Älä höpötä. Molemmat on hyviä, nih.Shay kirjoitti:Purple kirjoitti:Tosin ei Teemallakaan paha vaihtoehto samaan aikaan ole: Mulholland Drive.
Hyi, stana se elokuva on hirveä. Kauheampi melkein kuin Lost in Translation, ällö, typerä ja järjetön.

Älä höpötä. Molemmat on hyviä, nih.Shay kirjoitti:Purple kirjoitti:Tosin ei Teemallakaan paha vaihtoehto samaan aikaan ole: Mulholland Drive.
Hyi, stana se elokuva on hirveä. Kauheampi melkein kuin Lost in Translation, ällö, typerä ja järjetön.

Jorssi kirjoitti:Älä höpötä. Molemmat on hyviä, nih.Shay kirjoitti:Purple kirjoitti:Tosin ei Teemallakaan paha vaihtoehto samaan aikaan ole: Mulholland Drive.
Nuo kaksi elokuvaa ovat niitä harvoja kehuttuja 

Shay kirjoitti:Ne on niin järjettömiä ja tarkoituksettomia.
Jorssi kirjoitti:Ilmoitusluontoisena: Tutustuin Biffy Clyroon (vaimikäseoli) ja taidanpa kuunnella enemmänkin.
Purple kirjoitti:Shay kirjoitti:Ne on niin järjettömiä ja tarkoituksettomia.
Järjetön ja tarkoitukseton, my ass. Et vaan tajua.![]()
Mutta ei siitä sitten sen enempää...
)
Yabba kirjoitti:Mie allekirjoitan Shayn mielipiteen Mulholland Drivesta ja varsinkin Lost in Translationista, tekotaiteellista pashaa, tosin sillä erolla että Lynch sentään osaa tehdä elokuvia.

Maija kirjoitti:Taidettahan se paskakin taide on eikä yliyrittäminen tee siitä "tekotaidetta".
) joka on leikattu humalassa (ja pilvessä) kokoon. Eli käytännössä katsojalle isketään vain läjä paskaa eteen. Mulholland Driven voimakkain anti tulee esiin silloin kun sitä katsoo jonain muuna kuin elokuvana, kuten unena, painajaisena, mielikuvituksen pieruna tai vaikka sarjana epämääräisiä kohtauksia. Tällöin siitä voi löytää jotakin uutta eri katsomiskerroilla, varsinkin jos katsoo sitä eri vinkkelistä kuin aiemmin, samoin sen viestin voi ymmärtää eri tavalla, eri vinkkelistä katsottuna. Totuus on kuitenkin se, että Mulholland Drive epäonnistuu siinä, missä Lost Highway onnistuu eli mystisyydessä ja tunnereaktion herättämisessä. Syy on, että MD yrittää liikaa omassa salaperäisyydessään (tai Lynch yllätti itsensäkin), koska kerronta on liian aukkoista ja joka ikinen kuva yrittää olla jonkinlainen avain ja pitää sisällään piilomerkityksiä ja piilomerkityksenpiilomerkityksiä. Ehkä vika on siinä, että Lynch ei saanutkaan tehtyä aivan kaikkea sitä mitä halusi, ehkä vika oli siinä että leikkuupöydälle jäi liikaa, tai ehkä yksinkertaisesti siinä että mopo karkasi käsistä, mutta elokuva ei yksinkertaisesti kykene tarjoamaan mitään suurempaa elämystä, vaan lopputulos on lähinnä hämmentynyt "vai tämmönen se olikin, aika lattea annettuihin odotuksiin nähden".
Yabba kirjoitti:Minun itseni mielestäni elokuva muuttuu taiteena tekotaiteeksi siinä vaiheessa kun sitä ei voi enää (halutessaan) pelkkänä elokuvana katsoa. Mulholland drive on elokuva jota ei voi katsoa elokuvana, tai voi sen, mutta silloin se on ainoastaan sarja epämääräistä kuvamateriaalia (ja Naomi Watts lesboilemassa) joka on leikattu humalassa (ja pilvessä) kokoon. Eli käytännössä katsojalle isketään vain läjä paskaa eteen. Mulholland Driven voimakkain anti tulee esiin silloin kun sitä katsoo jonain muuna kuin elokuvana, kuten unena, painajaisena, mielikuvituksen pieruna tai vaikka sarjana epämääräisiä kohtauksia. Tällöin siitä voi löytää jotakin uutta eri katsomiskerroilla, varsinkin jos katsoo sitä eri vinkkelistä kuin aiemmin, samoin sen viestin voi ymmärtää eri tavalla, eri vinkkelistä katsottuna. Totuus on kuitenkin se, että Mulholland Drive epäonnistuu siinä, missä Lost Highway onnistuu eli mystisyydessä ja tunnereaktion herättämisessä. Syy on, että MD yrittää liikaa omassa salaperäisyydessään (tai Lynch yllätti itsensäkin), koska kerronta on liian aukkoista ja joka ikinen kuva yrittää olla jonkinlainen avain ja pitää sisällään piilomerkityksiä ja piilomerkityksenpiilomerkityksiä. Ehkä vika on siinä, että Lynch ei saanutkaan tehtyä aivan kaikkea sitä mitä halusi, ehkä vika oli siinä että leikkuupöydälle jäi liikaa, tai ehkä yksinkertaisesti siinä että mopo karkasi käsistä, mutta elokuva ei yksinkertaisesti kykene tarjoamaan mitään suurempaa elämystä, vaan lopputulos on lähinnä hämmentynyt "vai tämmönen se olikin, aika lattea annettuihin odotuksiin nähden".
Lyyra kirjoitti:Taiteen olemuksen analyysiä on tosi hankala ottaa vakavasti tyypiltä, jonka lempileffat on luokkaa Terminator ja Rambo.
Maija kirjoitti:Näen tässä mielipiteesi ko. elokuvasta, mikä ei todista vielä mitään sen taiteellisuudesta tai sen puutteesta. En minäkään kaikkia taiteenlajeja ymmärrä tai jaksa arvostaa, mutta se ei tee niistä yhtään vähemmän taidetta.
Sitäpaitsi, tämän viikon Aku Ankassa oli aivan loistava Carl Barksin (nyky)taidesatiiri Roskaa! jotenkin minusta tuntuu että minä jaan Akun mielipiteen taiteesta aika tarkasti
Ja oikeassahan sinä olet, en minä voi itse sanoa yleisellä tasolla mikä on taidetta ja mikä ei, mutta henkilökohtaisella tasolla voin. Esimerkiksi minusta kissantappovideo ei ole taidetta vaan se on sadismia, mutta taiteeksi se kuitenkin luokitellaan.Onhan ne, mutta esimerkiksi Lost Highwayn voi katsoa myös elokuvana, samoin voi tehdä Unelmien sielunmessun ja Pan's Labyrinthin kanssa. Entäs Kubrikin Kellopeliappelsiini, kyseessähän on elokuva jossa käsitellään ihmisen pahuutta (missä Kubrikin leffassa ei käsiteltäisi), jälleen kerran, sen voi katsoa myös elokuvana.Ihmettelen myös tuota "elokuva, jota ei voi katsoa elokuvana" -kommenttia, sillä siitä saa kuvan, että kaikki pitää olla luokiteltavissa. Eivätkö poikkitaiteelliset teokset ole sitten taidetta?

Lyyra kirjoitti:Taisin osua hermoon.

Juoppudessakin on hierarkiaa. Alec, 29 jo kritisoi erästä kuusikymppistä "viinintissuttelijaa", ettei se ole mikään saman tyylin juoppo kuin hän. Että mä oon enempi tällanen puistodeeku. Ja virnistys päälle.
Pascal Lemoix kirjoitti:Nyt kun Muslimielämää loppui, tosi-tv:n paikan peri "Katkolle", jossa seurataan 10 suomalaisen juopon kolmeviikkoista katkaisuhoitoa. Mukana on mun ex-työkaverikinJuoppudessakin on hierarkiaa. Alec, 29 jo kritisoi erästä kuusikymppistä "viinintissuttelijaa", ettei se ole mikään saman tyylin juoppo kuin hän. Että mä oon enempi tällanen puistodeeku. Ja virnistys päälle.
Ohjelman juontaa ex-YleX-Tuomas.
Pakko kattoa. Mielenkiintoinen on aihekin, vaikka en aina jaksa uskoaPascal Lemoix kirjoitti:Nyt kun Muslimielämää loppui, tosi-tv:n paikan peri "Katkolle", jossa seurataan 10 suomalaisen juopon kolmeviikkoista katkaisuhoitoa. Mukana on mun ex-työkaverikinJuoppudessakin on hierarkiaa. Alec, 29 jo kritisoi erästä kuusikymppistä "viinintissuttelijaa", ettei se ole mikään saman tyylin juoppo kuin hän. Että mä oon enempi tällanen puistodeeku. Ja virnistys päälle.

Ridge romuna Rickin tekojen tähden. Ridge on puhki, todella puhki. Hän jättää Brooken, koska ei kestä tämän passiivisuutta Rick-asioissa. Taylor vie hänet vuorille.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa