ismo vaara kirjoitti:viima kirjoitti:Tietääkseni sitä valovoimaakaan ei kaupasta ilmaiseksi mukaan työnnetä, vaan varsinkin zoomillisena maksaa julmetusti.
Totta, mutta sama pätee myös kuvainvakaimella varustettuihin objektiiveihin.
Millaisilla polttoväleillä yleensä kuvaat? Itse pysyn pääosin 50mm ja sen alapuolella joten käsien tärinä ei paljoakaan merkitse.
Tarkista muuten Strobist - tiedä vaikka jos muuttaisit suhtautumista salamakuvaukseen.

). Kun nettikaupassa olisi esimerkiksi ismo vaaran mainostamaa 50mm:n objektiivia ihan halvalla, ja macro-objektiivinkin (jonka hankkiminen jossain vaiheessa kiinnostaisi) saisi "kohtuuhintaan".
Elikkästä, mitä veikkaatte: olisiko järkevämpää hommata lisäsalama vaiko yllin kyllin objektiiveja?
tome_ kirjoitti:Nyt olen päättänyt jo, että rungoksi haluan Nikonin D40:n. Ensiksi minua tähän päätökseen tönäisi viiman viesti tuolla aiemin, mutta nyt viikonloppuna selvisi, että kaikilla järkkärin omistavilla kavereilla on käytössään tuo D40. Pääsin sellaisella jopa kuvaamaankin, ja tulin siihen tulokseen että jos minua näppärämmätkin kuvaajat pärjäävät D40:llä, täytyy sen riittää minullekin. Pidän itseäni nimittäin (vielä) melkoisena palikkana näissä asioissa
Mutta siis, nyt olen tullut sellaisen ongelman äärelle, että mitä sen kameran kanssa sitten ottaisin? Pelkkää runkoa en kyllä ole lähdössä ostamaan, eli jonkinlaista kittiä pitäisi saada. Itseasiassa meinasin tyytyä tuohon "perinteiseen" (siihen minkä kaikki kaverit ovat ostaneet) eli itse kamera+objektiivi+lisäsalama, mutta se tarjous näyttää loppuneen. Silmäni osuivat kuitenkin toiseen tarjoukseen, joka sisältäisi kaksi objektiivia, AF-S DX 18-55 mm II -laajakulmaobjektiivin sekä AF-S DX 55-200 mm -telejatkeobjektiivin. Toinen vaihtoehto olisi sitten ottaa vaan tuo kamera 18-55mm objektiivilla ja siihen sitten ostaa vielä lisäsalama. Eli issue olisi, että ostaako sitten zoomailuvaraa vaiko salamia. Pokkarikäytössä olen oppinut halveksimaan salaman aiheuttamaa epäluonnollisuutta ja kiiltäviä naamoja, mutta olen myös saanut käsityksen että järkkäripuolella salamallakin pääsisi parempaan jälkeen. Toisaalta taas houkuttelisi tuo kauempaakin kuvaus, jota tuo parin putken setti tarjoaisi, mutta olen sitten alkanut miettiä tuota valovoiman kannalta (turmiokseni ymmärsin viimein ismo vaaran hyvän selvennyksen aiheesta, kiitos siitä). Kun nettikaupassa olisi esimerkiksi ismo vaaran mainostamaa 50mm:n objektiivia ihan halvalla, ja macro-objektiivinkin (jonka hankkiminen jossain vaiheessa kiinnostaisi) saisi "kohtuuhintaan".

tome_ kirjoitti:Nyt olen päättänyt jo, että rungoksi haluan Nikonin D40:n.
Sattui käymään mukavasti ja mukana tulee myös seuraavanlaisia objektiiveja; zoom EF-S 18-55mm 1:3,5-5.6 ja zoom AF 80-210mm 1:4,5-5,6 . Onkohan näistä mihin? Ikinä en ole siis järjestelmäkameraa omistanut enkä näistä objektiiveistakaan vielä mitään ymmärrä, kuten olen tainut aikaisemmin mainita.
En ole siis vielä saanut kameraa enkä ole sitä päässyt koittamaan ja omia kokemuksia hankkimaan, mutta uusi kamera!!
Eihän tässä malta odottaa että se saapuu!
Nugat kirjoitti:Ostin käytettynä Canonin EOS 350D:n kun halvalla sai.Sattui käymään mukavasti ja mukana tulee myös seuraavanlaisia objektiiveja; zoom EF-S 18-55mm 1:3,5-5.6 ja zoom AF 80-210mm 1:4,5-5,6 . Onkohan näistä mihin?

Nugat kirjoitti:Canon EF 50mm f/1.8 II
Löysin paljon muitakin kiinnostavia objektiiveja, joissa hinta olisi pyörinyt kolmen- neljänsadan euron tienoilla. Ehkä jouluna sitten.
Vähän nyt rupesi mietityttämään, kuinka tuo linssi toimii ahtaissa sisätiloissa, jos ei oikein mahdu, mutta kassellaan ja kokeillaan
menin sinne vain katselemaan potentiaalisia vaihtoehtoja ja kyselemään parista eniten kiinnostaneesta mallista lisätietoja. Minulle varattiin hyllyyn kamerapaketti ja vaikka tarkoitus oli käydä noutamassa kamera vasta veronpalautusten saapumisen jälkeen, kävelin jo seuraavana päivänä kamera kainalossa kotiin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa