Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja shaana » To 13 Tammi 2011 23:19

Aivan ihanaa pientä jomotusta lihaksissain. :juoni:

Niska jumiutui viime yönä, miten lie taas nukkunut. Näitä vaivoja on alkanut ilmaantua, höm, sanotaan viimeisen vuoden - puolentoista aikana? :raps:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 29 Tammi 2011 19:30

Ehkä tämä ihon kuivuus ja kutina menee vaivaisten valituksiin. Eli olkavarsissa minulla on melko paha keratosis pilaris, joka näin talvella on ärsyttävämpi kuin kesällä. Etenkin näin suihkussa käynnin jälkeen iho tahtoo kutista vastahakoisella tavalla. Kesällä ei ole ollenkaan näin paha.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 31 Tammi 2011 11:11

Kröh, kröh, sniif, sniif.
On se kiva kun ei makkarin patteri toimi, eikä huoltomiehiä näy missään.
Pikkasen on iltasin kylmä ja olen kaivanut ne paksuimmat ja pitkähihaisimmat pyjamat.
Jopa kissat nukkuu muualla :epäilevä:
(eräs yrittää välistä peiton alle nukkumaan :virne: )

Tänäaamuna kuului keuhkoista kivaa röhinää ja rintakehä pisteli hengityksen tahdissa. Onnekseni sain eräällä reissullain taas ei-vanhaksi menneitä astalääkkeitä, jotka helpotti.

Perkele :raivo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » To 17 Helmi 2011 21:21

Onkohan mun nenäsumute mennyt vanhaksi, kun se ei toimi YHTÄÄN. :viha: Pitää huomenna
käydä apoteekista hakemaan uutta. Olenkin ihmetellyt, miten ei ole flunssa vaivannut tänä
talvena. Nythän se tuli juuri ennen ulkomaanmatkaa. Kiva poksauttaa tärykalvonsa koneessa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 17 Helmi 2011 22:15

Niska ja hartiat täysin jumissa ja jumitus vaikuttaisi jatkuvan alemmas selkäänkin. Oonhan mie ollu enemmän ja vähemmän jumissa niskan seudun kanssa jo pidempään, mutta nyt viikon sisään se on pahentunut. Rutisee, koskee ja vasemman puolen lihaksia jännittämällä saan hartioihin oikein mehevän kipupisteen, ihan kuin puukolla iskettäis. Ihme, ettei ole pääkipua tähän iskenyt lisäksi. :hullu:

Pitää selkeästi lisätä venyttelyn määrää ja varata ehkä hierojalle aika, jos raaskin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 18 Helmi 2011 15:52

Shay kirjoitti:Onkohan mun nenäsumute mennyt vanhaksi, kun se ei toimi YHTÄÄN. :viha:

Voi helevatan iditootti! :läps: Ei ihme, ettei se toiminut, kun se oli suolaliuosta. Löysin lääkekaapista
toisen Naso-putelin täysin samannäköisen, mutta eri värisellä korkilla! Keltainen avaa nenän, sininen
kostuttaa. Keltasesta kun suihkas nii heti aukes nokka. :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 22 Helmi 2011 19:48

Kuume ei ole vielä noussut kunnolla, mutta sen verran flunssainen on olo, että huominen työpäivä voi jäädä hyvinkin väliin. Justiin kun hehkutin pitkin kyliä, etten ole ollut saikulla maaliskuun 2009 jälkeen... :epäilevä: Pitäis opetella pitämään turpa kiinni.

Katotaan, jos lievät Finrexin-överit auttaisi oloa.

Sanoin työkaverille tänään et mieluummin vaikka kuusi sikainfluenssaa päällekäin kuin minkään tason vatsatauti (molempia tavattu duunissa tänä vuonna). Toivottavasti tää on vaan peruslentsu.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 28 Helmi 2011 13:35

Skolioosista kärsivänä olen tottunut siihen, että selkäjumi on status quo. Eilen kuitenkin selkä oli erityisen kipeä, joten pyysin Poikaa hieromaan.

Minä: - Varovasti sitten, se on tosi kipeä.
Poika: - Joojoo...
Minä: - Aijai ku sattuu! Onko ees jumissa! :gaah:
Poika: - Maija... Itse asiassa tää sun jumis on auennut. Mitä sää oot tehny?
Minä: Tiskannut. :keijo:

Tänään tunnen itseni nuoremmaksi kuin vuosiin, vaikka viime viikolla vietinkin vanhenemispäivää. :keijo: Oikeasti. Selkä on kunnossa!
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 28 Helmi 2011 18:44

Flunssa. Taas. :friikki: Eilen oli vähän kuumetta koko päivän, mutta menin silti tänään töihin, kun olin luvannut tehdä yhden jutun valmiiksi. Ajattelin käydä vain tekemässä sen ja sitten laahustanut kotio potemaan, mut mää piristyinkin. :keijo: Normi päivä tuli tehtyä, mutta en ole varma kropan tilasta. Kuumeesta laski reippaasti alilämpöön.
Mitähän sitä tekisi huomisen kanssa? Nousis se kuume nyt edes uudestaan, ettei tää olis tämmöstä kitumisflunssaa sitten loppu ajan. Mie en osaa oikeen jäädä kotiin, jos ei ole kunnolla kuumetta. Pööh. Sit kuitenkaan en osaa olla paikoillani vaan laahustan ympäriinsä, kun ei ole tarpeeksi taju pois. Plääh.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 28 Helmi 2011 19:28

Skolioosista kärsivä täällä myös, mulla on alaselkä ollut rempallaan kohta kaksi kuukautta. En tiedä, mistä se alunperin suuttui. Siitäkö, kun nostin liian painavia tavaroita väärässä asennossa vai siitä, kun kävin pitkän tauon jälkeen tuhdissa jumpassa. Toisaalta myös joudun istumaan päivät pitkät tietokoneen ääressä, eikä tuolini ole mikään maailman paras ja selkäystävällisin. Istun helposti selkä notkolla ja kun nousen ylös, sattuu aivan uskomattoman paljon kun pitäisi suoristaa ranka. Hyviä vinkkejä alaselän kuntoutukseen?
elegia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Helmi 2011 19:58

Pakara-hieronta, -venytys ja Alexander-tekniikka.

Mulla on ehdottomana kunkkuna myös tuo vesitreenaus.
Siellä kehittyy ne syvät lihasryhmät, jotka tukevat vartaloa eikä tartte sen perhanan alaselän kanssa yrittää kompensoida. Tai yläselän :epäilevä: Sekin on yhtä arse.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 28 Helmi 2011 20:17

Alexander-tekniikka. :hymyhali:

Jooeimullamuuta. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 28 Helmi 2011 22:51

elegia kirjoitti:Skolioosista kärsivä täällä myös, mulla on alaselkä ollut rempallaan kohta kaksi kuukautta. En tiedä, mistä se alunperin suuttui. Siitäkö, kun nostin liian painavia tavaroita väärässä asennossa vai siitä, kun kävin pitkän tauon jälkeen tuhdissa jumpassa. Toisaalta myös joudun istumaan päivät pitkät tietokoneen ääressä, eikä tuolini ole mikään maailman paras ja selkäystävällisin. Istun helposti selkä notkolla ja kun nousen ylös, sattuu aivan uskomattoman paljon kun pitäisi suoristaa ranka. Hyviä vinkkejä alaselän kuntoutukseen?

Vaikea tietysti arvioida näkemättä rankaasi rennossa seisoma-asennossa ja tunnustelematta, mutta notkoselkäisyys on usein seurausta lihastasapainon heikkoudesta ja vielä tarkemmin heikoista vatsalihaksista. Skolioosissahan mutka on sivuttaissuunnassa, mikä aiheuttaa taasen ihan omia ongelmiaan. Suosittelisin juurikin vatsalihasten treenaamista, erityisesti syvien lihasten. Pilates on erinomainen tapa vahvistaa tätä vartalon "korsettia". Ainakin minulla se on auttanut hurjasti.
Maija

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Helmi 2011 23:01

puolikarkea kirjoitti:Niska ja hartiat täysin jumissa ja jumitus vaikuttaisi jatkuvan alemmas selkäänkin. Oonhan mie ollu enemmän ja vähemmän jumissa niskan seudun kanssa jo pidempään, mutta nyt viikon sisään se on pahentunut. Rutisee, koskee ja vasemman puolen lihaksia jännittämällä saan hartioihin oikein mehevän kipupisteen, ihan kuin puukolla iskettäis. Ihme, ettei ole pääkipua tähän iskenyt lisäksi. :hullu:

Pitää selkeästi lisätä venyttelyn määrää ja varata ehkä hierojalle aika, jos raaskin.

Jos niskassa ei ole tulehdustilaa, eli arkuutta ja kuumotusta lihaksissa, niin voimaharjoittelua kannattaa kokeilla. Ovat liikunta-alan tutkijat todenneet sen toimivaksi konstiksi niska-hartiakipuihin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Helmi 2011 23:49

Maija kirjoitti:
elegia kirjoitti:Skolioosista kärsivä täällä myös, mulla on alaselkä ollut rempallaan kohta kaksi kuukautta. En tiedä, mistä se alunperin suuttui. Siitäkö, kun nostin liian painavia tavaroita väärässä asennossa vai siitä, kun kävin pitkän tauon jälkeen tuhdissa jumpassa. Toisaalta myös joudun istumaan päivät pitkät tietokoneen ääressä, eikä tuolini ole mikään maailman paras ja selkäystävällisin. Istun helposti selkä notkolla ja kun nousen ylös, sattuu aivan uskomattoman paljon kun pitäisi suoristaa ranka. Hyviä vinkkejä alaselän kuntoutukseen?

Vaikea tietysti arvioida näkemättä rankaasi rennossa seisoma-asennossa ja tunnustelematta, mutta notkoselkäisyys on usein seurausta lihastasapainon heikkoudesta ja vielä tarkemmin heikoista vatsalihaksista. Skolioosissahan mutka on sivuttaissuunnassa, mikä aiheuttaa taasen ihan omia ongelmiaan. Suosittelisin juurikin vatsalihasten treenaamista, erityisesti syvien lihasten. Pilates on erinomainen tapa vahvistaa tätä vartalon "korsettia". Ainakin minulla se on auttanut hurjasti.

Selkäkipuisten pitäisi saada vaihtelua työpäivään. Kymmenen minuutin välein pylly irti penkistä, tai ainakin pari kertaa tunnissa. Mikrotauolla voi ottaa askelta kävelyä istumissessioiden väliin ja pari kertaa päivässä on minitauon paikka. Silloin voi tehdä pientä taukojumppaa.

Notkoselkäisille suositellaan etureisien ja lanne- suoliluulihaksen pidentämistä, että lantionmaljalla olisi tilaa kääntyä eteenpäin. Vahvistuksia masuun tukemaan häpyluun suuntaaeteen ja istuinjuiden alas.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Helmi 2011 23:50

Maija kirjoitti:

Selkäkipuisten pitäisi saada vaihtelua työpäivään. Kymmenen minuutin välein pylly irti penkistä, tai ainakin pari kertaa tunnissa. Mikrotauolla voi ottaa askelta kävelyä istumissessioiden väliin ja pari kertaa päivässä on minitauon paikka. Silloin voi tehdä pientä taukojumppaa.

Notkoselkäisille suositellaan etureisien ja lanne- suoliluulihaksen pidentämistä, että lantionmaljalla olisi tilaa kääntyä eteenpäin. Vahvistuksia masuun tukemaan häpyluun suuntaaeteen ja istuinjuiden alas.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ti 01 Maalis 2011 23:02

Voi kurjuus, miksi tämän mahdottoman yskän ja kurkkukivun piti iskeä juuri nyt? Lisäksi minulla on mennyt ruokahalu ihan kokonaan, en ole syönyt kunnolla reiluun viikkoon, koska masentaa, stressaa ja ahdistaa kaikki. Minulla häviää usein ruokahalu huonoina aikoina, mutta ei kyllä näin pahasti ikinä ole mennyt. Alkaa huolestuttaa, kun voisin olla päivän tai pari ihan helposti syömättä mitään kun ei vaan maistu, eikä oo nälkä. :(
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Maalis 2011 18:32

Menin sittenkin töihin. :keijo: Flunssakin hellitti otettaan ja nyt olo on hyvä. Kannatti, vaikka olo oli pohtiessani kurja.
----

Skolioosiselkiä on saatu vyöhyketerapialla oiottua. :tilt: Se ei käy ihan muutamassa kerrassa, vaatii monta käyntejä ja valmiutta ryhtyä siihen prosessiin. Mutta mahdollista on. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 02 Maalis 2011 19:41

Nugat kirjoitti:Skolioosiselkiä on saatu vyöhyketerapialla oiottua. :tilt: Se ei käy ihan muutamassa kerrassa, vaatii monta käyntejä ja valmiutta ryhtyä siihen prosessiin. Mutta mahdollista on. :D

Minä nyt kyllä kyseenalaistan tämän aika rajusti. Ihanko oiottua? Skolioosiahan hoidetaan joko korsetilla, joka ei paranna, vaan estää pahenemisen tai sitten leikkauksella, joka vaadii selkärangan luuduttamista. Sekä minä itse että läheiseni olemme saaneet sairaalahoitoa skolioosiimme (geneettinen riesa...), ja kaikkien niiden kokemusten jälkeen vähän jopa suututtaakin väite, että - anteeksi vain - kämmeniä ja jalkoja painelemalla olisin saanut suoran rangan.

En halua yhtään väheksyä vyöhyketerapiaa, voihan siitä olla joillekin hyötyä, mutta uskoisin, että tällöinkin se toimii lähinnä sairautta helpottavana keinona, ei oikovana menetelmänä.
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Maalis 2011 20:03

Maija kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Skolioosiselkiä on saatu vyöhyketerapialla oiottua. :tilt: Se ei käy ihan muutamassa kerrassa, vaatii monta käyntejä ja valmiutta ryhtyä siihen prosessiin. Mutta mahdollista on. :D

Minä nyt kyllä kyseenalaistan tämän aika rajusti. Ihanko oiottua? Skolioosiahan hoidetaan joko korsetilla, joka ei paranna, vaan estää pahenemisen tai sitten leikkauksella, joka vaadii selkärangan luuduttamista. Sekä minä itse että läheiseni olemme saaneet sairaalahoitoa skolioosiimme (geneettinen riesa...), ja kaikkien niiden kokemusten jälkeen vähän jopa suututtaakin väite, että - anteeksi vain - kämmeniä ja jalkoja painelemalla olisin saanut suoran rangan.

En halua yhtään väheksyä vyöhyketerapiaa, voihan siitä olla joillekin hyötyä, mutta uskoisin, että tällöinkin se toimii lähinnä sairautta helpottavana keinona, ei oikovana menetelmänä.

On se oionnut, mutta ymmärrän hyvin että asia epäilyttää. :tilt: Mustakin se on edelleen käsittämätöntä, mutta pakko uskoa kun itse näkee, kuinka kiero ihminen alkaa suoristumaan. :D En mä osaa selittää enkä oikein tiedäkkään kuinka se tapahtuu, mutta hyvin kroppa osaa itseään kunnostaa kun jeesataan. Heitin vain tällaisen vaihtoehdon ilmoille, sillä kaikki eivät halua mennä lääkäreiden kopeloitavaksi, vaan haluavat sitä ennen kokeilla jotain muuta. Mutta asiakkaan täytyy olla täysillä mukana vt-hoidossa, eikä lukkiuttaa itseään ennakkoluuloilla tai peloilla (siis ihan mitä nyt sattuukaan kavahtamaan). Silloin ei tapahdu mitään. :sori:

Niin lisään vielä omasta kokemuksesta; muutamalla selkävaivaisella asiakkaallani on hoidon aikana selkänikamat ihan pamahtaneet kuuluvasti paikoilleen, kun tarpeeksi ollaan pisteitä möyhitty. :D (Heillä ei ollut skolioosista kyse, mikä lie jumi.) Ja tällöin asiakas on vain rennosti maannut pöydällä liikkumatta. Eli aika voimakkaasti kroppa toisinaan reagoi.

Kukin kokeiltkoon, mitä haluaa. Tärkeintä on kuitenkin, että vaivaan saa apua, oli se mitä hoitoa vain.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Maalis 2011 20:05

Oho. :keijo: Kuolo, poista toi eka.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 02 Maalis 2011 20:20

Ai mikä? :riips:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja theia » Ke 02 Maalis 2011 20:23

Nugsu haluaa selkeästi, että ketjun eka viesti poistetaan, jottei kukaan tiedä mistä ketjussa on kyse :lanppu:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Maalis 2011 20:27

Omat viestit voi myös itse poistaa. :lanppu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Maalis 2011 20:28

Mä tiiän ton ruokahalun häviämisen. Se on kuulemma ihan normaali reaktio, ettei nälkä tunnu kaikkien murheiden alta.

Koita muistuttaa itseäsi syömisestä ja syö maistuvia ruokia. Itse söin suruissani jäisiä mansikoita ja kaikkea pehmeää ja tasaista, kuten perunamuussia ja vanukasta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa