Nugat kirjoitti:Hiuksista tulikin mieleen, että mitäs muuten kuuluu niille ihmisille jotka heittivät shamppoot menemään ja aloittivat pesemään hiuksia soodalla ja etikalla? Ymmärrättekö/tiedättekös mistä puhun?

Itse ajattelin että kun kesä koittaa kokeilen samaa ja olisi hauska tietää että miten homma on sujunut.

Eeehkä täytyisi perustaa jatkoketju asialle or something else..?
Minä en ole jaksanut mitään blogia asian tiimoilta väsäillä, enkä muutenkaan ole kovin paljoa tästä kokeilusta muille puhunut. Kirjoittelen ainakin nyt tähän ketjuun, kun en tiedä liikuskeleeko täällä muita sampoottomia.

Mutta olen ollut ilman sampoota nyt jo kaksi ja puoli viikkoa!
Olen sen verran laiska, etten ole Lyyran tai monien muiden tavoin kokeillut teehuuhteluita saati mitään jojobaöljyjä. Kaksi kertaa olen tänä aikana tehnyt soodapesun, etikkahuuhtelun kolmesti.
Ensimmäisen soodapesun jälkeen hiukseni pysyivät pelkällä vedellä puhtaina ehkä kolme päivää. Sen jälkeen olisi jo tarvinnut pestä soodalla, mutta kun mulla ei ollut mihinkään menoa, venytin pesuvälin muistaakseni viiteen päivään (no kaupassa taisin käydä pipo päässä

). Toisen soodapesun tein viime lauantaina, ja tähän asti olen pärjännyt. Keskiviikkona tein sen etikkahuuhtelun, sain ihanan kiiltävät ja erityisesti pehmeät hiukset.
Hiukseni puhdistuvat suhteellisen hyvin vedelläkin, mutta nyt loppuviikosta olen huomannut, etteivät pysy enää vedellä puhtaina kuin yhden päivän (aiemmin pesin hiukseni yleensä joka toinen päivä). Joka suihkukerralla olen hieronut päänahkaani ihan kunnolla. Taidan pestä taas soodalla huomenna.
Hiusten latvat ovat ehkä hieman kuivat, mutta muuten tuntuvat hyväkuntoisilta.
Olen erittäin tyytyväinen silti. Uskon, että tämä pesuvälikin vielä normalisoituu