Eduskuntavaalit 2011

Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 11 Helmi 2011 00:38

Noinkohan sitä huhtikuussa herätään maailmaan, jossa Perussuomalaiset on vähintään yksi suurista ja mahdollisesti Suomen suurin puolue. Se tekisi Soinista pääministerin.

Nyt siis kärjessä erot aika pieniä ja Persut ihan SDP:n kannassa taistelussa kolmannesta sijasta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Eduskuntavaalit 2011

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 11 Helmi 2011 08:59

No, jossain Hesarin gallupissa 25 % helsinkiläisistä PerSujen kannattajista aikoi äänestää Soinia. Mielenkiinnolla seuraan, mitä ne idiootit seuraavaksi keksivät. (Ni, Soini ehdolla Uudellamaalla - stadissa ei voi äänestää häntä) En jaksa uskoa, että puolueesta ainakaan kolmanneksi suurinta tulee, vaikka olisi sekin kyllä demareille ihan oikein kaikkien sekoilujen jälkeen. Ainakin toivon sydämestäni, että jää mahdollisimman pieneksi todellinen kannatus.

Mä lupaan kuitenkin pyhästi muuttaa pois Suomesta, jos Timo Soinista koskaanikinä tulee pääministeri. Olkoon vaikka kuinka rasisti tai on olematta, mutta mä en halua maani pääksi katolilaista miestä. Asun mieluummin vaikka Tukholmalaisen sillan alla kuin täällä sen jälkeen..
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 11 Helmi 2011 11:15

Sydämeni pohjasta toivon, ettei Urpilainen tai Kiviniemi ole pääministeri vaalien jälkeen. Mieluinten tietysti Soini, mutta kyllä kai sitä Jyrkiboyn kanssa pystyisi elämään. RKP:n näkisin mielellään oppositiossa.

Mielenkiinnolla odotan vaalipäivää/iltaa. Olisihan se todella hienoa, jos SDP-Kokoomus-Keskusta kolmikko ei olisikaan enää "kolme suurinta".

Toivoisin että järjestys vaaleissa olisi: PS, Kok, SDP, Kesk
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 11 Helmi 2011 12:42

Jossain spekuloitiin sitä, että persut jäisivät tietoisesti hallituksen ulkopuolelle, jotta voivat jatkaa äänekästä räksytystä oppositiossa ison porukan voimin, eikä heitä voitaisi syyllistää epäonnistuneesta hallituspolitiikasta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 11 Helmi 2011 12:51

En tiiä onko mulla mitään fiksua sanottavaa. Äänestän, mutta ihan vieraassa vaalipiirissä. En ajatellut äänestää persuja, enkä välttämättä kolmea isoa. Mutta katotaan nyt mitä vaalikoneet sanoo. Otan niistä yleensä jotain suuntaa valintoihin, ja sitten otan sieltä muutaman ehdokkaan ja käyn vilkaisemassa nettisivuja ja muuta. Aika fiilispohjalta tää mun äänestyskäyttäytymiseni menee, kun ei vaan jaksa tai oo aikaa perehtyä tarpeeksi. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 11 Helmi 2011 17:40

Aranwe kirjoitti:Jossain spekuloitiin sitä, että persut jäisivät tietoisesti hallituksen ulkopuolelle, jotta voivat jatkaa äänekästä räksytystä oppositiossa ison porukan voimin, eikä heitä voitaisi syyllistää epäonnistuneesta hallituspolitiikasta.

Vennamon SMP:n kannatus taitettiin aikoinaan ottamalla se hallitukseen, joten ehkä Soini ei halua omalle puolueelleen käyvän samoin ja jää oppositioon. Toisaalta Soini on vain ihminen, ja ihmiset sokaistuvat vallasta hyvin usein. Helposti voi luopua periaatteistaan, kun ministerinsalkku kiiltää silmissä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 11 Helmi 2011 18:28

Kyllä persut varmaan varsin hyvän tuloksen saavat. Ongelmana on se, että suuri osa niistä, jotka ilmoittavat äänestäneensä persuja eivät ole äänestäneet edellisissä vaaleissa ja yleensä tämä indikoi sitä, että eivät äänestä näissäkään. Toki tämä jo otetaan huomioon galluppien tuloksia laskettaessa. Lisäksi perussuomalaisten kannattajat ovat ihan tutkitusti yhteiskunnallisesti tietämättömämpiä, samaa ongelmaa on toki muissakin puolueissa.

Näyttää siltä, että erityisesti demarit vuotaa persuihin, tämä on sinänsä ymmärrettävää, että persut ovat talouspolitiikassaan samaa luokkaa suurinpiirtein Vasemmistoliiton kanssa ja toisaalta demareista löytyy paljon sellaisia, jotka pitävät demareiden nykyarvoja liian liberaaleina. Demarit näyttävätkin olevan auringonlaskun puolue. Jotta edes edellisten vaalien kannatus säilyisi heidän pitäisi löytää jostakin kymmeniätuhansia uusia äänestäjiä neljän vuoden aikana kuolleiden tilalle. Lisäksi yllättävän monet ihmiset luulevat, että demarit ovat hallituksessa ja näin heille ei ole tulossa edes oppositiolisää.

Itsellä on siitä harvinainen tilanne, että oma ehdokas on valittu jo joku aika sitten. Myös läpipääsyyn näyttäisi olevan mahdollisuuksia.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 11 Helmi 2011 18:58

Joka vaaleissa on länkytetty protesti sitä ja protesti tätä. Niin kauan kun mä muistan, PS suosio on ollut edellistä vaalia isompi. Tähän mennessä gallupit on aina aika hyvin pitäneet paikkaansa, toivottavasti tälläkin kertaa pitävät kutinsa. SDP:n suosion laskuun on todennäköisesti vaikuttanut myös Urpilaisen sekoilut. Urpilainen on ollu ihan pihalla ensimmäisten vaaliensa kiittelyiden jälkeen (aivan aluksi haluaisin kiittää kaikkia SDPtä äänestäneitä...). Keskusta ja Kokoomus on on vaalirahakohussa ryvettyneet. Lisäksi hallituksessa oleminen jo yleensä vähän vähentää suosiota. Lisäksi tämä Kiviniemen hallitus on ollut iso mitään tekemätön vitsi. En itsekään oikein tiedä mitä niiden olisi pitänyt tehdä, mutta ei kai hallitus voi koskaan vaan chillailla tekemättä mitään. PS -dissaajat sanoivat, että kun Soini menee Brysseliin loppuu suosio. Ei näköjään siihen kaatunut. Nyt sanotaan että suosio katoaa, jos mennään hallitukseen. Aika näyttää.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 11 Helmi 2011 20:19

Itse en ole koskaan löytänyt poliitikkoa, jonka kanssa olisin joka asiasta samaa mieltä. Soinin kannattajissa tulee eniten vastaan näitä, jotka kehuvat tänään Soinin eilistä mielipidettä mistä tahansa.

Esimerkiksi Soininvaara on ihan hyvä poliitikko, mutta siinä ykkösolutasiassa se on ihan metsässä: Siitä ei vaan tule känniin :p

Jonkinlaisessa puoluetyhjiössä koen olevani. Kun olen akateeminen, mutta en kuitenkaan yrittäjä, suomenkielinen kaupunkilaisateisti, joka kannattaa ympäristönsuojelua, mutta joka ei jaksa jokaista asiaa ajatella hiilijalanjäljen kautta. Joku... Erikoissuomalaiset pitäisi olla :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 11 Helmi 2011 20:55

Pascal Lemoix kirjoitti:Jonkinlaisessa puoluetyhjiössä koen olevani. Kun olen akateeminen, mutta en kuitenkaan yrittäjä, suomenkielinen kaupunkilaisateisti, joka kannattaa ympäristönsuojelua, mutta joka ei jaksa jokaista asiaa ajatella hiilijalanjäljen kautta. Joku... Erikoissuomalaiset pitäisi olla :D

Jos tuota suomenkielistä ei tuossa listassasi olisi, niin olisit ilman muuta RKP:n kannattaja noiden kaikkien muiden asioiden perusteella. :virne:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 11 Helmi 2011 21:07

Claes Andersson olisi niin mun ehdokas!
Olen aina pitänyt häntä fiksuna miehenä, mutta jotenkin en ollut noteerannut hänen kaikkia poliittisia mielipiteitään ja asioita. Ja mitä enemmän tulee ikää, niin sitä enemmän Andersson on mun maailman huippupoliitikkoja.

Soini :epäilevä:
Soini iskee nyt sinne, missä on tarvetta. Osaa vain sanoa sen, mitä tämä poliittisesti kyllästynyt, tietätämätön ja kaiken maailman jargoniaan turhautunut osa kansasta haluaa kuulla. Eihän se mitään muuta ole. Soini on tajunnut missä on markkinarako ja iskee nyt siihen.
Siellä jossain taustalla huutelee myös Muutos2011-puolue, mikä yrittää risteillä vähän samoilla vesillä PerSe-puolueen kanssa.

Olen Emilian kanssa täysin samaa mieltä. Voidaan vaikka jakaa se pahvilaatikko siellä Tukholman sillan alla, jos Soini kohoaa ylimmille palleille.

Demareiden kannatus on jännä.
Muistan sen Lipposen viimeistä hallitusta edeltäneet vaalit, kun Keskusta ja Kokkarit olivat uhkaavassa kannassa ja kaikki gallupit yms. olivat sitä mieltä, että punamulta on mennyttä ja että porvaristo tulee. No eipäs vaan. Jostain uumenista kävi sen verran väkeä uurnilla, että eipäs tullut porvareita, vaan Lipponen jatkoi mörökölleilyään.
Tosin, Lipponen oli vakuuttavampi johtajana mitä Urpilainen. Urpolaisen ulosanti ja esiintyminen karahtaa demareiden nilkkaan - pahasti.

Etsin ehdokastani punavihreistä maisemista. Mä saisin äänestää Toivolaa :raps: :virne: tosin, olen sitä vastaan, että eduskuntaan mennään maineella ( Mikko "siniset silmälasit" Alatalo :friikki: ) ja julkisuudella, eikä Toivola ole poikkeus.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 11 Helmi 2011 21:35

Kibaya kirjoitti:
Olen Emilian kanssa täysin samaa mieltä. Voidaan vaikka jakaa se pahvilaatikko siellä Tukholman sillan alla, jos Soini kohoaa ylimmille palleille.

:femmat: Jos joku kolmas vielä, ni voidaan ehkä onnistua vuokraamaan joku ihan kämppä. :virne: Mut toisaalta Tukholma ei ole vaihtoehto kun sielläkin on niitä Ruotsidemokraatteja. :epäilevä: Mut eiköhän me tarvittaessa joku kiva paikka keksitä. :D

*

Puoluetyhjiö on hyvä sana. Mun täytyy ainakin hakata vaalikoneita ja lueskella juttuja ja lupauksia ihan urakalla tässä seuraavat pari kuukautta. Aika lähellä saattaa olla, etten äänestä tyhjää.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 11 Helmi 2011 23:43

Mie lukeudun kanssa niihin, jotka ei mieleellään Soinia siellä ykkösjakkaralla näkis. Hiton hyvä asia, että perussuomalaiset on nostanu kannatustaan ja ravistelee perinteistä vallajakoa ihan huolella. Nyt saadaan ehkä ihan todellinen vaalitaistelu aikaseks ja tässä saattaa löytää puolueista jopa jotain erojakin.

Vihreitä taisin äänestää vimme vaalaissa, mutta nyt on tää energiapolitiika semmosella mallilla, että en niitten kelkkaan lähde. Se on vähimmäisvaatimus, että ehdokas ymmärtää miten sähkö tuotetaan ja millä sitä pystyy käytännössä tuottamaan. Vihreisäkin niitä on, mutta jäävät muiden jalkoihin. Onneks korvaavan ydinvoiman rakentaminen ei oo vielä akuuttia vähään aikaan. 2028 muistaakseni menee eka pannu loviisassa kylmäks. Siihen mennessä pitää rakentaa uus ydinvoimala tai sit 500MW ydinvoimalaa vastaavasti tuulivoimaa ja sille säätövoimaksi vesivoimaa (käytännössä Vuotos?). Kahden vuoden päästä toinen mokoma lisää. Liekö edes käytännössä koskaan mahdollista?

Energiapolitiikka tuntuu olevan meikäläiselle nyt se tärkein juttu ainakin näissä vaaleissa. Pitää ränkätä vaalikoineita ja kattoa mitä ne sanoo. Hyvähän se ois löytää muutama kandidaatti jo aikasessa vaiheessa, niin vois seurata niiten kampanjaa ja kattoo sit vaalipäivänä.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 12 Helmi 2011 00:31

Mie lukeudun kanssa niihin, jotka ei mieleellään Soinia siellä ykkösjakkaralla näkis. Hiton hyvä asia, että perussuomalaiset on nostanu kannatustaan ja ravistelee perinteistä vallajakoa ihan huolella. Nyt saadaan ehkä ihan todellinen vaalitaistelu aikaseks ja tässä saattaa löytää puolueista jopa jotain erojakin.

Vihreitä taisin äänestää vimme vaalaissa, mutta nyt on tää energiapolitiika semmosella mallilla, että en niitten kelkkaan lähde. Se on vähimmäisvaatimus, että ehdokas ymmärtää miten sähkö tuotetaan ja millä sitä pystyy käytännössä tuottamaan. Vihreisäkin niitä on, mutta jäävät muiden jalkoihin. Onneks korvaavan ydinvoiman rakentaminen ei oo vielä akuuttia vähään aikaan. 2028 muistaakseni menee eka pannu loviisassa kylmäks. Siihen mennessä pitää rakentaa uus ydinvoimala tai sit 500MW ydinvoimalaa vastaavasti tuulivoimaa ja sille säätövoimaksi vesivoimaa (käytännössä Vuotos?). Kahden vuoden päästä toinen mokoma lisää. Liekö edes käytännössä koskaan mahdollista?

Energiapolitiikka tuntuu olevan meikäläiselle nyt se tärkein juttu ainakin näissä vaaleissa. Pitää ränkätä vaalikoineita ja kattoa mitä ne sanoo. Hyvähän se ois löytää muutama kandidaatti jo aikasessa vaiheessa, niin vois seurata niiten kampanjaa ja kattoo sit vaalipäivänä.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja skray » La 12 Helmi 2011 11:34

päivänpolttaja kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:Jonkinlaisessa puoluetyhjiössä koen olevani. Kun olen akateeminen, mutta en kuitenkaan yrittäjä, suomenkielinen kaupunkilaisateisti, joka kannattaa ympäristönsuojelua, mutta joka ei jaksa jokaista asiaa ajatella hiilijalanjäljen kautta. Joku... Erikoissuomalaiset pitäisi olla :D

Jos tuota suomenkielistä ei tuossa listassasi olisi, niin olisit ilman muuta RKP:n kannattaja noiden kaikkien muiden asioiden perusteella. :virne:

Erikoissuomalaiset kuulostaa mahtavalta. Olisin heti äänestämässä.
Tosin RKP voisi kelvata, olenhan kaksikielinen ja siten vähän ruotsinkielistenkin puolella.. :virne:

En oo eduskuntavaaleissa aiemmin äänestäny (viime vaalit oli ekat, joissa olisin voinu äänestää, mutta olin 20 ja mua ei kiinnostanu), mutta tänä vuonna aion äänestää. Samoin meinaan raahata miehekkeen äänestämään, vaikkei sitä kauheesti kiinnostaiskaan. En todellakaan tiedä ketä äänestäisin, joten käytän kai Lyyran tapaa. Vaalikone auttakoon ja sitten ehdokkaiden nettisivut jos ei muuta. Uskon, että on vaikea löytää ehdokasta, joka olisi edes suurimmassa osassa asioita samaa mieltä kanssani. Ihme on jos löytyisi sellainen, joka olisi joka asiasta samaa mieltä. Onkohan sellaisia ihmisiä olemassakaan, jotka löytäisivät jonkun ehdokkaan, joka on samaa mieltä kaikista asioista?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » La 12 Helmi 2011 15:58

Pitäisi ruveta katselemaan ehdokkaita sillä silmällä. Olen katsellut pikkasen areenasta nykyisten edustajien toimintaa. Muutamaa heistä voisin äänestää, mutta ovat väärästä vaalipiiristä. Ehkä laitan suosikille sähköpostia ja kysyn, kenet hän haluaisi työtoverikseen.

Eduskuntavaaleissa olen aina äänestänyt tyyppiä, jonka kanssa olen puhunut kasvotusten. Pitää saada itse todeta, että ehdokas on selväpäinen ja osaa myös kuunnella. Kaduilla vaalityön tekeminen on minun ehdokkaiden edellytys. Telkkarijulkisuus ei auta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Helmi 2011 03:11

Emilia kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:

:femmat: Jos joku kolmas vielä, ni voidaan ehkä onnistua vuokraamaan joku ihan kämppä. :virne: Mut toisaalta Tukholma ei ole vaihtoehto kun sielläkin on niitä Ruotsidemokraatteja. :epäilevä: Mut eiköhän me tarvittaessa joku kiva paikka keksitä. :D

*

Mä voin muuttaa teidän kanssa. Mua alkaa hieman jo pelottaa Persujen kannatuksen kasvu. :friikki:

---
Muuten en tiedä yhtään ketä äänestän, mieluiten tietenkin jotain vasemmalta tai vihreää, mutta en tiedä kun en ole oikein kerennyt tutustua.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 13 Helmi 2011 13:03

Jep, Persujen kannatuksen kasvu pelottaa kyllä muakin. :friikki:
(Onneksi olen muutenkin lähdössä syksyllä pois joksikin aikaa, jos huonosti käy pitänee jäädä sille tielle..)

Olen kuitenkin optimistinen, että nämä perussuomalaisia gallupeissa ihannoivat protestiäänestäjät eivät joko lopulta jaksa lähteä uurnille tai muuten muuttavat mieltään. Mutta vaikka Soinista ei tulisikaan pääministeriä, jo liian suuri perussuomalaiskeskittymä eduskunnassa hirvittää, eihän puolueella ole edes riittävästi päteviä poliitikkoja.

Mutta jollakin taholla kai kaivattaisiin nyt pohdintaa siitä, että mikä meni pieleen, kun suuri osa ihmisistä tuntuu kaipaavan jonkinlaista protestia. Enkä tarkoita välttämättä pelkästään, että muiden puolueiden pitäisi tarkistaa ohjelmansa, vaan ehkäpä ihmisille olisi pitänyt enemmän opettaa jotakin tästä maailmasta, ettei tulisi lähdettyä sellaisen puolueen kelkkaan, joka vain vastustaa nykymaailmaa. Tosiasiahan on, että ei tässä eletä enää missään perussuomalaisessa maailmassa, missä voitaisiin sulkea silmät esim. monikulttuurisuudelta tai ulkomaalaisilta ylipäänsä tai ilmastonmuutokselta jne.

En ole kyllä omaa ehdokasta vielä valinnut. VIhreitä olen monesti äänestänyt, mutta ongelmansa heilläkin tuntuu olevan. Yksipuolisuus ja jotenkin viime aikoina on ollut vähän liikaa sellaista sekoilua, etteivät itsekään tiedä mitä mieltä ovat. Mutta saa nyt nähdä löydänkö mistään pienempääkään pahaa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 14 Helmi 2011 00:04

Ei varmaankaan tarvitse vielä tosissaan etsiä uutta elämää ulkomailta, mutta on kyllä huolestuttava tuo Perussuomalaisten kannatus ylipäätään.

MTV3 on näköjään jo avannut vaalikoneen: http://www.mtv3.fi/vaalikone/
Itseäni vähän häiritsi tuossa se reaaliaikainen ehdokaslista. Jossain vaiheessa huomasin, että aloin tarkoitushakuisesti vastata kysymyksiin (varsinkin niihin, joihin ei ollut oikein mielipidettä), jotta mätsäisivät itselle sopiviin ehdokkaisiin. :nolo: Taidan tehdä tuon myöhemmin uudestaan ja peittää koko sen palkin, etten näe etukäteen mitään. Toisaalta antaahan se jotain suuntaa ja hajua mitä tahdon, kun alan itse säädellä vastauksiani niin, että olen pitkälti samaa mieltä hyväksi ajattelemani tyypin kanssa. (Säätely tarkoittaa tässä lähinnä hienosäätöä. Mielipide on kuitenkin mielipide on mielipide)

Tässäkin on yksi hyvä pointti:
http://www.homofobia.fi/?sivu=eduskuntavaalit
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 14 Helmi 2011 00:25

Kokeilin tuota vaalikonetta ja totesin, että täytynee kokeilla uudelleen ja miettiä pikkuisen tarkemmin vastauksia. Kone nimittäin yritti ehdottaa mulle lähinnä Perussuomalaisia ja Muutos 2011 -puoluetta. :epäilevä: Kuuden kärjessä oli 2 persua, 2 muutospuolueen tyyppiä, 1 kristillinen ja 1 keskustalainen. :keijo: Ja löytyy top 10:stä myös senioripuolueen jäsen. :läps:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 14 Helmi 2011 13:35

Mäkin harkitsen vakavasti maastamuuttoa, jos Soinista tulee pääministeri.

Timo Soini -vaalikone Vaalikoneen takana on joku punavihreiden taidehörhö. Periaatteessa aika kummallista hyökkäystä Soinia kohtaan, mutta koska en itse miehestä pidä, niin tein vaalikoneen kuitenkin. Tuloksena ei niin yllättävä "Olet 100% erimieltä Soinin kanssa." Tuon tiesin kyllä jo ilman Soinikonettakin.

Tein Maikkarin vaalikoneen ja siellä kärjessä oli aika paljon persuja, mutta ihan kärjessä oli Piraattipuolueen edustaja ja taidanpa äänestää häntä. Katsellaan kuitenkin ehkä vielä muutama vaalikone ja seuraillaan muutenkin aiempaa enemmän vaalikampanjoita. Persuja en kuitenkaan äänestä Soinin takia, vaikka sieltä itselle hyvä ehdokas löytyisikin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Helmi 2011 13:42

Mää tein kans Maikkarin ( :epäilevä: ) vaalikoneen. Tarjosi samaa settiä kuin yleensä kaikki muutkin vaalikoneet. Vihreää punaisilla korostuksilla. Oli sekaan eksynyt pari keskustan ehdokastakin, mutta pikaisella silmäyksellä varteenotettavin ehdokas oli (taas) vihreä.

OIsin halunnut äänestää jotain muuta puoluetta vaihteeksi. Katsotaan, miten tilanne kehittyy.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 14 Helmi 2011 13:57

Tulin juuri ajatelleeksi, että oikeastaan kristillisdemokraatit ovat paikoitellen vielä pelottavampia kuin persut, mutta heille ei onneksi ole kai tulossa ihan yhtä suurta kannatusta.

Timo Soini -vaalikone oli ihan viihdyttävä, tulee ainakin esiin sellaisiakin Soinin näkemyksiä, jotka eivät sloganien varjosta niin usein erotu.

Maikkarin vaalikone oli mun mielestä sikäli kätevä, että siinä sai reaaliaikaisesti tarkkailtua sitä miten oma valinta vaikuttaa ehdokasvalintoihin, eli näkee samantien millaisia käsityksiä mahdollisilla hyvillä ehdokkailla on. Varsinkin kun kyseessä ei ole kyllä/ei- tai monivalintakysymykset, niin sekin miten jyrkästi jotain mieltä on vaikuttaa ehdokkaisiin. Sen sijaan käytettävyydessä toi vaalikone oli melko huono, kysymyslista oli liian kapea jne.

Mulle kyseinen vaalikone löysi kuitenkin ihan hyvänkuuloisen ehdokkaan, joka täytyy pistää seurantaan. Samalla tuli mieleen, että onneksi nämä ovat nyt tosiaan paljon mainostetut sosiaalisen median vaalit, kun monia mielenkiintoisia ehdokkaita voi siten helposti seurata. Uskon, että verkkoläsnäolo tulee vaikuttamaan omaan valintaani aika paljon. Vielä joitakin vuosia sitten oli pelkät vaalikoneet, ja sitten sai aika vähällä informaatiolla tehdä valintojaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 14 Helmi 2011 15:12

Minulle tuli Piraattipuolueen ehdokkaita kärkeen MTV3:n vaalikoneessa. Olenkohan löytänyt itselleni puolueen?
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 14 Helmi 2011 17:01

Joka vaaleissa on länkytetty protesti sitä ja protesti tätä.

Persujen edellinen protesti, Tony Halme... mites siinä kävikään. :virne:

Jotekin liikuttavaa, että joku vielä uskoo Persujen muuttavan jotain tässä maassa. Mitä taas tulee Soiniin, siinä vasta kiero mies. Käsittääkseni hän jos kuka on ratsastanut rehellisyyden maineella. Puoli vuotta päkersi jotain ympäristöohjelmaakin Brysselissä. ;)

Lisäksi tämä Kiviniemen hallitus on ollut iso mitään tekemätön vitsi. En itsekään oikein tiedä mitä niiden olisi pitänyt tehdä, mutta ei kai hallitus voi koskaan vaan chillailla tekemättä mitään.

Vanhaseen osoittaa sormi. Miksi Vanhanen ei suostunut eroamaan joulukuussa 2009, jolloin ilmoitti eroavansa kesäkuussa 2010? Jos joulukuussa 2009 olisi tehnyt miehen työn, eli eronnut siltä paikalta, Suomeen olisi tullut ennen aikaiset vaalit ja uusi eduskunta olisi joutunut töihin. Nyt on todellakin chillailtu puolitoista vuotta.

Chillailulla on tietenkin tarkoituksensa: ei haluta ottaa riskejä, koska jokainen puolue haluaa varmistaa parhaimman paikan huhtikuun vaaleihin. Siksi on vaan otettu lisää lainaa ja pyöritetty hyvinvointikuplaa.

Itse en todellakaan tiedä, mitä toivoa vaalitulokselta; kenen haluavan voittavan ja johtavan maata. En myöskään aio äänestää, ensimmäistä kertaa elämässäni. Usko polittiiseen järjestelmään on mennyt.

Kävin äidin kanssa hauskan keskustelun kesällä. Äitini on äänestänyt Mauri Pekkarista ainakin 90-luvulla. Olin tästä käärmeissäni, koska Mauri etunenässä väärennettyine tilastoineen, takinkääntämisineen ja voimayhtiöiden kanssa suhmuroimisineen ajoi ydinvoimapäätöksen läpi. Äiti vastasi: "No, mitä ne sun vihreät sitten ovat saaneet aikaan? Aina olet niitä äänestänyt ja tässä tulos!"

Muutenkin minusta näyttää entistä vahvammin siltä, että poliitikoilla ei ole enää valtaa. Valtaa käyttävät suuryritykset ja virkamieskoneisto. Poliitikot ovat vain heidän käskyläisiään.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

Seuraava

Paluu Uutiset ja Sä