Hyvin oli peloteltu sillä maagisella 30 ikävuoden rajalla, jonka jälkeen hedelmällisyys heikkenee ja riskit kasvaa. Ennenhän se oli jopa riskisynnyttäjän rajaikä, nykyään taitaa olla 35 vuotta. Sekin lähinnä rahan takia, ei ole enää varaa seurata kaikkia yli 30-vuotiaiden raskauksia riskiraskauksiana. Riskit eivät itsessään ole mihinkään muuttuneet :p

Tilastollisesti taitaa tosiaan tapahtua aika jyrkkäkin lasku tuon 30 vuoden jälkeen, meillä kävi kyllä jopa turhan hyvä tuuri. Ei edes kunnolla ehtinyt sopeutua ajatukseen yrittämisestä kun jo jälkikasvu ilmoitti tulemisestaan :virne: Olin henkisesti varautunut paljon, paljon pidempään odotteluun. Niin, ja vuosiahan mulla tulee tässä kesällä 34 täyteen.

Enää pari työpäivää jäljellä :jami: Ei kyllä hetkeäkään liian aikaisin lopu työt. Viime viikko oli jo vähän hankala, istua 8 h tässä koneen ääressä. Alkaa alavatsaa särkeä, ja se menee hassusti "jumiin", jos istuu liian pitkään ilman verryttelytaukoa. Jää jotenkin supistuksiin lihakset, ja kun yrittää nousta, niin ei pysty suoristamaan itseä kunnolla hetkeen. Sitten jos yrittää masun kannalta istua paremmin, niin alkaa särkeä selkää ja häntäluuta... Niin ja puhumattakaan henkisestä puolesta. Onneksi saan tästä duunista melkein vuoden tauon. _Onneksi_.

Häistä lähtien on jalatkin vähän turvotelleet. Hyvin hyvin vähän tuosta jalkapöydän päältä. Sellaisen mielenkiintoisen asian huomasin, että turvotus on aamuisin pahempi, jos en venyttele illalla :o: Ja vasenta jalkaa alkaa juilia, jos venyttely jää. Mitä paremmin venyttelen, sitä sutjakkaampi olo on (d'oh). En muista, olenko kertonut, mutta venyttely kuuluu kuitenkin iltarutiineihin. Tai sanotaan, että 5 iltaa viikossa muistan/jaksan venytellä. Uiminen jäi hetkellisesti tuossa häähumussa, mutta tällä viikolla olisi taas tarkoitus aloittaa uudestaan. Olisin mennyt jo viikonloppuna kellumaan, mutta uimahalli olikin mennyt jo kesäaikaan, eikä ole enää viikonloppuisin auki :isosilmä:

Masu on jo melkoisen kokoinen :friikki: Siis ISO (söpö sellainen :ahihi: ). Neuvolan ryhmäsessioissa kun harrastaa vertailevaa tutkimusta, niin se todellakin on iso. Vielä tässä olisi kuitenkin yli kuukausi vielä laskettuun aikaan, mietityttää, että mimmonen muumimamma tässä oikein kehkeytyy :keijo: Kova kasvuspurtti tuolla pienokaisella tuntuu olevan. Ja se häiritsee yöunia, kun mukavaa asentoa on kovin vaikea jo löytää. Saati kun alkaa tehdä mieli vaihtaa asentoa... Nimim. viime yönä tunnin välein herännyt :bubbles:

Kasvuspurtista tuli mieleeni, mähän sain pari kuukautta sitten päänpudistuksia neuvolatädiltä, kun painoa oli tullut liki 2,5 kg / kk lisää. Seuraavalla punnituksella, kaikesta herkkujen mörssäämisestä huolimatta, paino nousi vain 100 g kuukaudessa :o: Taas tuli päänpudistuksia. Vaikka keskiarvo on oikein passeli :keijo: Neuvolat :ei: Tuskin maltan odottaa, mitä tällä viikolla tuumataan. Itsellä on ainakin superhyvä olo siitä, että painoa on tullut hillityt 7 kg / 7 kk.

Malttamattomana odottelen, millainen tyyppi sieltä tulla tupsahtaa :ahihi:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 15 Kesä 2010 15:30

Apuva, yksi ihana ystävä ilmoitti lisääntyvänsä, ja samaan hengenvetoon ilmoitti mun olevan valittu kummiksi :hullu: Tuli ihan oikee onnenitku toisen puolesta. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 15 Kesä 2010 20:39

Onnittelut tulevalle kummitädille!

Mulle tuli tänään postiluukusta kirje ja kortti kahdelta eri ystävältä. Molemmissa ilmoitettiin
uuden elämän majaavan vatsanahan alla. Vauvauutistäivä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 16 Kesä 2010 07:58

Tuli kaverista millanen muuten, niin ainakin tuo on malttamaton. Tai sitten ajatteli, että tällä puolella masua on paljon kivempaa. Oli kuinka oli, niin poitsu päätti tulla maailmaan vähän etuajassa.

Vanhemmilla jäi kaiken näköistä tietenkin kesken, kun "onhan tässä vielä kuukausi aikaa" :keijo: No, varaslähdön takia pirpana on vielä sairaalalla tarkkailussa, joten tässä on vähän ylimääräistä aikaa viimeistellä tärkeimmät. Yleisesti ottaen koko perhe voi kuitenkin oikein hyvin :D

Meillä on poika :hullu: :sydän: :tipahdus: :ahihi: :sydän: :hullu:

:sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän: :sydän:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Kesä 2010 08:26

Oi, onnea Aukku ja Soffis! :D :D
:hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 16 Kesä 2010 08:30

Onnea! :D