Minimalistista läppää (ts. snadi kompootteri)

Re: Minimalistista läppää (ts. snadi kompootteri)

ViestiKirjoittaja Shay » Su 28 Kesä 2009 18:51

Taitais olla Linuxin löytäminen metsästämisen edessä... :epäilevä:

Kaupassa käskivät mun kahtoa netistä... :epäilevä: Mutku ei netti kerro tyhmälle juttuja. :pillitys:
Miksi esim. Elisan sivuilla yksi HP nettitikun kanssa maksaa 360 ja ilman nettitikkua 299 , mutta
toinen HP maksaa nettitikun kanssa 336 ja ilman nettitikkua 399 ? :täh:

Taijan kuitenkin päätyä HP:n pikkuläpänderiin, Elisan nettitikkuun ja 512 Mb:n nopeudella toimivaan
mobiililaajakaistaan. (14,90 /kk) Vaihtoehtoina Elisan nettikaupassa ovat siis HP 2133 MiniNote XP + nettitikku
tai HP Compaq Mini 730Eo ja siihen erikseen ostettuna nettitikku, joka jostain syystä tulee näin halvemmaksi
- ainakin nettikaupan mukaan - kuin ostaa pakettina. :veivi: 2133 lienee parempi, vaikka sei ookkaan
yhtä nätti kuin 730, joten taijan päätyä siihen... :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 29 Kesä 2009 08:35

Shay kirjoitti:Taitais olla Linuxin löytäminen metsästämisen edessä... :epäilevä:

Kaupassa käskivät mun kahtoa netistä... :epäilevä: Mutku ei netti kerro tyhmälle juttuja. :pillitys:
Miksi esim. Elisan sivuilla yksi HP nettitikun kanssa maksaa 360 ja ilman nettitikkua 299 , mutta
toinen HP maksaa nettitikun kanssa 336 ja ilman nettitikkua 399 ? :täh:

Taijan kuitenkin päätyä HP:n pikkuläpänderiin, Elisan nettitikkuun ja 512 Mb:n nopeudella toimivaan
mobiililaajakaistaan. (14,90 /kk) Vaihtoehtoina Elisan nettikaupassa ovat siis HP 2133 MiniNote XP + nettitikku
tai HP Compaq Mini 730Eo ja siihen erikseen ostettuna nettitikku, joka jostain syystä tulee näin halvemmaksi
- ainakin nettikaupan mukaan - kuin ostaa pakettina. :veivi: 2133 lienee parempi, vaikka sei ookkaan
yhtä nätti kuin 730, joten taijan päätyä siihen... :p

Eikös elisalla muka ollu tarjolla miniläppäriä josson sisäänrakennettuna tuo mobiilimodeemi (eli isketään vain akunalle tai jonnekkin simkortti ja volá), ainakin minusta niillä on ollu :riips: Ja olihan niillä :pepsodent: Tosin tuo ei ole HP:n läppäri (näyttäisi EEEPC:ltä), mutta takuu näyttäisi samalta ja speksitkin suhtkunnossa, jopa "parempia" kuin tuossa HP:ssa (isompi näyttö ja kovalevy) xp tokin tuossakin.

Ja tosiaan, jos haluaa vaihtaa Linuxin siihen niin Ubuntu saattaa tukea mobiilikaistaa oletuksena (ainakin se tukee Huawein E220 modeemia), joten se ei oikeastaan ole klik klik asennnus, livelevyllä voi lisäksi kokeilla asentamatta toimiiko mobiilikaista, sillä edellytyksellä tietenkin että on käytettävissä CD/DVD-asema (ulkoinen, noissa miniläppäreissä kun sitä ei yleensä ole)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 29 Kesä 2009 09:06

Hinnan puolesta olisi järkevämpi metsästää minikone jossa on valmiiksi Linux, eikä jälkiasentaa. Se Xp:hän siinä hintaa nostaa. Ulkomailta ainakin saa. http://www.pixmania.com/fi/fi/1348472/a ... white.html
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 29 Kesä 2009 20:30

Galileo kirjoitti:Hinnan puolesta olisi järkevämpi metsästää minikone jossa on valmiiksi Linux, eikä jälkiasentaa. Se Xp:hän siinä hintaa nostaa. Ulkomailta ainakin saa. http://www.pixmania.com/fi/fi/1348472/a ... white.html

Ikävä kyllä nykyään tuo pakkaa olemaan sielä sun täällä (josson aiemmin tarjottu Linux-läppäriä) tämä: "Tämä tuote on poistunut valikoimastamme!" Eli tarjonta on lopetettu, koska tuotteessa on siirrytty winXp:n, eikä Suomen kaltaiseen "ääriperiferiaan" kannate tarjota vaihtoehtokäyttistä, 'kun kukaan ei sitä ota'. Ei sillä, ei ne tarjoa niitä enää juuri missään muuallakaan maailmassa ilman etsimistä, kun tuo xp on niihin lobattu sisälle. Sinällään hauskaa, sillä Xp:n ilmainen tuki lopetettiin tuossa muutama kuukausi sitten, muttakun nuot pikkukannettavat eivät vistaa tahi tulevaa seiskaa pyöritä :töktök:

No jooh, tietenkin jos ei ole ihan tulenpalavaa hoppua sen koneen kanssa, niin kohtsilläänhän tulevat Android-miniläppäritkin jakeluun. Eli jos tykkää Googlesta ja tykkää googlen palveluista niin sitten olisi tarjolla tietsikkaakin Googlen käyttiksellä (ja varmaan "pilvi" ohjelmillakin, eli GoogleApps, Picasa, Gmail...) ja oletusselaimella Chrome...

Itse tosin ottaisin tästä perheestä "miniläppärin" koska tahansa, käyttöjärjestelmästä riippumatta, tosin noihinhan saa vaikka 64-bittisen Vistan (tai tulevaisuudessa 7:n), niin halutessaan. Jaa, eipä tullu "kalliiksi", kun kokosin huvikseni 12 tuumasen minikannettavan itelle, vain 2 433,90 :virne: Eli ei ihan sitä mitä miniläppäristä odottaa - eikä myöskään mitään sellaista, mitä tämänhetkisessä palkkaluokassa ostaisin. (Tosin huvikseni tein paketin myös omasta über himotuksesta, ja siinä tulikin hinnaksi jo vajaa viisdonaa, joten...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 03 Heinä 2009 08:53

Vanha kannettava surffailuvehje on jo puoli vuotta rutissut ja hidastellut uhkaavasti. Niinpä oli aika tuhlata kesätyörahat, elvytellä taloutta ja ostaa uutta. Tyttönä ilmoitan Helvin saapuneeksi kotiin. Valkoinen ja sievä on ensiajatus. Vielä ei olla ehditty tutustua tarkemmin. Tänäänkin on töitä. Vaan eiköhän meistä tule hyvät kaverit, kun oikein lehdissä on Helviä kehuttu.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Deni » Su 25 Heinä 2010 01:58

Mäkin tänään!

Mä tarvitsin kakkoskoneen, pöytäkone siis on pelailu- ja musiikkitarkoituksiin, ja kaipasin ihan vaan jotain pientä ja kivaa jolla voisin surffailla sohvalta ja joka kulkisi tarvittaessa mukana. Pikainen kierros miestenlelukaupoissa paljasti, että muutama muukin on ollut samoissa aikeissa liikkeellä, Gigantti oli myyty tyhjäksi halvoista läppäreistä ja Expertillä oli jäljellä tasan yksi... tai no, olisi sieltä HP:n saanut mutta siitä oon kuullut paljon huonoa.

Yksi Asuksen Eee taloudesta jo löytyikin, ja mä ostin toisen. Koska kyseessä oli viimeinen kappale, en saanut valita väriä, vaan täytyi ottaa... no, vaaleanpunainen. :ahihi: En tiettykään olis muuten sitä valinnut, en varmasti. Olenhan tyttö.

Oon tässä illan leikkinyt uudella lelullani ja kyllähän mä tykkään. Kovin on pieni ja suloinen, pysyy kivasti sohvan käsinojalla ja polvella, näppäimistö on sopiva käteen ja touchpad toimii sulavasti. Vähän tuo Windows 7 starter ehkä nyppäisi asenteluvaiheessa, "ai taustakuvaa ei voi vaihtaa? No haista sitten paska, ei väkisin." mutta pieniä murheitahan ne on jos kone muuten on näppärä.

Ei mun ole tarkoituskaan tällä kuuhun lentää, tähän käyttötarkoitukseen tuntuu hyvinkin riittävältä. Jatkan tutustumista uuteen ystävääni.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

Edellinen

Paluu Multimedia