Ukkonen

Re: Ukkonen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 16 Touko 2010 21:26

Makean kuuloista jyrinää esiintyi viikonloppuna täälläkin. Joskus olisi mukava päästä seuraamaan
kunnon salamointia, mutta kotoisissa ukkosmyrkyissä tuo pilvinen ilma yleensä estää semmoisen...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 18 Touko 2010 12:06

Mä en oo nähnyt kunnolla ukkosta tänä kesänä. Kaukaa näin pari salamaa.

Mulla olis hirmuinen kaipuu paapan mökille, merenrantaan. Voi kunpa pääsisin sinne niin, että voisin ihailla siellä ukkosta. Ukkonen meren rannalla = :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 19 Touko 2010 22:03

Harvemminpa vaan ukkonen meren rantaan eksyy. :huoh:
Aina jos se tulee mereltä päin, se jää sinne merelle, koska maan tuulet pitää sen siellä. Sitten jos se tulee maalta, merituulet pitää sen siellä maalla.

Vaasa on just niin rannalla, ettei tänne oikeen usein ukkonen tuu. Mut jos tulee, niin se sit kans tulee kunnolla. :tilt:
Eilen oli aika kunnolla. Ja viikonloppuna myös.

Hyvä ukkoskesä toivottavasti tulossa siis. :superhymy:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 21 Touko 2010 00:28

skray kirjoitti:Harvemminpa vaan ukkonen meren rantaan eksyy. :huoh:
Aina jos se tulee mereltä päin, se jää sinne merelle, koska maan tuulet pitää sen siellä. Sitten jos se tulee maalta, merituulet pitää sen siellä maalla.

Totta. Kun muutin rannikolta sisämaahan, huomasin saman asian. Toisaalta tullessaan mereltä rannikolle ukkonen on yleensä höystetty todella kovalla tuulella. Täällä sisämaassa kokee hienompia ukonilmoja, mutta toisaalla täällä tuulee harvemmin. Menee ohi aiheesta, mutta yksi eroavaisuus on sekin, että sumu on ihan erilaista kuin rannikolla.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » La 22 Touko 2010 16:04

Joo, niin sumukin on erilaista tosiaan. :)

Mä tykkään sumusta. Varsinkin pyöräileminen sumussa on ehkä maailman ihaninta. :tilt:
Syksy. Merisumu. Kosteus. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 14 Heinä 2010 11:38

Oulussa harvoin ukostaa, mutta viime yönä oli kyllä ihan älytön myräkkä. Salamaa iski koko ajan ja kestikin vielä pitkään. Yritin salamoista saada kuvia, mutta löi niin paljon pilvissä, että varsinaisista salamoista kuvan ottaminen ei onnistunut. Saapa nähä tuleeko tänään lisää!
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 14 Heinä 2010 12:29

LazyBastard kirjoitti:Oulussa harvoin ukostaa, mutta viime yönä oli kyllä ihan älytön myräkkä. Salamaa iski koko ajan ja kestikin vielä pitkään. Yritin salamoista saada kuvia, mutta löi niin paljon pilvissä, että varsinaisista salamoista kuvan ottaminen ei onnistunut. Saapa nähä tuleeko tänään lisää!

Toi on kyllä mukavan haastavaa puuhaa, jopa sillon ku se iskee paljon maahan, kun pitää onnistua suuntaamaan (tuurilla) kameran oikeaan kohtaan ja ajottaa räpsäykset oikein, yöllä se onnistuu tietenkin vähän helpommin pitemmällä suljinajalla (väli 5-15 sekuntia on hyvä). Digikameroitten hyvä puoli on sentään sarjatulitus (ei tarvi huolehtia filminauhan loppumisesta), tosin itse huomasin että tarvis isommat kortit (se on aika tympeää alkaa tyhjentämään korttia kesken ilotulituksen) :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 14 Heinä 2010 20:28

LazyBastard kirjoitti:Oulussa harvoin ukostaa, mutta viime yönä oli kyllä ihan älytön myräkkä. Salamaa iski koko ajan ja kestikin vielä pitkään. Yritin salamoista saada kuvia, mutta löi niin paljon pilvissä, että varsinaisista salamoista kuvan ottaminen ei onnistunut. Saapa nähä tuleeko tänään lisää!

Koko pohojosen Pohojanmaan rannikko tais saada osansa tuosta myrskystä. En koskaan ennen ole tuollaista nähnyt.
Taivas välkkyi lähes lakkaamatta. :O:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 27 Heinä 2010 07:12

La-Su välisenä yönä oli ukkosta ihan kivasti, koska tuli herättyä salaman välähdykseen ja siihen saman aikaiseen pamaukseen. Oli ihan päällä ukkonen ja mulla ikkuna auki :keijo:
Lasit vain helisivät kun jyrisi päällä.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Heinä 2010 12:46

Viime yönä täällä oli kuulemma rytissy oikein kunnolla ja mä vaan nukuin. :huoh:
Valitettavasti mä harvemmin herään ukkoseen.
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 28 Heinä 2010 16:15

@gen.fi kirjoitti:La-Su välisenä yönä oli ukkosta ihan kivasti, koska tuli herättyä salaman välähdykseen ja siihen saman aikaiseen pamaukseen. Oli ihan päällä ukkonen ja mulla ikkuna auki :keijo:
Lasit vain helisivät kun jyrisi päällä.

Juu, heräsin ukkoseen, mutta en jaksanut nousta sängystä sitä seuraamaan. Kuulosta kyllä olevan todellakin päällä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Elo 2010 13:30

Eilinen. :täpinä: Oon vieläkin vallan täpinöissäni.

Justiin pääsin Korson asemalle sopivasti näkemään mahtavan ukkosen! Ne salamat, oi että. Koitin odottaa bussia, mutta sen verran turvaton olo tuli siinä pysäkillä, että juoksin taksiin, joka toi sitten kotikotiin.

Ohhoh, mahtavuutta. :palvoo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 09 Elo 2010 15:25

Eilen illalla se alkoi. :täpinä: Ja kestikin pitkään. Koko ajan salamoi ja välkehti ja tasainen jyrinä kävi. Vain muutama isompi paukaus kuului. Alussa tuulikin aika hurjasti ja hetken vain sanoi kaatamalla vetta. Muuten se oli sellaista tihuttamista.

Sähkötkin lähtivät (I-HA_NAA!!). Kävin kynttilän valossa suihkussakin. :tilt: Mun puolesta sähköt voisi olla poissa pidemmänkin aikaa. Jos pakastin ei vain sulaisi ja kallisarvoiset marjat. :p

Ukkonen. :sydän:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 09 Elo 2010 15:45

Nugat kirjoitti:Kävin kynttilän valossa suihkussakin.

Onk kuvei? :pahasetä:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 09 Elo 2010 15:51

Kuolo kirjoitti:

Ei, mutta tunnelma oli kohdillaan. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 09 Elo 2010 15:54

Kuolo kirjoitti:

Ei, mutta tunnelma oli kohdillaan. :keijo:

----

Aika hurjalta näyttää Hietaniemessä kuvattu video. Tosi äkkiä myräkkä nousi. Itsekkin syöksyin pihalle juuri ennen myrskyn nousemista, kun oli niin jännä valo. En ehtinyt kameraa säätämään, kun jo pimeni ja vettä tuli niskaan.

----

Miten nää viestit tällee meni? :riips:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Elo 2010 18:15

Olipahan tosiaan :isosilmä:

Onneksi, onneksi, onneksi meillä on sunnuntainäytösten jälkimmäinen veto jo klo 18. Muutoin olisimme lopettaneet siinä yhdeksän korvilla ja jääneet ukkosen keskelle. Olimme reilusti ennen yhdeksää valmiita ja jutustelimme tavaravaraston luona. Meillä oli siinä mukana myös koira, jonka elekieli kertoi, että parempi nyt lähteä.
Pääsin kotiin ja nälkäisenä lähdin hakemaan ruokaa karvakäsilästä, ihan jo palkinnoksi itselleni hienosta päivästä.
Mutta ajatuksissani en huomannut pilviä ennen kuin alkoi tuulemaan. Ja sitten olikin jo kiire. Se kaunis valkoinen reuna oli melkisuoraan pään päällä ja tuuli aika uhmakas.

Voinen kertoa, että pelkään ukkosta jo valmiiksi.

Karvakäsilä menee onnistuneesti kiinni, enkä kehdannut jäädä siihen norkoilemaan. Kotiin oli pakko tulla.
Ukkosesta viis.

Pelkäsin hullun paljon.
Joka salama sai aikaan kiljahduksen. Ja niitä riitti. Puhumattakaan siitä jyrinästä, joka tuntui tärisevän maassa asti.

Kun pääsin kotiin, sydän hakkasi miljoonaa ja silmissä pyöri. Mutta hetken perästä pystyin katsomaan ulkona välkehtiviä valoilmiöitä. En tosin pystynyt siihen mitenkään kauaa, mutta jotain kymmenisen minuutin ajan ainakin. Ja pidän sitä saavutuksena.

Pahimman myräköinnin loputtua olinkin sitten ihan totaalisen loppu. Hyvin huomasi miten adrenaliinin vaikutus oli loppunut ja elimistö hyvin väsynyt.
Villi kokemus. En aio ottaa ihan heti uusiksi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Elo 2010 21:07

Yleensä ukkonen on mielestäni ihan kiva kokea, mutta eilen toivoin lähinnä, ettei mitään vaurioita tulisi. Että ei haitannut sitten kun se noin 1,5 tunnin jälkeen rauhoittui. Myrskypilven tulo oli tosiaan nopea ja keli muuttui ihan silmin nähden. Ajattelinkin, miten kuumasta mennään yhtäkkiä paljon alempaan lämpötilaan ja noin se sitten kävi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Elo 2010 12:30

Nugat kirjoitti:Aika hurjalta näyttää Hietaniemessä kuvattu video. Tosi äkkiä myräkkä nousi. Itsekkin syöksyin pihalle juuri ennen myrskyn nousemista, kun oli niin jännä valo. En ehtinyt kameraa säätämään, kun jo pimeni ja vettä tuli niskaan.

Wooouuuu. :isosilmä:
Onko hieman mahtava liike tuossa pilvessä ja uskomatonta miten nopeesti se rintama sieltä tulee.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 10 Elo 2010 14:20

skray kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Aika hurjalta näyttää Hietaniemessä kuvattu video. Tosi äkkiä myräkkä nousi. Itsekkin syöksyin pihalle juuri ennen myrskyn nousemista, kun oli niin jännä valo. En ehtinyt kameraa säätämään, kun jo pimeni ja vettä tuli niskaan.

Wooouuuu. :isosilmä:
Onko hieman mahtava liike tuossa pilvessä ja uskomatonta miten nopeesti se rintama sieltä tulee.

Toi on niin hieno video! Melkein toivoo, että olis itse ollut Hietsussa. :tilt: Tai edes jossain näkemässä. Mulla jäi myrskyn nousu ihan väliin, kun olin junassa mutta kuvista ja videoista on saanut aika hyvän kuvan, miltä näytti ja tuntui.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 15 Elo 2010 18:55

Nugat kirjoitti:Aika hurjalta näyttää Hietaniemessä kuvattu video.

Vau, mikä video. :tipahdus: Käsikarvat nousi pystyyn ja kylmät väreet meni pari kertaa.

Mä en oo kumma kyllä kokenut vielä kunnon ukkosta. Olen aina ollut jossain muualla kuin ukkosalueella. Tai jos ukkonen onkin ollut päällä, olen vain laittanut käden korvalle ja jatkanut uniani. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 20 Elo 2010 20:08

Näyttää enemmän joltain elokuvan efektiltä kuin ukkoselta.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

Edellinen

Paluu Uutiset ja Sä