Tuli tuossa uutisketjussa avautumisen jälkeen jonkinlainen ahaaa elämys (minähän tarkistan aina faktat ennen kuin ne kirjoitan

) ja sitä nyt täälä sitten kysyn (ja samalla kuvastan varmaan hyvin tuota hymiötä

). Eli, minulle tuli tuossa (tutkintojen yhdenmukaisuutta tarkistellessa) mieleen (ja
tämä sitä vielä vahvisti) tällainen kysymys: Eli jos minä ymmärsin oikein, ylempää AMK tutkintoa (maisteri) minä en saa suorittaa ennen kuin olen ollut 3 vuotta alan töissä (ja tämä on selvää pässinlihaa) *mutta koska kun sitten* Minullahan on alempi AMK tutkinto tietojenkäsittelystä ja se (tai siis alempi amk tutkinto yleensäkin) vastaa Kandia yliopistomaailmasta (tosin AMK on 210op, kun yliopistossa näyttäisi olevan 180, eli sama kuin minulla miinus työharjoittelu), joten jos minä ymmärsin oikein, minä voin vaikka heti hakea yliopiston lukemaan maisteriksi, siis ilman tuota 3 vuotta ja ilman kandintutkintoa (eli siis se skippaa tuon kandin)? Ja koska maisterintutkinnon laajuus on 300op, niin kyse olisi minun kohdallani (ainakin periaatteessa) vain 90op, eli n. 1-2v?
Periaatteessa siis voisin hakia vaikka
tähän? Tai voinko minä hakea esmes. kasvatustieteiden maisterin tutkintoon (tai ylipäätänsä Humanistiseen maisterintutkintoon, mikä sitten lie onkaan, AMK tietotekniikka on humanistinen koulutusohjelma), tai onko niissä enää sitten (tällaisessa tapauksessa) sen tarkempaa rajausta mitä hakee, kuhan se on edes siihen suuntaan?