Ilmoitusta

Re: Ilmoitusta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 23 Touko 2008 15:28

theia kirjoitti:
L-S kirjoitti:Ilmeisesti mun kanootista on eilen pudonnut joku inkkari. Jos joku näkee sitä, käskekää uida takaisin. :pepsodent:
Hehe, ihanaa että tätä käytetään :virne: mun mielestä toi on vaan niiiin helmi kielikuva.

On se hieno kyllä. Omasta hölmöydestäkin tulee parempi olo kun visualisoi kanootin täydeltä inkkaria ja yhden kyydistä pudonneen uimaan sinne vanaveteen. :pahis:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 23 Touko 2008 15:28

Huuto.netistä voi vakoilla millä hinnalla on sarjakuvanimikkeet vapailla markkinoilla liikkuneet. Yön ritaria on parilla eurolla kaupattu, muttei kukaan ole huolinut.

Eikös työkkäristä saa jotain ulos kun ilmottautuu työnhakijaksi?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Touko 2008 16:47

Galileo kirjoitti:
Eikös työkkäristä saa jotain ulos kun ilmottautuu työnhakijaksi?

Se taas edellyttää, että ei ole opiskelija, mitä vielä satun olemaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 23 Touko 2008 17:00

Pascal Lemoix kirjoitti:Se taas edellyttää, että ei ole opiskelija, mitä vielä satun olemaan.

Sä et siis enää saa opintotukea, mutta et saa työttömyysrahaakaan, koska olet vielä virallisesti opiskelija - vaikka oletkin halukas ja pystyvä töihin?
Byrokratia toimii taas just niin kuin pitääkin. :ei:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 23 Touko 2008 17:31

Kyllä mun mielestä jotain voi saada, olisko se sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea tai jotain? Opiskeleva kaveri kävi jotain ruinaamassa kun ei kesäksi saanut kesähommia. Olisi saanut jotain, mutta virkailija oli sitä mieltä, että ensin pitää myydä osakesalkku pois ( :peukut: ).

Vale-edit:
http://www.kela.fi/in/internet/kelansan ... enDocument
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Touko 2008 17:53

Hmm. En muista että Pascal olisi kertonut suhteestaan henkilöstövuokrafirmoihin, vai olenko väärässä? :riips: Eli Pascal, oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa? Myönnän, että itselläni ei ole kokemusta noista vuokrafirmoista, mutta siskoni on saanut useasti nopeasti jonkinlaisen työpaikan sellaisten kautta. Suurin osa esim. varastotöihin rekrytoidaan kai nykyään niiden kautta? Voi olla tyhmä kysymys, mutta juolahtipa mieleeni.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Touko 2008 17:56

Galileo kirjoitti:Kyllä mun mielestä jotain voi saada, olisko se sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea tai jotain? Opiskeleva kaveri kävi jotain ruinaamassa kun ei kesäksi saanut kesähommia. Olisi saanut jotain, mutta virkailija oli sitä mieltä, että ensin pitää myydä osakesalkku pois ( :peukut: ).

Joo, mä olen kanssa saanut sen käsityksen, että toimeentulotukea saa siinä vaiheessa, kun ei ole kattoa pään päällä ja nälkäkin on. Mun pitäisi varmaan myydä ne suunnattoman arvokkaat Batman-lehdet aluksi :jaaha:

Shaanalle: En ole joo kokeillut tuota. Kun ei niistäkään monta hyvää sanaa ole kuullut. Täytyy katella, tärppääkö nykyisistä hauista (hauki) mikään ja sitten harkita eteenpäin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Touko 2008 18:27

P: Vaikkei seuraava lämmitäkään jos käy huonosti, niin tiedä että täällä pidetään peukkuja. :)
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja theia » Pe 23 Touko 2008 19:30

Tänään on varmaan aneeminen perjantai. Aattelin duunin jälkeen mennä kantikseen yksin istumaan (kunnes systeri töistä pääsee) ja syödä jotain hyvää (dipping strips! sellaisia tacohouseristikkoperunamais-perunoita) ja lukea kirjaa tahi kirjoitella 'muistelmia'.

En ymmärrä mikä pakkomielle mulla on ostaa tyhjiä kirjoja, jotka aina aion täyttää lyriikanpätkillä, runoilla, päiväkirjamaisilla entryillä, mutta aina ne jää lähes kokonaan tyhjiksi. :p

---

Pascalille tsemiä :hymyhali:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 23 Touko 2008 20:20

Itseasiassa monet firmat hoitaa palkkaamisensa vuokratyöfirmojen kautta. Ottavat kokeeksi ekaks vuokralle tai vastaavasti vaan nakittavat vuokratyöfirman etsimään heille työntekijän. Harvemmilla on itellään aikaa, kokemusta tai taitoa lähteä haravoimaan tuhannesta hakijasta mieleistään.

Eiks pääkaupunkiseudulla käytännössä kaikki tommoset hommat mee vuokrafirmojen kautta? Siis tommoset, joihin ei varsinaista koulutusta vaadita.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Touko 2008 20:57

Kyllä mun käsittääkseni. Meillekin on otettu varastohommiin vuokrafirman kautta, kun itse pomolla ei ole aikaa ja rahkeita laatia ilmoituksia ja sen jälkeen seuloa hakijoita. Mutta kuten sanottu, mulla ei ole omakohtaista kokemusta näistä, ja mä taas olen firmoja käyttäneiltä kuullut positiivista palautetta, ne ovat ehkä ne muut jotka huutelevat kovaan ääneen muuta. Tiedä häntä. Mä lähen nyt tuulettuun, ihan jees :tilt:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Migreeni » Pe 23 Touko 2008 21:28

Pascal Lemoix kirjoitti:Migreeni kenties tarkoitti samaa kuin Sohlberg (Per Versin kaveri):

"Kaikki on suhteellista.
Ehdottomasti?"

Joo niin olikin, hyvä kun selvensit :)

Tulin sanomaan oman sanani myös näihin työvuokrafirmoihin. Se kuuluu näin: Joillakin on hommat luistaneet hyvin niiden kautta ja ovat saaneet ensimmäisten hanttihommien jälkeen ihan kunnon töitä. Toisilla taas on käynyt niin, että vuokrafirma on pahimmassa tapauksessa kahminut itselleen työntekijälle kuuluvia rahoja (tosin en tiedä, kuin yhden tällaisen tapauksen, ja siinäkin saattoi olla suivaantuneen ihmisen liioittelua mukana siinä vaiheessa kun sen kuulin). Mutta kaikki eivät kuitenkaan ole saaneet kunnon töitä vuokrafirmojen kautta.

Eli tämänkin voisi suomentaa, että "kaikki on suhteellista"

(Kylläpäs minä olen ympäripyöreä tyyppi) :huoh:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 21:33

Pascal Lemoix kirjoitti:Joo, mä olen kanssa saanut sen käsityksen, että toimeentulotukea saa siinä vaiheessa, kun ei ole kattoa pään päällä ja nälkäkin on. Mun pitäisi varmaan myydä ne suunnattoman arvokkaat Batman-lehdet aluksi :jaaha:

Toimeentulotukea saa jos selittää, ettei saanut hakemisesta huolimatta kesätöitä tms. Opintojahan sinä et voi edes tehdä, koska sait kandin paperit. Siitä vaan rohkeasti hakemaan - ei se muuta vaadi kuin sitä rohkeutta. Pykälien mukaan Kelan on pakko maksaa. Nimim. kokemusta on. Miten on asumistuen laita? Kaipa sitä olet jo hakenut, kun asumislisä päättyi. Siihen tietysti vaikuttaa myös mahdollisen puolison tulot.

Henkilöstövuokrauksestakin vain hyvää sanottavaa: tein vuosikausia hommia Eilakaislan kautta ja olin erittäin tyytyväinen. Sitä ennen hommailin parin vastaavan toimiston kautta eikä merkittäviä pulmia koskaan ollut.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 23 Touko 2008 21:59

Haluan kertoa teille jännittävästä elämästäni:

Muutama tunti sitten olin matkalla lähikauppaan, joka on siis ihan kulman takana.
Juuri kun olin saanut oven kiinni ja lukkoon, katsoin laukkuuni tarkistaakseni, ovatko
avaimet siellä. (Nerokas idea muuten vasta tuossa vaiheessa tarkistaa. :friikkipeukku: )
Sanomattakin on selvää, etteivät ne olleet siellä.

Lähdin sitten iskän ja äidin luo hakemaan avaimia. (Onneksi asuvat käytännössä vain
metromatkan päässä, mutta noin tunti siinä matkassa kuitenkin menee.) Loppu
hyvin, kaikki hyvin. Sain ne avaimet haettua ja kaupassakin vihdoin kävin. Yli pari
tuntia siinä sitten meni.

Metrossa joku nuorisorikollisen alku pölli kynäni. Jos kysytään: "Saanko lainata kynää?"
oletus on, että se myös palautetaan. :epäilevä: No joo, oikeasti tiesin, että en sitä tule
koskaan takaisin saamaan. Kunhan testasin. Eikä sen kynän menetys niin suuri katastrofi
ollut (töistä viety vanha kynä), mutta silti. Ihmiset ovat omituisia.

Joka tapauksessa ajattelin sihauttaa hyvin ansaitun siiderin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 23 Touko 2008 22:29

Kyllähän vuokratyövirmasta jotain työtä kuitenkin saa, jos tosiaan töitä tarttee.
Jos homma ei luista, niin ehtii sitten jotain muuta, kun samalla pistää inhofirman
listoilla ruokarahaa taskuun. Köyhän ei parane olla nirso. :sori:

Mulla ei kyllä oo pahoja kokemuksia vuokratyöstä, jota oon välillä jonku kuukauen
teheny. Vakihommissa on vain paljon mukavampi olla pitemmän päälle.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Touko 2008 22:47

Helou. :tilt:

Eipä ole minua täällä näkynyt pitkään aikaan, vaikkakin monena iltana olen fordea miettinyt ja meinannut tänne eksyä. Noh, nyt vasta oikeesti jaksoin ja lupaan pyhästi, että aktivoidun taas fordailemisessa, tahdoitte tai ette. :muahaha:

Nyt alkaa opiskelut tälle vuodelle olla pulkassa vihdoin, tosin joitakin hanttihommia on vielä, ja niitä on pakko tehä. :huoh:

Ja provinssi lähestyy. :viileä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 23 Touko 2008 22:57

Skrää. :)

Mää oon ihimetellykki, mihin nää oot hävenny. Ja mää aattelin, että
sulta on netti karannu ainaki, mutta joillain nähtävästi on elämää
forden ulkopuolella. :nirppa:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Touko 2008 23:06

Liikaa elämää. :itku:

No ei vaineskaan, nyt se elämä loppuu, kun opiskelutkin ohi.. syksyyn asti tosin vaan. Mutta kumminkin. Kesällä ei muuta ookaan ku työ ja forde. Ja kesälomalla ei oo muuta ku forde. :pepsodent:

Älä sinä Shay huoli, mun netti pelittää kyllä. Mutta tosin vähä hitaanlaisesti. :friikki:
Ja mua ärsyttää edelleen, että täällä aina ketjussa pomppaa ekana ekalle sivulle, eikä sinne mihin viimesimmän ketjunluvun jälkeen on kirjotettu uus viesti. :friikki:

muoks. täällä ei ookaan pillitys-hyniötä. :salaliitto:
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 23 Touko 2008 23:09

Jos lukisit ohjeet niin tietäisit, että se pikkupikkukuvake, joka on juuri
ennen ketjun otsikkoa johtaa uusimpiin viesteihin. :soosoo: En vaan
muista missä ketjussa tästä keskusteltiin...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 23 Touko 2008 23:18

Shay kirjoitti:Jos lukisit ohjeet niin tietäisit, että se pikkupikkukuvake, joka on juuri
ennen ketjun otsikkoa johtaa uusimpiin viesteihin. :soosoo: En vaan
muista missä ketjussa tästä keskusteltiin...

Vahingossa oppii. Just olin tänne tulossa lukemaan uusinta viestiä ja vahingossa klikkasin siitä nuolesta, enkä otsikosta. Ja siirryin uusimpaan viestiin. Ja sit luenkin sun viestistä, että pitää klikata nuolta. :töktök:

Kätevä toiminto. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaks elää. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 23 Touko 2008 23:21

skray kirjoitti:Kätevä toiminto. Kaikkea sitä oppii, kun vanhaks elää. :virne:

Mää oon hengaillu yhellä k.palstalla vuoden ja tajusin tuon kikan sielläkin vasta
opittuani sen täälä ny. :epäilevä: Notta kyllä se vanha koirakin uusia temppuja oppii. :pepsodent:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 24 Touko 2008 00:37

Pitäskö muuttaa toi jo isohko nuoli ihan tuhottoman isoksi kyltiksi, jossa lukee ohjeet? :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja SirPet » La 24 Touko 2008 01:40

Jos se on taulu jossa lukee 'Ohjeet' , niin eihän sitä silloin kukaan paina. :peukut:
SirPet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 24 Touko 2008 10:10

Skray. :hymyhali:

Olenkin ihmetellyt, missä olet ollut.

Ei muuta ilmoiteltavaa, kuin että jumppaan pitäisi mennä. Sen jälkeen
ajattelin ainakin käväistä Maailma kylässä -festareilla.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja irvikissa » La 24 Touko 2008 10:17

Irvikissan opintoputki päättyi

Irvikissa valmistui eilen ammattikorkeakoulusta puolen vuoden viivästyksen jälkeen. Myöhästymisen aiheutti kolme kuukauden mittaista Lähi-idässä opetustehtävissä vietettyä jaksoa.

Kissan opinnäyte käsitteli ammatillisuuteen liittyvää käytännön ongelmaa ja sisälsi tuoteosan. Tuoteosan arvosanaksi tuli kiitettävä viisi. Koko opinnäyte rankattiin nelosen arvoiseksi.

- Epätodelliseltahan tämä valmistuminen vielä tuntuu, mutta eiköhän se tästä ala hahmottua. Tuntuu, että pitkästä aikaa vapaa-aikani on kokonaan minun omaani, Irvikissa toteaa.

Palattuaan kevätjuhlasta Irvis sairastui flunssaan, mutta tiettävästi hänen tilansa ei ole hengenvaarallinen. Lähipiiristä vuotaneiden tietojen mukaan flunssa on tehnyt tuloaan jo pitempään, eikä sen ajoitus olisi voinut olla parempi. Edellisiltaisen lentomatkan ja pienessä silkkisessä juhlamekossa kekkuloinnin epäillään edesauttaneen taudin puhkeamista.

Valmistujaislahjoiksi Irvikissa sai koruja ja rahaa. Omien sanojensa mukaan Kissa ei vielä tiedä mihin käyttää saamansa rahalahjoitukset.

- Haluaisin ostaa rahoilla jotain pysyvää itselleni. Saamillani koruilla ajattelin koreilla, pohtii Irvikissa.

Suurimman yllätyksen valmistujaispäivään järjesti Irvikissan elämänkumppani Mies, joka oli hankkinut kotiin kakun. Toistaiseksi ei ole selvillä, missä välissä salajuoni on punottu ja pantu täytäntöön.

Luotettavien nimettömien lähteiden mukaan Irvikissa aikoo viettää ensimmäisen viikonloppunsa korkeakoulutettuna ammattilaisena toipuen sairaudestaan. Lääkkeinä Kissa käyttänee kakkua, itsesääliä, sekä kuumaa nestemäistä mustaherukan makuista nuhatroppia.

Ammatti on pääteltävissä merkinnän muodosta.
irvikissa

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa