1. Mitä teit vuonna 2010 sellaista, jota et ole tehnyt aiemmin?Olin kaasona, lämmitin mökin saunan täysin yksin

Olin mm. The Posiesin, Green Dayn ja U2:n keikoilla

Aloitin latinan opiskelun.

Olin zumbassa
2. Piditkö uudenvuodenlupauksesi?En muista, lupasinko mitään. Luultavasti päätin, etten polta yhtään tupakkaa koko vuoden aikana, enkä pummaa keneltäkään vaikka kuinka tarjottaisiin. Tämä lupaus oli aika helppo pitää, ei edes tehnyt mieli polttaa mitään, ja kun en edellisenäkään vuotena polttanut kuin ehkä kymmenen känniröökiä. Taidan pitää nollalinjan jatkossakin. Varmaan lupasin/päätin lisätä myös liikuntaa, ja suhtkoht hyvin sekin onnistui.
3. Synnyttikö kukaan läheisesi?Joo, yksi kaveri ja serkku.
4. Kuoliko kukaan läheisesi?Mummi
5. Missä maissa kävit?Tallinnassa
6. Mitä haluaisit vuodelta 2011 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2010?Stressittömämpää ja pirteämpää elämää
7. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2010?21.7. mummi kuoli, hautajaiset olivat 13.8. (perjantai) 17.7. oli kaveripariskunnan häät (jostain syystä tämä on jäänyt mieleen). Kesän toista hääpäivää en muista (kun olin kaasona), juhannuksena se kuitenkin oli.
8. Vuoden suurin saavutuksesi:Oikeasti olen aika ylpeä siitä, etten polttanut yhden ainutta tupakkaa, vaikka vietin paljon aikaa tupakoivien ihmisten seurassa (kun joskus ennen aina pummasin ainakin yhden tupakan joltain). Suoritin yhden työhön liittyvän tutkinnonkin, selvisin stressaavasta/kiireisestä kesäkuusta kunnialla.
9. Kärsitkö vammoista?Pään-, niska- ja hartiasäryistä, pää meinasi räjähtää liian monta kertaa, mutta ei ainakaan vielä mitään sen vakavampaa ole tapahtunut
10. Mikä oli paras asia, jonka ostit?En ostanut mitään hirveän isoja juttuja, varmaan ne liput keikoille, joilla kävin ja levyt. Ai, niin täytyy kehua talvitakkianikin.
11. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta?Olin kyllä aika tyytyväinen isän ryhdistäytymiseen.
12. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta?Oma stressaamiseni, ja osittain vanhempien keskinäinen "kommunikointi": parantunut kyllä huomattavasti viime vuodesta, mutta sitten jotkut ihan käsittämättömät asiat toinen kuulee vasta minun tai sisarusteni kautta.
13. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?Jos vuokraa ja muuta peruselämistä ei lasketa niin varmaan niihin keikkalippuihin.
14. Mistä innostuit eniten?Monty Pythonista (edelleen), kynttilöistä ja tuikuista, popmusiikista ja Spotifysta. Ai niin: ja jumpasta ja leffateatteri Orionista
15. Mikä albumi / kappale tulee muistuttamaan sinua vuodesta 2010?Dodo-sorsa

Sitten voisi sanoa Palefacen Helsinki Shangri-Lalta ihan minkä tahansa biisin ja The Posiesin Blood/Candy -levyn, ja varmaan on monia muitakin yksittäisiä (vanhoja) biisejä joista innostuin, mutta muistan ehkä ne pitemmän ajan päästä.
16. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?Osittain onnellisempi. Kaikki on ollut huomattavasti paremmin kuin viime vuonna, mutta sitten huomaan olleeni töissä ihan turhan stressaantunut ja ärsyyntynyt yleisesti ottaen liian helposti, että en oikein osaa sanoa
17. Lihavampi vai laihempi?Luulin laihtuneeni, kun olen liikkunut tosi paljon varsinkin nyt syksyllä, mutta ei näkynyt kyllä vaa'alla paljon mitenkään. Ehkä mulla on jonkun verran lihaksia ja kuntoa tullut sen läskin tilalle.
18. Rikkaampi vai köyhempi?Aika samoissa mennään.
19. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?Jonkunlainen sosiaalinen elämä olisi ollut kivaa, kun eniten v*tutti. Olisin halunnut laihtua enemmän, eli olisi pitänyt syödä vähemmän kaikkea tyhmää ja enemmän fiksua. Ai niin, ja olisi pitänyt olla enemmän yhteydessä ukkiin ja mummiin, ja ukkiin etenkin sen jälkeen kun mummi kuoli.
20. ...entä vähemmän?Joo, ehkä olisi pitänyt roikkua vähemmän netissä. Osittain siinäkin kyllä onnistuin, mutta joulukuu meni ihan retuperälle tuon joulukalenterin takia

. Olisi ehkä pitänyt viettää vähemmän aikaa yksikseni, toisaalta ei sekään aina ottanut päähän.
21. Miten vietit joulun?Äidin ja mumman luona meni aatto ja joulupäivä. Tapaninpäivänä olin isän luona saunomassa ja syömässä ja katsomassa Piukat paikat.
22. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi?No, monta kertaa olisi voinut tarttua puhelimeen ja soittaa jollekin. Lähinnä mua oikeasti ottaa päähän kun olin niin huonosti isän vanhempiin yhteydessä.
23. Rakastuitko vuonna 2010?
24. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?Seurasinkohan mitään? Putous oli kiva (tulihan se vielä keväällä?) ja Vedetään hatusta oli positiivinen yllätys

En mä hirveästi mihinkään uutuussarjoihin tutustunut. Luultavasti katselin vain vanhojen lempparieni uusintoja, jos niitä näytettiin.
25. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?En, ärsyttää vaan
26. Mikä oli paras lukemasi kirja?Alicen seikkailut Peilintakamassa.

Mainitaan nyt myös Philip Normanin John Lennon -kirja, Karin Alvtegenistä tykkäsin myös, ja Michael Moorcockin Katso ihmistä jäi hyvin mieleen. Oscar Wilden Onnellinen prinssi oli aivan ihana!
27. ...entä musiikillinen löytö?Scott Walker/The Walker Brothers

Uusista bändeistä en tiedä mitään
28. Mitä halusit ja sait?Juhlamekon

Lipun The Nationalin keikalle, muitakin lippuja tunnetustikin sain, mutta Nationalin lippu oli näistä vaikein

Lisäksi kirjoja, levyjä ja leffoja. Ne ovat aina kivoja
29. Mitä halusit, muttet saanut?Mäkin sanon nyt sen rakkauden, mun pitäisi löytää joku täydellinen.
30. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?Nowhere Boy, A Single Man, Prinsessa ja Miesten vuoro
31. Mitä teit syntymäpäivänäsi?Syntymäpäivän aattona oltiin isän, ukin ja tädin ja toisen tädin koiran kanssa mökillä, juotiin mun synttärikahvit ja muisteltiin mummia. Varsinaisena päivänä istuin ukin autossa, kävin isän luona ruokkimassa kissat, kahviteltiin äidin, mumman, tädin ja tädin koiran kanssa ja lopuksi käytiin äidin kanssa kävelyllä. Loppuillan vietin isän luona kolmistaan kissojen kanssa.
32. Miten kuvailisit vaatemuotiasi vuonna 2010?Farkkuja ja paitoja, aika samanlaista kuin ennenkin, kun säät sallivat, käytin hameita. Kesällä käytin nuorisokalsareita ja hameita sekä nuorisokalsareita ja shortseja

Ai niin, ja tietenkin T-paitoja niiden kanssa
33. Mikä sai sinut pysymään järjissäsi?Kunnon yöunet, liikunta ja forde/ilmari
34. Kenestä julkisuuden henkilöstä pidit eniten?Monty Pythonista
35. Mikä poliittinen puheenaihe säväytti sinua eniten?Homokeskustelu tai oikeastaan sen seuraamukset (en katsonut Homoiltaa), Persujen nousu

ja muutenkin kaikki ennakkoluuloisuuden ja rasismin nousu sekä vastaavat
36. Ketä kaipasit?Vähän kaikkia, mummia
37. Kuka oli paras uusi tuttavuus?En mä tavannut ketään uusia
38. Kerro elämänohje, jonka opit vuonna 2010?Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting drunk

(En mä kyllä edes kännännyt hirveästi.)