Valinnanvaraa on, koska mukana on 32 maata. Mulla ei taida tässä vaiheessa olla erityistä suosikkia. Ehkä odottelen, että joku pelaa itsensä suosikikseni. Yllätyksiä nyt ei varmaan tarvitse edes erikseen toivoa, koska niitä tulee joka tapauksessa. Esim. lohkoissa A (Etelä-Afrikka, Uruguay, Meksiko ja Ranska), B (Englanti, USA, Algeria ja Slovenia) ja E (Hollanti, Japani, Tanska ja Kamerun) nähdäkseni lähes kaikki on mahdollista.Veikkaaja nostaa suosikeiksi Espanjan, Brasilian ja varauksin Argentiinan. Itse olen veikkausjuttuihin sanonut, että Brasilia vie, mutta ehkei se viekään. Kohtahan se alkaa selvitä.
Loppuun vielä tunnelmapala siitä infernaalisesta surinasta ja pörinästä, mitä nämä kisat ääniraidallisesti tulevat olemaan kansallissoitin vuvuzelan kaunista(?) sointia

Mutta sehän on vain hyvä, eikö?
Kestosuosikki on kuten aina
En osaa kannattaa muita joukkueita. Englanti on suosikkini ollut pennusta asti.
Erityisesti odotan pelien katsomista nuorimman pikkuveljeni ja isän kanssa. Voi sitä huutoa, tuomareiden haukkumista, Italian pelitavan mollaamista jne. 

Jalkapalloa! 

Kestoinhokkeihini kuuluva Meksiko käytännössä päätti Ranskan kisat 2-0-voitollaan. Nyt riittää, että Meksiko ja Uruguay pelaavat viimeisellä kierroksellä tietoisen tasapelin, niin molemmat ovat varmasti jatkossa. Kummallakaan ei pitäisi olla mitään syytä tavoitella ehdottomasti voittoa.
-juttuja. Miten Kreikka tekee ton? Ja hyvin avanneelle Saksalle yllätystappio...
Jospa Robben tosta kuntoutuisi jatkopeleihin... siihen sentään luotan jo, että tästä lohkovaiheesta edetään pudotuspeleihin.