Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja shaana » Su 16 Tammi 2011 12:06

:superhymy:

Eilen oli ehkä kamalin työpäivä tuosta viikonlopputyöstäni ikinä. Ei muuten, mutta ravintolat sekoilivat ja jouduin moneen noloon tilanteeseen.
Lisäksi oli kova kiirus, enkä saanut jeesiä tukikohtaravintolassa maailman mukavimpia työkavereita yhtään.

Illalla ryhdyin vihdoin askartelemaan kalenteriani, eli koska tänäkään vuonna en löytänyt ensisilmäyksellä kivaa kalenteria, teen itse. Tänään saan sen valmiiksi.
Heräsin jo kahdeksan korvilla, söin kevyen aamupalan ja lähdin sauvomaan rantaan, ja huh mikä auringonnousu siellä olikaan! :tipahdus: En ottanut pipoa, korvia kuumottaa ja ovat punaiset.
Nyt kahvia ja parin tunnin päästä töihin, mikä ihana aloitus päivälle.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » La 22 Tammi 2011 11:02

:hei:

Ihana lauantai, jälleen sai nukkua pitkään! Paistelin munat ja pekonit, ja haudutin matkamessuilta ostamaani valkoinen helmi-teetä, ihana tuoksu!
Viikonloppuna olisi tiedossa vähän urheilua, tänään menen pitkästä aikaa combattiin, katsotaan kuin ämmän käy.. iltapäivällä tapaan mukavia ihmisiä
ja mennään syömään blinejä. :kuola: Huomennakin vähän urheilua, mukavan ihmisen tapaaminen ja toivottavasti jossain välissä venäjän ja ruotsin läksyjä.

Mitäs te muut? :keijo:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emilia » La 22 Tammi 2011 12:46

Mullakin oli ihanan löysä herääminen. :) Vanuttelin sängyssä pitkään ja ylös noustessa oli niin pirteä olo, että siivosin heti vähän ( & aamupalan jälkeen jatkuu). Päätin rikastua ja perustin pelitilin Veikkaukseen. Lottosin viisi riviä. Yksihän riittäisi, mutta en osannut päättää mitkä numerot on hyviä, niin otin vähän kaikkia. :D

Jännittävä Veikkauksen sivu väitti, ettei mun sukunimi täsmää siihen, mitä on väestötietojärjestelmässä. :O: Vaikka kuinka tuijotin, en huomannut kirjoitusvirheitä. Menin pois ja käytin toista selainta eikä ongelmaa enää esiintynyt. Hieman kyllä tuli :riips: -olo.

Tänään ei ole ohjelmassa mitään muuta kuin siivousta. Olen nyt niiin pitkään venyttänyt sitä ja kämppä on aivan räjähtänyt, että nyt on kyllä pakko ottaa itseä niskasta ja tehdä asialle jotain.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Su 23 Tammi 2011 13:12

Aamu on sujunut mukavasti. Heräsin aikaisin, ennen seitsemää, keitin teetä ja tein pari voileipää. Katsoin vähän gilmoren tyttöjä ja menin sitten takaisin nukkumaan hetkeksi. Tällainen väliherääminen on mieleeni jostain syystä. :) Aamu on muutenkin sujunut mukavasti ja kaikki on kohdillaan.
Nyt alkaa aamu olemaan ohi ja iltapäivä ruuanlaittoineen voi alkaa. Tänään voisi myös käydä kaupassa ja värjätä hiukset.

Ihana sunnuntaivapaa, kun voi tehdä mitä haluaa. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 23 Tammi 2011 13:24

Mää en nyt kyllä oikeen lämpene tälle viikonlopulle. Asiat on levinneet ihan käsiin, enkä tiedä mistä aloittaa. Pitäis siivotatiskatakirjottaa ja tehä kaikki muutkin maailman asiat. Eilen en saanut aikaan juuri mitään (tai no, joku 75 sanaa tekstiä esseeseen, ja heräteostoksia melkein 50 eurolla book depositorystä). Huomenna on onneksi vielä vapaata koulusta ja töistä, niin voi ehkä delegoida sinnekin jotain.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 23 Tammi 2011 15:44

Nukuin ja torkuin yli yhteentoista :D Teki ihan hyvää. Kymmeneltä oli kello soimassa, mutta jatkoin unimaailmassa lyhyissä pätkissä vielä siitä eteenpäin.

Katselin hiihtoa ja dokumentin "Näin tehtiin Pimeä onni". Ja työasioistakin sain jo arvosteltavat työt hoidettua, joten nyt ollaan jo aika pitkällä taas.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 29 Tammi 2011 09:29

Huomenta! :friikki:

Mulla on aina väärinä viikonloppuina töitä. :epäilevä:
Tämä on omituinen paradoksi. Viime viikonloppuna ei ollut töitä ja asunto oli tyhjänä kämppiksistä -> olisi ollut täydellinen rauha tehdä rästihommat loppuun, mutta "ei saanu aikaan." Nyt on semmonen olo, että vois saadakin aikaan, mutta pitää lähteä töihin. :epäilevä:

Ja joo, tiedän, ettei sais ruoskia itteään. Oon vaan mähnä. :epäilevä:

Mutta nyt aamukahvit! :superhymy:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 29 Tammi 2011 10:25

Mulla on aina työpäivinä sellainen olo, että kotonakin olisi varmasti saanut jotain aikaiseksi jos olisi ollut vapaata. Luulen kuitenkin, että saan sillä omatuntoni soimaamisen pienemmälle, kun kuitenkin ehkä mahdollisesti olisin voinut rästihommia tehdäkin tai siivota, jos olisi ollut vapaata, mutta voi, työt kutsuvat ja jääkin hommat myöhemmälle. :vihellys:

---

Menin eilen aikaisin nukkumaan, vaikka tänään onkin vapaata ja olisin voinut valvoa pitkään ja nukkua pitkään. Heräsinkin sitten jo puoli 7, nousin ylös puoli 8 ja nyt ajattelin oikeasti alkaa siivoamaan, niin lähtisi päiväkin käyntiin jotenkin. Myöhemmin menen kaverin kanssa kaupungille syömään ja ehkä vähän kattelemaan ympärille ja illaksi hän sai houkuteltua mut mieron tielle ja lähdemme baariin. Melkein onnistuikin tipaton tammikuu, kun en uudenvuoden jälkeen ole ottanut kulaustakaan alkoholia ja nyt on jo viimeinen viikonloppu tammikuusta.

Kiva päivä tulossa, vaikka ulkona sataakin vettä. :)
skray

ViestiKirjoittaja L-S » La 29 Tammi 2011 12:33

Tänään ei paistakaan aurinko, vaikka olin suunnitellut tämän päivän siten, että paistaa aurinko ja menen torille ostamaan tulppaaneja. :(

No, ehkä mä voin silti ostaa niitä kukkia. Jos löytyy halvalla siis.

Töitäkin pitäisi tänä viikonloppuna tehdä vähäsen. Ja valmistaa jotain ruokaa, muutakin kuin pastaa ja parsakaalia. Olen myös jo koko viikon hinkunut tekemään Runebergin torttuja, mutta tarkemmin ajateltunahan Runebergin päivä on vasta ensi viikonloppuna.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 29 Tammi 2011 13:01

Aurinko olisi voinut paistaa, niin olisi ollut enemmän virtaa. :epäilevä:
Harmaus ei ole iloni.

Heti herättyäni oli vain kammottavan levottomuuden keskellä.
Vähän on tänään hiljaista, kunnes tajusin että illalla eräs ystävä tulee suomeen. Hän on ollut kolme kuukautta pitkinpoikin maailmaa ja saapuu tänään :D Mennään porukalla kentälle vastaan :täpinä:

Tänään voisi olla sellainen pyykinpesupäivä.
Siihen iltaan asti vaan hurruutella koneellisia. Mulla on yksi muuttokuormasta jäljellä oleva säkki. Siellä on pestäviä verhoja :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja shaana » La 29 Tammi 2011 14:48

Kävin aamutreenillä, joten päivä on potkittu loistavasti käyntiin! :superhymy: Hauskaa miten ihmiskeho toimiikin niin erilailla aamuisin.. :raps:

Ihmisiä olisi taas tavattavana, mutta rästiin jääneet koulutehtävät taitavat tulla ykkössijalle, kun deadlinet paukkuvat ensi viikolla. Huomenna joudun töihin,
joka on tietenkin finanssiasiaa ajatellen ihan jees :keijo: Illalla kuitenkin jotain ihmisiä nähtävä, ettei mökkihöperyys iske ihan kokonaan.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja L-S » La 29 Tammi 2011 16:05

shaana kirjoitti:Kävin aamutreenillä, joten päivä on potkittu loistavasti käyntiin! :superhymy:

Miten te ihmiset pystytte näihin aamutreeneihin? :keijo: Onko teillä kuntosali tai muu jossain ihan lähellä vai miten saatte aikaiseksi lähteä? Mä en ikinä pystyisi, jo se että saisi aikaiseksi lähteä vaatisi aika paljon. Joskus mulla oli kunnianhimoisia suunnitelmia, että pitäisi käydä juoksulenkillä tai vetää joku kotitreeni heti aamusta, mutta en ole koskaan onnistunut siinä. Mun keho ei nimittäin ainakaan toimi aamuisin. :keijo:

Ostin kuitenkin tulppaaneja. Pinkkejä. :sydän: Nyt pitäisi siivota, tulppaanit näyttäisivät paremmalta siivotussa kodissa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja shaana » La 29 Tammi 2011 16:27

L-S kirjoitti:
shaana kirjoitti:Kävin aamutreenillä, joten päivä on potkittu loistavasti käyntiin! :superhymy:

Miten te ihmiset pystytte näihin aamutreeneihin? :keijo: Onko teillä kuntosali tai muu jossain ihan lähellä vai miten saatte aikaiseksi lähteä? Mä en ikinä pystyisi, jo se että saisi aikaiseksi lähteä vaatisi aika paljon. Joskus mulla oli kunnianhimoisia suunnitelmia, että pitäisi käydä juoksulenkillä tai vetää joku kotitreeni heti aamusta, mutta en ole koskaan onnistunut siinä. Mun keho ei nimittäin ainakaan toimi aamuisin. :keijo:

No on tästä vartin kävely salille :keijo: Tänään kyllä kohdalle osui linjuri kuin tilauksesta ja hyppäsin siihen. :D Mä yleensä menen jos olen päättänyt, ex tempore-lähteminen on täysin utopiaa. :keijo:
Ja joo, huomaa sen ettei kroppa oikein toimi aamuisin, sykkeet saa juuri mitään tekemättä ylös, aamutreeni on tehokasta, ei ole hatusta tieteellistä linkkiä heittää mutta niin se vaan on. :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Shay » Su 06 Helmi 2011 10:25

Tähän aikaan aamusta jo pirteänä hereillä. :D Tarkoituksena siivota, tiskata, tehdä ruokaa jne.

Vitutuskäyrän nousua heti aamusta kyllä aiheutti ilmoitus lehdessä: "Myydään australianpaimenkoira
tarpeettomana lapsiperheestä." TARPEETTOMANA!?!?!?!??!!?!?!? Voi video, mitä ihmisiä. :ei:
Just noita 'ostettiin koira lapsille, muttei ne jaksa siitä huolehtia eikä innostua enää niin heitetäänpä
sesse mäkeen, kun sehän on vain tavara eikä mitään ymmärrä' -tyyppejä. :viha: :viha: :viha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 06 Helmi 2011 13:03

Pitäisikö se sitten jättää siihen välinpitämättömään perheeseen tai lopettaa? Nythän se sentään saattaa saada uuden, paremman kodin.

Mielestäni eläimet voivat hyvin olla kauppatavaraa. Ovathan siat ja turkiseläimetkin vain rahoiksi pantavaa lihaa ja turkkia, niin miksi jotain kognitiiviselta tasoltaan niiden kanssa samantasoista koiraa pitäisi kohdella jotenkin paremmalla tavalla?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Helmi 2011 13:20

päivänpolttaja kirjoitti:Pitäisikö se sitten jättää siihen välinpitämättömään perheeseen tai lopettaa? Nythän se sentään saattaa saada uuden, paremman kodin.

Mielestäni eläimet voivat hyvin olla kauppatavaraa. Ovathan siat ja turkiseläimetkin vain rahoiksi pantavaa lihaa ja turkkia, niin miksi jotain kognitiiviselta tasoltaan niiden kanssa samantasoista koiraa pitäisi kohdella jotenkin paremmalla tavalla?

Niin, tältä kannalta asiassa ei ole valittamisen aihetta. Ja mistä sitä tietää vaikka "tarpeeton" olisikin vaikka vaan onneton sanavalinta. Jos lapsiperheessä on tullut allergioita tai on todettu, että koira ei tykännytkään lapsista. Monet ihmisethän eivät yleensäkään ajattele mitä kirjoittavat. :keijo:

Ihanan aurinkoinen sunnuntaiaamu. Luulin herätessäni hetken aikaa, että oli maanantai, joten sunnuntai on sitä mukavampi yllätys. :tilt: Sain tosin vasta aamukahvit juotua. Jotain ehkä pitäisi saada tänään aikaan. :raps:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » Su 06 Helmi 2011 13:34

päivänpolttaja kirjoitti:Mielestäni eläimet voivat hyvin olla kauppatavaraa. Ovathan siat ja turkiseläimetkin vain rahoiksi pantavaa lihaa ja turkkia, niin miksi jotain kognitiiviselta tasoltaan niiden kanssa samantasoista koiraa pitäisi kohdella jotenkin paremmalla tavalla?

Itsehän kannatan luomutuotantoa ja sitä, että possut ja lehmät saavat viettää elämänsä ulkoillen
ja normaalia ruokaa syöden, viettäen elämäänsä eläimenä ennen lihoiksi pistämistä. Tullee vaan mieleen,
etteivät ihmiset ajattele vastuutaan ollenkaan eläintä ostaessaan, mistä kertovat lukuisat
eläinrääkkäysrapaukset. Pitäisi vähän ajatella ennen kuin menee hankkimaan mitään
eläintä, että se tarvitsee aikaa ja huomiota.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 06 Helmi 2011 13:56

Tarpeettomana? :isosilmä:

Tottakai koira kannattaa myydä parempaan kotiin, jos siitä ei itse pysty huolehtimaan, mutta tuo on kyllä tosi huono sanavalinta. Vai hoksasivatko ne vasta jälkikäteen, että paimenkoira on paimenkoira, ja jos lampaita ei oo, niin ei oo tarvetta paimenellekaan? Ja sanavalinta tuli sitten siitä? :riips:

Minä ottaisin kyllä auspain heti! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 12 Helmi 2011 11:37

Lauantaiaamu meni nukkuessa pitkään. Ihanata oli se :)
Heräsin kun aurinko paisteli silmään ja kissa töni tassullaan.

Koska eilen olin koulun jälkeen niin totaalisen kuollut, enkä jaksanut käydä kaupassa oli sinne suunnattava ensimmäisenä tekona tänään. Kissanruoka oli loppu!
Kaivoin kaapista isäpuolen pilkkihaalarin ja lähdin tarpomaan. Ei ollut yhtään kylmä! Missään vaiheessa! Kaupassa oli vähän ehkä lämpöinen tunnelma, mutta ulkona ei palellut!
Mun tän hetken suurin ongelma on kylmyys. Palelen kokoajan ja jatkuvasti. En kestä yhtään tuulta ja viluilu jatkuu sitten pitkälle, jos kylmä pääsee yhtään tarttumaan.
Pilkkihaalari :hymyhali:

Nyt voinkin aloittaa aamunpäiväisen kahvihetken ja katsoa mihin tämä päivä vie :)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 12 Helmi 2011 11:43

Kerrankin miehekekin jaksoin nukkua "pitkään" eli puoli yhdeksään asti. Itsekin heräsin siinä ja oli kyllä ihanaa, kun toinen on vieressä, eikä ookaan jo noussu kuudelta ja lähteny johonki autotalliin ruuvailemaan, teippailemaan tai mitään muuta sellaista.

Äsken söin aamupalaa ja nyt pitäis alkaa kuorimaan perunoita, niin olisi sitten sekin tehty. Ruuan sovittiin olevan valmista 12 aikaan. Lupasin tehdä jotain herkkuruokaa ja sitähän on tulossa: lohkoperunoita ja itse tehtyjä lihapullia. :kuola:

Tänään on talviloman ensimmäinen päivä. Aurinkoista, mutta kylmää.
Illalla menen työporukalla keilaamaan ja syömään ravinteliin. Nam!

Talvilomaviikko on jo täyteen buukattu ja viikonloppu (ja lomaviikko) voi alkaa! :superhymy:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 12 Helmi 2011 11:52

Moon töissä. :tilt:

Viikonlopputyöt on vähän möö, mutta sitten yleensä kun tänne pääsee lauantaiaamuna kuuntelemaan Lakattuja varpaankynsiä, niin jotenkin se hymy on kamalan herkässä. Että loppujen lopuksi nää viikonlopputyöt on sitten kuitenkin ihan jee! :D
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Helmi 2011 11:57

Kylläpä ihmisillä on mukavan kuuloiset viikonloppuaamut. :D Töistäkin löytyy positiivisia puolia.

Mä heräsin auringonpaisteeseen. :sydän:
Tänään olisi varmaan hyvä päivä vaihtaa lakanat ja tuulettaa vuodevaatteita. Imurointi lie myös pakollinen, vaikka se onkin aina kovin vastenmielistä... Jos tarkenen, voisin myös mennä luistelemaan, mutta katsotaan nyt. Niin ja lukemista. Sitä on aina.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » La 12 Helmi 2011 12:04

Äh, lohkoperunat vaihtuvat ranskalaisiin, koska perunat olivatkin loppu. Olin ihan varma, että meillä olisi vielä ollut tarpeeksi perunoita, mutta ei ollut ainuttakaan.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » La 12 Helmi 2011 12:20

Ihana aamu :pilvi:

Heräsin aivan äsken, kun aurinko paistoi verhonraosta silmiin. Keitin kaffet ja nyt vaan olen ja hengailen.
En edes muista millon olisi viimeksi saanut rauhassa aamuhengailla lauantaisin. Ollut nyt kaikki viikonloput
niin tukkeessa ja menossa, ettei ole ehtinyt. Hieman jopa melkein kaipaan Helsingin Sanomia. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Su 13 Helmi 2011 13:43

Sunnuntai! :superhymy:

Tämä aamu on sujunut rauhallisissa merkeissä. Tein toivottavasti elämäni viimeisen kouluhomman valmiiksi ja lähetin sen opettajalle. Onhan vielä gradu jäljellä, mutta kaikki pikkupiperrykset ja esseet ja kotitentit on nyt loppu! Jee! 13.2. on täten historiallinen päivä.

Äsken tein mansikkakiisseliä ja vielä aion leipasta ja kokkailla jotain tälle päivää. Jospa tekis mustikkapiirakan ja jauhelihanyyttejä.. :raps:
Tai korvapuusteja ja tonnikalapasteijoita.. tai kaikki nuo! Hmm, ties minkälaiseksi aktiiviksi tälle päivää vielä alkaa.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa