Multimediailmoitusta.

Re: Multimediailmoitusta.

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 23 Syys 2010 14:36

Aurora B. kirjoitti:Ainiinjoo. Sopimusten lukemisesta tuli mieleeni, Jyrki Kasvin Facebook-horinoita lukiessa osui silmiini tieto, että iTunesin käyttöehdot on 55 sivua pitkät :keijo: Aivan järkyttävää. Eihän tuollaista jaksa lukea kuin vannoitunein nörtti piru raamattua -tyylillä. Jos hekään. Kuka oikeasti voi sanoa tietävänsä, mihin on sitoutunut? Kuinkahan monta kertaa on tullut vaan klikattua rasti ruutuun, ja naputeltua yesyes, seuraava -painikkeita? En tohdi edes ajatella...

Jos ei muuta niin ainakin on sitoutunut olemaan käyttämättä iTunesia joukkotuhoaseiden kehittämiseen. :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Syys 2010 15:02

Yabba kirjoitti:valmistajan päätös lopettaa kopiosuojatun musiikin toimitus, tässä sivussa tietysti katosi sitten jo ostettujen kappaleiden kuuntelumahdollisuus käyttäjältä

Kai valmistaja kuitenkin korvaa jo ostetut kappaleet niille, jotka sellaisiin kopiosuojausaikaan haksahtivat? Vai lasketaanko tämä hetken hairahdus samaan kategoriaan kuin c-kasetista luopuminen? :p Ei tässä omia rahoja ole liossa, mutta lievästi vain kiinnostaa, onko valmistajien mielestä pari vuotta sopiva aika siihen, että musiikkikappale on ostajan vapaasti kuunneltavissa, jonka jälkeen se pitää ostaa uudestaan.

Emeritus kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Kuka oikeasti voi sanoa tietävänsä, mihin on sitoutunut?

Jos ei muuta niin ainakin on sitoutunut olemaan käyttämättä iTunesia joukkotuhoaseiden kehittämiseen. :virne:

:isosilmä: Huh, onneksi en ole moiseen mennyt sitoutumaan :keijo: Menenkin tästä kehittelemään...

Siis oikeasti. Noilta on karannut mopo käsistä ja pahasti :ei:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Yabba » To 23 Syys 2010 18:28

Aurora B. kirjoitti:
Yabba kirjoitti:valmistajan päätös lopettaa kopiosuojatun musiikin toimitus, tässä sivussa tietysti katosi sitten jo ostettujen kappaleiden kuuntelumahdollisuus käyttäjältä

Kai valmistaja kuitenkin korvaa jo ostetut kappaleet niille, jotka sellaisiin kopiosuojausaikaan haksahtivat? Vai lasketaanko tämä hetken hairahdus samaan kategoriaan kuin c-kasetista luopuminen? :p Ei tässä omia rahoja ole liossa, mutta lievästi vain kiinnostaa, onko valmistajien mielestä pari vuotta sopiva aika siihen, että musiikkikappale on ostajan vapaasti kuunneltavissa, jonka jälkeen se pitää ostaa uudestaan.

Arvaa... No eihän mitään korvauksia pudonnut asiakkaille :p Muistaakseni pistivät tosin sille tarkistus palvelimelle lisää aikaa, mutta sekin on varmasti jo loppunut.

Siis oikeasti. Noilta on karannut mopo käsistä ja pahasti :ei:

No tuo vika ei ole yksin yrityksessä, koska nuo lisenssit ovat aina 100% amerikan markkinoille, joten niiden tarkoituksena on sanoutua irti kaikista mahdollisista (ja mahdottomista) ongelmista, joita käyttäjälle voi omista (tai jonkun toisen) teoista, kuten kolmannen osapuolen (ei yrityksen itsensä) ohjelmien asentamisesta (esmes firefox) seurata. (Tokin sielä on myös se kohta jossa sanoudutaan (vaikea sana) irti kaikesta muustakin mahdollisesta koskien myös omia ohjelmia.) Lisäksi lisenssillä sanoudutaan irti kaikista laittomuuksista mitä niiden kautta mahd. tehdään (esimerkiksi MS:n Visual Studio -ohjelmointiympäristö kieltää lisenssissään haittaohjelmien kirjoittamisen). Ainoa syy tähän on se, että yritystä ei voida haastaa (USA:ssa) oikeuteen mikäli joku esimerkiksi sen viruksen kirjoittaa, tai jos käyttöjärjestelmä kaatuu firefoxin asentamiseen.

Lisäksi lisensseistä tokin löytyy kohdat joissa käyttäjä lupautuu maksamaan massiiviset korvaukset mikäli hän a) laittomasti levittää b) vahingoittaa c) kopioi d) tuhoaa tuotteen tai käyttää sitä muuten haitallisesti/laittomasti hyväkseen. Kaikista muista typeristä/vähemmän typeristä lausahduksista puhumattakaan, esimerkiksi Windowsin lisenssi on ainakin jossain vaiheessa kieltänyt, jos ei edelleenkin kiellä tuotteen ja emoyhtiön haukkumisen tai muun vastaavan niitä koskevan vahingollisen toiminnan (esimerkiksi kilpailevan tuotteen mainostamisen).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 24 Syys 2010 12:34

Tässä se mopo on karannut jo käsistä ja kunnolla...

Apple had previously filed oppositions against Kokins usage of Pod, alleging that it would cause customers to confuse it with Apples iPod products.
No minulla on kameralle Silkin triPODi, ja totta kai minä ostin sen koska kuvittelin että se on Applen tuote. Totuus oli kuitenkin karu kun purin sen laatikosta eikä siinä ollutkaan multitouchia ja iOSiä (iPhone, iPod, iPad käyttöjärjestelmä), ei edes OSX:ää :(

Names that have come under fire include MyPodder, TightPod, PodShow, and even Podium. Sector Labs is the only company to go to trial with Apple over using the Pod branding.
Jep, kaikki nuo on Applen tuotteita ihan selvästi joten totta kai minä ostan semmoisen... eiku hetkonen, mikä tämä on, ei tässä ole sitätätäjatuota... Minua on huijattu, kiitos Apple kun taistelet tällaisia huijareita vastaan!

My team started working on the Video Pod in 2000, and it took us years to go from prototype to funded, Kokin said. At that time, Apple didnt even enter our minds as a competitor. Now its 2010 and I still dont think Apple is interested in video projection, but Im supposed to rename our product because Apple also uses pod?
Toivottavasti oikeus kuitenkin päättää oikein - eli tottakai sille suuremman puolesta :friikkipeukku:

Facebook recently filed a trademark infringement lawsuit against Teachbook over usage of the word book. Other companies have also aggressively defended trademarks on common words, such as Microsoft with the word windows.
Tokin osaa ne muutkin. MS on muuten käynyt lakitaistelun (ja hävinnyt sen) koskien Word sanan käyttöä (osana tekstinkäsittelyohjelmaa), ei windows sanan käyttöä. Ja muutenkin, MS pääsisi Applen tasolle vain jos nostaisi syytteen taloja kohtaan, koska niissä on ikkunat. Sama homma on facebookilla, syyte on nostettu toista verkkopalvelua vastaan, ei täysin erilaista esinettä, vai onko oikeasti mahdollista että käyttäjä sekoittaa mp3-soittimen (iPod) ja videotykin (Video Pod) keskenään. Ikävä kyllä en löytänyt tuosta Applen tuotteesta minkään laista kuvaa, mutta luultavasti se Video Pod on tämän näköinen:
Kuva

Ps. Suurin ongelma taitaa tuon startterin kannalta olla se, että niiden (varmasti loistava) tuote ja kotisivut hukkuu hauissa (google) täysin ipod pashan alle, joten siinä mielessä olisi hyvä vaihtaa nimeä.
Yabba

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 24 Syys 2010 13:23

Mutta kun parhaan mainonnan saa ilmaiseksi Omenan puolesta.
Pitää vain sitten ennen oikeuteen menoa lanseerata uusi nimi :keijo:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 24 Syys 2010 14:45

@gen.fi kirjoitti:Mutta kun parhaan mainonnan saa ilmaiseksi Omenan puolesta.
Pitää vain sitten ennen oikeuteen menoa lanseerata uusi nimi :keijo:

Niin, se tosiaan joo, mutta se minua ihmetyttää, että miten helkutissa Apple onnistuu pitämään oman maineensa niin hyvänä, kun lähes poikkeuksetta on uutiset yleensä negatiivisia. Muutamia tämän vuoden aikana mieleen jääneitä otsikoita (jätetään pois uusien mäkkien julkaisut): haistatellaan journalistioppilaalle, iPhone 4G on bugisempi kuin Noksut, nostetaan oikeusjuttuja mielivaltaisesti, kielletään sananvapaus, näytetään keskaria yleisille standardeille, pilkataan toisia (itseä tokin ei saa pilkata), sanellaan sovelluskehittäjille ehtoja ja poistetaan jo lisättyjä sovelluksia ilmoituksesta appstoresta. Ai niin, jos käyttöjärjestelmä tuhoaa käyttään kaikki tiedostot, se ei ole vika vaan ominaisuus...

Ja tiedän, voisin kaivaa linkit, mutta nyt ei ehdi, katotaan illanmittaan :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 28 Syys 2010 09:04

Onkos kellään nyt sitten mitään intoa Diaspora*a kohtaan? Mun lisäksi siis. Lokakuussa pitäis olla julkaisu, jos en oo käsittäny väärin.

:)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » To 30 Syys 2010 14:26

Lyyra kirjoitti:Onkos kellään nyt sitten mitään intoa Diaspora*a kohtaan? Mun lisäksi siis. Lokakuussa pitäis olla julkaisu, jos en oo käsittäny väärin.

:)

Kyllä minä siihen varmaan vaihdan tulevaisuudessa (mikään ei tokin ole varmaa) jo pelkästään avoimen rungon tähden. Ainoa mikä minua tuossa etäisesti mietityttää on sen p2pmaisuus, mikä voi olla pahankin ongelma, mutta sen näkee sitten (ja toivottavasti pelkoni on turha).
Yabba

ViestiKirjoittaja Triple H » To 30 Syys 2010 21:42

Henkilöille, jotka vihaavat facebookkia yhtä paljon kuin minä voisin antaa vinkin. Ainakin firefoxin adblockilla voi kätevästi estää lähes kaikki facebook skeidat. Sääntö *facebook* estää muutamaa hassua facebook vaille kaikki ne.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja theia » Ti 19 Loka 2010 12:53

Mua ihan oikeasti ihmetyttää, että kuinka moni voi oikeasti Facebookissa klikkailla ilmiselviä viruksia ["Katso miten isä raivoistui tyttärelleen Webcam-touhuista!"] tmstms. Onko ihmiset niiiin tyhmiä? Vuosien nettiselailujen jälkeenkin?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 19 Loka 2010 18:54

theia kirjoitti:Mua ihan oikeasti ihmetyttää, että kuinka moni voi oikeasti Facebookissa klikkailla ilmiselviä viruksia ["Katso miten isä raivoistui tyttärelleen Webcam-touhuista!"] tmstms. Onko ihmiset niiiin tyhmiä? Vuosien nettiselailujen jälkeenkin?

"No kun nuo mun kaverit niin miksen minäkin..." Ennen virustehtailussa sentään oli haastetta, sillon kun pöpöjä yritettiin tehdä mahdollisimman huomaamattomiksi. Oi niitä aikoja kun melkein kaikissa floppyissa oli se mato lähes poikkeuksetta, tai kun "suojaamattomasta" koneesta (win95/98 ja modeemi) saattoi löytyä päälle toista sataa pöpöä, jotka vain hengasivat siellä... Puhumattakaan ajasta jolloin krakkereista puhuttiin krakkereina ja joka koneelle tunkeuduttiin henkilökohtaisesti, ei massamurtoina matojen avulla :huoh:
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 20 Loka 2010 21:44

theia kirjoitti:Mua ihan oikeasti ihmetyttää, että kuinka moni voi oikeasti Facebookissa klikkailla ilmiselviä viruksia ["Katso miten isä raivoistui tyttärelleen Webcam-touhuista!"] tmstms. Onko ihmiset niiiin tyhmiä? Vuosien nettiselailujen jälkeenkin?

Samaa mietin minä. Tuo webcam-juttu suorastaan kirkui: "Haluatko viruksia? Klikkaa tästä!" :friikki:

Muutama sellainen kaveri, jonka olisin luullut tajuavan tuon olevan selvä huijaussivusto, olivat haksahtaneet siihen. Meinasin jo lähettää puolivihaisen viestin kaverilleni heti, kun näin hänen tykänneen kyseisestä webcam-linkistä. En sitten kuitenkaan tullut sitä lähettäneeksi.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 22 Loka 2010 17:49

Tuo webcam-linkki tosiaan kirkui kilometrien päähän että näpit irti, sain oltua
klikkaamatta mutta moni kaveri sortui :kieli:

Omalla kohdalla onkin tapahtunut viime aikoina aika paljon multimeedion saralla.
Meni pari kuukautta sitten hermo tähän ns. kotimaiseen puhelinvalmistajaan ja
siirryin Omenaleiriin, vaikka joskus jo vannoin etten koskaan. No, vannomatta
paras, Nelonen on mun paras luuri ikinä, eikä tulisi enää mieleenkään vaihtaa ta-
kaisin.

Läppärikin alkaa vedellä viimeisiään, ja kunhan taloudellinen tilanne vähän elpyy
niin ostan Omenaläppärin tilalle. Saa nähdä miten muutos PC-käyttäjästä Mäkiseen
onnistuu. Vähän jo näpit syyhyää päästä testailemaan uutukaista (vaikka se on siis
vielä kaupan hyllyllä).

Ja sitten vielä sellaista ilmoitusta, että meidän 3 vuotta vanha digiboksi kosahti
vieden mukanaan vinon pinon tallenteita :pillitys: Ja ne tallenteet on sellaisia, ettei
niitä saa enää ikinä mistään. Sillä samalla hetkellä kun laite sammutti itse itsensä
kesken leffan katsomisen, muistin että tallenteet ois voinut varmuuskopioida läp-
pärille. Vähän liian myöhään tuli tämä ajatus :keijo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 22 Loka 2010 19:59

Viallisen laitteen sisällä oleva kiintolevy voi olla sisältöineen ehjä ja vain itse laite rikki. Vaikka toisessa samanlaisessa voisi sitä kokeilla.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 23 Loka 2010 22:05

Tai ihan tietokoneessa...
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Dnd » La 30 Loka 2010 04:52

ScummVM 1.2.0 on ilmestynyt:
http://www.scummvm.org/
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 15 Marras 2010 20:26

Sippura kirjoitti:Meni pari kuukautta sitten hermo tähän ns. kotimaiseen puhelinvalmistajaan ja
siirryin Omenaleiriin, vaikka joskus jo vannoin etten koskaan.

Onhan noita muitakin vaihtoehtoja kuin se ns. kotimainen ja Omppu. Ukkokulta tilasi itselleen HTC Wildfiren. Ihan kivalta vaikutti kun sitä pääsin hetkeksi sormeilemaan. En tosin ole tutustunut specseihin sen kummemmin, enkä ole tehnyt vertailua ns. kotimaisen tai Ompun vastaaviin malleihin. Mutta kuitenkin, varmasti tutustumisen arvoinen, jos tuon tyylistä luuria on vailla.

Itselläni on kivikautinen, eli siis monta _vuotta_ vanha Noksuni, jossa jo on liikaa kilkettä mun makuun. Mulle riittäisi ihan peruspuhelin parilla lisäominaisuudella, mutta ei sellaisia enää edes valmisteta...

Sen sijaan himoitsen tablet-konetta :kuola: Odottelen, että niiden määrä vähän lisääntyy markkinoilla ja lähden sitten vertailemaan, mikä merkki ja malli olisi itselle se mieluisin. Ja vissiin pitäisi odotella, että tämä nykyinen läppäri leviää. Mutku olis niin kiva semmonen... :gay:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 16 Marras 2010 00:23

@gen.fi

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 22 Marras 2010 00:33

Minulla on kannettava tietokone. Minulla on ollut se jo hetken aikaa, mutta halusin kertoa sen vielä tähän ketjuun. :tilt:
Minulle ei vieläKÄÄN ole kannettavalle tietokoneelleni kantolaukkua, koska en niiden muutaman tälle koolle sopivan laukkuvaihtoehdon joukosta ole mieluista löytänyt.
Jos joku osaa vinkata, mistä kannattaisi kantolaukkua, fyysisesti hypisteltävää tai internetissä kuvan kera myytävää, etsiä, olisin kiitollinen ja otettu. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 10 Joulu 2010 14:46

Miksi kaikki nettisivujen uudistukset tuntuu olevan nykyään ihan paskaa ? :raivo:
- Googlen kuvahaku (toki se vanha on vielä siellä, mutta tulossivun alalaidassa, eikä sitä saa tallennettua mitenkään)
- Photobucket (ei terve... :ei: )
- Facebookin "new profle" (onneksi tuntuu "vain" näyttävän ihan sudelta)
- suuri osa lightboxien käytöstä räjäyttelee otsasuonia

Kai noi sitten on vaan sitä zeitgeistia ja paljonpuhuttua kehitystä, ja itse olen vain vanhaan takertuva jäärä joka ei ymmärrä uuden päälle, mutta noista kahdesta ensimmäisestä etenkin paistaa minusta ainoastaan räikeä, vissiin sitten joidenkin mielestä kivempi ulkoasu jonka alttarille sitten surutta uhrataan käytettävyys. :huoh:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja skray » To 13 Tammi 2011 12:52

Eipä tännekään usein tule mitään kirjoteltua, mutta nyt täytyy ilmottaa, että tilasin uuden tietokoneen netistä. Noin viikossa pitäisi lähetyksen saapua ja uuden kiiltävä kone olisi kotona. :D

HP pavilion dv6-3131 on uuden perheenjäsenen nimi ja tässä vielä kuva.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 14 Tammi 2011 15:19

:woohoo:
Googlen uuden kuvahakukammotuksen saa kuin saakin pois! :D
http://thesystemmaster.com/google_images_firefox.php
Firefoxin asetuksiin (about:config) vaihdetaan kohdan general.useragent.extra.firefox string-arvoksi Mozilla/2.0 . Back to kickin' it old skool!
Se preview-hässäkkäkin toimii vanhaan kunnon malliin: sivun ylälaidassa palkki jossa on se thumbnail ja kuvan tiedot, ja alla sitä sivua pääsee vierittämään normaalisti.

Kyllä sitä osaakin taas olla ihminen pienestä iloinen. :p
:jami:

Kunhan nyt ei kovin moni sivu ala ryttyilemään tuolla asetuksella surffailusta. :koputtaa puuta:
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 14 Tammi 2011 16:01

Thanks! Tuo onkin ärsyttänyt itseä todella paljon.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 14 Tammi 2011 16:56

Emeritus kirjoitti:Firefoxin asetuksiin (about:config) vaihdetaan kohdan general.useragent.extra.firefox string-arvoksi Mozilla/2.0 . Back to kickin' it old skool!

Yeah beibe! Näytetään maailmalle kuinka selataan vanhalla tuliketulla!

Ei tuolla varmaan noin yleensä ole mitään väliä (paitsi että sivut näkevät selaimen ikäloppuna versiona), tosin jotkut sivut saattavat estää pääsyn "tietoturvauhkana"/ilmoittaa "tarvitset uudemman selaimen nähdäksesi sivun kunnolla" ja flash saattaa kiukutella välistä.

Mä en henk.koht ymmärrä tuota muutosvastarintaa googlen kuvahakua kohtaan (tai muutenkaan uutta googlea kohtaan), tuo uusi on minusta 100 kertaa parempi kuin se vanha, toimii kännykässäkin paremmin kuin ns. mobiiliversio. Naamakirja sen sijaan on se, joka on mennyt käytettävyydessä alaspäin.
Yabba

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 16 Tammi 2011 23:31

Yabba kirjoitti:Mä en henk.koht ymmärrä tuota muutosvastarintaa googlen kuvahakua kohtaan (tai muutenkaan uutta googlea kohtaan), tuo uusi on minusta 100 kertaa parempi kuin se vanha, toimii kännykässäkin paremmin kuin ns. mobiiliversio. Naamakirja sen sijaan on se, joka on mennyt käytettävyydessä alaspäin.
En ymmärrä minäkään. Musta tuo on nykyisellään paljon parempi kuin entinen. IMDb:n uudistuksesta en pitänyt, mutta sen sai helposti torjuttua asetuksista, joten no hätä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia