Mahdolliset mukavat työ- ja koulujutut!

Re: Mahdolliset mukavat työ- ja koulujutut!

ViestiKirjoittaja ahkera » To 22 Touko 2008 15:27

Onnea minultakin valmistuneelle.
Töissä on tänään ollu joulu. Mä sain tänne ittelleni oman tarrakoneen :superhymy: Oon lainannu tuolta toiselta puolelta sitä niin usein, että nyt sain oman. En usko kestävän kauaata, että jokaisessa pinnassa täällä lukee mun nimi krokotiili-kehyksissä. Tää oli niinku kivointa aikoihin työrintamalla. Kertonee työnteon mielekkyydestä tällä hetkellä.
ahkera

ViestiKirjoittaja Nugat » To 22 Touko 2008 15:34

Ylipäätään kaikille valmistuneille onnea! :superhymy:

Itseäni masentaa, kuinka monta kouluvuotta on vielä edessä. :friikki: En saa tietovarastojani millään tyydytettyä tässäkään koulussa, vaan olen jo tehnyt hirmuiset suunnitelmat jatko-opinnoista. Olen varmaan ikuinen opiskelija. Haluaisin kyllä kovasti päästä joskus oikeisiin töihin näyttämään mitä osaan ja tienaamaan ihan niinkö oikeasti. Mutta aika näyttää.

Tämä meni jo valitusketju puolelle. :virne: Mutta pelastan tilanteen ja mainitsen, että tämä ala on just sitä mitä olen aina halunnut. :)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 22 Touko 2008 16:25

Onnea kaikille valmistuneille! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 22 Touko 2008 17:41

Kiitos kaikista onnitteluista ja edelleen onnittelut Fantsulle :femmat:

Hoidin tänään loput paperiasiat. Aika hyvältä tuntuu :superhymy:

Muitakin valmistuvia oli. Jono kiemurteli kansliasta ulos saakka (siis käytävään, ei ulos-ulos). Itse jonotin runsaan puoli tuntia. Olin jo varautunut, että toimisto menee kahdelta kiinni ja joudun tulemaan ensi viikolla uudestaan. Kahdelta kuitenkin vain laittoivat oven kiinni ja hoitivat sisään ehtineet. Ihailtavasti virkailijat jaksoivat ottaa kunkin yksi kerrallaan ja hymyillen vastaan. Olisihan siinä voinut äksyilykin alkaa.

Edelläni valmistui ruotsinkielinen nainen 11 vuoden opintojen jälkeen. "Jag är färdig!", hän ilakoi ja oli lievästi sekavassa mielentilassa. Näytti vähän tältä: :sekopää: :p

Itse pääsin ulos noin 14.05 ja menin syömään hyvin ansaittua chili con carnea (jauhelihasta). Kyllä se sitten oli viimeinen tentti silloin, kun Tuomiokirkon kellot kahtatoista löivät.

Nyt vielä, kun sen gradun lopulta jaksaisi, niin pitkälle olisi tultu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja tiipetti » To 22 Touko 2008 18:54

Onnea täältäkin valmistuneille.

Minä tulen hehkuttamaan työjuttua, joka olisi onnistuessaan ollut ehkäpä, jopa mahdollisesti,
aika mukava. Oli nimittäin hyvin lähellä, etten olisi päässyt kesän Ruisrockiin haastattelemaan
Kentiä. Sain jo luvankin, mutta sitten yhteistyökumppanilehdeltä tuli ilmoitus, että heillä on samat
suunnitelmat ja ovat kuulemma olleet ennemmin liikenteessäkin. Joten päällekkäistä juttua ei
kannata tehdä.

... vaikka mielelläni olisinkin tempaissut Kentin kanssa Bridgetit.

Pahkeinen. :sekopää:
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
tiipetti

ViestiKirjoittaja Walker » To 22 Touko 2008 21:18

Onnea valmistuneille! :superhymy:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Suvi » To 22 Touko 2008 21:41

Onnea Pascal. :superhymy:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pvi » To 22 Touko 2008 22:17

Kandeille Onnittelut täältäkin!!!!
--
_Vähän_ samankaltaisissa tunnelmissa oltiin. Katsottiin tänään porukan kanssa kurssien suoritusmerkintöjä. Että onko kaikki kasassa ja kunnossa. Muuten oli kaikki kunnossa, mutta selvisi sitten, että hyväksytyksi merkityt kurssit lasketaan mukaan keskiarvoon kolmosina! Tämä tarkoittaa, että jokainen hyväksytty kurssi laskee minun keskiarvoani. Miten kukaan voi ynnätä eri asteikolla arvosteltuja kursseja samaan keskiarvoon?

Kirjoitin asiasta s-postia rehtorille... hyvin sitä vielä ehtii lähestyä rehtoria kun on vielä reilu viikko koulua jäljellä. Omalle kohdalleni en odota tilanteeseen korjausta, mutta jos sitä voisi jättää yhden parannuksen jälkeensä. Tulevaisuuden hikarit tulevat kiittämään minua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 00:35

Pascal Lemoix kirjoitti:Kiitos kaikista onnitteluista ja edelleen onnittelut Fantsulle :femmat:

Kiitos kaunis! :virne:

Pvi kirjoitti:että hyväksytyksi merkityt kurssit lasketaan mukaan keskiarvoon kolmosina

Kuulostaa todella oudolta. Meillä kurssit laskettiin painoarvoittain ja pelkän hyväksytyn kurssin painoarvo oli nolla - mikä kävis muutenkin järkeen. Jos teillä on noin erikoinen käytäntö, pitäis sen näkyä myös opinto-oppaissa jne.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 23 Touko 2008 10:51

Fantsu kirjoitti:
Pvi kirjoitti:että hyväksytyksi merkityt kurssit lasketaan mukaan keskiarvoon kolmosina

Kuulostaa todella oudolta. Meillä kurssit laskettiin painoarvoittain ja pelkän hyväksytyn kurssin painoarvo oli nolla - mikä kävis muutenkin järkeen. Jos teillä on noin erikoinen käytäntö, pitäis sen näkyä myös opinto-oppaissa jne.

Aamulla alkoi sadella opettajilta tekstiviestiä, että kuinka ollakkaan, syseemi on muuttunut yhdessä yössä...
Tästä opimme, että epäkohtiin kannattaa puuttua. Kaikkia asioita ei aina olla ajateltu loppuun saakka ja joskus niitä pidetään pysyvinä käytäntöinä ihan vaan siksi, että kukaan ei ole ääneen niistä huomauttanut.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 23 Touko 2008 11:16

Hyvä, kun korjattiin. Aika outo susi päässyt toteutukseen asti... Mitä lie miettineet.
Fantsu

ViestiKirjoittaja theia » Pe 23 Touko 2008 13:56

Onnittelutponnittelut valmistuneille! :superhymy:

..mulla on vaan vähän hidas sytytys.

---

Työsaralla - mun uus perehdytettävä on kiva, onneks. Sen edellisen jälkeen tuli pieni angsti.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 23 Touko 2008 14:54

Puhelin soi äsken. Eräs asiakas soitti, kiitti ja sanoi että tavara oli tullut perille ja on oikein hyvä. Jatkoi vielä että on se kiva, kun homma toimii.

Ei sillä mitään muuta asiaa ollut, soitti vain kiittääkseen. Harvinaista, että joku vaivautuu erikseen ottamaan yhteyttä kun asiat menee kohdilleen. Tuli hyvä mieli. :)
Purple

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 23 Touko 2008 15:11

Onnea Pascalille, Kumkvatille ja Fantsulle valmistumisista! :superhymy:

Omat paperityöt on vielä tekemättä, mutta arvosana on sentään jo tiedossa. Nyt taitaa olla ihan sellainen olo, että kaikki se vääntö totisesti kannatti paremmin kuin hyvin.
:pomppuhymy:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Touko 2008 15:13

L-S kirjoitti:Omat paperityöt on vielä tekemättä, mutta arvosana on sentään jo tiedossa. Nyt taitaa olla ihan sellainen olo, että kaikki se vääntö totisesti kannatti paremmin kuin hyvin.
:pomppuhymy:

FM:n papereistako puhutaan? Suuresti onnea, jos näin on.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 23 Touko 2008 15:20

Niistä juuri. Varsin vaikea uskoa kyllä. :O:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 23 Touko 2008 17:08

Purple kirjoitti:Ei sillä mitään muuta asiaa ollut, soitti vain kiittääkseen.

Tästä tuli mieleeni, että mulle soitti yksi päivä asiakas ihan vaan "kunhan tuli mieleen, että voisin soittaa sulle". Ei sillä mitään tilattavaa juuri sillä hetkellä ollut eikä muutakaan asiaa, kunhan vaan soitti. Se oli vähän outoa, mutta samalla mukavaa. Kivaa, että pitävät musta niin paljon. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 23 Touko 2008 17:22

Meilläkin on muutamat yritysasiakkaat soitelleet minulle ja vaan kyselleet kuulumisia. Samalta suunnalta saa myös kiitokset ja kehut, joita esimieheltä saa turhaan odottaa. Noilla kiitoksilla sitä jaksaakin tehdä töitä. Yksi yritysasikkaiden edustaja on aivan uskomattoman hyvä tyyppi, olen käynyt vapaa-ajalla kahvittelemassakin hänen työpaikallaan. Iso miinus muualle lähtemisessä on näiden hyvien tyyppien jälkeen jättäminen.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 23 Touko 2008 17:38

Pitkästä aikaa tentti tuntui menneen hyvin. Edelliset tentit meni tosi huonosti. Niistä on tuli hylätty ja pari ykköstä, mutta tämän päiväisestä tentistä voi tulla jopa viitonen (tai ainakin nelonen) :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja dubb » La 24 Touko 2008 13:20

Mukava työ- ja koulujuttu on, että ensi maanantaina alkaa harjoittelu erään pörssiyhtiön viestintäosastolla. Palkka juoksee ja opintopisteet juoksee, mutta mikä tärkeintä, itse työ on sydäntä lähellä. Lomaa tänä kesänä ei sitten ehdikään pitää, mutta se ei haittaa, kun on tullut varsin monta kesää lahnailtua.
dubb

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 27 Touko 2008 14:07

Loma! :jami: Saankin pitää viisi päivää lomaa ennen töiden alkua kolmen päivän sijaan. Jotakin hyvää siitäkin, että unohdin ilmoittautua tenttiin. Onneksi en sentään ehtinyt lukea siihen!
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 27 Touko 2008 17:11

Kävin työhaastattelussa. Nyt sitten eletään toivossa :superhymy:

Ainakin mielestäni osoitin kiinnostusta haettavaa työpaikkaa kohtaan (ohjeissa suositellaan tätä). Haastattelija nyt ei valtavasti tunteitaan näyttänyt, mutta ei missään nimessä lytännytkään. Joskus nuorena kävin siivousfirman haastattelussa ja se oli varsin toivoton haastattelu. Kohdaltani oli silloin päätetty jo ensi sekuntien aikana, että no way.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 27 Touko 2008 17:40

Pascal Lemoix kirjoitti:Kävin työhaastattelussa. Nyt sitten eletään toivossa :superhymy:

Pidetään peukkuja että tärppää. :)

Mä aloitin eilen uudessa työpaikassa. Johan tässä melkein 5 kuukautta olinkin ilman töitä. Ihan hyvin on hommat lähteneet sujumaan ja porukkakin tuntuu kivalta. Kiireinen kesä on varmasti tiedossa, sen verran näyttäisi hommia piisaavan. Parempi toki niin, sillä edellisessä työpaikassa oli viimeisinä aikoina niin hiljaista, että piti keksimällä keksiä jotain tekemistä ettei vallan tylsistyisi.

Perjantaina saan viimeinkin tutkintotodistuksen käteeni ja lauantaina ajattelin juhlistaa sitä muutamalla (kymmenellä :pahis:) skumppalasillisella. ;)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Eärendil » Ti 27 Touko 2008 19:47

Alkuun onnittelut valmistuville ja tsemppiä työpaikan etsijöille!

Mulla on vaan sellaista ilmoitettavaa, että opinnäytetyö ja kypsäri
on nyt molemmat hyväksytty, eli vihdoin ja viimein valmistun. Jee!
Ei tässä ollakkaan kun pari vuotta asian kanssa tahkottu, ja kerran
jo vaihdettu opinnäytetyön aihekin kokonaan. Mut nyt se on kasassa.

:sekopää:
Eärendil

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 28 Touko 2008 00:17

Onnittelut kaikille valmistuville! :femmat:

Tänään taas todettiin työkaverien kanssa, että on se tutkinnonuudistus ihana asia... :p Tämä ei tietysti koske kaikkien alojen opiskelijoita.
Fantsu

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa